Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 18 av 141 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2813
    Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen her som har noe kjennskap til høyttalerne i denne pakken som kan gi meg noe positivt/negativt om de?

1 par XTZ 99.36 Pianolakk
    1 par XTZ 99.25 Pianolakk
    1 stk XTZ 99.25 Center Pianolakk

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, de spiller meget bra, lite i prisklassen som har kvaliteter som matcher dem hvis du tenker ren hifi. Noen er kanskje litt mer musikalske utifra min smak, men det er ikke tvil om at det er snakk om svært gode høyttalere. 99.36 har fin bass og kan tunes til rommet. Ganske bra pianolakk-finish også.

I den pakken tror jeg at jeg hadde nedgradert bakhøyttalere fra 99.25 til 93. Tviler på at du mister all verden og du sparer jo endel tusen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har hørt 99.36 front-99.26 bak og som center og 2 stk 12" med dsp.
    ca 32000.- og det anlegget kan lett konkurere mot anlegg opp til 100000.-
    suveren lyd kvalitet,byggekvalitet,tuningsmuligheter samt utseende.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv gikk fra Klipsch RF83 RC64 RS62 til XTZ 99 Surroundsystem og angrer ikke!
    Klipsch var jo bare helt perverst, men XTZ er bare såå behagelig.
    De ser bra ut og spiller utrolig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hæ? Har du noensinne hatt noe i pianolakk?
    Ja! Tv`n er i pianolakk, men den henger jo loddrett og samler ikke støv. Er heller ikke så utsatt for riper.

Har en fetter som har dynavoice i pianolakk og støv blir jævlig synlig, og de stripes lett(sikkert forskjell på kvaliteten også da) Men smaken er som baken, delt.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan xtz xtz 99 surroundsystem spiller med tanke på at det egentli bare er stativhøytaler med sub. Mistet du ikke mye dynamikk ved overgangen fra klipsch til xtz?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har hørt 99.36 front-99.26 bak og som center og 2 stk 12" med dsp.
    ca 32000.- og det anlegget kan lett konkurere mot anlegg opp til 100000.-
    suveren lyd kvalitet,byggekvalitet,tuningsmuligheter samt utseende.
    Det vil jeg ikke si meg enig i. Har du hørt anlegg med høyttalere til 100 000?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Ja! Tv`n er i pianolakk, men den henger jo loddrett og samler ikke støv. Er heller ikke så utsatt for riper.

Har en fetter som har dynavoice i pianolakk og støv blir jævlig synlig, og de stripes lett(sikkert forskjell på kvaliteten også da) Men smaken er som baken, delt.
    Jeg har og hatt det problemet, løsningen er:

1. Støvsug oftere enn hver 14 dag.
    2. Tørk bort støvet en gang i uka på høyttalerne.

Skraping er vel ikke noe problem så lenge de står og spiller og bruker hue når de flyttes osv...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Jeg selv gikk fra Klipsch RF83 RC64 RS62 til XTZ 99 Surroundsystem og angrer ikke!
    Klipsch var jo bare helt perverst, men XTZ er bare såå behagelig.
    De ser bra ut og spiller utrolig bra!

Huff da. Jeg tenker på å gå fra XTZ til Klipsch, dette var ikke fint å høre

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg ikke si meg enig i. Har du hørt anlegg med høyttalere til 100 000?
    Jeg har hört höyttalere til godt over 100.000 som ikke på langt när låt så bra som XTZ. På en annen side var det i et rom som ikke var optimalt, kan man si.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg har hört höyttalere til godt over 100.000 som ikke på langt när låt så bra som XTZ. På en annen side var det i et rom som ikke var optimalt, kan man si.
    Nettopp. Å si at fronthøyttalere til 7990,- tukter det meste under 100 laken vil jeg si ikke holder vann overhodet. Men de til 7990 spiller sikkert i et godt rom fra de til 40 000 i et dårlig et, naturlig nok.

Jeg vil påstå at en trenger ikke å gå så langt opp i pris før en finner høyttalere som spiller langt bedre enn XTZ bare de har et godt rom og matchende elektronikk. Et eksempel er for eksempel ProAc D28. Men det er jo min smak da.

Ikke misforstå, utrolig flotte til prisen, men å si at de tukter saker til mer enn 10 ganger prisen synes jeg er feil hvis man tar hensyn til rom og elektronikk.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sitter det jo elementer i xtz som også sitter i høytalere til godt over 100000.- men det kommer jo ann på byggekvalitet osv da men synes det sier litt.
    Har selv høytalere til rundt 50000.- som sammenlignes med høytalere opp mot 200000.- så er ikke bare prisen det kommer ann på

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, de spiller meget bra, lite i prisklassen som har kvaliteter som matcher dem hvis du tenker ren hifi. Noen er kanskje litt mer musikalske utifra min smak, men det er ikke tvil om at det er snakk om svært gode høyttalere. 99.36 har fin bass og kan tunes til rommet. Ganske bra pianolakk-finish også.

I den pakken tror jeg at jeg hadde nedgradert bakhøyttalere fra 99.25 til 93. Tviler på at du mister all verden og du sparer jo endel tusen.
    Hva med 99.21, er jo lillebror til 99.25 og fortsatt med høyoppløselig båndiskant og seas bass element

En liten ting jeg lurer på forresten, Hvordan kan de lage 2 forskjellige kabinetter for samme høyttaler?
    Tenker da på 99.36 i pianolakk og i matt lakk.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Hva med 99.21, er jo lillebror til 99.25 og fortsatt med høyoppløselig båndiskant og seas bass element

En liten ting jeg lurer på forresten, Hvordan kan de lage 2 forskjellige kabinetter for samme høyttaler?
    Tenker da på 99.36 i pianolakk og i matt lakk.
    Ikke dumt det heller, kommer an på hvor mye du vil spare.

eddie: Og de til 200 000 kan sammenlignes med høyttalere til 500 000 osv...

For å få et punktum her, gidder ikke diskutere om høyttalere jeg alt har sagt er meget gode:

De som kjøper XTZ 99.36 vurderer sannsynligvis ikke disse opp mot høyttalere til 100 000 allikevel så hva er pointet? Kjøp dem og vit at du sannsynligvis har mer å hente på rommet og resten av sakene enn det du hadde fått igjen av 100-laken luftflyttere i samme rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Å si at fronthøyttalere til 7990,- tukter det meste under 100 laken vil jeg si ikke holder vann overhodet. Men de til 7990 spiller sikkert i et godt rom fra de til 40 000 i et dårlig et, naturlig nok.

Jeg vil påstå at en trenger ikke å gå så langt opp i pris før en finner høyttalere som spiller langt bedre enn XTZ bare de har et godt rom og matchende elektronikk. Et eksempel er for eksempel ProAc D28. Men det er jo min smak da.

Ikke misforstå, utrolig flotte til prisen, men å si at de tukter saker til mer enn 10 ganger prisen synes jeg er feil hvis man tar hensyn til rom og elektronikk.
    Det er vel sagt at XTZ 99.36 kan matches med en langt dyrere forsterker. Totalprisen må jo inkludere ikke bare selve høyttalerne, men også en kostbar forsterker når man sammenligner med anlegget til 100.000. 8.000 for høyttalerne og feks. en forsterker til la oss si 17.000 så er det 4 ganger prisen totalt og ikke 10 ganger prisen..

Mitt syn er vel at man kunne redde en del menneskeliv for de 75.000 som blir til overs..

Det blir mitt eneste innlegg i denne saken..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy

Mitt syn er vel at man kunne redde en del menneskeliv for de 75.000 som blir til overs..

Det blir mitt eneste innlegg i denne saken..
    Ja, selvfølgelig, men du får ikke like god lyd så sant du hadde brukt huet med de siste 75. Jeg har eid både 99.26 og 99.36 så jeg vet litt hva jeg snakker om - det er ikke bare tatt ut av luften. F.eks. Gallo 3.1 som jeg har hatt koster litt over 30 tusen og de spiller fra 99.26 på absolutt alle parametre med stor margin i et rom som kler dem utifra min smak. Og enda har du penger til veldedige formål.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig, men du får ikke like god lyd så sant du hadde brukt huet med de siste 75. Jeg har eid både 99.26 og 99.36 så jeg vet litt hva jeg snakker om - det er ikke bare tatt ut av luften. F.eks. Gallo 3.1 som jeg har hatt koster litt over 30 tusen og de spiller fra 99.26 på absolutt alle parametre med stor margin i et rom som kler dem utifra min smak. Og enda har du penger til veldedige formål.
    Ja nå spiller jo Gallo 3.1 langt over sin prisklasse også,latterlig lav pris på disse

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva spiller da i sin prisklasse hvis man holder på i den gata? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maxiice
    Formulerte meg vel litt dumt, Lurer vel mest på om 99W10.17 har internt delefilter og skal ha fulltone inn, eller om den skal drives av sub pre out på reciveren og gå via sub amp 1

99w10.17 har ikke delefilter, deling skjer i subamp-1. Eneste forskjell på en aktiv sub og 99w10.17+subamp-1 er at forsterkern kommer "løst" og ikke er integrert i selve subben.
    Subamp-1 har fasejustering, volum,frekvensdeling 20hz-120hz, lowpassfilter ol. mao alt som finnes på en aktivsub.

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.36

Etter å ha lest mye rundt XTZ produktene i tester og her på forumet så tok jeg turen inn til surround.no ved skedsmokorset for å høre på 99.36 og 99.38.
    De var utsolgt for 99.38 men 99.36 fikk jeg hørt litt på. Jeg syntes det hørtes litt "flatt" ut men jeg fikk med meg et par som jeg evt. kunne bytte til 99.38 hvis jeg ikke ble fornøyd med dem.
    I helgen koplet jeg dem opp mot en litt eldre Onkyo forsterker og en helt ny HTPC som jeg akkurat har laget.
    Må si jeg er veldig imponert over disse høyttalerene.....De er ikke ferdig innspillt enda, men jeg syntes de allerede høres vanvittig bra ut

Side 18 av 141 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •