Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 116 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2813
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    At subben lager klakkelyder med dypbass betyr som regel at elementet bunner. Dvs at det bruker opp sin mekaniske slaglengde, og dermed slår metall mot metall. Skal ikke nødvendigvis så mye volum til for at dette skjer hvis bassen er dypere enn hva subben takler. Med det sagt er mv +2 som regel temmelig høyt...
    Det er LFE han har på +2. MV kjører han på -40 hvis jeg tolket innlegget han sitt riktig.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er LFE han har på +2. MV kjører han på -40 hvis jeg tolket innlegget han sitt riktig.
    ja det var sånn jeg tolket det,men han sa at han hadde skiftet,reciver til ein ny ein og den har han ikke tatt romkorreksjon på,men han skulle vist gjøre det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    jeg bruker ingen plugger i jeg heller,fikk best dyp bass og trøkk uten,men stuen min er på ca 35 kvadrat meter...men det som er mest vanlig med denne subben er og sette phase på 0,friquencie på halvt og sette alle høytalerene på small og alt på 80 hz,da tenker jeg ting skal begynne og bli temmelig bra
    jeg har det sånt på mitt oppset jeg har 2 stk xtz w99 12.16 med begge på phase 0,friquencie på halvt og alle høytalerene på small og 80 hz,og det trykker så du kjenner det i sofaen her ja,men naboene er sikkert lei men det får bare være he he...håper du får det til da, gi meg meg ein lyd da vist du får ordnet det lykke til
    Instillingene er jeg fornøyd med Det med nedtonet bass var slik jeg følte det når jeg hadde plugg i høyre bassport. Uten noen plugger er det bra luftbevegelse her ja Har også merket at lyden har bedret seg siden jeg fikk den. Tror jeg har spillt den inn nå.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AyB92
    Instillingene er jeg fornøyd med Det med nedtonet bass var slik jeg følte det når jeg hadde plugg i høyre bassport. Uten noen plugger er det bra luftbevegelse her ja Har også merket at lyden har bedret seg siden jeg fikk den. Tror jeg har spillt den inn nå.
    mine er så nye enda,at jeg har nok bra med timer igjen,før di er ferdig innspilt.....ca 100 timer skal det ta før ellementet har muknet opp , og da er det bare til og peise på med lyd

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var sånn jeg tolket det,men han sa at han hadde skiftet,reciver til ein ny ein og den har han ikke tatt romkorreksjon på,men han skulle vist gjøre det:-D
    Dere tolket riktig ja... men romkorreksjon er tatt når jeg fikk recieveren for noen uker siden. Har prøvd med RK av og på men får fortsatt denne klakkingen selv på relativt lavt volum. MV på -40 er ikke høyt i det hele tatt på denne recieveren, når den nærmer seg 0 begynner det å ligne noe
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Dere tolket riktig ja... men romkorreksjon er tatt når jeg fikk recieveren for noen uker siden. Har prøvd med RK av og på men får fortsatt denne klakkingen selv på relativt lavt volum. MV på -40 er ikke høyt i det hele tatt på denne recieveren, når den nærmer seg 0 begynner det å ligne noe
    da må nok du ta subben inn på survice ,off er så surt når sånne ting skjer,men synen det er rart og, jeg skjønner du at du får denne lyden vist,du har spilt rolig og fint med den i halvt år,merkelig spør du meg,y spitt opp til subben haddde du,har du fleire subwooferutganger på reciveren din da,så har jeg kommet til og prøvd det å,har du løftet subben og prøvd og riste litt på den,er litt tung men kan nå være at du hører noe da, synes det er rart jeg skjønner du at dette plutselig skjer

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine er så nye enda,at jeg har nok bra med timer igjen,før di er ferdig innspilt.....ca 100 timer skal det ta før ellementet har muknet opp , og da er det bare til og peise på med lyd
    Det er jo bare å gi gass fra første sekund. At høyttalere og slikt må spilles inn lenge er en vel utbredt myte. Grunnen til at mange tror at høyttalere må spilles inn lenge skyldes fordi de ikke er vant til lyden i høyttalerne (Klipsch).

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det er jo bare å gi gass fra første sekund. At høyttalere og slikt må spilles inn lenge er en vel utbredt myte. Grunnen til at mange tror at høyttalere må spilles inn lenge skyldes fordi de ikke er vant til lyden i høyttalerne (Klipsch).
    ja men jeg mente subbene mine,høytalerene har jeg kjørt ganske hardt egentlig,men di blir bedre og bedre dag før dag dem og

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo forsåvidt kjørt subben rimelig hardt fra dag en. Lyden har merkbart blitt bedre, men kjører jo selvsagt ikke ekstremt høyt konstant da.

Samme fikk vi beskjed om da vi monterte anlegg i russebilen. Var bare å stille inn og kjøre på Funket fjell.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AyB92
    Jeg har jo forsåvidt kjørt subben rimelig hardt fra dag en. Lyden har merkbart blitt bedre, men kjører jo selvsagt ikke ekstremt høyt konstant da.

Samme fikk vi beskjed om da vi monterte anlegg i russebilen. Var bare å stille inn og kjøre på Funket fjell.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

jeg har sykt løst på xtz devine,men di blir for store i leligheten her, jeg er nødt til og komme meg i hus

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til roddis

hei hvordan gikk det med denne suwooferen, måtte du sende den inn eller fant du ut ein løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har plukket opp noen rykter angående 99.26 mk2,
    Sendte en mail til Surround.no for en bekreftelese:

"Hei.
    Det stemmer at det kommer en mer påkostet versjon av disse, dessverre har vi ikke helt oversikten på hva som er gjort før vi får de inn.
    All info rundt disse kommer i nettbutikken så fort vi får de inn"

Kan bli spendende ettersom jeg syns 99.26 har en god del å hente på forbedring av delefilteret og intern kabling.
    Hvis dette blir fikkset på, skal man ikke se bort ifra at dette blir mine nye høytalere.
    BTW. Noen som har testet nåværende 99.26 med EC 250R og EC4.9/4.8?

Mvh.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hvordan gikk det med denne suwooferen, måtte du sende den inn eller fant du ut ein løsning?
    Hei, nytt element er på vei fra surround.no. Får håpe det er elementet som er feilen da.
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hei, nytt element er på vei fra surround.no. Får håpe det er elementet som er feilen da.
    ja får håpe det, har du skrudd ut forsterkeren og sjekket da, du ser lett om det er forsterkeren eller, noe det er feil med. når kommer ellementet da?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Beite
    Har plukket opp noen rykter angående 99.26 mk2,
    Sendte en mail til Surround.no for en bekreftelese:

"Hei.
    Det stemmer at det kommer en mer påkostet versjon av disse, dessverre har vi ikke helt oversikten på hva som er gjort før vi får de inn.
    All info rundt disse kommer i nettbutikken så fort vi får de inn"

Kan bli spendende ettersom jeg syns 99.26 har en god del å hente på forbedring av delefilteret og intern kabling.
    Hvis dette blir fikkset på, skal man ikke se bort ifra at dette blir mine nye høytalere.
    BTW. Noen som har testet nåværende 99.26 med EC 250R og EC4.9/4.8?

Mvh.
    ja jeg veit er ikke bare det som kommer,di får ein del nye ting til høsten, når jeg er endelig kommet meg i hus,og fått bygget opp hjemmekinoen min, så blir det bare xtz produkter på meg, da vil di få ein stor bestilling

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så heldig å ha fått privilegiet til å teste XTZ sine produkter og skal skrive reviews på det jeg tester. Bygger kino/"lytterom" nå så blir spennende med disse nyhetene som kommer. Jeg skal først teste room analyzeren da denne kan være kjekk nÅr man skal teste :-). Rommet jeg bygger er ikke påkostet i lydforstand. Det er betong med 10cm isolasjon og ferdigmalte mdf plater på veggene. Ser frem til å teste ice subben samt devine når det blir aktuelt. Må bare venne meg til lyden i rommet først og finne de rette plasseringene.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen kommer XTZ sub nr. 3 i hus. Denne gangen er det den gamle sliteren 99W10.16 som er på vei fra Surround.no.

Skal stå i stua og brukes mest til musikk. Satser på at den blir en fin match til Dali Lektor 2.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får håpe det, har du skrudd ut forsterkeren og sjekket da, du ser lett om det er forsterkeren eller, noe det er deil med. når kommer ellementet da?
    Det kom i dag. Har montert det, virker bra så langt, ingen klakking...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fillern, må sende tilbake 10`eren som kom i dag. Lakkeringen ser ut som den er utført av en lettere bedugget person...det ene bassrefleksrøret er bare lakkert ca. halvveis rundt innvendig og helt fram til og med avrundingen. Der hvor det mangler lakk er det delvis dekket av lakkstøv. Ikke synlig med plugg i røret, men veldig iøyenfallende når pluggen er ute. Sikkert en livredd kinesisk arbeider som ikke har turt å ta ut eksemplaret fra produksjonen i frykt for å få sparken og bare tatt sjansen på å sende den videre.

Tilfeldigvis låter det best med akkurat det røret åpent.

Irriterende siden jeg hadde tenkt å kose meg med denne fram til ferien. Nå rekker jeg neppe å få en ny i retur før jeg reiser.

EDIT:

Side 116 av 141 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •