Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 12 av 141 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Spennende med eksternt delingsfilter:

Det spörs om ikke dette er det samme delingsfilteret de skal tilby til de som har 99.26 + sub.

Pen höyttaler:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi Oi! spennende! Men er det en ny og annerledes diskant jeg ser? Dette blir dog ikke noen høyttaler for meg da jeg har mer enn nok bass med mine 99.36 hehe. Dessuten er det ting på bilen som står på oppgraderings lista nå!

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Om du får respos på denne invitasjonen, kan du sende meg en PM her på forumet da? Jeg kommer gjerne på besøk samtidig
    Det skal jeg mer en gjerne gjøre:-)

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Utrolig irriterende at alle disse flotte produktene kun finnes i sort pianolakk.
    Helt uaktuelt hos meg. Skulle faktisk heller hatt de i hvit pianolakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når 99.38 kommer til surrond.no og hva prisen blir og ligge på?

Bestilte meg nettopp 99,26... Så man angrer vel litt kanskje..

EJ

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen
    Er det noen som vet når 99.38 kommer til surrond.no og hva prisen blir og ligge på?

EJ

Vet ikke, men du får gi en PM når du skal bytte, så kan det jo hende at 99,26 ene kan komme til Bergen.. :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen

EJ
    99.38 koster 14.000 i Sverige. Vil du ha Sub Amp 1 DSP til å spille bassen i høyttalerne må du regne med å ut med enda ca 5000 svenske.
    Vet ikke når de kommer til Norge, men det er sikkert ikke lenge til.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har XTZ i vestfold? Den serien med bånd diskant samt aktiv sub?
    Kunne tenke meg å få hørt på det før evn kjøpe meg det, å sammen lignet de med Dali Ikon 8

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Oi Oi! spennende! Men er det en ny og annerledes diskant jeg ser?
    Diskanten er samme som på 99.36, 99.26 etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter76
    hei gismo

interessant det du har erfart om 99.36 og 26. siden jeg ikke har noen mulighet for å få hørt på høyttalerene selv(bummer), så hadde det vært flott om du kunne beskrive hva som gjorde at du rynket litt på nesen av bassgjengivelsen av 36`eren.
    er faktisk litt hypp på 99.26 også, men stuen min er litt i største laget tror jeg(51kvm), for en stativhøyttaler, eller kansje igjen ikke siden jeg blir sittende i godstolen bare 3 meter fra dem. valgets kval ^^
    forsterker til xtz:
    onkyo 805 frister som forsterkervalg, og jeg tror den kan passe bra.. noen som har meninger om dette?
    hvis jeg heller går for 2 kanals, er det også aktuelt med en rør forsterker. en slik har jeg aldri hatt i eie, og det frister med den varme musikalske lyden. slikt blir det lange lyttekvelder av
    skal jeg vurdere rør, må det være mulig å skru opp volumet litt uten at oppsettet blir presset
    littegranne forslag til en god rimelig forsterker trenger jeg jo som sagt, så innlegg mottas med takk
    Hei,

Jeg er helt ny her, men har hatt et 99.36 og A100 DII oppsett i et halvår nå.
    Før dette kjørte jeg et godt brukt Dali (Black?) 18 Signatur sett parret med en gammal Nikko receiver. Dali'ene fikk jeg for 1600,- gjennom Fretex så må si det var en ganske ok deal selv om jeg valgte å bytte ut alt p.g.a. at diskantelement begynte å konke bra ut etter noen år; er jo en grunn til at de havna på Fretex tross alt. Men uansett..

Jeg har ikke prøvd 99.26, men jeg har en teori om at de låter likt som 99.36 med avkoblet bass-element. Jeg gjorde dette igår, dro ut øverste bassplugg (tilsvarer bassplugg på 99.26) og må si jeg synes lyden var fyldig og god. Kanskje jeg kommer til å kjøre 99.36 slik da jeg ikke har mye til stue/lytterom. Bassen tar ikke for mye overhånd slik; den er bare "helt passe".

Fornøyd med mine oppdagelser valgte jeg å koble til bassdel igjen og satte til 3dB demping. Etter mine ører gjør ikke dette så mye med trøkket, men du får frem mer bass tone/sub. Til mitt behov kunne jeg kanskje trengt å dempe 6dB, men en slik innstilling finnes ikke.

Jeg tror nok jeg kommer til å beholde mine 99.36, selv om jeg må innrømme at matt svart og valnøtt serien ser flottere ut. Jeg er fristet til å oppgradere til A100 D3 da jeg ikke har phono-inngang, så om noen kunne tenke seg en A100 DII tar jeg gjerne mot bud. Jeg bruker DAC'en stort sett.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Diskanten er samme som på 99.36, 99.26 etc.
    Men den ser jo annerledes ut? Er det samme diskant med et annet utseende da eller?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den ser jo annerledes ut? Er det samme diskant med et annet utseende da eller?
    Hva er det som ser annerledes ut? Synes den ser helt lik ut?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som ser annerledes ut? Synes den ser helt lik ut?
    Om du ser på kanten rundt membranet så er det rundere hjørner. Synes derimot ikke at di nye høyttalerne er noe finere enn de gamle som du og jeg har. Synes heller dem var litt mindre eksklusive. Og dem veier 10 kilo mindre (99.36 altså) og dem er laget av samme materialtykkelse som mine gamle Proson 210SAH.... Samme konstruksjon også, samme baffeltype og allt. Skulle ikke forundre meg om kassene ikke var stort bedre enn på prosonane.

Altså 99.38 virker bra dem, men øvrig så synes jeg det ser ut som om man nedgraderer kvaliteten litt. Da spørs det hvor bra den "nye"(om det da er noen ny diskant) diskanten presterer og om di nye kassene svinger mer med enn di gamle og veldig solide kassene.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser på kanten rundt membranet så er det rundere hjørner. Synes derimot ikke at di nye høyttalerne er noe finere enn de gamle som du og jeg har. Synes heller dem var litt mindre eksklusive. Og dem veier 10 kilo mindre (99.36 altså) og dem er laget av samme materialtykkelse som mine gamle Proson 210SAH.... Samme konstruksjon også, samme baffeltype og allt. Skulle ikke forundre meg om kassene ikke var stort bedre enn på prosonane.

Altså 99.38 virker bra dem, men øvrig så synes jeg det ser ut som om man nedgraderer kvaliteten litt. Da spørs det hvor bra den "nye"(om det da er noen ny diskant) diskanten presterer og om di nye kassene svinger mer med enn di gamle og veldig solide kassene.
    I fölge XTZ er diskanten identisk med den gamle. Samme med mellomtonen. Jeg ser allikevel hva du mener, men det er altså bare estetiske forskjeller. Basselementet er identisk med det som står i mine 99W10.17p.
    99.36 veier 27.5 kg, 99.38 veier 29 kg (uten det eksterne delefilteret, regner jeg med).
    Dette er 99.25 + 99W10.17 p i en og samme kasse, kan ikke helt se hvorfor denne modellen skal väre av dårligere kvalitet enn 99.36?
    Eller er det jeg som misforstår deg her?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme diskant. Se på det som at den er satt i en annen innfatning.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fölge XTZ er diskanten identisk med den gamle. Samme med mellomtonen. Jeg ser allikevel hva du mener, men det er altså bare estetiske forskjeller. Basselementet er identisk med det som står i mine 99W10.17p.
    99.36 veier 27.5 kg, 99.38 veier 29 kg (uten det eksterne delefilteret, regner jeg med).
    Dette er 99.25 + 99W10.17 p i en og samme kasse, kan ikke helt se hvorfor denne modellen skal väre av dårligere kvalitet enn 99.36?
    Eller er det jeg som misforstår deg her?
    Hehe, ja er mulig jeg snakket litt sløvt og utydelig da det var sent på kvelden og jeg hadde fyrt innpå med vodka og battery en stund også haha. Nei, jeg synes 99.38 ser ut som en solid sak, men tenkte mer på di øvrige høyttalerne som har fått buet kabinett

Tatt fra XTZ.SE

99.36 Black Matt

Konstruktionstyp:
    2 1/2 -vägs med separata kammare för baselelement och bas/
    mellanregisterelement.
    Lådtypen är basreflex- som är omställbar till sluten med 6 st grundlägen i basregistret (Room-Tuning).
    Både basnivå och diskantnivå kan justeras i flera steg.
    Mått med fötter (B x H x D): 244 x 910 x 352 mm (Dessa är 9cm kortare än vanliga 99.36)
    Vikt: 19,5 kg/st

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kan få tak i en XTZ W10.16 sub til 2000kr, er det en bra pris?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mmy91
    Hei.

Kan få tak i en XTZ W10.16 sub til 2000kr, er det en bra pris?
    Svaret er JA

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz 99,26 i huset :-D
    Fikk høyttalerene for ca 3 dager siden og de låter knall bra , var en enorm forskjell fra mine xtz99,22 til xtz 99.26 . Lyden er mere kraftfull på 99,26 og diskanten er enormt varmt og fin lyd av. Men kan ikke uttale meg 100% om høyttalerene enda , da de har noen timer til de er innspilt .

Legger med ett bilde

Besøk gjerne min hjemmekino side , der får dere se hva de xtz 99,22 blir brukt til :-D

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/espenjensen

EJ

Side 12 av 141 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •