Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 132 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 2813
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Heihå.

Fått et greit tilbud på en brukt effekt, Parasound Halo A23.
    Hvordan vil denne passe med xtz 99.26 mkII? Kraftmessig og generell match??

Tenkte egentlig først på noe fra Emotiva, men siden dette tilbudet dukket opp ble jeg litt i tvil.

Innspill, anyone??
    Kan ikke tenke meg annet enn at dette burde passe meget bra sammen - både effektmessig og klangmessig!
    Halo serien har også mye bedre oppløsning oppover enn Emotiva,og er rent kvalitetsmessig noen hakk over !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krestiball
    Vil 10.16 sub ha noen fordeler kontra 12.16 sub, eller er 12.16 bedre på alt?
    Tenker da først og fremst på musikk. Ønsker hurtighet og dynamikk framfor dyp buldring. Har en tube fra SVS jeg vurderer å bytte med to XTZ. Kan med andre ord 10" fungere bedre enn 12" på musikk? Har for øvrig også nabo vegg i vegg.
    Hadde nok valgt 12'ern uansett !
    Det er såpass med tuningmuligheter på disse,at det ikke bør vere noe problem å bli kvitt "buldring" uansett!
    Ellers så kan jo muligens en Antimode hjelpe deg å bli kvitt "buldringen" du har med SVS'n din nå idag - det er jo tross alt en mye råere sub totalt sett!

Riktig kalibrering av SVS er et must for et bra resultat !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan ikke tenke meg annet enn at dette burde passe meget bra sammen - både effektmessig og klangmessig!
    Halo serien har også mye bedre oppløsning oppover enn Emotiva,og er rent kvalitetsmessig noen hakk over !
    Takker Torolan.
    Høres bra ut dette!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Divine 100.33 og da først og fremst brukt som fronthøyttalere? Vurderer 3 stk slike i hjemmekinoen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på XTZ 99.36 og XTZ 99.36 Mk II? Og er der nogen der ved hvorfor den i sort piano er i firkantet kabinet, mens resten er i "dråbeformet" kabinet?

Jeg er meget vild med musik som Roger Waters, Pink Floyd, Dire Straits, Amy Wine House, Alicia Keys, Joss Stone, Diana Krall, Melody Gardot, Adele, Jewel, Norah Jones osv osv.. Er XTZ 99.36 Mk II det bedste valg til min musikstil?

På forhånd tak.

M.v.h. Skoust
    skoust [a] gmail.com
    (+45) 3115 3030

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skoust
    Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på XTZ 99.36 og XTZ 99.36 Mk II? Og er der nogen der ved hvorfor den i sort piano er i firkantet kabinet, mens resten er i "dråbeformet" kabinet?

Jeg er meget vild med musik som Roger Waters, Pink Floyd, Dire Straits, Amy Wine House, Alicia Keys, Joss Stone, Diana Krall, Melody Gardot, Adele, Jewel, Norah Jones osv osv.. Er XTZ 99.36 Mk II det bedste valg til min musikstil?

På forhånd tak.

M.v.h. Skoust
    skoust [a] gmail.com
    (+45) 3225 3030
    XTZ er perfekt til slik musikk ja. Har selv 99.26 og er veldig fornøyd med denne.

Forskjellen er at de har forbedret delefilteret på de nye modellene. Elementene og det ellers er det samme.

Formen er vel dels utseendemessig og dels lydmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    XTZ er perfekt til slik musikk ja. Har selv 99.26 og er veldig fornøyd med denne.

Forskjellen er at de har forbedret delefilteret på de nye modellene. Elementene og det ellers er det samme.

Formen er vel dels utseendemessig og dels lydmessig.
    Ja, men jeg mener er XTZ 99.36 optimal XTZ'er, eller er XTZ 99.38 bedre?

Er der nogen der ved hvorfor XTZ 99.36 Mk II findes med to forskellige kabinetter?

M.v.h. Skoust
    skoust [a] gmail.com
    (+45) 3115 3030

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skoust
    Ja, men jeg mener er XTZ 99.36 optimal XTZ'er, eller er XTZ 99.38 bedre?

Er der nogen der ved hvorfor XTZ 99.36 Mk II findes med to forskellige kabinetter?

M.v.h. Skoust
    skoust [a] gmail.com
    (+45) 3115 3030
    XTZ 99.36 MKII har iallefall fått toppscore her i Norske hifiblader. XTZ 99.38 er dog mer verd siden den har et dyrt 10" SEAS bass hver høytaler.

Men jeg vet lite om hvordan den spiller, har ikke hørt om noen som har den høytaleren.

Rent estetisk ville jeg heller da valgt 99.26 MKII og XTZ 99 W10.17 P.

Men det er bare mitt valg...

Newcomer Hr kotelett sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på med planlegging til en knøtakino, den har vokst til 6.4 kvm nå. Og lurte på om XTZ 99 W8.16 faktisk kan bli for stort (om det nå går an med for stor sub :P) om jeg bør gå for en 6.5" sub istedet. Rommet er 180x330(+en liten utstikker) og foreløpige surroundhøyttalere kommer til å bli Dali Blue (3003 front, C1000 center og R1000 bak)
    Har lyst på buldrebass men må ikke bruke opp all luft i rommet

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen CA innstilliger til en 99 W10.16 sub ?? til filmbruk. hvilke porter som skal være åpen, og hvordan EQ1 og 2 stilles inn.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Noen som har noen CA innstilliger til en 99 W10.16 sub ?? til filmbruk. hvilke porter som skal være åpen, og hvordan EQ1 og 2 stilles inn.
    Anbefaler deg å bare prøve deg fram, da alle rom er forskjellige.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hr kotelett
    Holder på med planlegging til en knøtakino, den har vokst til 6.4 kvm nå. Og lurte på om XTZ 99 W8.16 faktisk kan bli for stort (om det nå går an med for stor sub :P) om jeg bør gå for en 6.5" sub istedet. Rommet er 180x330(+en liten utstikker) og foreløpige surroundhøyttalere kommer til å bli Dali Blue (3003 front, C1000 center og R1000 bak)
    Har lyst på buldrebass men må ikke bruke opp all luft i rommet
    hadde gått for 10 tommeren, jeg har hørt 8tommeren og den syns jeg spillte dårlig i forrhold, så kjøp deg 10eren og du er fornøyd :wink:

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Noen som har erfaring med Divine 100.33 og da først og fremst brukt som fronthøyttalere? Vurderer 3 stk slike i hjemmekinoen...
    kan jo ikke bli NOE annet enn sykt

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens et dumt spørsmål, men er det en fordel å kjøre Y-split og 2 rca kabler inn i SUB?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Muligens et dumt spørsmål, men er det en fordel å kjøre Y-split og 2 rca kabler inn i SUB?
    Du får en økning på 3 db med å gjøre dette,men du kan like gjerne gjøre dette med volumkontrollen på suben eller i receiver !

Suben klarer ikke mer enn den klarer uansett !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ på bruktmarkedet.

Hei alle XTZ'ere 8)

Jeg leter iherdig etter XTZ 99.25 MKii og 99.36MKii på bruktmarkedet for tiden, men det dukker liksom aldri opp noe...:neutral:

Jeg undres litt over hva grunnen kan være? Det virker jo som det er populære høyttalere og da skulle en jo tro at det fantes en del av dem der ute.

Har det seg sånn at de som eier disse er så sinnsykt fornøyde at de ikke ønsker å selge? I tilfelle er jo det ett kvalitetstempel...:-D

Er det noen som vet om andre bruktmarkeder enn finn.no og avtorget der det blir omsatt XTZ?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk bruktmarkedet til Hifisentralen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Da er Hifisentralen lagt til som favoritt så får jeg bare vente og se hva som dukker opp..

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-Håkon
    Hei alle XTZ'ere 8)

Jeg leter iherdig etter XTZ 99.25 MKii og 99.36MKii på bruktmarkedet for tiden, men det dukker liksom aldri opp noe...:neutral:

Jeg undres litt over hva grunnen kan være? Det virker jo som det er populære høyttalere og da skulle en jo tro at det fantes en del av dem der ute.

Har det seg sånn at de som eier disse er så sinnsykt fornøyde at de ikke ønsker å selge? I tilfelle er jo det ett kvalitetstempel...:-D

Er det noen som vet om andre bruktmarkeder enn finn.no og avtorget der det blir omsatt XTZ?
    Siden MK1 versjonen kan oppgraderes til MK2 med nytt delefilter, så kan du ta de med også.
    Har en kamerat som har 99.36, men han har nok ingen planer om å selge tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Siden MK1 versjonen kan oppgraderes til MK2 med nytt delefilter, så kan du ta de med også.
    Har en kamerat som har 99.36, men han har nok ingen planer om å selge tror jeg.

Det er ett godt poeng, men er det noen som har erfaring med denne oppgraderingen? Er det stress å bytte delefilter eller passer det nye som hånd i hanske?
    Er vel noe forskjell på kabinettene også, men jeg vet ikke hvor stor betydning det har?

Side 132 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •