Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 118 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 2813
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    XTZ Class-AP100 Silver/Black
    XTZ Class AP100 är en 2 kanals High-End effektförstärkare med både Klass A och Klass AB drift.
    Er det enda en ny en? AP-100 har da vært i salg en god stund.
    XTZ Class-AP100 Black XTZ | Surround.no - Høyttaler-spesialisten
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Noen som vet hvordan to XTZ W12.16 spiller i forhold til en Cerwin vega hfa18? Regner med at XTZ'ene spiller dypere og mer detaljert, men lurte spesielt hvordan forskjellen blir med tanke på lydtrykk("trøkk"). Og passer XTZ subbene bra sammen med klipsch?
    xtz passer bra til klipsch ja,det kan jeg godt si selv,jeg kvittet meg med cerwin vega xls 12s subwoofere, og fikk tak i meg 2 xtz w99 12.16 i, og jeg må si det rett ut sånn som jeg føler det,så hørtes cerwin vegaene som 6 tommere etterpå,hadde ikke ein sjangs når det gjaldt, dybde eller trykk...som xtz w99 12.16 har

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AP-100 er ikke ny. Men det kommer en nyhet etterhvert : AD-10.0 DSP8)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    xtz passer bra til klipsch ja,det kan jeg godt si selv,jeg kvittet meg med cerwin vega xls 12s subwoofere, og fikk tak i meg 2 xtz w99 12.16 i, og jeg må si det rett ut sånn som jeg føler det,så hørtes cerwin vegaene som 6 tommere etterpå,hadde ikke ein sjangs når det gjaldt, dybde eller trykk...som xtz w99 12.16 har
    Da blir det to xtz w99 12.16 i første omgang

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ble plutselig veldig "lost" her i stua. Har til nå kun hatt sub amp dsp å ti tommerne oppkoblet, men bestemte meg for å koble til 99w12 subben også. Slo av alt koblet på noen ekstra splitter å skulle prøve lytte, men da var det ikke lengre liv i sub ampen. Når jeg slår den på nå så er der rødt lys en kort stund så blir det blått. Det er da ikke lyd i høytalere, ikke liv i lcd displayet og ikke kontakt fra pc remote...

Noen her som kan bistå med hjelp eller forklaring asap?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å kjøpe en sub til, brukt. Har dere noen formeninger om XTZ 12.16 sammen med den nye xtz w99 12.16? Hva er forresten forskjellen på disse?
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    Da blir det to xtz w99 12.16 i første omgang
    Ja nå har du noe og glede deg til,jeg har ei stue på ca 35 kvadrat meter,og jeg fikk best trykk/dybde uten bassportene,men dette får du prøve deg fram til,husk og spille dem inn før du kjører på nå da,jeg har spilt inn noen timer altså,men di blir bedre dag før dag, gratulerer med kjøpet: )

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    Hei ble plutselig veldig "lost" her i stua. Har til nå kun hatt sub amp dsp å ti tommerne oppkoblet, men bestemte meg for å koble til 99w12 subben også. Slo av alt koblet på noen ekstra splitter å skulle prøve lytte, men da var det ikke lengre liv i sub ampen. Når jeg slår den på nå så er der rødt lys en kort stund så blir det blått. Det er da ikke lyd i høytalere, ikke liv i lcd displayet og ikke kontakt fra pc remote...

Noen her som kan bistå med hjelp eller forklaring asap?
    Sikring som har gått?

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er sikkert ikke umulig, å tror det er sikring som står nederst på kontakten, men aner ikke hvordan jeg får den ut...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last opp ett bilde, så kan vi på forumet se!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Last opp ett bilde, så kan vi på forumet se!
    Vel fikk beskjed hos surround.no at jeg hadde fått ett flatt klokkebatteri så blir å prøve dette først. Btw alt svartå smått vanskelig å få ett godt forklarende bilde, jeg tenkte at noen muligens hadde gjort dette før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har fått en XTZ sub amp 1 dsp. Det er feil på denne. Display hopper mellom 3 skjermer når jeg slår den på. Den ene viser rett skjerm mens de 2 andre viser feil, skriften er speilvent og bokstaver hulter til bulter på skjermen, når jeg blar mellom funksjonene vises kansje 2 av dem med riktig skrift. Har skiftet batteriet, men ble ikke noe bedre.

Andre som har vært borti det samme?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grrr...

Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Fillern, må sende tilbake 10`eren som kom i dag. Lakkeringen ser ut som den er utført av en lettere bedugget person...det ene bassrefleksrøret er bare lakkert ca. halvveis rundt innvendig og helt fram til og med avrundingen. Der hvor det mangler lakk er det delvis dekket av lakkstøv. Ikke synlig med plugg i røret, men veldig iøyenfallende når pluggen er ute. Sikkert en livredd kinesisk arbeider som ikke har turt å ta ut eksemplaret fra produksjonen i frykt for å få sparken og bare tatt sjansen på å sende den videre.

Tilfeldigvis låter det best med akkurat det røret åpent.

Irriterende siden jeg hadde tenkt å kose meg med denne fram til ferien. Nå rekker jeg neppe å få en ny i retur før jeg reiser.

Da har jeg fått en ny sub i hus. Dessverre kjente jeg igjen den raspende lyden fra den forrige når jeg dro pluggene ut av portene på den. Her er begge portene mangelfullt lakkerte, riktignok ikke like elendig som på den forrige (bildet).

Feilene er slik at de ikke blir fullt så synlige som på den forrige, men like forbaska irriterende. Tror jeg bare sender en mail til surround med bilder til orientering, jeg er nemlig dritlei av å drasse 30 kg fram og tilbake fra postkontoret. Så bare godtar jeg den slik den er. Finnes masse suber med skikkelig finish der ute, og det er antagelig lurt å legge i de ekstra kronene en slik koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Da har jeg fått en ny sub i hus. Dessverre kjente jeg igjen den raspende lyden fra den forrige når jeg dro pluggene ut av portene på den. Her er begge portene mangelfullt lakkerte, riktignok ikke like elendig som på den forrige (bildet).

Feilene er slik at de ikke blir fullt så synlige som på den forrige, men like forbaska irriterende. Tror jeg bare sender en mail til surround med bilder til orientering, jeg er nemlig dritlei av å drasse 30 kg fram og tilbake fra postkontoret. Så bare godtar jeg den slik den er. Finnes masse suber med skikkelig finish der ute, og det er antagelig lurt å legge i de ekstra kronene en slik koster.
    Bare for morro sjekket jeg mine to subber for det samme og jeg har en liten antydning til tørr lakk jeg også. Men det er ikke på noen måte noe som irriterer meg. Det går nok fort i svingene når de lakker og av erfaring vet jeg at slike områder krever litt mer oppmerksomhet en en rett flate. Skal lite til for å fjøre det skikkelig.

Det viktigste er lyden. Finishen er fortsatt "god nok" etter min mening. Men nå har jeg også fronten på så for meg betyr det null :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg som ikke har fulgt med, eller har XTZ lansert en ny hjemmekinoserie?
    http://www.fyndborsen.se/ljud/hogtal...-2x12.16-svart

Prisen ser ut til å ligge på 18.500 svenske.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Bare for morro sjekket jeg mine to subber for det samme og jeg har en liten antydning til tørr lakk jeg også. Men det er ikke på noen måte noe som irriterer meg. Det går nok fort i svingene når de lakker og av erfaring vet jeg at slike områder krever litt mer oppmerksomhet en en rett flate. Skal lite til for å fjøre det skikkelig.

Det viktigste er lyden. Finishen er fortsatt "god nok" etter min mening. Men nå har jeg også fronten på så for meg betyr det null :-)
    Ser den. Hos meg vil det nok bli synlig på denne siden ene porten skal være åpen og jeg kjører med fronten av, men ikke så ille som på den forrige.

Men det som virkelig irriterer er å få nr.2 med tilnærmet SAMME feil.

Uansett synes jeg dette eksemplaret virker noe bedre sammenskrudd enn den første. La merke til at brytere og knapper på baksiden virket noe slarkete i forhold til de to 12`erene jeg har fra før, men det er overhodet ikke tilfelle på denne. Synes den låter renere også, men jeg ser ikke bort i fra at det er placebo som gjør seg gjeldende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har XTZ 99.26 og skal ha meg effektforsterker. Vil jeg merke forskjell på lyden om jeg forsyner dem med 2x200w 8ohm eller 2x300w 8ohm?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Er det jeg som ikke har fulgt med, eller har XTZ lansert en ny hjemmekinoserie?
    Du har ikke fulgt med, men ja det har de :-D

Kommer MKII versjoner av 99.26, 99.36 også. Finnes allerede MKII-versjon av 99.38.
    95-Serien
    Nu har vi lanserat och börjat leverera ut våran 95-serie, en högtalare framtagna för storartade filmupplevelser, består av golvare, stativhögtalare och center i färgerna svart, vitt och valnöt.
    MH800 DSP
    Datahögtalare i referensklass
    Snart lanserar vi våra efterlängtade DSP-högtalare MH800 vars ljud går över det mesta i klassen.
    Boka redan idag om du vill ha ett ex. vid lansering.
    Priset kommer landa under 5000:- komplett med slutsteg och högtalare och mjukvara.
    99-Serien MKII

Nu har våran mest omtalade och omtyckta högtalare blivit ännu bättre, med nya filter, optimerade element och med ännu stabilare låda har vi pressat ur varenda droppe välljud ur högtalarna.
    Finns som 99.26MKII 99.36MKII och 99.38MKII
    Lanseras inom kort

Side 118 av 141 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •