Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 137 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vedrørende Bi-amping av 99.36 med Yamaha RX-A1030

Sitat Opprinnelig postet av Xsess Vis post
    Jeg tenkte det samme som deg da jeg hadde disse, kraften kom fra en bi ampet sherbourn pa5-200.
    Jeg fikk faktisk bedre resultater av å kjøre bass og mellomtone sammen, som jeg tror er fordi bass og mellomtone oppfører seg mer likt da dette er en 2,5 veis ht, og diskanten er det elementet som "skiller seg ut" mest mtp frekvensområdet osv. Kan selvsagt være du får bedre resultater med første alternativ da du har mindre effekt, men det bør vel prøves?
    Inntrykket var hvertfall att det var bortimot null endring i nedre regioner men att den åpnet seg og ga mer detalje i toppen, muligens denne diskanten yter sitt fulle med mer effekt.
    Dette ble testet i rent to kanals oppsett.

Del gjerne hva du kommer frem til.
    Da har jeg handlet nye Suprakabler og en drøss med banankontakter, og har kost meg med oppkobling og musikkspilling i hele kveld . Jeg testet ut forskjellige løsninger på Bi-amping og det ser ut til at det er små forskjeller, men de er der! Jeg konkluderer som Xsess, at jeg opplevde noe luftigere og åpnere diskant med å kjøre en kanal på diskant og en kanal på bass og mellomtone sammen. Jeg er fornøyd med lyden slik den er nå og skal prøve å unngå videre oppgraderinger. Lyden er bra på musikk og meget bra på film som uansett er det viktigste i mitt oppsett
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ! Lurer på om XTZ 99.36 MK2 XL Surroundsystem utnyttes optimalt med Onkyo TX-NR5009 Silver http://surround.no/Produkter/Forster...000001252.aspx
    Noen som har erfaring med fulle settet(noe å "pirke" på?): XTZ 99.36 MK2 XL Surroundsystem http://surround.no/Produkter/Surroun...000000573.aspx
    Kan det hende det lønner seg å kjøpe seperate pakker og sette sammen eget XTZ surroundsystem?

mvh
    Sist endret av Pupo; 07-03-2014 kl 00:02

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pupo Vis post
    Hei ! Lurer på om XTZ 99.36 MK2 XL Surroundsystem utnyttes optimalt med Onkyo TX-NR5009 Silver http://surround.no/Produkter/Forster...000001252.aspx
    Noen som har erfaring med fulle settet(noe å "pirke" på?): XTZ 99.36 MK2 XL Surroundsystem http://surround.no/Produkter/Surroun...000000573.aspx
    Kan det hende det lønner seg å kjøpe seperate pakker og sette sammen eget XTZ surroundsystem?

mvh
    Hei, hvis du er interessert selger jeg et XTZ 93.23 MKII 5.2 system som har to 99W16.12" subwoofere til en meget god pris. Er veldig likt som som den pakken du linket til, med samme subwoofer x2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gigawattz Vis post
    Hei, hvis du er interessert selger jeg et XTZ 93.23 MKII 5.2 system som har to 99W16.12" subwoofere til en meget god pris. Er veldig likt som som den pakken du linket til, med samme subwoofer x2.
    Jeg undrer litt over den pakken fortsatt som er oppført over ikke helt fan over brukt kjøp.. sry mister.. peace
    Sist endret av Pupo; 07-04-2014 kl 12:40

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den hjemmekinoen er kapabel, dersom jeg fikk ht brukt ville jeg gått for det.

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget kapabel høyttalerpakke det der. Har 99.36 MK2 i hjemmekinoen selv, og det spiller fantastisk sammen med Primare I22. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en noe enklere surroundforsterker og kostet på et effekt-trinn til frontene. Ihvertfall hvis du også skal høre mye på musikk i stereo.
    Lykke til

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også kjøpt effekt, har du råd så er nok den Onkyon helt sjef.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den onkyo forsterkeren siden den var på super tilbud Så virker som jeg mangler effekt forsterker som blir råd til om noen mnd, men frem til da får jeg unne meg hele XTZ systemet og onkyoen Kan legge ut bilde av hele oppsettet når det kommer i hus Venter fortsatt på at subben skal komme til surround så får jeg hentet anlegget

Men takk for svar folkens! Greit å se andre like sjeler som deler samme interesse

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er 8.16 subben for liten for et par b&w 685(6" stativhøyttaler) til film/musikk?
    den er betydelig billigere enn 10 tommeren, og jeg vil ikke bruke mer enn nødvendig før jeg bestemt ang fronthøyttalere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stst27 Vis post
    er 8.16 subben for liten for et par b&w 685(6" stativhøyttaler) til film/musikk?
    den er betydelig billigere enn 10 tommeren, og jeg vil ikke bruke mer enn nødvendig før jeg bestemt ang fronthøyttalere.
    Hadde nok gått for 10'ern - den er verdt de ekstra kronene !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt opp to stk XTZ 99 W12.18 ICE hos en kompis i helgen og må si du for imponerende mye subbere for prisen, deilig bunndrag og trykk. I tillegg syntes jeg de ser meget bra ut !

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest noe om hva element som blir brukt i de nye 3x12 subene?

-cinema_sub3-jpg

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,668
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Satt opp to stk XTZ 99 W12.18 ICE hos en kompis i helgen og må si du for imponerende mye subbere for prisen, deilig bunndrag og trykk. I tillegg syntes jeg de ser meget bra ut !

Artig lesning fra en med to store SVS subber

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Artig lesning fra en med to store SVS subber

Manglet nok litt på raskheten og dynamikken til mine SB-13 men XTZ hadde nok mer villskap der nede i bunnen der mine oppleves som kanskje litt snillere.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Noen som har lest noe om hva element som blir brukt i de nye 3x12 subene?

-cinema_sub3-jpg
    Denne ser virkelig spennende ut. Noen som vet når den kommer i salg? Fant ingenting om den på Surround.no
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutten av September kommer den har Ollie informert om.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Denne ser virkelig spennende ut. Noen som vet når den kommer i salg? Fant ingenting om den på Surround.no
    http://www.xtzsound.com/cinema-series

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    http://www.xtzsound.com/cinema-series

Cinema sub 3*12

Detailed informations on the Subwoofer SUB 3X12:

Cinema SUB 3X12 Subwoofer - that’s true cinema!

The Subwoofer of our new cinema-series,SUB 3X12 was only built for one task:

To make you experience the world of true cinema not only clean, dynamic sound but also a physical experience!
    Your first look will tell you that you are looking at something special! The experience will blow your away!
    Maximum power for maximum pleasure in home theater

As one of the most powerfull Cinama/hifi-subwoofers in the market, the SUB 3X12 is able to achieve unbelievable high SPL even in the lowest frequencies. But it's not only the volume, that is astonishing, it's also the smoothness and easiness at which this woofer is acting in all frequency-ranges.
    Extremely inert cabinet

To ensure that there are no resonances within the cabinet that affect the sound quality, a large effort was made to construct the cabinet as stable as possible. Starting with the trapezoidal shaped cabinet, the walls are constructed of 25mm MDF, reinforced with 40mm thick bracing, while the 2 layer baffle totals a stout 55mm thick. The base adds an additional 30mm to the cabinet bottom for a total of 55mm here to fix the cabinet to the floor and insure all of the high energy transients are reproduced faithfully. Inside, the cabinet is well treated with multiple layers of acoustical damping material. Lastly, the front of the cabinet is elegantly finished with 8 layers of hand rubbed satin black paint to work well with any room décor.
    Trapezoid shaped cabinet

The trapezoid shape give not only a neat and advanced design look its also reduce internal reflections but further more its optimize the stability of the cabinet.
    3 x 12" High speed driver

We call the driver high speed drivers becouse we use very light cone matereal and very strong motor(magnet)structure and it gives very fast drivers.We spend years to find this light matereal and still whith enough stiffness.
    The combination of weight and stiffness is one of the most critical factors in a driverconstruction.
    Required to provide very high sound pressure levels yet remain precise and true to the original music, this challenge we met by using the specially developed low-mass long throw driver. The 12” cone consists of a very strong, long fiber pulp blended material optimizing the diaphragm’s stiffness to weight ratio. Additional advantages of our custom designed driver include:

• FEA Optimized magnetic field design incorporating a tightly focus “T” pole design
    • Advanced level of large signal motor and suspension refinement using KLIPPEL laser based test system
    • Large aluminum shorting ring to minimize inductance and further lower non-linear distortion
    • Ultra high temp aluminum voice coil with Airflow Maximizer Design
    • Special NBR rubber surround with maximum linearity throughout its excursion range
    • Spider fabricated from unique blend of poly-cotton and pure NOMEX

Long stroke driver

The extremely high quality of all components in the Cinema Series is continued with the extraordinary bass drivers that is used in the SUB 3X12. To perform the long strokes with a maximum of linearity, we developed a special NBR (Nitrile Butadiene Rubber) surround. High speed drivers ,Powerful and deep base need big boxes ! Supercars not use one piston engine! We choose 3 fast and light drivers to give both high speed and maximum dynamic sound. This give also high SPL and go acheive highest SPL even down to the lowest freqencys the boxes need to be big.This is just pure physichs laws. Optimized volume for the driver gives the perfect air resistant to the driver.Its leads to highest SPL in low frequencys whith maximum head room from the amp. Whith perfect sized boxes and than means rather big volume because the sensivity in the drivers is very high but it gives obvoise advantages whith maximum speed of drivers during the perfect airpressure on the cone area . Whith to small or to big boxes its leads to over damped or underdamped boxes and that increase the distortion . A optimal volumed box give low distortion and widest frequency response possible and it means the subwwofer reach the lowest and deepest bass whith still clean sound and maximum headroom . It also not need to boost the amplifier and its gives also maximum headroom and lowest possible distortion from the amplifier.
    Slot bass reflex port

Slot port have several advantage compare to normal bassreflexports:

• Help to make the cabinet more stable
    • Maximize the floor coupling
    • reduced pipe / port resonances
    • stepslot port design

3x 900 W Claridy Class-D Amplifier = 2700 Watt!
    3 monoblock Claridy amps for each driver - individual amp and power supplier for each driver. Each monoblock has an extraordinary high power output of 500W RMS/900W in peak wattage output whenever it is needed. In contrast to many other class-D amplifiers, The Claridy amp has a near ideal clipping characteristics which ensures maximum headroom capability by minimizing the use of limiting circuitry. Never before experienced amount of details and maximum performance is the result of years of design refinement.
    Class D amplifiers work in other way than A, B, or A/B amplifiers. The output transistors they switch on or off.
    Since Class D (“switching”) amplifiers can turn fully on or off, they can dramatically increase the mid and bass output power while minimizing the loss of power, making for a highly efficient amplifier and very sutible for subwoofers.
    And since it eliminates the need for huge power transformers, banks of output transistors, and huge extruded aluminum heat-sinks, Class D amplifiers are remarkably compact for the amount of power they produce.Its also reduce lot of cost.
    Class D technologhy is very effechtive and a good illustration of the efficiency of Class D amplification is to imagine a chip-sized module that is 3” wide, 5” deep and just 1.5” in height producing up to 500 watts all while delivering 90% of the power it receives to the loudspeakers, making this Class D technology a perfect fit also for the enviroment and to save energhy.
    In the past,Class D amplifiers had limited applications because of distortion challenges. But by using state-of-the-art Claridy amp technology we acheive amps with precise sound free of distortion and unwanted noise.
    Twisted internal cable

The internal cabling is realized in 99.99% pure copper wire, which guarantees highest signal transparency .The structure is twisted pair configuration to reduce skin effects and interferences we use low inductance twisted pair wiring . The contruction idea is Zero Noice cable , CMRR (Common Motor Rejection Ratio )(reduction of overhearing)
    Room-tuning and sound adjustments

To provide an optimal sound quality, suited to various room sizes and listener tastes, the SUB 3X12 is equipped with a lot of possibilities to adjust the sound adequately.
    Since the SUB 3X12 has its -3dB point at very deep 16Hz, we decided to add a special Room Gain EQ that takes the room gain into account. Additional adjustments can be done by closing one or both bass reflex ports with the attached plugs. So the 1X12 offers perfect bass at any time.Further refinements can be made with adjustment of the two EQ’s available and of course volume, phase, crossover frequency
    Other possibilitys

SUB 3X12 can be stacked on top of eachother as a line array system.

Information:

• Type: 3 x 12” Bass Reflex Slot Port / Sealed Hybrid
    • Amplifier: Claridy Class D monoblock
    • Power: 3x 500 W RMS 900 W Peak - Total power: 1500W RMS / 2700W peak
    • Frequency response
    • Anechoic EQ: 16- 160Hz Ported / 22 - 160Hz Closed
    • Room Gain EQ: 24 - 160Hz Ported / 28 - 160Hz Closed
    • EQ: 2 position - Anechoic, Room Gain
    • xover: variable 40-160Hz, Bypass , Auto turn on/off
    • Level: Fixed Ref Level, variable gain
    • Input: XLR, (2)RCA
    • Output: XLR pass-thru
    • Phase: Variable 0-180
    • Color : Non reflective Matte black 8 layers paint on the front and Studio finish matt paint on side ,top and backside.
    • Size: H 1130 x W 535 x D555 mm : 44.5 x 21.1 x 21.9"
      Weight : 77.4 kg / 170.3 lbs

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS... Prisene begynner og komme på Cinema serien hos surround.no

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Jonnygrandis
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 137 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •