Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 15 av 141 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    må få ut litt irritasjon... hentet min 99 w12s sub i dag.. og oppdaget i kveld etter stengetid. at den nekter å skru seg på når den får signal på inngang, testet flere kabler og flere signalkilder.. så da blir det å prøve å få byttet den i morgen tidlig.. fillern, hadde håpet at den ihvertfall kunne funke littegrann
    Eller er det jeg som er n00b.. powerledning i, strømbryter på, og signalkilde på og tilkoblet en eller begge innganger, så skal dioden på baksiden skifte farge, og bassen skal komme?
    prøvde også høynivå.. fikk ikke no fart på den uansett hva jeg gjorde.

99.25 senterkanalen derimot funket bra.. litt "trang" lyd enda med 4 timer bak seg bare..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av H-F
    må få ut litt irritasjon... hentet min 99 w12s sub i dag.. og oppdaget i kveld etter stengetid. at den nekter å skru seg på når den får signal på inngang, testet flere kabler og flere signalkilder.. så da blir det å prøve å få byttet den i morgen tidlig.. fillern, hadde håpet at den ihvertfall kunne funke littegrann
    Eller er det jeg som er n00b.. powerledning i, strømbryter på, og signalkilde på og tilkoblet en eller begge innganger, så skal dioden på baksiden skifte farge, og bassen skal komme?
    prøvde også høynivå.. fikk ikke no fart på den uansett hva jeg gjorde.

99.25 senterkanalen derimot funket bra.. litt "trang" lyd enda med 4 timer bak seg bare..
    Får du ikke lys i det hele tatt på dioden bak, eller lyser den bare rödt?
    Hvis den ikke lyser bör du sjekke strömledningen og inntaket på forsterkeren. Jeg regner med at du har skrudd opp subvolum i receiver?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyser kun rødt. også prøvd den med feks ipod direkte på.. uten noe resultat.. så antar at forsterkerdelen er fucked. pent når den ikke funker utav eska engang

prøvde forskjellige pre amp utganger , og høynivå fra sterker.. uten resultat.. alle pre amp utganger sjekket jeg og mot line in på andre ting, og de funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk ny forsterkerdel i dag, og da funket alt som forventet.. litt trang lyd foreløpig uten no innspillingstid, men funker meget bra

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den nye utgaven av 99.36 har fått tri-wire terminaler, betyr det at "toppen" alene vil spille som en 99.26, Eller er det forskjellige delefilter i de?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror alt den originale toppen på 99.36 spiller som en original 99.26.
    Har prøvd uten woofer selv og den spiller ganske dypt slik.
    Kunne kanskje ønsket meg en -6 dB instilling på woofer dog.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voidar
    Jeg tror alt den originale toppen på 99.36 spiller som en original 99.26.
    Har prøvd uten woofer selv og den spiller ganske dypt slik.
    Kunne kanskje ønsket meg en -6 dB instilling på woofer dog.
    Da er jo den nederste bassen + kassen meget "billige stativer", hvis en skulle være i tvil om en skal kjøpe gulvmodell eller stativmodell!! Differansen er 1500 kr. Det er jo minimum hva gode stativer koster (hvis en ser bort fra de originale XTZ stativene, som i mine øyne ikke er spesielt flotte)

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post settet xtz 99.26 + 99 w10.17p vs xtz 99.38

hva tror dere?? driver å funderer på hvilket av disse 2 jeg skal kjøpe. noen som har hørt disse?

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Magnesium element?

Sitat Opprinnelig postet av petter76
    hoi

kjøper meg nok et sett 99.36, etter å ha lest diverse tester og bruker erfaringer på veven. xtz passer meg perfekt. ren varm nøytral lyd til en fornuftig penge. vel, en tar jo i utgangspunktet en stor risk med å skaffe seg høyttalere som ikke er prøvelyttet, men tror ikke jeg bommer her.
    men... var inne å tittet litt på SEAS sine sider for å sjekke ut elementene som er brukt til henholdsvis bass\mellomtone og dypbass. og excel elementet virker ut fra mitt ståsted, som det har papir kon med nextel coating, ikke magnesium kon som blir oppgitt av XTZ. noen som har en formening om dette. meget mulig jeg tar feil her så..
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Jeg ser at Excel elementene både leveres med magnesium membran og Nextel coated paper.
    Ref:THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - SEAS EXCEL WOOFERS

Det ser jo ut som elementene i XTZ ikke er av magnesium når man leser dette?
    Dette ligner det i XTZ og Lotus: THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - E0042-08S W18NX001
    Dette er jo standard Excel man kjenner fra Thor osv: THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - E0018-08S W18E001

Alikevel står det at det er magnesium elementer både her:
    XTZ 99.26 i sort pianolakk
    og her:
    ELTEK AS

Det er jo litt rart?

Uansett; begge elementer låter himmelsk, vil bare ha en klarhet i dette.
    Har spurt XTZ om dette og fikk følgende svar:

Sitat Opprinnelig postet av Jens Wiklund
    XTZ Sound Balance AB, Sweden

Hej,
    Det ÄR magnesuimmodellen,
    Att färgen på konen och faspluggen är annan mot orginalelementet, beror på att vi har beställt det så.
    Det passar bättre i våra modeller med de färgerna.

Bifogar bild på etiketten på elementet från SEAS.

Posta gärna detta på forum, så alla får veta det!

Om ingen tror oss, så kan de ju ringa till Seas och fråga.

Vänligen

Jens Wiklund
    XTZ Sound Balance AB, Sweden

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1227983757
    Dette bildet sa meg veldig lite så jeg forespurte SEAS for å være sikker... og fikk følgende svar:

Sitat Opprinnelig postet av Jon A. Paulsen SEAS
    Hei Ole,

W18E-XTZ H1417-08 er basert på W18E001 E0018-08.

Forskjellen på de to er at sjassiset er skåret på to sider (støpt på denne måten) magnesium membranet er sortlakkert og det er benyttet en matt crom faseplugg fra Lotus serien vår.

De produseres her i Moss, vi skal faktisk lage en stor serie neste uke.

MVH
    SEAS Fabrikker AS
    Jon A. Paulsen

Så da burde dette være avklart.

Så nå blir det 99.26P og 99 W10.17P i alle hjørner... :-)
    Gjenstår bare å få lurt surround.no til å selge delfilteret fra 99.38 til denne pakka så skulle det bli gøy for alle penga...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heisann

kan du svare meg på det jeg har spurt om litt høyere opp her?? er til hjemmekino de skal brukes, men også og kunne sitte å nyte god musikk til

Newcomer Xerxes sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

settet xtz 99.26 + 99 w10.17p vs xtz 99.38

Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    hva tror dere?? driver å funderer på hvilket av disse 2 jeg skal kjøpe. noen som har hørt disse?
    Personlig vil jeg velge 99.26 og 99 W10.17P slik at elementene er rettet mot lytteren. Føler at det blir med punch da og at bassen ikke blir borte i rommet.
    (en 10" setter neppe hele rommet i bevegelse, så en burde nok ha en sub i tilegg for .1 kanalen)

men har ikke hørt disse oppsettene, og tenker å kjøpe "usett"... så kanskje bedre om noen som har hørt begge opsettene kan kommentere.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99 W12 DSP eller svs pb-12 plus/pc-13 ultra/pb-13 ultra?

Ser etter en subwoofer til mitt oppsett som består av yamaha ns777, NS-C525 og 6x9 bak. Finner ikke frekvenskurve for XTZ 99 W12 DSP, noen som veit om dette? Ser att XTZ er rimeligere, men regner med at en slik ikke kan spille like dypt som SVS pb12 plus? Vil to 99 W12 DSP spille dypere og da som en pb 12 pluss?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerxes
    Personlig vil jeg velge 99.26 og 99 W10.17P slik at elementene er rettet mot lytteren. Føler at det blir med punch da og at bassen ikke blir borte i rommet.
    (en 10" setter neppe hele rommet i bevegelse, så en burde nok ha en sub i tilegg for .1 kanalen)

men har ikke hørt disse oppsettene, og tenker å kjøpe "usett"... så kanskje bedre om noen som har hørt begge opsettene kan kommentere.

sikkert noe i det med elementet mot lytteren ja, takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99 surround system, hvilken forsterker?

Går å lukter på å investere i ett slik XTZ 99 Surroundsystem, som dere ser under.
    XTZ 99 Surroundsystem

Vil en Onkyo TX-SR606 være kraftig nok til å drive dette settet?

XTZ 99 W12s i settet har slik jeg forstår det innebygd forsterker, altså der er en aktiv sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben har innebygd forsterker ja. Onlyo 606 kan garantert drive dette settet. Dette sendte jeg og mail om til Fyndbørsen tidligere i høst med positiv tilbakemelding.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et par spørsmål ang. xtz høytalere

sliter litt med noen litt sære sammenligninger som ville hjulpet meg med valg av ny frontrekke

hvor gode er 99.25/26/36/38 egentlig sammenlignet med gulvstående høytalere i 20000-kronersklassen (Mentor6, MA GS20 og evt. andre)

for tiden så står jeg mellom en av de XTZ høytalerne nevnt over, GS20 og faktisk SVS MTS-01, men er grusomt ubestemmelig av meg og er interessert høre hva andre mener.

alt skal drives av en Denon 3808 (5.1 system)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Ser etter en subwoofer til mitt oppsett som består av yamaha ns777, NS-C525 og 6x9 bak. Finner ikke frekvenskurve for XTZ 99 W12 DSP, noen som veit om dette? Ser att XTZ er rimeligere, men regner med at en slik ikke kan spille like dypt som SVS pb12 plus? Vil to 99 W12 DSP spille dypere og da som en pb 12 pluss?
    To XTZ W12 vil spille høyere enn én W12, men ikke dypere. Hvis det er dypbass du er ute etter ville jeg nok anbefalt SVSen. XTZ lager gode subwoofere, men de spiller ikke avgrunnsdypt. Nå kjenner jeg ikke til W12 DSP personlig (håper å få prøvd den snart), men den ruller nok av en god stund før 20 Hz. Den leverer nok i det området om man måler, men ikke med nevneverdig output.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje et dumt spørsmåle men uansett..
    er fasepluggen på XTZ høytalerne ekte og ikke en pålimt kopp?

er 99.5% sikker på at den er ekte med tanke på at det er et bra element, men jeg spør nå likevel

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    kanskje et dumt spørsmåle men uansett..
    er fasepluggen på XTZ høytalerne ekte og ikke en pålimt kopp?

er 99.5% sikker på at den er ekte med tanke på at det er et bra element, men jeg spør nå likevel
    100% ekte.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om XTZ 99.21 ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 15 av 141 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •