Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 126 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann

Noen som har hørt noe nytt ang. Divine senter? Var i kontakt med xtz og de mente divine senter kom i salg i april-mars, de hadde en inne for prøving og testing nå Har utrolig lyst se bilder av den, så noen som vet noe mer om denne senteren? Blir det samme diskant osv som Divine 100.49? Isåfall havner min swans 2.3 på brukten hehe ;-p

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt er at den skal komme med samme diskant og mellomtone (2 stk) som Divine gulvstående:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir bra =) Blir hvert fall en god og fin tale da tror eg, funker greit med 2.3, men blir litt feil nå i lydbilde siden den har bånd diskant..blir en mye renere lyd med divine senter håper eg. Får teste når den kommer om den blir noe bra.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sentern skal i hus når den kommer. Ellers så jobber XTZ med ulike løsninger for aktiv deling av Divine. Spennende.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Jeg har en XTZ 12" sammen med SVS PC12 og det spiller veldig bra. Har ikke tenkt på å kutte frekvensene under 35 hz på XTZèn, kanskje prøve det da.
    Hvordan fungerer det? Jeg bruker PC-13 nå til hele frekvensområdet i bassen, den er jo relativt kraftig men man merker at det er dypbass den er bygget til så vil ha noe annet til "brystbassen".

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det fungerer bra, brystbassen er der og SVS tar seg av bånndraget
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nice. Var redd de kanskje ble litt pinglete i forhold til SVS´en selvom de sikkert har litt mer riktig bass i det området... : ) Men kanskje jeg skal investere i et par sånne da

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har fått meg en XTZ 99 w10.16 og jeg elsker den Men jeg lurer på om det skal mye til å "sprenge" den? Jeg er sykt redd for å gjøre det. Jeg har den mellom 9 og 10 på volum med EO2 på. Noen ganger står volumet på forsterkeren på oppimot "klokka" 10 med loudness på.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser det jo hvis bevegelsene blir for store..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bare det at jeg ikke har peiling i det hele tatt så vanskelig for meg å bedømme om jeg pusher den for langt.

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Calpern
    Joda, bare det at jeg ikke har peiling i det hele tatt så vanskelig for meg å bedømme om jeg pusher den for langt.
    du vil høre ulyder fra sub elementet og merke att bassen blir ukontrolert å lager ikke dem lydene den skal gjøre. når det er sagt så er forsterker godt tilpasset element så er ingen direkte fare der, men et nyttig tips på lyd fronten er at slike loudness knapper burde deaktiveres. de presser bare opp lyden på lave å høye hz somregel. prøv å spille uten å da kan man somregel spille høyere med mer korrekt lyd.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Calpern
    Hei, jeg har fått meg en XTZ 99 w10.16 og jeg elsker den Men jeg lurer på om det skal mye til å "sprenge" den? Jeg er sykt redd for å gjøre det. Jeg har den mellom 9 og 10 på volum med EO2 på. Noen ganger står volumet på forsterkeren på oppimot "klokka" 10 med loudness på.
    jeg trur du må ta kalebring på nytt , synes du presser den for hardt...
    jeg har -5 på reciveren , begge porter ut på subwooferen , volum på subwooferen på 8 , eq 1 og eq 2 av og deling på 80 hz på reciveren

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar! Da skal jeg prøve det tceteams. Jeg har ikke noe fancy receiver eller radioshack. Så jeg bruker bare ørene til kalibrering. Men fra nå av blir det ikke noe loudness og EQ2

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg er på leiting etter effekttrinn til front rekka mi.
    Den er 99.26 og 99.25, og kom over en Myryad MA360, den skal være på gode 3x 120w uten at det blir avgjørende. Men jeg lurte mer på om noen har erfaringer med denne eller lignenede. Ellers hadde det vært greit med tips til andre effekttrinn som Helst er 3 kanaler eller 6, og helst passer bra til Xtz både lyd å styrke messig...

takker..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    Den er 99.26 og 99.25, og kom over en Myryad MA360, den skal være på gode 3x 120w uten at det blir avgjørende. Men jeg lurte mer på om noen har erfaringer med denne eller lignenede. Ellers hadde det vært greit med tips til andre effekttrinn som Helst er 3 kanaler eller 6, og helst passer bra til Xtz både lyd å styrke messig...

takker..
    Emotiva XPA3 eller XPA5...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3

takker..
    da har jeg ville gått for xtz sin , egen effektfoesterker den fikk 6 i ternigs kast hos hjemmekino.no mange som har skrytte av xtz sin effektforsterker , surround.no når di spilte demo for folk , høytaler xtz devine så brukte di sin egen effekt forsterker....så har jeg vert deg som har xtz fra før , av så gå for xtz sin egen forsterker

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

12.18 Ice

Er det noen som har tatt noen frekvensmålinger av denne?

Kan ikke finne noen oppgifter hvor dypt den går.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Er det noen som har tatt noen frekvensmålinger av denne?

Kan ikke finne noen oppgifter hvor dypt den går.
    jeg har 2 xtz w12.16 subwoofere , og jeg har geid og presse dem nede til 20 hz....og da ville jeg tippe 12.18 ice er hakket kvassere... alle subwooferen til xtz har fått bare bra på testene...12.18 ice fikk 6 i terningskast i bladet hjemmekino og...trur du blir fornøyd vist du kjøper ein eller 2 jeg bruker 2 xtz 12.16 , for og få spredd bassen meir

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    jeg har 2 xtz w12.16 subwoofere , og jeg har geid og presse dem nede til 20 hz....og da ville jeg tippe 12.18 ice er hakket kvassere... alle subwooferen til xtz har fått bare bra på testene...12.18 ice fikk 6 i terningskast i bladet hjemmekino og...trur du blir fornøyd vist du kjøper ein eller 2 jeg bruker 2 xtz 12.16 , for og få spredd bassen meir
    Jeg har allerede 2 stk 10.17P og 2 stk Subamp1 så XTZ kjenner jeg godt. Målinger jeg har foretatt i REW viser at disse ikke begynner å falle før 21hz hos meg.

Men jeg var helst ute etter målinger og erfaringer med 12.18 ICE denne gang.
    Har ikke funnet noen målinger av disse enda...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg har allerede 2 stk 10.17P og 2 stk Subamp1 så XTZ kjenner jeg godt. Målinger jeg har foretatt i REW viser at disse ikke begynner å falle før 21hz hos meg.

Men jeg var helst ute etter målinger og erfaringer med 12.18 ICE denne gang.
    Har ikke funnet noen målinger av disse enda...
    det er ikke så lenge siden jeg leste , om noen amatører tok test på , xtz 12.18 ice og dem fikk han helt nede i 18 hh , og det er bra får ein så billig sub...men jeg husker ikke hvor jeg leste det , men prøv og google det...

Side 126 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •