Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 124

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 124 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,461 til 2,480 av 2813
    Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Supert.. Og da bare for å være helt sikker, så er det bare ett sett til med ht kabler som går kobles fra de ledige portene i receiver og til ledige terminaler i høyttaler.. Og så var det vel den broen mellom terminaler på høyttaler som måtte fjernes...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Dette er en sinnsyk lang tråd, og jeg er ikke så flink til å lese. Kommer til å kjøpe meg et par 99.26, og det store spørsmålet er da, forsterker. Hva brukes med godt resultat.? Orker ikke pløye imellom flere hundre sider, så jeg håper på svar. MVH:twisted:
    Regner med at det er flere som har fulgt denne tråden, og vet hva som låter godt.Det er dragen som har bestemmer....

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raggs
    Hei. Dette er en sinnsyk lang tråd, og jeg er ikke så flink til å lese. Kommer til å kjøpe meg et par 99.26, og det store spørsmålet er da, forsterker. Hva brukes med godt resultat.? Orker ikke pløye imellom flere hundre sider, så jeg håper på svar. MVH:twisted:
    Regner med at det er flere som har fulgt denne tråden, og vet hva som låter godt.Det er dragen som har bestemmer....
    Jeg er veldig fornøyd med XTZs effektforsterker, det er den akkurat samme effektdelen som stereoforsterkeren til XTZ har. Nydelig lyd, og ikke minst til en meget hyggelig pris.. Med både A effekt del og AB effektdel som ellers bare fåes til forsterkere til 10000-20000.

Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, unnskyld for å stille et spørsmål som sikkert har blitt spørt flere ganger, men takk om noen vil ta seg tid å svare likevell:

jeg har et par Dynavoice Definition DF-6 sammen med en HK 980, er godt fornøyd med dette til musikk "på mitt ikke så kjempe stort rom", men jeg savner mer smell og trøkk i film uten å måtte sprenge ørene med resten av lyd registeret i samme slengen, så er ute etter subwoofer da, men jeg lurer litt på hva som vil gi best opplevelese til film bruk
    2xXTZ 99W10.16 eller 1xXTZ 99W12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at jeg er svært nysgjerrig på dette merket. Men som alltid er det for mange alternativer for min del, og grovt sett har jeg tre valg:
    1 - 99.26 mkII og W10.16
    2 - 99.36 mkII (og W10.16???)
    3 - 99.38 mkII
    Hva låter best og hva er lettest å drive?
    Er det merkbar forskjell på 99.26 mkII + W10.16 og 99.38 mkII? Prismessig er det nesten dødt løp.
    Skal kun ha frontsett til musikk og TV/film på en budsjettreciever.

Newcomer eigeek sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Merker at jeg er svært nysgjerrig på dette merket. Men som alltid er det for mange alternativer for min del, og grovt sett har jeg tre valg:
    1 - 99.26 mkII og W10.16
    2 - 99.36 mkII (og W10.16???)
    3 - 99.38 mkII
    Hva låter best og hva er lettest å drive?
    Er det merkbar forskjell på 99.26 mkII + W10.16 og 99.38 mkII? Prismessig er det nesten dødt løp.
    Skal kun ha frontsett til musikk og TV/film på en budsjettreciever.
    Hvis du har plass og råd til fronter + sub så ville jeg gått for forslag #2 der.. Du vil klart merke forskjell på 99.26 + sub VS 99.38, spesielt med en budsjettreceiver. Har ikke hatt 99.38 selv men hørt at de liker seg best med en egen sub amp for å drive 10" i seg..
    Hvis du vil ha trøkk og flere mellomelementer ville jeg kanskje sett på Klipsch RF82. De er også mer lettdrevne! Kan helt klart ha en XTZ sub ved siden av de også, men da kanskje 12" istedet for 10". Hva tror du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg TROR at 99.36 mkII er en bedre høyttaler enn 99.26 mkII på stativ. Og prismessig er det helt det helt likt.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor i nærheten av surround.no så kan du reise bort og høre.. Selv har jeg 99.26 og strålendes fornøyd med de, men tror du vil få litt mer punch med 99.36 pga det siste elementet ditt der, HVIS receiveren din klarer å mate den bra nok.

Nå snakker jeg også om Piano 26 og 36. Har lest noe om annerledes lyd der pga formen på kassa, men har ikke hørt noen andre enn piano da.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99.36 er sikkert meget bra den...

Men det er vært å merke seg at basselementet ikke holder samme høye standar som den sølvfargede mellomtone elementet og bånd diskanten.
    Laget av Seas det også tror jeg.

Jeg kjøpte derfor stativhøytalerne, er litt mistenkelig med nesten lik pris for stativhøyaler og gulvhøytaler, det kan jo være en prispolicy fra firmaet selvfølgelig.

Jeg har heller aldri hørt 99.36 selv, men valgte stativhøytaleren etter å ha snakket med andre her på forumet.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCato
    Jo, jeg TROR at 99.36 mkII er en bedre høyttaler enn 99.26 mkII på stativ. Og prismessig er det helt det helt likt.
    Det er nok noen her på forumet som har hatt både 99.26 og 99.36 hjemme i sin stue.. Mener i alle fall at Orso har hatt begge.. Du kan jo høre med han?

Selv er jeg i alle fall storfornøyd med 99.26 og 10.17P(og 2 stk SubAmp1)...

Vær obs på at 99.26 OG 99.36 trenger masse strøm for å våkne. En "budsjettreceiver" alene kan bli litt tamt..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, akkurat. Jeg har en mistanke om at 99.26 mkII Piano er av bedre kvalitet enn 99.36 mkII Piano. Etter å ha sett litt på dette og tenkt litt virker det som en bedre løsning å la frontkanalene få jobbe med 99.26 mens en W10.16 mates separat via egen utgang. Eller er jeg helt på jordet her?

Og ja, jeg bor et halvlangt steinkast fra Surround, og akter å ta meg en tur dit straks jeg kommer hjem. Jeg vet ikke hvordan de er på utlån/prøving, men det finner jeg nok ut av når jeg er der.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan absolut anbefale deg 99.26 ja! De er helt fantastiske til den prisen. Og med en sub ved siden av får du den bassen du vil ha til film også :-) Mange her som sier surround.no har noen slags regel/avtale hvor du kan få igjen pengene dine over lengre tid, noe ála IKEA greier, har ikke helt sjekka det men det går ann å ringe dem ;-) Jeg kjøpte 99.26 uhørt og angrer ikke ett sekund! Har også hatt W12.16, også subbene er meget bra!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eigeek
    Jeg kan absolut anbefale deg 99.26 ja! De er helt fantastiske til den prisen. Og med en sub ved siden av får du den bassen du vil ha til film også :-) Mange her som sier surround.no har noen slags regel/avtale hvor du kan få igjen pengene dine over lengre tid, noe ála IKEA greier, har ikke helt sjekka det men det går ann å ringe dem ;-) Jeg kjøpte 99.26 uhørt og angrer ikke ett sekund! Har også hatt W12.16, også subbene er meget bra!
    Det er XTZ man har den avtalen med. Det gjelder alle produktene deres.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er XTZ man har den avtalen med. Det gjelder alle produktene deres.
    Det var det ja, thanks!

@DonCato; da er det bare å kjøre på så har du backup tilfelle du vil prøve de større istedet :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eigeek
    Det var det ja, thanks!

@DonCato; da er det bare å kjøre på så har du backup tilfelle du vil prøve de større istedet :-)
    Det er 3 ukers returrett på XTZ produkter, men de må være i samme stand som når du kjøpte de, altså uten riper o.l.

Frequently asked questions / Svar på våra vanligaste frågor - XTZ | Sound in balance

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt anbefale både 99.26 og 99.36 sammen med en eller to suber. Jeg har 99.36 og 2 stk 99W10.16 suber og det spiller utrolig bra. Lett å integrere subene ved musikkavspilling og godt med trøkk til film:-D
    Vanskelig å finne noe bedre til prisen etter min mening!
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig nær ved å kjøpe enten XTZ 99.36 XL eller 99.25 5.1 pakken som surround.no selger. Jeg har aldri hørt noen av disse systemene men har lest så mye bra om xtz at jeg er trygg på at det er et godt kjøp.

Recieveren jeg har i dag er en yamaha rxv1067 reciever, og lurer da på om denne vil klare å drive disse høytalerne?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunder82
    Jeg er veldig nær ved å kjøpe enten XTZ 99.36 XL eller 99.25 5.1 pakken som surround.no selger. Jeg har aldri hørt noen av disse systemene men har lest så mye bra om xtz at jeg er trygg på at det er et godt kjøp.

Recieveren jeg har i dag er en yamaha rxv1067 reciever, og lurer da på om denne vil klare å drive disse høytalerne?
    Svar JO den vil nok klare det, men du vil nok ha mye bedre av en enkelt
    effektforsterker.....

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

xtz 12.16 subwooferene jeg har , er noe av det beste jeg har hadd...når det gjelder både film og musik så er di rett og slett perfekte...har fått dem til og gå ganske dypt og , det har naboene og husverten fått anbefale he he...di spurte om jeg hadde konsert her nede i leiligheten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er klar over at både 99.36 og 99.25 krever mye strøm, men jeg må bygge opp anlegget gradvis da jeg ikke har all verdens penger å rutte med for tiden.

Hadde tenkt å supplere med en emotiva xpa-3 etterhvert for å drive frontrekken. Har sett mange her på forumet som er fornøyd med denne i kombinasjon med xtz og yamaha. Nå må jeg bare besteme meg for om jeg skal gå for 99.36 eller 99.25 i front

Side 124 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 120 121 122 123 124 125 126 127 128 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •