Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 16 av 141 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2813
    Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da fikk de et pluss i boken hos meg...
    men jeg greier ennå ikke bestemme meg da jeg ikke vet hvilke høytalere jeg kan sammenligne de med.
    Skal se om HFK har ikke B&W 805s på demorommet så jeg kan høre hvordan de er siden 99.25 fikk bedre kritikk i en test

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også interessert i flere inntrykk på hvordan komponentene i XTZ 99 Surroundsystem er. Noe jeg burde tenke på?

Tror dere jeg kommer til å merke forskjell fra Logitech z5500? :P

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert flere enn meg her inne som har et rom som ikke her optimalt med tanke på plassering og lyd. Det er også sikkert flere enn meg som har én høyttaler plassert inntil en vegg/hjørne, mens den andre høyttaleren står med mye mere luft rundt seg. Dette gjør at lyden i frontene blir ganske så forskjellig.
    Lyden i høyttaleren som står plassert inntill veggen/hjørnet låter kanskje i overkant fyldig i forhold til den stramme og slankere lyden fra høyttaleren som står ute i rommet.
    For de av oss som har XTZ-høyttalere vet at disse høyttalerne har flere justeringsmuligheter i form av bl.a tuningporter.
    Min løsning på dette problemet ble å plugge tuningporten i høyttaleren som står plassert i hjørnet, mens den andre har tuningporten åpen. Lyden ble da nesten identisk i begge høyttalerne.

Sitat Opprinnelig postet av URGELOL
    Er også interessert i flere inntrykk på hvordan komponentene i XTZ 99 Surroundsystem er. Noe jeg burde tenke på?

Tror dere jeg kommer til å merke forskjell fra Logitech z5500? :P
    Har hørt hverken XTZ 99 eller Logitech Z5500, men jeg kan garantere at det er forskjell.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.36 i hus

Da er julegaven fra meg til meg i hus og pakket opp. Kjøres sammen med en Hegel H1 MK4. Tror jeg har mye å hente enda på signalkilden (CA DVD 86) men rett fra eska spiller de flott. Gleder meg til å høre hva de er gode for etter hvert som de blir innspilt. Flott å se på er de også

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye HT.Ser fristende ut de derEneste bekymringen er at det kan bli vel mye bass,resten av oppsettet mitt tatt i betrakting.Balanse er viktig så jeg får se hva det blir til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo så og si bestemt meg for å gå for dette settet. Men er det tilsvarende sett i samme prisklasse? Som gir like mye kvalitet for pengene som dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen hørt XTZ 89-frontene? Ser ut som en spennende budsjettgulvhøyttaler.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gilgamesj
    Har noen hørt XTZ 89-frontene? Ser ut som en spennende budsjettgulvhøyttaler.
    Jepp, har fire av de bak til 7.1. Spiller fint de, spesielt til prisen. ikke så mye bass, men fin og oppløst diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterker til 99.36

Sitat Opprinnelig postet av Ralev
    Da er julegaven fra meg til meg i hus og pakket opp. Kjøres sammen med en Hegel H1 MK4. Tror jeg har mye å hente enda på signalkilden (CA DVD 86) men rett fra eska spiller de flott. Gleder meg til å høre hva de er gode for etter hvert som de blir innspilt. Flott å se på er de også
    Den samme julenissen har akkurat vært hos meg!! Har en Yamaha rv-v1800 som jobber med disse, og fant vel raskt ut at etterhvert som antall høytalere øker vil kreftene komme til kort!! Trenger derfor tips til sluttrinn!! lyden ble meget bra med yamaha.. men kunne om mulig ønske meg et noe mer fremtredende øvre mellomregister!! Noen tips på hva jeg burde prøve.. er dette noe jeg midlertidig kunne "justert" med kabler/biwiring ??

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å kikker på 99 Surround pakken til 14 000,- her, og lurer på om noen her har denne pakken, og bilder av den muligens?

Lurer og på om jeg kan bruke denne på bakstativ høyttalerene, da jeg syns de som vises på bilde av pakken ser billige ut :P

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger ikke med stativer til pakken.

PS: Stativ medfølger ikke.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg, men jeg vet de stativene passer, bare lurer på om jeg kan heller bruke de jeg linket til

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blåse / knatrelyd fra bass / mellomtonen

Hei !

Fikk en kjip opplevelse idag når jeg skumma gjennom batman the dark knight BD`n for å teste å justere litt.

Ved starten på et kapittel så er det en voldsom bass lyd som gjorde sitt til at det kom klaprelyd. Etter nærmere undersøkelser fant jeg ut det kom fra bass / mellomtone elementet på mine XTZ 99.25
    Virker som det blir pressa ut luft på siden av senterkonen på elementet.
    Eller kan det vær elementene bunner ? Det ble rett og slett for mye for dem ?

Er det andre her som har lignende erfaringer med dette ?
    Kan det vær jeg må ha en sterkere forsterker for å få bedre kontroll på dette ? Kjører en HK 675 på rundt 70-80w å vistnok en 75A med strøm.

Eller er dette en svakhet et slikt element har på grunn av dets konstruksjon når det blir pressa til det ytterste ?

Takknemlig for synspunkter.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei !

Fikk en kjip opplevelse idag når jeg skumma gjennom batman the dark knight BD`n for å teste å justere litt.

Ved starten på et kapittel så er det en voldsom bass lyd som gjorde sitt til at det kom klaprelyd. Etter nærmere undersøkelser fant jeg ut det kom fra bass / mellomtone elementet på mine XTZ 99.25

Kan det vær jeg må ha en sterkere forsterker for å få bedre kontroll på dette ? Kjører en HK 675 på rundt 70-80w å vistnok en 75A med strøm.

Eller er dette en svakhet et slikt element har på grunn av dets konstruksjon når det blir pressa til det ytterste ?

Har opplevd å bunne Seas Excel Elementer i andre konstruksjoner før.
    Kan det være at forsterkeren din ikke er kraftig nok til å kontrollere de kraftsultne høyttalerene?

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Dette opplever jeg også på mine, noe jeg har skrevet om tidligere i tråden. Det kommer luft ut mellom selve membranen og fasepluggen. Dette har ingenting med effekt å gjøre, men selve konstruksjonen av elementet. Dette høres bare ved lave frekvenser der det ikke blir produsert så mye lyd. Ikke plagsomt ved vanlig musikklytting synest jeg da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg, plakte meg det der med den klaprelyden.
    Begynte å surfe etter nye høyttalere med en gang i panikk jo !

Jaja, får håpe det roer seg, hehe

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arg, plakte meg det der med den klaprelyden.
    Begynte å surfe etter nye høyttalere med en gang i panikk jo !

Jaja, får håpe det roer seg, hehe
    Du blir nok nødt til å selge de
    Du får legge ut en annonse, så selges de nok lett.
    Du har ikke mulighet for å dele av elektronisk da? Du har jo sub ser jeg, og da trenger de jo nøvendigvis ikke spille helt ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Du blir nok nødt til å selge de
    Du får legge ut en annonse, så selges de nok lett.
    Du har ikke mulighet for å dele av elektronisk da? Du har jo sub ser jeg, og da trenger de jo nøvendigvis ikke spille helt ned.
    Kan ikke dele mye på forsterkeren, sub er kobla inn på høyttalerutgangen på par nr 2 lixom. Får kun justert ned litt på bassen i tilfelle, og opp litt på suben.
    Men faren da er nok at det mangler litt fylde i mellomtonen til musikk.

Får nok bare spille litt lavere å gamble på en ny forsterker med tiden, eller nye HT kanskje, mye som frister.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dele mye på forsterkeren, sub er kobla inn på høyttalerutgangen på par nr 2 lixom. Får kun justert ned litt på bassen i tilfelle, og opp litt på suben.
    Men faren da er nok at det mangler litt fylde i mellomtonen til musikk.

Får nok bare spille litt lavere å gamble på en ny forsterker med tiden, eller nye HT kanskje, mye som frister.
    Har du ikke LFE-ut på H/K? LFE ut til 10.16 og del mellom den og fronter på 70-80 hz... Done deal.

99.25 er gode høyttalere, du skal legge endel på bordet før du finner noe som spiller bedre mtp bruktpris og nyinnkjøp. Hvis du føler du får for lite trykk kan du jo supplere med litt kraftigere subber f.eks. og dele på 80 hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har ikke lest igjennom hele tråden ennå, så prøver meg med et spørsmål.

Har noen erfaringer med XTZ 70 satelitthøyttalere? Jeg skal ha et kompakt lite anlegg i stua og vurderer disse sammen med XTZ 99 W12 sub.

Er XTZ 70 også aktuell som senterhøyttaler?

Har Harman Kardon AVR 250 receiver.

Side 16 av 141 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •