Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 115

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 115 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 2,281 til 2,300 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker Bruker y-splitt, small og deling på 80hz. EQ1 og 2 av. Fungerer som bare juling. Rommet er lite og kanskje ikke optimalt for denne subben, men jeg er fornøyd med trøkket og kvaliteten

Det mest irriterende er å få ting til å ikke lage ulyder. Har blant annet en panelovn i rommet og denne vibrerer og bråker :P Burde vel fjerne den kanskje..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av AyB92
    Takker Bruker y-splitt, small og deling på 80hz. EQ1 og 2 av. Fungerer som bare juling. Rommet er lite og kanskje ikke optimalt for denne subben, men jeg er fornøyd med trøkket og kvaliteten

Det mest irriterende er å få ting til å ikke lage ulyder. Har blant annet en panelovn i rommet og denne vibrerer og bråker :P Burde vel fjerne den kanskje..
    ja vist du greier,og fjerne den så har jeg kommet, til og gjort det.jeg og måtte fjerne fjerne ein del som,irriterte meg ,så nå har jeg fått det slik som jeg ville ha det,og jeg kjører jo 2 av di,det er jo helt sykt.bruker du noen porter i du eller uten

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her hatt problemer med ulyder i XTZ subbene? Jeg har etter et halvt år med denne subben plutselig fått problemer med volsomme "klakke" lyder innimellom. Virker som det er ved lave frekvenser at den får problemer. Har skrudd ut elemtentet men kunne ikke se noe løst og elementet ser helt og fint ut.
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Har noen her hatt problemer med ulyder i XTZ subbene? Jeg har etter et halvt år med denne subben plutselig fått problemer med volsomme "klakke" lyder innimellom. Virker som det er ved lave frekvenser at den får problemer. Har skrudd ut elemtentet men kunne ikke se noe løst og elementet ser helt og fint ut.
    sånn som du forklarer det nå så,virker det ut som spolen har løstnet,men vist den er det så må du skru ut forsterker delen,og det er ikke så lurt vist du har bare hadt den i et halvt år,da har du fortsatt garanti, har du kjørt subben jævlig høyt uten og kjørt den inn på moderat volum,så kan det sje sånne ting,så jeg trur nok det er spolen som har løsnet,og da er den nødt inn til service for og få fikse det...ps har du sjekket om det er kabler eller noe sånt,som kan være ødelagt eller om du kjøre eq på den+high pass det må du i hvertfall ikke gjøre før da ødelegger du den...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke økt volumet på den i det siste? Høres ut som den rett å slett ikke klarer å levere på volumet du kjører på når film/musikk går helt ned i dypet.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Du har ikke økt volumet på den i det siste? Høres ut som den rett å slett ikke klarer å levere på volumet du kjører på når film/musikk går helt ned i dypet.
    det trur jeg ikke er problemet til han,før jeg har samme subben og jeg har prøvd å kjøre den så hardt,for og se hva som skjedde og da gidde subben ikke noe meire lyd ut av seg,akkurat som den slo seg av,men min spiller kjeller dypt den både på film og musikk,må nok være noe som har løsnet inni subben trur jeg ja

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke spilt veldig høyt før den var ferdig innspillt. EQ og High pass er av og har ikke økt volumet i det siste. Det som er merkelig er at den virker normalt uten ulyder og den gneller som den skal på "normale" frekvenser. Plutselig kommer bare voldsomme klakkelyder, er vel i filmscener med lav frekvens. Høres ut som det kommer fra elementet og det beveger seg noe voldsomt når disse lydene oppstår.
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke spilt veldig høyt før den var ferdig innspillt. EQ og High pass er av og har ikke økt volumet i det siste. Det som er merkelig er at den virker normalt uten ulyder og den gneller som den skal på "normale" frekvenser. Plutselig kommer bare voldsomme klakkelyder, er vel i filmscener med lav frekvens. Høres ut som det kommer fra elementet og det beveger seg noe voldsomt når disse lydene oppstår.
    du har sjekket at alt av koblinger bak subben er bra,og koblingen bak reciveren er bra,ps bruker du y ledd opp til denne subben før det er anbefalt,innstillinger inne på reciveren da har du kommet borti noe der,dette kan være alt fra ei løs høytaler ledning til ,phase,fruquincie,volum,vist jeg har vert deg nå så har jeg godt over alt og sjekket ledninger,innstillinger og vist det ikke er det så har jeg rett og slett restartet reciveren og tatt romkorreksjon på nytt,og er det ikke det så d ta subben inn på service,sjekk alt dette da så gir du ein tilbake melding

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket alt dette utenom å ta romkorreksjon på nytt, får ikke tatt det i dag. Bruker y-ledd ja.... Kom til å tenke på at dette oppsto etter jeg fikk ny reciever for kort tid siden, så kan muligens være noe med romkorreksjon ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    ja vist du greier,og fjerne den så har jeg kommet, til og gjort det.jeg og måtte fjerne fjerne ein del som,irriterte meg ,så nå har jeg fått det slik som jeg ville ha det,og jeg kjører jo 2 av di,det er jo helt sykt.bruker du noen porter i du eller uten
    Jeg bruker ingen plugger nå nei, siden det gir dypere bass og mer trøkk hos meg Har lest at noen mener det blir dypere og mer trøkk med plugg i høyre hull, men hos meg høres det bare roligere ut. Litt for nedtonet synes jeg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av AyB92
    Jeg bruker ingen plugger nå nei, siden det gir dypere bass og mer trøkk hos meg Har lest at noen mener det blir dypere og mer trøkk med plugg i høyre hull, men hos meg høres det bare roligere ut. Litt for nedtonet synes jeg.
    jeg bruker ingen plugger i jeg heller,fikk best dyp bass og trøkk uten,men stuen min er på ca 35 kvadrat meter...men det som er mest vanlig med denne subben er og sette phase på 0,friquencie på halvt og sette alle høytalerene på small og alt på 80 hz,da tenker jeg ting skal begynne og bli temmelig bra
    jeg har det sånt på mitt oppset jeg har 2 stk xtz w99 12.16 med begge på phase 0,friquencie på halvt og alle høytalerene på small og 80 hz,og det trykker så du kjenner det i sofaen her ja,men naboene er sikkert lei men det får bare være he he...håper du får det til da, gi meg meg ein lyd da vist du får ordnet det lykke til

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket alt dette utenom å ta romkorreksjon på nytt, får ikke tatt det i dag. Bruker y-ledd ja.... Kom til å tenke på at dette oppsto etter jeg fikk ny reciever for kort tid siden, så kan muligens være noe med romkorreksjon ja.
    At ulydene kommer når det er dyp bass er nok av den enkle grunn at det er da SUB'en jobber hardest. At det kom etter du byttet reciever kan jo tyde på at kanskje LFE (subnivået) står høyere på denne Recieveren. Anbefaler å kjøre romkorreksjonen på nytt, og se om problemet forsvinner. Gjør det ikke det, så prøv å sett ned SUB nivået ett par tre hakk i Recieveren å se om problemet forsvinner. Gjør det det, så er det rett å slett så enkelt at du kjører SUB'en hardere enn den er god for. Alt kan kjøres for hardt, å spesielt på veldig dyp bass kan man gå på en smell.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som er mest vanlig med denne subben er og sette phase på 0.
    Dette er avhengig av hvor SUB'ene står i rommet.

friquencie på halvt og sette alle høytalerene på small og alt på 80 hz
    Så lenge man kjører SUB'ene tilkoblet en reciever med SUB utgang, skal man enten ha frequency slått av ( på de SUB'ene som har mulighet til det) eller sette frequency til maks hvis man ikke har mulighet til å slå filteret av. På den måten velger man delefrekvensen med recieveren istedet for med selve SUB'en.

Gain derimot kan man teste å ha stående på ca kl.11 / kl.12.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tømmer rett og slett evnen til elementet og/eller forsterker til å spille det volumet du ønsker. Hva slags receiver har du? Jeg vet at Audessey booster dypbassen hvis rommet ditt ikke spiller helt på lag. Det er det samme som å skru på en basskontroller og sette den på maks.. Prøv å skru av romkorreksjon (direct-straigt-pure) og spill like høyt eller høyere og prøv da.......

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å spille høyt for å få fram denne klakke lyden. Volum på subben er på 1/6 av fullt og på recieveren er den på +2. Volumen på recieveren går fra -75 til +15 og ved volum på -40 som ikke er høyt i det hele tatt klakker subben på enkelte scener i typisk filmer med mye effekter.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke å spille høyt for å få fram denne klakke lyden. Volum på subben er på 1/6 av fullt og på recieveren er den på +2. Volumen på recieveren går fra -75 til +15 og ved volum på -40 som ikke er høyt i det hele tatt klakker subben på enkelte scener i typisk filmer med mye effekter.
    Hmmm, da høres det rett å slett ut som det er noe galt med den. Spørs om ikke du må ta kontakt med butikken der du kjøpte den å be de ta en sjekk av den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en scene i en film hvor det smelles igjen noen bildører så har testet litt forskjellig med den scenen. Audessey av/på, Dynamic volume på forskjellige settinger. Har ikke klakking på samme volum ved de forskjellige settingene men når jeg skrur opp litt klakker det. Så må jo være noe galt med subben ja... noe løst inni eller muligens noe galt med elementet. Skal kontakte surround.no, kjipt å være uten sub en stund men denne klakkingen innimellom høres skummel ut.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en scene i en film hvor det smelles igjen noen bildører så har testet litt forskjellig med den scenen. Audessey av/på, Dynamic volume på forskjellige settinger. Har ikke klakking på samme volum ved de forskjellige settingene men når jeg skrur opp litt klakker det. Så må jo være noe galt med subben ja... noe løst inni eller muligens noe galt med elementet. Skal kontakte surround.no, kjipt å være uten sub en stund men denne klakkingen innimellom høres skummel ut.
    off kjipt det der altså,får håpe at det ikke er noe som,har skjedd med den nå da,siden du har spilt så fint med den i et halvt år,for håpe det er noen innstillinger...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Dette er avhengig av hvor SUB'ene står i rommet.

Så lenge man kjører SUB'ene tilkoblet en reciever med SUB utgang, skal man enten ha frequency slått av ( på de SUB'ene som har mulighet til det) eller sette frequency til maks hvis man ikke har mulighet til å slå filteret av. På den måten velger man delefrekvensen med recieveren istedet for med selve SUB'en.

Gain derimot kan man teste å ha stående på ca kl.11 / kl.12.
    ja jeg veit det men når jeg leste, manualen for første gang,så står det lenger ned at det som er mest vanlig,med denne subben på ca 20 kvadrats rom er,phase 0, fruquincy på halv og venstre bassport tettet igjen,vist jeg husker dette rett

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At subben lager klakkelyder med dypbass betyr som regel at elementet bunner. Dvs at det bruker opp sin mekaniske slaglengde, og dermed slår metall mot metall. Skal ikke nødvendigvis så mye volum til for at dette skjer hvis bassen er dypere enn hva subben takler. Med det sagt er mv +2 som regel temmelig høyt...

Side 115 av 141 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 111 112 113 114 115 116 117 118 119 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •