Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 133 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 2813
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senterkanal som matcher 99.26s lydsignatur

Noen som har forsøkt andre senterkanaler enn 99.25 sammen med 99.25/26/36?

Har tidligere hatt Swans F2.2 som fungerte meget bra, men er på jakt etter andre alternativer som kan fungere?

Forslag folkens?

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr

Har tidligere hatt Swans F2.2 som fungerte meget bra, men er på jakt etter andre alternativer som kan fungere?

Forslag folkens?
    Jeg har 99.25 fronter, og SA exact senter, funker godt som gull

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Jeg har 99.25 fronter, og SA exact senter, funker godt som gull
    Takker for tilbakemelding. SA hadde passet langt bedre enn 99.25C som jeg har liggende nå.

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en god stund siden jeg har hatt anlegget koblet opp (99.36 og 99.25) men mener å huske at det funket bra med den "lille" centeren. Syns du centeren funket dårlig?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvordan det er med centeren med band, men det jeg vet er at den med dome var klein! så på avengers, og da hulk brølte vrengte det seg i hytt og gevær :???:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianb4
    Nå er det en god stund siden jeg har hatt anlegget koblet opp (99.36 og 99.25) men mener å huske at det funket bra med den "lille" centeren. Syns du centeren funket dårlig?
    Senteren fungerer bra den, men jeg kunne tenkt meg en som er litt slankere, og helst i annen finish enn sort pianolakk. SAs format hadde passet bra(14,5cm høy, mot 99.25s 20cm..).

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren fungerer bra den, men jeg kunne tenkt meg en som er litt slankere, og helst i annen finish enn sort pianolakk. SAs format hadde passet bra(14,5cm høy, mot 99.25s 20cm..).
    Du har et godt poeng med finishen, min er i pianolakk og det er som et speil hvis den blir plassert nerme underkant lerret/tv. Kommer nok til å vinkle centeren opp evnt lage til noe stoff til å ha som duk så jeg slipper å lese teksten to ganger...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fikk en xtz 12 ice i posten i dag Kobblet den opp og den spilte jævlig bra men jeg flyttet den litt etter vert, og da gikk sikringen to ganger (Tror det var siden jeg kobblet den i en skjøteledning etter jeg flyttet den) og sikringen inni subben gikk begge gangene. Men det jeg lurte på hvar om jeg kan bruke de andre sikringene som fulgte med? Det fulgte med 3 forskjellige poser med sikringer, og en av de var den samme som den som stod i(T3.15AL/250v). Lurte på om jeg kan bruke en av de andre som fulgte med (T5AL/250v og T100mAL/250v)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag folkens?
    Hei.

Jeg bruker B&W CM og er godt fornøyd både i forhold til signatur og det estetiske :-D
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av derrick1
    Hei.

Jeg bruker B&W CM og er godt fornøyd både i forhold til signatur og det estetiske :-D
    Takker for svar. Har kjøpt en Dali Ikon Vokal MK2 som jeg skal teste ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    First time caller, long time listener

Jeg har hatt xtz sine 99.36 mk2 piano noen måneder nå, og er meget forelsket i disse. Men savner litt nedover i registeret. Vet ikke om det er litt mer trykk i bunnen av det de klarer, eller om jeg vil ha dem lenger ned... Jeg har gått fra klipsch rf82 både ny og gammel, så jeg er vel litt bortskjemt på lydnivået der.

Høyttalerene er biampet på en Sherbourn 5-200 og får 400 gode watt hver, så effekten skal nok ikke være noe tema, før denne står en Emotiva UMC-1 å holder styr på det hele.

Har forsøkt en del kalibrering, med og uten plugger i porter, plassering osv...
    Jeg er av den oppfatning om att musikk nytes best uten sub, så dette er uaktuelt. Spørsmålet er som følger; hva med .38? Har noen noen erfaringer med denne? Finner lite tester av den og det er litt delte meninger i testene(delte meninger er det også om testene).

Har noen hørt denne sammenlignet med 36? Eller har noen andre meninger om denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg og en venn som lurer på å bytte over til XTZ lurer på om noen sitter på et par 99.25 MKII som vi kan høre på i Trondheimsomerådet? Hvis noen vil spre XTZ gleden videre så send på meg en PM Hadde vært toppers!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xsess
    First time caller, long time listener

Jeg har hatt xtz sine 99.36 mk2 piano noen måneder nå, og er meget forelsket i disse. Men savner litt nedover i registeret. Vet ikke om det er litt mer trykk i bunnen av det de klarer, eller om jeg vil ha dem lenger ned... Jeg har gått fra klipsch rf82 både ny og gammel, så jeg er vel litt bortskjemt på lydnivået der.

Høyttalerene er biampet på en Sherbourn 5-200 og får 400 gode watt hver, så effekten skal nok ikke være noe tema, før denne står en Emotiva UMC-1 å holder styr på det hele.

Har forsøkt en del kalibrering, med og uten plugger i porter, plassering osv...
    Jeg er av den oppfatning om att musikk nytes best uten sub, så dette er uaktuelt. Spørsmålet er som følger; hva med .38? Har noen noen erfaringer med denne? Finner lite tester av den og det er litt delte meninger i testene(delte meninger er det også om testene).

Har noen hørt denne sammenlignet med 36? Eller har noen andre meninger om denne?
    Da synes jeg kanskje du skal revurdere din oppfatning:grin:

En god sub som er godt integrert skal ikke "ødelegge" noe som helst , snarere tvert imot !
    Har ingen erfaring med .38 dessverre !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da synes jeg kanskje du skal revurdere din oppfatning:grin:

En god sub som er godt integrert skal ikke "ødelegge" noe som helst , snarere tvert imot !
    Har ingen erfaring med .38 dessverre !
    Jeg har en sub i dag, men den bruker jeg kun når det spilles film.
    For å få like mye bevegelse som jeg liker å tro 99.38 vil gi, så må det mye mer sub til(bytte ut den jeg har, den leverer mye, men ikke fort nok for musikk og gå til innkjøp av 2 nye), og det vil jeg helst unngå å bruke mer gulvplass på

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere XTZ sub eiere der ute. Har anskaffet 2 stk W12. 16 i kinoen, og står overfor et dilemma? Skal jeg ha i de to skumgummibitene som følger med i de to hullene foran på sub'en? Er dette en designsak eller har det mye å si på effekten?

Hva har dere gjort?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Til alle dere XTZ sub eiere der ute. Har anskaffet 2 stk W12. 16 i kinoen, og står overfor et dilemma? Skal jeg ha i de to skumgummibitene som følger med i de to hullene foran på sub'en? Er dette en designsak eller har det mye å si på effekten?

Hva har dere gjort?

Når du står forran suben så tre en madrass bit inn i høyre rør. Det gir den laveste bassen.

Tetter du det venstre røret så vil du få en ikke så dyp, men litt tightere bass.

Helst ikke tette begge da det vil redusere subens evne til og spille høyt relativt mye.

La EQ1 og EQ2 være avslått
    Samt High pass filter avslått.

Trenger bare bruke en rca inngang på subens forsterker.

Sett delefiltret på suben til max. Kjør romkoreksjon åg begynn og test.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Når du står forran suben så tre en madrass bit inn i høyre rør. Det gir den laveste bassen.

Tetter du det venstre røret så vil du få en ikke så dyp, men litt tightere bass.

Helst ikke tette begge da det vil redusere subens evne til og spille høyt relativt mye.

La EQ1 og EQ2 være avslått
    Samt High pass filter avslått.

Trenger bare bruke en rca inngang på subens forsterker.

Sett delefiltret på suben til max. Kjør romkoreksjon åg begynn og test.
    Takk :-D skal følge rådene dine. Er ganske fersk på dette med kalibrering av sub, men har virkelig lyst til å få det til denne gangen.

Men datt ut litt på den madrassbiten som skulle inn. Skal denne sitte her hele tiden. Det kan vel ikke se spesielt pent ut?:???:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Takk :-D skal følge rådene dine. Er ganske fersk på dette med kalibrering av sub, men har virkelig lyst til å få det til denne gangen.

Men datt ut litt på den madrassbiten som skulle inn. Skal denne sitte her hele tiden. Det kan vel ikke se spesielt pent ut?:???:

Om du legger ut noe bilde av romet de står i så kan det nok komme forslag om plassering av subene.

Bare og la den stå i ja. Setter på grillen om det ser for galt ut hehe

Har to w12.16 subber selv så vet litt om de Mye for pengene

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet om det såkalte Subsonic filtret på w12.16 funker ?

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si meg hvor de to subwoofer ledningene skal kobles i recieveren, uten å bruke Y-ledd. Har to XTZ subber, med 9.2 reciever.

Trenger svar fort!

Side 133 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •