Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 17 av 141 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 2813
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har du ikke LFE-ut på H/K? LFE ut til 10.16 og del mellom den og fronter på 70-80 hz... Done deal.

99.25 er gode høyttalere, du skal legge endel på bordet før du finner noe som spiller bedre mtp bruktpris og nyinnkjøp. Hvis du føler du får for lite trykk kan du jo supplere med litt kraftigere subber f.eks. og dele på 80 hz?

Nei tror ikke jeg har det, gammal og simpel stereoforsterker.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Hei. Har ikke lest igjennom hele tråden ennå, så prøver meg med et spørsmål.

Har noen erfaringer med XTZ 70 satelitthøyttalere? Jeg skal ha et kompakt lite anlegg i stua og vurderer disse sammen med XTZ 99 W12 sub.

Er XTZ 70 også aktuell som senterhøyttaler?

Har Harman Kardon AVR 250 receiver.
    Jeg har noen som er helt identiske og som jeg antar er produsert på samme sted med helt identiske verdier, bestykning osv...

De er helt ok i lyden til å spille DDE på do på lavt volum, men ikke noe mer.

Hvis du har strukket budsjettet der så hadde jeg heller kjøpt 10.16-subben og W93 som fronter. Det er GARANTERT en annen verden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Nei tror ikke jeg har det, gammal og simpel stereoforsterker.
    Har ikke 10.16 mulighet for høynivå inn og ut? Da kan du vel bruke subbens delefilter til å ta vekk den dypeste bassen?

Forresten så vil jeg tippe du har mye å hente på forsterkersiden, 99.25 er jo nokså strømglade i grunn og det kan være du kunne spilt høyere med mer kontroll på en nyere forsterker. Det går vel uansett an å låne med seg hjem en og prøve? Så sant du liker lyden i 99.25 (litt tilbakelent) så er det svært gode lydmessig så det kan være noe foran dem i kjeden som gjør at de ikke funker alltid.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har noen som er helt identiske og som jeg antar er produsert på samme sted med helt identiske verdier, bestykning osv...

De er helt ok i lyden til å spille DDE på do på lavt volum, men ikke noe mer.

Hvis du har strukket budsjettet der så hadde jeg heller kjøpt 10.16-subben og W93 som fronter. Det er GARANTERT en annen verden.
    Så var det dette med størrelse da ;-) Hadde tenkt meg størrelsen til Bose lifestyle, men har fått vite at jeg kan komponere bedre lyd for en rimeligere penge.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner tegninga.

Et tips da er å se på f.eks. Monitor Audio sin Radius-serie. Monitor Audio - HI-FI Loudspeakers, Surround Sound Systems, AV Systems - Monitor Audio Ltd Essex, UK, de selges på Hifihuset.no. Jeg vil tro de spiller meget bra mtp størrelse. Så kan du supplere med egen sub etterpå. Radius 90 ligger nok rundt 2-2500...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den minste modellen R45 kan passe størrelsesmessig. Har du erfaring med denne? Den på bildet tror jeg faktisk blir litt stor, skal plasseres mellom vindu og tak (kun 230 cm takhøyde)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    45 har bakoverfyrende diskant og er ment til surroundplassering, har et mer diffust lydbilde. Du kan eventuelt plassere 90 horisontalt? Finnes sikkert andre muligheter også. Uansett så er det få små høyttalere som spiller spesielt bra. Hvis du har råd kan du jo se på Gallo Micro som selges av Norsk Audio Teknikk. Endel dyrere, men har til gjengjeld virkelig audiofile ytelser.

Men dette er vel strengt tatt litt off-topic i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant, du må gjerne bidra i denne tråden: http://avforum.no/forum/generelt-aud...vt-anlegg.html

XTZ sub blir det uansett tror jeg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ble det mange innlegg i det siste som kanskje ikke har alt for mye med XTZ å gjøre..

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er litt forskjell på 99.36 walnut og pianolakk utgaven. Vil det være noen merkbar forskjell i lydbildet på disse to og evt. hvem er å anbefale ?
    Står egentlig på farten til å bestille 99.36 men ble litt usikker på hvem av modellene jeg bør velge.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joerntp
    Ser det er litt forskjell på 99.36 walnut og pianolakk utgaven. Vil det være noen merkbar forskjell i lydbildet på disse to og evt. hvem er å anbefale ?
    Står egentlig på farten til å bestille 99.36 men ble litt usikker på hvem av modellene jeg bør velge.
    Her er en interessant anmeldelse: XTZ 99.36: A Review: UK First! - AVForums.com
    At this point, I shall detail an important difference that extends beyond simply choosing a colour. If you choose the walnut, or alternative matt black option, all that follows in this review holds true. If you opt for the gloss black option, it's almost an entirely different speaker, with the exception of the drivers and crossover values. Whilst the 99.36 here has the truncated teardrop cross section in 18mm (3/4" in protestant) MDF, made familiar by KEF and the like, the gloss black option is in a rectangular cabinet hewn from a thicker 1" MDF (25mm in papist) that is also 90mm taller, 45mm narrower and 35mm deeper cabinet. The thicker MDF is necessary to compensate for the loss of the natural rigidity of the curved cabinets. The gloss black offers four reflex ports, plus an additional two extra bass tuning options via the crossover. The Gloss Black is different enough that it really should be labeled a 99.37 following XTZ's nomenclature. The 99.25 and 99.26 stand-mounts differ only in cabinet shape and yet attract different model designations for instance.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det med deling av bassen i XTZ 99.38 ? samme problemet på XTZ 99 W10.17 P

Det står jo at bassene er passive og kan drives med begge subforsterkerene deres, men det er jo bare SUB AMP 1 DSP som har noe justering i form av delefilter.

Skal ikke disse bassene spille litt lysere ennn en ren sub? hvis de hadde egne interne delefilter er det jo greit.
    Hvis de er beregnet å koble på sub utgang på reciver å det fungerer greit så er det ikke problem .....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maxiice
    Hvordan blir det med deling av bassen i XTZ 99.38 ? samme problemet på XTZ 99 W10.17 P

Det står jo at bassene er passive og kan drives med begge subforsterkerene deres, men det er jo bare SUB AMP 1 DSP som har noe justering i form av delefilter.

Skal ikke disse bassene spille litt lysere ennn en ren sub? hvis de hadde egne interne delefilter er det jo greit.
    Hvis de er beregnet å koble på sub utgang på reciver å det fungerer greit så er det ikke problem .....
    Hvilket problem er det med 99W10.17 P?
    99.38 er beregnet for å spille sammen med Sub Amp 1.
    De kommer også med eksternt delefilter. Ellers er jeg ikke helt med på hva du spør om?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvilket problem er det med 99W10.17 P?
    99.38 er beregnet for å spille sammen med Sub Amp 1.
    De kommer også med eksternt delefilter. Ellers er jeg ikke helt med på hva du spør om?
    Formulerte meg vel litt dumt, Lurer vel mest på om 99W10.17 har internt delefilter og skal ha fulltone inn, eller om den skal drives av sub pre out på reciveren og gå via sub amp 1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formulerte meg vel litt dumt, Lurer vel mest på om 99W10.17 har internt delefilter og skal ha fulltone inn, eller om den skal drives av sub pre out på reciveren og gå via sub amp 1

Er det fremdeles vanskelig og skjønne hva jeg mener?
    Noen andre?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må ha en ekstern forsterker alá Sub Amp 1 via sub out.
    Om den har et internt filter vet jeg ikke, er ikke så inne i slikt.
    .
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Her er en interessant anmeldelse: XTZ 99.36: A Review: UK First! - AVForums.com
    Så det han mener er at valnut er en dårligere høytaler enn pianolakk? prisen er jo også høyere så mulig det stemmer. Synd i grunn, for valnut er jo meget pen. Ikke det at pianolakk ikke er pent, men er redd det blir noe man fort går lei av.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Ikke det at pianolakk ikke er pent, men er redd det blir noe man fort går lei av.
    Hæ? Har du noensinne hatt noe i pianolakk?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Så det han mener er at valnut er en dårligere høytaler enn pianolakk? prisen er jo også høyere så mulig det stemmer. Synd i grunn, for valnut er jo meget pen.
    Ehhh... han sier vel heller det at han ikke kjøper at valnøtten skal gi akkurat samme lyden som pianolakken. Hvorvidt det er noen hørbar/ikke hørbar forskjell mellom de to må du nok nesten sjekke selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Den må ha en ekstern forsterker alá Sub Amp 1 via sub out.
    Om den har et internt filter vet jeg ikke, er ikke så inne i slikt.
    .

Får nesten høre med dem som lager XTZ
    Det er vell litt forskjell på en basshøyttaler og en sub-basshøyttaler.
    Det er ikke like enkelt å stille inn liksom.

Det virker som 99.38 er enklere med da et passivt filter hvor bassen er fint avstemt med de andre elementene.

Side 17 av 141 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •