Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 113 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2813
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg satt opp høytalerne ordentlig og prøvd å tunet de inn til mitt bruk og min stue. Receivern er kalibrert inn for 8 plasser, litt rart blir det dog at jeg har gulvstående bak, de mindre F6. Men stativfrontene har så mye mer bass å by på at det nok går greit enn så lenge..

Jeg likte diskantene såpass godt at jeg har satt diskant til +3db, jeg har også nappet ut basspluggene for å få best fyldig bass som passer til den musikken jeg vanligvis spiller. Dvs klassisk og vokalbasert.

Har kun testet de på Vivaldi og litt Kent...

Spiller Vivaldi nå med volum midt på... Fy så bra, genial lyd rett og slett.

Disse blir det nær umulig for meg å oppgradere, fordi da må jeg minst over 3-4ganger prisen, noe jeg rett og slett ikke har råd til med nåværende inntekt iallefall.

Strålende fornøyd. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Da har jeg satt opp høytalerne ordentlig og prøvd å tunet de inn til mitt bruk og min stue. Receivern er kalibrert inn for 8 plasser, litt rart blir det dog at jeg har gulvstående bak, de mindre F6. Men stativfrontene har så mye mer bass å by på at det nok går greit enn så lenge..

Jeg likte diskantene såpass godt at jeg har satt diskant til +3db, jeg har også nappet ut basspluggene for å få best fyldig bass som passer til den musikken jeg vanligvis spiller. Dvs klassisk og vokalbasert.

Har kun testet de på Vivaldi og litt Kent...

Spiller Vivaldi nå med volum midt på... Fy så bra, genial lyd rett og slett.

Disse blir det nær umulig for meg å oppgradere, fordi da må jeg minst over 3-4ganger prisen, noe jeg rett og slett ikke har råd til med nåværende inntekt iallefall.

Strålende fornøyd. 8)
    Godt å høre at du er fornøyd. Gratulerer og velkommen i XTZ-klubben:grin:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det nye ting på gang fra xtz. kom over disse bildene. er det nye data ht?
    eller t amp? ser hvertfall spennende ut.
    Minhembio.com - Hemma hos ipppe - High-End Mässan 2011 - Blandade bilder
    bilde er litt nedenfor midten av siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Xtz 99.36

Har fått XTZ 99.36 i hus og lurer virkelig på en forsterker som klarer å dra de skikkelig.
    Om jeg velger Harman Kardon hk670 eller hk970, klarer de å spille høyttalerne fint??

Takk for svar!

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt med de to H/K'ne du nevner her, men jeg har en AVR 355 å den driver 99.36 sammen med sub amp å 19.17p å jeg må si den klarer vel muligens ca 75-80% av hva det høytalerne trenger. på høyt lyd nivå så takler den typen R&B å hip pop og ellers lignende musikk meget bra, men sliter litt på samme lydnivå når det kommer i mer rettning av metal og punk, da skulle jeg gjerne hatt mer krefter i forsterkern. For her merker man att instrumenter å stemmer blir ikke like detaljerte å adskilte som på litt lavere nivå.

men dette er da snakk om på maks nivå.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99 W12.16

Hei.

Jeg har en XTZ 99 W12.16. Og har satte den på Auto. Slik at den går av når det ikke er musikk. Men det som er problemet er at når det kommer rød lyd, og jeg setter på musikk. Så kommer den ikke på igjen før jeg skrur ganske høyt.

Skal det være sånn med de subbene?

Takker på forhånd

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei.

Jeg har en XTZ 99 W12.16. Og har satte den på Auto. Slik at den går av når det ikke er musikk. Men det som er problemet er at når det kommer rød lyd, og jeg setter på musikk. Så kommer den ikke på igjen før jeg skrur ganske høyt.

Skal det være sånn med de subbene?

Takker på forhånd
    Ingen som har et svar.???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har et svar.???
    Jeg kan ikke si om alle XTZ sine er slik, men alle de subbene jeg har eid har kommet på på et lavere lydnivå uten å irritere på en slik måte. Jeg skal selv invistere i XTZ, må bare komme meg hjem fra Asia først. Så håper dette er en feil og ikke en standard.

Send mail til Surround.no så får du nok klart svar. Post det gjerne så vi kan se :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Jeg kan ikke si om alle XTZ sine er slik, men alle de subbene jeg har eid har kommet på på et lavere lydnivå uten å irritere på en slik måte. Jeg skal selv invistere i XTZ, må bare komme meg hjem fra Asia først. Så håper dette er en feil og ikke en standard.

Send mail til Surround.no så får du nok klart svar. Post det gjerne så vi kan se :-)
    Hei, ser ut som jeg fikk orden på dette. Men nå er denne i høyglans. Finnes det noe polering for dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ser ut som jeg fikk orden på dette. Men nå er denne i høyglans. Finnes det noe polering for dette?
    Det fine med dette er at du kan bruke det samme som på bilen. Behandle de med polish UTEN slipemiddel og de vil være fine lenge. Når de er slitt kan du polere de ned med slipemiddel og shine de opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.36

Hei.

Har et par XTZ 99.36 som jeg driver med en Abrahamsen V 2.0. Er ikke fornøyd med resultatet, syns det er for lite trykk i forsterkeren. Er derfor på leit etter en ny forsterker i prisklassen 5000-9000. Noen som har noen gode tips ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine med dette er at du kan bruke det samme som på bilen. Behandle de med polish UTEN slipemiddel og de vil være fine lenge. Når de er slitt kan du polere de ned med slipemiddel og shine de opp igjen.
    Hmm. Høres bra ut. Men hva kan jeg kjøpe da for å ta bort igjen poleringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Høres bra ut. Men hva kan jeg kjøpe da for å ta bort igjen poleringen.
    Tenker du for å tørke bort polishen? Microfiber!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 200kg med XTZ produkter på vei i posten. Henter dette i morgen tidlig på posten om alt går etter planene. Spent!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JhDbJoA
    Hei.

Har et par XTZ 99.36 som jeg driver med en Abrahamsen V 2.0. Er ikke fornøyd med resultatet, syns det er for lite trykk i forsterkeren. Er derfor på leit etter en ny forsterker i prisklassen 5000-9000. Noen som har noen gode tips ?

Virkelig? Av det jeg har lest og hørt om den forsterkeren så virker det som den skulle klare XTZ-ene dine mer enn bra?

Sikker på at det ikke er andre ting det skyldes, som for eksempel gjengangeren "rom og plassering"?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JhDbJoA
    Hei.

Hei, kan anbefale emotiva xpa serien på det varmeste til 99.26 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å lurer på å bestille meg en XTZ sub Hvilken anbefaler dere av 99 w10.16 og w12.16? Hører mye musikk, men liker film også. Har fra før av Dynavoice F6 EX.

Har råd til 12", så da spørs det om det er verdt 1000,- mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    Virkelig? Av det jeg har lest og hørt om den forsterkeren så virker det som den skulle klare XTZ-ene dine mer enn bra?

Sikker på at det ikke er andre ting det skyldes, som for eksempel gjengangeren "rom og plassering"?
    Ja. Den klarer ikke å drive diskanten til høye nivåer, blir bare altfor mye bass. Har de plassert ca 70 cm fra veggen i et ganske så stor rom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 200kg med XTZ produkter på vei i posten. Henter dette i morgen tidlig på posten om alt går etter planene. Spent!!

200 kg? Hva har du bestilt? :-D

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AyB92
    Sitter å lurer på å bestille meg en XTZ sub Hvilken anbefaler dere av 99 w10.16 og w12.16? Hører mye musikk, men liker film også. Har fra før av Dynavoice F6 EX.

Har råd til 12", så da spørs det om det er verdt 1000,- mer?
    Har ikke hørt 99 w10.16 men jeg har hatt 2stk w12.16 og jeg kan anbefale de
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Side 113 av 141 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •