Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 114 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg bestilt 1 stk. w12.16 Regner med den kommer litt uti neste uke
    Gleder meg!

Når jeg ikke er sikker på hvordan man stiller inn og om der er delefilter på receiveren min i det hele tatt, er der noen grunninnstilling på subben? Har hørt at frekvensskruen kan stå rett opp (80 hz ?) og så setter man evt. frontene til small?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AyB92
    Gleder meg!

Når jeg ikke er sikker på hvordan man stiller inn og om der er delefilter på receiveren min i det hele tatt, er der noen grunninnstilling på subben? Har hørt at frekvensskruen kan stå rett opp (80 hz ?) og så setter man evt. frontene til small?
    Det er det mest vanlige ja, tror dette er best i ditt opsett. Iallefall til film og spilling..

På musikk kan det gjerne av og til være greiere med litt mer trykk på sub og litt høyere deling i bassen. Det blir en smaksak.

Selv så liker jeg best å høre på musikk uten sub, hører mye på rolig musikk og klassisk.

Men om jeg av og til skal høre hiphop, pop eller lignende så er det veldig greit med sub..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke subben slå seg på automatisk når jeg har bryteren på "auto" og jeg skrur på receiveren min?

Blir bare stående i standby om jeg ikke skrur på "always on"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal slå seg på automatisk når den får signal, altså når du spiller musikk over et visst lydnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke subben slå seg på automatisk når jeg har bryteren på "auto" og jeg skrur på receiveren min?

Blir bare stående i standby om jeg ikke skrur på "always on"
    Mener å ha lest i en tidligere melding her inne at en annen opplevde det samme problemet. Husker ikke helt konklusjonen, men bruk søk funksjonen her inne så finner du det nok :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av "problemet" selv :P Måtte bare skru opp volumet litt mer. Nå går den i standby som den skal og den skrur seg på som den skal

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool jeg har 2 av di xtz w99 12.16

fantastiske subber ikke sant,jeg bruker dem på stue som er 30 kvadrat meter ingen problem,men jeg har ikke noen porter i da før da fikk jeg best trykk,risting noe sinnsykt og med trykk fikk jeg og di spiller utrolig høyt,heilt utrolig hifi subber til 4000 kr,men har disse blitt laget i norge så har subbene kommet lett oppi 20000-40000 kr klassen det er jeg sikker på,kansje jeg tok litt i men jeg har hadd mange subwoofere opp gjennom tiden både harman kardon,yamaha,2 stk nyeste serien cerwein vega xls 12 s subwoofere men ingen er i nærheten ein gang hv disse yter utenom svs 12 tommere som går litt dypere på film men på musikk så tapte di dette er testet faktisk,men jeg har ihvertfall funnet drømme kinoen min,til hus kjøpet kommer da blir det nok bygget egen kino sal tenker jeg har allerede planene i hodet og da skal jeg kjøre 4 subwoofer tenkte jeg 2 foran og 2 bak...he he snakket med surround.no i dag,om forskjellig når det gjelder denne hjemmekinoen min,så nå blir det alt i xtz produkter,det sier seg selv og da når xtz 99.25/99.26 Piano knuste bw 508 eller hva di heter,og di bwene koster nesten 40000kr mot xtz sine til 8000 kr,xtz er deffentlig det nye hifi produktet før meg....

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

xtz ruler det skal være sikkert og vist,og di vinner jo alt av tester slår til og med produkter som koster,det 3 dobble av seg,heilt utrolig merke det må jeg si,så nå gleder jeg meg framover,før nå har jeg snakket med surround.no i dag om ein del produkter jeg skal ha,det blir vel ein god del,gleder meg som ein liten unge til dette skal komme med bilder om ein 4-5 mnd tid

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holm_thomas@hotmail.com
    xtz ruler det skal være sikkert og vist,og di vinner jo alt av tester slår til og med produkter som koster,det 3 dobble av seg,heilt utrolig merke det må jeg si,så nå gleder jeg meg framover,før nå har jeg snakket med surround.no i dag om ein del produkter jeg skal ha,det blir vel ein god del,gleder meg som ein liten unge til dette skal komme med bilder om ein 4-5 mnd tid
    Kjenner meg igjen i den følelsen. Fikk hjem et lass høytalere for noen uker siden og har nå testet de ut litt. Men siden de ikke skal stå i stuen der jeg har dem nå, har jeg ikke lagt i for mye i justeringer da de skal ned i en kino stue jeg holder på med. Ser frem til å skikkelig få satt dette opp riktig :-).

Jeg har kun Pc musikk foreløpig så vurderer å invistere i en god CD spiller....Eventuelt ta en liten nettrunde for å finne musikken i FLAC kalitet....Noen som vet om FLAC er det "beste" man får ned fra nettet lydmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er FLAC og Apple Lossless som gjelder ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Skulle ikke være noe i veien med match mellom XTZ-med-z og Denon, men selv om 3805 har bra med krefter til receiver å være - vil XTZ nok nyte godt av betydelig mer kraft enn de rundt 100W Denonen kanskje reellt leverer.
    Har selv gode erfaringer med Rotel på disse, og enda bedre med Emotiva.

hva slags rotel ble brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke forsterkere er det egentlig som man vet funker veldig bra sammen med XTZ 99.36? Er rørforsterker en god kombinasjon?

Selv har jeg en H/K AVR 7300 som leverer på papiret 110W, men som er målt til å levere 170 reelle watt i 8ohm. Så den bør ha nok krefter, men jeg er ikke helt sikker på om denne kombinasjonen er alikevel ideell? Jeg vurderer seriøst et stereo oppsett til å kjøre kun stereo lyd, men aner ikke hva man da skulle handle? Kikket på to Vincent monoblokker...?

Hvilke forsterker kjører dere egentlig?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtzene mine w99 12.16, blir nå bedre og bedre, nå har jeg måtte skru ned -3db til + gå ned på volum på selve subbene,naboene er sikkert drit lei no, og leieboeren min ,men han tåler ein støyt da

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Hvilke forsterkere er det egentlig som man vet funker veldig bra sammen med XTZ 99.36? Er rørforsterker en god kombinasjon?

Selv har jeg en H/K AVR 7300 som leverer på papiret 110W, men som er målt til å levere 170 reelle watt i 8ohm. Så den bør ha nok krefter, men jeg er ikke helt sikker på om denne kombinasjonen er alikevel ideell? Jeg vurderer seriøst et stereo oppsett til å kjøre kun stereo lyd, men aner ikke hva man da skulle handle? Kikket på to Vincent monoblokker...?

Hvilke forsterker kjører dere egentlig?
    jeg kjører nå bare hjemmekinoforstekeren min på alt,og det er ikke rent lite hva den får gjennon gå,men den driver systemet mitt så enkelt,at du ikke kunne tru det var sant,jeg har 2 gange 110 watt i stereo 8ohm....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører nå bare hjemmekinoforstekeren min på alt,og det er ikke rent lite hva den får gjennon gå,men den driver systemet mitt så enkelt,at du ikke kunne tru det var sant,jeg har 2 gange 110 watt i stereo 8ohm....
    Hvordan hører du om den driver høytalerne lett? Hvordan høres det ut når det ikke er så lett?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Hvordan hører du om den driver høytalerne lett? Hvordan høres det ut når det ikke er så lett?
    før det første du har kommet til å meket,trur jeg er at det begynner og skurer i høytalerene når du drar på litt,eller at reciveren går i protection mode,eller at du rett og slett sprenger di...

når du drar di lett så skjer ingen ting av disse tingene,eller det kan jo gjøre det og da vist du har for mye effekt,så kan du også sprenge høytalerene,men du har bedre kontroll over høytalerene med meire effekt...

for og si det sånt , det er bedre med for mye enn for lite

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    før det første du har kommet til å meket,trur jeg er at det begynner og skurer i høytalerene når du drar på litt,eller at reciveren går i protection mode,eller at du rett og slett sprenger di...

når du drar di lett så skjer ingen ting av disse tingene,eller det kan jo gjøre det og da vist du har for mye effekt,så kan du også sprenge høytalerene,men du har bedre kontroll over høytalerene med meire effekt...

Trenger ikke å skurre når man går tom for krefter.

Når man fortsetter å vri opp volumet og selve volumet ikke blir høyere bør det begynne å ringe en bjelle! I tillegg, når det kommer peaker ved feks eksplosjoner etc i filmer vil man ikke ha noe å gå på hvis man ligger i denne grensen! Det kan ødelegge høytalere. I tillegg er hjemmekino receivere normalt sett (h/k er bedre på dette) normalt sett lite strømsterke og ofte LITT skrytete i watt de oppgir, strømstyrke de kan levere er heller ikke på nivå med dedikerte effektforsterkere normalt sett!

Bruk ørene når ting ikke fortsetter å øke i volum, eller andre ting virker å være i grenseland/over grensen så er det som oftest det!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og ja det er som regel bedre med for mye enn for lite! Da er det nesten kun brukeren som ødelegger! Man man slipper forsterkere som man presser til yttergrensene hvilket øker sjansene for forvrengning, klipping og skade på utstyr.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Og ja det er som regel bedre med for mye enn for lite! Da er det nesten kun brukeren som ødelegger! Man man slipper forsterkere som man presser til yttergrensene hvilket øker sjansene for forvrengning, klipping og skade på utstyr.
    der fikk du svaret ditt rcs...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Gleder meg!

gratulere med ny sub,jeg har 2 stk av di,ja still den rett opp og sett alle høytalerene til small og 80 hz på alt,men jeg har ganske stor stue nå på ca 35 kvadrat meter og jeg måtte ta ut begge portene for og få sikkelig trykk,men det gjorde jeg å d, eq bak på di trenger du ikke å røre,men bruk splitter in til subben du hører forskjel på det....

Side 114 av 141 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •