Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 125 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 2813
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thunder82
    Ja, jeg er klar over at både 99.36 og 99.25 krever mye strøm, men jeg må bygge opp anlegget gradvis da jeg ikke har all verdens penger å rutte med for tiden.

Hadde tenkt å supplere med en emotiva xpa-3 etterhvert for å drive frontrekken. Har sett mange her på forumet som er fornøyd med denne i kombinasjon med xtz og yamaha. Nå må jeg bare besteme meg for om jeg skal gå for 99.36 eller 99.25 i front

Høres ut som en grei plan dette. Smart å bygge litt for litt anlegg... Sånn kan man jo bygge det slik man helst vil ha det mye enklere.

Når det gjelder gulvhøytaler eller stativhøytaleren, så har jo dette litt med hva slags musikk du hører mest på også...
    Til mitt valg så var det best med 99.26 på stativ, da jeg hører mest på roligere musikk nå for tiden...

Til basstung rock eller pop så foretrekker jeg å bruke en subwoofer ved siden av. Dette fungerer veldig bra til mitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz på cdon.no

Hei,
    Er det noen som vet hvorfor Xtz produktene på cdon. no er blitt fjernet, den eneste som er igjen på siden er Xtz 99.33. Resten forsvant igår formiddag.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunder82
    Ja, jeg er klar over at både 99.36 og 99.25 krever mye strøm, men jeg må bygge opp anlegget gradvis da jeg ikke har all verdens penger å rutte med for tiden.

Hadde tenkt å supplere med en emotiva xpa-3 etterhvert for å drive frontrekken. Har sett mange her på forumet som er fornøyd med denne i kombinasjon med xtz og yamaha. Nå må jeg bare besteme meg for om jeg skal gå for 99.36 eller 99.25 i front
    99.36 er ikke krevende for forsterkeren. Jeg drev de fint med 2 x 60W, klasse D vel og merke. 99.25 krever derimot mer effekt siden de har lavere følsomhet, minst 100 gode watt.
    99.25 har en dip i presens området som gjør at de låter mer laidback og myke. Det tror jeg ikke 99.36 har, og de er nok mer nøytrale.

Har du en mindre stue med mye harde flater og ingen akustiske tiltak, ville jeg ha valgt 99.25. 99.36 ville jeg ha valgt dersom du har litt større rom og mulighet til å gjøre noen tiltak. Jeg kjenner ikke til MKII versjonene. Har vel skjedd litt endringer der og det til det positive. Så da kan det hende mine råd er litt borkastet. Hehe.

Akustiske tiltak må man nå uansett gjøre dersom man skal ha virkelig god lyd. Snart bare de såkalte "high-enderne" på sentralen som innbiller seg at de får superlyd bare de har dyrt oppsett og dyre kabler. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett flere klage litt over XTZ 99.36 for rock/metal, som er en stor andel av det jeg hører på. Har disse bare hatt dårlige forsterkere, eller finnes det relle årsaker til at XTZ ikke behersker musikk med mye dynamikk?

Hva tror folket om de nye 95.44. Ekstra element, men siden de ligger på 70% av prisen av 99.36 antar jeg jo de ikke vil ha samme klasse, selv om de sikkert er en knallbra deal de og...

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ccvii
    Jeg har sett flere klage litt over XTZ 99.36 for rock/metal, som er en stor andel av det jeg hører på. Har disse bare hatt dårlige forsterkere, eller finnes det relle årsaker til at XTZ ikke behersker musikk med mye dynamikk?

Hva tror folket om de nye 95.44. Ekstra element, men siden de ligger på 70% av prisen av 99.36 antar jeg jo de ikke vil ha samme klasse, selv om de sikkert er en knallbra deal de og...
    Synes ikke XTZ er optimale for metall nei (99.26). Det som er bra med XTZ er at det er mye detaljer å hente. Metall funker bra med subwoofer, men synes ikke metall er rettferdigjort i ren stereo.

Xtz er høytaler som passer best til rock pop og roligere musikk, som klassisk eller akustisk. Her er de konge...

Dersom metall, metall, metall var sjangeren min.. Så ville jeg nok heller kjøpt en rimelig men god Klipsch høytaler.. som passer ypperlig for sånt i budgett/mellomklasse.

Bare det at jeg ikke liker utseende på Klipsch, utseende på XTZ derimot er helt ypperlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Refteck
    Hei,
    Er det noen som vet hvorfor Xtz produktene på cdon. no er blitt fjernet, den eneste som er igjen på siden er Xtz 99.33. Resten forsvant igår formiddag.
    De hadde virkelig god pris pris på Xtz W99 10.16 sub, 2490,- +frakt 79,- ganske irriterende nå som jeg hadde bestemt meg for hvilken sub jeg skulle kjøpe. :cry: Ser at Xtz produktene fortsatt finnes på de Svenske, Danske og Finske sidene, det er kun i Norge de er fjernet.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassplugger...

Finnes det noen fasit på hvordan xtz subwooferen oppfører seg med de forskjellige bassplugg innstillingene???

Det som står i bruksanvisningen virker veldig rart i forhold til mine tester og erfaringer. Ser ut som flere her også er uenige...

Trodde du fikk raskt bass og punch i tett kasse og rumlete og dyp bass i åpen...

I følge xtz er det omvendt? Ingen plugger gir raskt og punch bass???

Noen meninger og erfaringer?

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestilte en xtz w10.16 n idag skal brukes til musikk. kommer jeg til å bli fornøyd?

har Dali concept 8 og nad c372

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Finnes det noen fasit på hvordan xtz subwooferen oppfører seg med de forskjellige bassplugg innstillingene???

Det som står i bruksanvisningen virker veldig rart i forhold til mine tester og erfaringer. Ser ut som flere her også er uenige...

Trodde du fikk raskt bass og punch i tett kasse og rumlete og dyp bass i åpen...

I følge xtz er det omvendt? Ingen plugger gir raskt og punch bass???

Noen meninger og erfaringer?
    Min erfaring: jo flere plugger, jo strammere bass.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har hørt/sett noen ordentlige anmeldelser av 99.38 MKII?
    Interessant at det her er mulighet for direkte tilkobling av sub-forsterker. Er det noen som kan fortelle meg hva slags impedans dette 10" elementet har?

Om elementet har høy impedans så får man jo lavere utnyttelse av en subforsterker som er beregnet på 4 ohm. Og om man kobler både høyre og venstre element til den samme sub-forsterkeren, så blir det jo mono!

Er det noen som vet hva XTZ sin sub-amp leverer i 8 ohm?

Trenger vel ikke si at jeg ville foretrukket to stk forsterkere til bassene. En til hver side.

Hypex sin 400w modul (DS 4.0) er også interessant, men koster litt mere enn XTZ sin sub-amp.

EDIT: Undrer også på hvor dypt 99.38 kan spille. Har den noe særlig respons under 30 hz? Målinger?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Nå har jeg fått et slags svar noe noe av det jeg lurte på, fikk en mail fra XTZ:

Hej!

Det går att köra 1 Sub Amp, delningsfrekvensen är 100 Hz för basarna, men om man upplever att basen blir "mono" kan man alltid öka till två Sub Amp.

Impedansen är 4 ohm, och då lämnar en Sub Amp 1 300 Watt RMS. I 8 ohm lämnar den ca 200 Watt.

mvh Rikard

Ikke helt enkelt å skjønne hva han mener her, for på hjemmesidene til Seas så oppgies 10" elementet til å være 8 ohm. Så 4 ohm blir jo ved bruk av to elementer på én forsterker.

Hypex er beregnet for å monteres i eget kabinett, og har utgangene på baksiden, i motsetning til XTZ sin som kommer ferdig i kabinett - med utgangene på framsiden.

Han svarte forresten ikke på hvor dypt det Seas-elementet går, men ned mot 20 hz bør vel være teknisk mulig, om jeg skal tro det som står på hjemmesidene til Seas:
    H1209-08 L26RFX/P

Kostnaden for et par 99.38 + to stk Sub-amp er ganske tett opptil kostnaden av ett par med BP7002...

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Han svarte forresten ikke på hvor dypt det Seas-elementet går, men ned mot 20 hz bør vel være teknisk mulig, om jeg skal tro det som står på hjemmesidene til Seas:
    H1209-08 L26RFX/P

Kostnaden for et par 99.38 + to stk Sub-amp er ganske tett opptil kostnaden av ett par med BP7002...
    Har selv 99.26/10.17P og 2stk Subamp 1.
    Sist jeg tok målinger med REW målte jeg ned til ca 21hz før kurven stupte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har selv 99.26/10.17P og 2stk Subamp 1.
    Sist jeg tok målinger med REW målte jeg ned til ca 21hz før kurven stupte...
    Fantastisk!

Kombinasjonen med 99.26 og 10.17P er i bunn og grunn = 99.38 MKII? Samme elementer, bare forskjellige løsninger på kasse og filter?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Storm
    Fantastisk!

Kombinasjonen med 99.26 og 10.17P er i bunn og grunn = 99.38 MKII? Samme elementer, bare forskjellige løsninger på kasse og filter?
    Vil tro det. Kanskje ørlite forskjeller i kassevolum men ellers samme elementer.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Noen som vil fortelle litt om hvordan 2 STK XTZ 99 W12.16 spiller? :razz:

Er ute etter en boost i midbass-segmentet, er dette hva jeg leter etter da? Har en SVS fra før av som tar seg av bunnen

Har vært på nippet til å handle meg en CV 21 Stroker, men den er så forbanna stygg :lol: og relativt dyr i forhold.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hei!

Noen som vil fortelle litt om hvordan 2 STK XTZ 99 W12.16 spiller? :razz:

Er ute etter en boost i midbass-segmentet, er dette hva jeg leter etter da? Har en SVS fra før av som tar seg av bunnen

Har vært på nippet til å handle meg en CV 21 Stroker, men den er så forbanna stygg :lol: og relativt dyr i forhold.
    Tror det kan funke bra.

Med subsonic filter på XTZene mener jeg de kutter ved 35hz. Passer vel bra om du har en SVS som spiller ned i dypet?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes det høres jo bra ut Er det no trøkk i disse da?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Yes det høres jo bra ut Er det no trøkk i disse da?
    Er godt fornøyd med mine 10.17P + 2x Subamp1. Leverer kontant og fin bass hos meg i alle fall..
    Og om du sparer de for de aller dypeste frekvensene vil jeg tro at du får mer enn nok headroom også..

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en XTZ 12" sammen med SVS PC12 og det spiller veldig bra. Har ikke tenkt på å kutte frekvensene under 35 hz på XTZèn, kanskje prøve det da.
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 125 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •