Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 14 av 141 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2813
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grensevoktern
    Får vel melde meg inn i klubben jeg å. Byttet ut mine Dali helicon 400 mk2 med 99.26 + 99w10.17p + sub amp1( foe noen navn!!!) å må si at dette IKKE var en nedgradering.

meget fornøyd
    Knalltøft oppsett!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grensevoktern
    Får vel melde meg inn i klubben jeg å. Byttet ut mine Dali helicon 400 mk2 med 99.26 + 99w10.17p + sub amp1( foe noen navn!!!) å må si at dette IKKE var en nedgradering.

meget fornøyd
    Dette settet virker spennende! For deg som har hatt så mye bra utstyr. Hva slags forsterker bør man være ute etter for å få mest mulig ut av 99.26? Deler du av så ikke 99.26 går så lavt når du spiller med 99w10.7p + sub amp1?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99.26 klarer jeg ikke å dele, men suben setter jeg på en deling på ca 50-60 hz
    ( litt vansklig å si da sub amp-1 ikke har oppgitt deling ) volum på ca kl 10, lowpassfilter: on og eq: off. phase: 0. B&w 610 xp har en deling på 30 hz.

Etter flere uker med testing og integrering av tot. 4 subber, fikk jeg tilslutt i mine ører et sømløst lydbilde helt ned til ca 20-22hz.
    Jeg fikk best bass ved å bruke en plugg i hver sub, mens de fleste foretrekker vel å plugge begge ved musikk, alt dette har med smak og behag + rom å gjøre.

Når det gjelder elektronikk bruker jeg Lyngdorf sdai + sda som bi-amping av 99.26. det fungerer knall. På kabel siden går det i taralabs air hele veien.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vurdert Velodyne SPL1200R men etter gode anmeldelser av XTZ 99W12 DSP og de meget gode resultatene etter DSP er jeg nysgjerrig på denne.

Er det noen som har 99W12 DSP?? Har sett flere sider som har fått den til å spille (+/-)3dB under 20hz, en tysk side som fikk 18-xx hz (+/-)3dB.
    Syns det er rart at det ikke er output på subben.. Må jo splitte signalet ved reciever dersom man skal ha to av denne typen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest endel tester og meninger på forumet her virker disse XTZ ht. spennende. Det jeg ennå ikke har klart å finne er erfaringer gjort med 99.26/99.36 i kombinasjon med rørforsterker.

Jeg har inntrykk av at disse er krevende å få til å spille bra. Har nå en Music Angel KT-88 (2 x 30w/2 x 60w) som benyttes på Dali Evidence 470 og lytter kun til musikk.

Takknemlig for synspunkter/erfaringer - håper å slippe å ta med forsterker på lang reise for å lytte dersom dette er dødfødt kombinasjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz

Man får kjøpt disse via nett hos surround.no. Da har man 14 dager full retur rett hvis ferdig utfyllt angreskjema blir lagt ved. Det gjør surround av en eller annen grunn ikke så da har man opptil et helt år angrefrist. Så mao kjøp, test hvis ikke fornøyd returner å få pengene tilbake.

Enkelt og greit.

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merce
    Etter å ha lest endel tester og meninger på forumet her virker disse XTZ ht. spennende. Det jeg ennå ikke har klart å finne er erfaringer gjort med 99.26/99.36 i kombinasjon med rørforsterker.

Jeg har inntrykk av at disse er krevende å få til å spille bra. Har nå en Music Angel KT-88 (2 x 30w/2 x 60w) som benyttes på Dali Evidence 470 og lytter kun til musikk.

Takknemlig for synspunkter/erfaringer - håper å slippe å ta med forsterker på lang reise for å lytte dersom dette er dødfødt kombinasjon...

Hei Merce

Jeg har selv 99.26 som jeg har brukt på Cayin M6 og Cayin A-100T (Begge er rør forsterkere) Overhode ikke noe å tenke på annet enn "løp og kjøp" Om du evt. tar kontakt med "Thoros" her på forumet AVforum.no - Thoros's hjemmekino så hadde han mine 99.26 på prøve opp mot sin Music Angel og kan sikkert gi deg en bedre tilbakemelding. Min A-100T er noe kraftigere enn Music Angel (8 stk 88 rør) men spiller fantastisk i denne komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger - veldig bra.:-D :-D :-D

Skjønner dette dithen at kombinasjonen 99.26 sammen med rør låter flott? Har "siklet" litt på Spendor s8e da jeg hørte denne i Sarpsborg - spilte nydelig. Prisen derimot er noe stiv i forhold til hva lommeboka liker... Er det noen som med sikkerhet kan svare på om 99.26 spille "riktigere" (færre ressonanser, strammere lydbilde...) enn 99.36? Om så er tilfelle - pga. det mindre kabinettet?

Ser av dataene at 99.26 har følsomhet på 87db mens 99.36 har 90 db. Ser vel for meg at 99.36 er enklere å drive, men har en følelse av at 99.26 spiller bedre?
    tror nok "mor i huset" ville satt pris på et par stativhøyttalere framfor større i stua..:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner dette dithen at kombinasjonen 99.26 sammen med rør låter flott? Har "siklet" litt på Spendor s8e da jeg hørte denne i Sarpsborg - spilte nydelig. Prisen derimot er noe stiv i forhold til hva lommeboka liker... Er det noen som med sikkerhet kan svare på om 99.26 spille "riktigere" (færre ressonanser, strammere lydbilde...) enn 99.36? Om så er tilfelle - pga. det mindre kabinettet?

Ser av dataene at 99.26 har følsomhet på 87db mens 99.36 har 90 db. Ser vel for meg at 99.36 er enklere å drive, men har en følelse av at 99.26 spiller bedre?
    tror nok "mor i huset" ville satt pris på et par stativhøyttalere framfor større i stua..:-D
    Jeg har hatt begge hjemme, og jeg vil si at 99.26 tar minst like stor plass, de er litt bredere enn 99.36 og faktisk også 1cm dypere. Man har de jo også på stativene som tar plass. Utseendemessig blir det kanskje smak og behag. Hjemme hos meg fikk jeg problemer mye og ukontrollert bass fra 99.36, og jeg har 25kvm stue med god plass til høyttalere. Andre med samme problem?

Newcomer hensun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen

Normalt så er det "lettere" å få god lyd i gulvstående enn hylle HT. Skyldes vel av størrelsen på kabinettet de jobber i.

Når det gjelder 99.26 mot 99.36 så er jeg ganske sikker at de er veldig lik men at 99.36 går dypere og har mer pondus. Jeg valgte istede 99.26 og 99w10.16 og er kjempefornøyd

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv XTZ 99.36. Disse kan under noen forhold (sikkert flere) få litt buldrete bass, men det som fungerer veldig fint iallefall for meg er å plugge igjen alle bassportene til det nederste elementet (3stk). Dette strammer opp bassen en hel del og da låter det veldig fint. Jeg har også prøvd litt å kjøre uten basselementet og synes da det låter for tynt iallefall i mitt rom. Det spiller ikke dypt nok rett og slett. Dette er mye smak og behag. Jeg synes iallefall 99.36 høres flotte ut når man har prøvd ut noen forskjellige posisjoner osv.

Men nå kommer et litt vrient spm. Har holdt på med dette i en times tid. Hvordan skal jeg transponere en altsaksofon stemme for å få den til å spille unisont med en Bb trompet i B Dur?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    boggis

at ikke 99.36 spiller dypt nok med basselementene utkoblet, skyldes nok muligens delefilteret som sikkert deler bass/mellomtone elementet nedover i frekvens.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Men nå kommer et litt vrient spm. Har holdt på med dette i en times tid. Hvordan skal jeg transponere en altsaksofon stemme for å få den til å spille unisont med en Bb trompet i B Dur?
    Sikker på du har valgt riktige høyttalere?? :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter76
    boggis

at ikke 99.36 spiller dypt nok med basselementene utkoblet, skyldes nok muligens delefilteret som sikkert deler bass/mellomtone elementet nedover i frekvens.
    Hei! Det kan godt hende det stemmer, men jeg har lest flere steder at delefilteret for bassmid og diskant er identisk som i stativhøyttaleren. problemet er vel igrunn ikke at det ikke spiller dypt nok, men heller det at de taper en del volum og pondus nedover i en frekvens og egner seg derfor "mindre" til noen musikktyper.

Jeg har dog faktisk vurdert (siden jeg foreløpig har så uegnet rom) å bytte ut mine 99.36 med 99.25 og en 99W10 da jeg føler det er en del lettere siden jeg selv kan justere delefrekvens OG level OG fremdeles ha muligheten til Roomtuning.

Har dog slått fra meg tanken fordi jeg har fått dette til føler jeg.

Jeg synes ikke høyttalerne passer så veldig godt til rock av den mer intense typen. På jazz, klassisk, roligere rock, house og slikt passer dem meget godt.

Jeg er dog ganske sikker på at dette har mest med mitt lytterom å gjøre og har ingenting med høyttalernes egenskaper å gjøre.

Mine står nå omlag 35cm fra bakvegg, 80cm fra sidevegg og med det nederste elementet i "lukket kasse" modus.

Har akkurat byttet litt på pluggene og skal prøve å justere litt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En altsaksofon er opprinnelig stemt i Ess du vettu, kanskje du kan hjelpe meg?

Hehe, neida. Har fiksa min transponeringsoppgave (musikkstudent) og levert den til mentor^^.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner virkelig å få interresse for XTZ jeg også nå,etter å ha lest denne tråden opp og i mente

99.36 er den HT som virker mest aktuell for min del.Har noen spørsmål:Er det noen som kan uttale seg litt om hvordan diskantelementet jobber?Er den bahagelig?Hvordan er mellomtonen og bassen?Ser jo at disse har room-tuning til en viss grad og det er jo veldig positivt da det er ikke så rent mange andre som kan skilte med det.

Har vært og er tillhenger av papp og silke i elementer da dette som regel sørger for en mer behagelig musikkgjengivelse.Derfor er jeg litt usikker på diskanten som jeg ikke har vært borti før.
    Kom gjerne med litt utfyllende beskrivelse av de forskjellige frekvensområdene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen til Kenti + diverse andre tester hos XTZ | Sound in Balance sier vel det meste skulle jeg tro..

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen!Glemte å legge ut denne grundige brukertesten jeg fant i går.Det lover godt må jeg si

XTZ 99.36 User Review UK

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at valnøtt og matt svart 99.36 er forskjellig fra den originale 99.36 i at de kan tri-ampes. Det "mangler" også en bass port i bunn, men nå var vel kanskje tre stykk litt over-kill funksjonsmessig.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av voidar
    Ser at valnøtt og matt svart 99.36 er forskjellig fra den originale 99.36 i at de kan tri-ampes. Det "mangler" også en bass port i bunn, men nå var vel kanskje tre stykk litt over-kill funksjonsmessig.
    Ser ut til at det er større dim. på de to portene enn i den opprinnelige.

Side 14 av 141 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •