Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 112 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 2813
    Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det stemmer nok det, er en sub amp dsp sak, får prøve å koble det opp slik når jeg får room analyzer saken :P for øyeblikket funker det greit nok.

blir vel prøving te uka :P

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd å koble til en sub forsterker til basselementene på xtz 99.36?
    Vil det funke eller er det bare å krype til korset og kjøpe en skikkelig sub med en gang?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det skjedd noe rart med subben.

Har en 10" og volumet har blitt betraktelig lavere. Koblet den på flere komponenter og volumet har blitt lavere. Hva kan det skyldes av?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tesnev
    Er det noen som har prøvd å koble til en sub forsterker til basselementene på xtz 99.36?
    Vil det funke eller er det bare å krype til korset og kjøpe en skikkelig sub med en gang?
    Kjøp en skikkelig sub !!
    Det er da tross alt bare et 6,5 " element!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrghh

Klarer IKKE å bestemme meg for hva jeg skal velge..

XTZ 99.36 Walnut Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Eller

XTZ 99.36 Piano PAR Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Eller

XTZ 99.26 Pianolakk Små-høyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Jeg har jo pianolakk høytalere fra før mtp surround og subwoofer. Men skal jeg velge stativ eller gulvhøytaler???

Evig dilemma...

Skal jeg velge valnøtt eller pianolakk? Jeg hørte at pianolakken kommer med bedre innstillingsmuligheter bla med diskant og mere til bass også? Dessuten er den vel mest sikret mtp resonans....

Men har hørt så mye om og men med gulvhøytalern at jeg nesten heller mot å velge stativet.

Jeg forstår ikke prisingen heller.. stativhøytaleren er jo like dyr som gulvhøytalern med stativ???
    Betyr det at stativhøytaleren har mye bedre kvalitet?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt ikke klart å bestemme meg, det eneste som er sikkert er at det blir en XTZ høytaler. De trekker lengste strået sånn jeg ser det ved siden av oppnåelige høytalere fra BW og Dali...

Det eneste jeg ikke klarer å bestemme meg for er gulvstående eller stativ.

Den gulvstående 99.36 pianolakken synes jeg ikke er noe pen, men den har nok best kvalitet av de gulvstående mtp tyngde og muligheter...

Walnuten 99.36 gulvstående er penest på gulvet synes jeg, men den er lettere og har vist ikke like mange innstillingsmuligheter. Likte ikke at det ikke var ekte tre, men den ser jo svært vakker ut.

Stativhøytalerne 99.26 i pianolakk er derimot helt nydelige. Har også inntrykk av at disse er de beste høytalerne av alle XTZ sine med unntak av Divine.

Spørsmålet jeg stiller meg selv er vel om jeg får noe utbytte av å bytte bort
    M65 med en stativhøytaler...

Stativhøytaleren har jo isåfall muligheten til å utbygges med 10tommer modulene....

Har lest meg opp og ned i tråden nå, både denne og den svenske...

Ikke så lett å velge når de har så mange pene høytalere.. :roll:
    Vanligvis pleier det å være mye enklere.

Hvordan er lydtrykket i 99.26 ved vanlig musikklytting? Jeg som hører mest på klassisk, akustisk og melidiøs rock.. samt noe synth... vil jeg klare meg med 99.26 samt Xtz 12sub som jeg har?

Sikler veldig på 99.26 og muligheten til å siden bygge ut med sub modulene deres...

Er litt redd at Xtz suben jeg har nå skal bli for langsom...
    Det blir jo isåfall bare midlertidig noe som skulle gå greit.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har ikke lest, men hvor stort rom har du ?

Jeg har nå ca 13kvm, og bruker stativhøyttalere (b&w dm685) og dem leverer tyngde som en stor høyttaler.

Ikke bli lurt å tru at jo større jo bedre.

99.26 har jeg hatt selv og det er voksne høyttalere som krever en god forsterker. Har du derimot et lite rom så er dem litt kjipe med tanke på basport på baksiden.

Har du gått gjennom disse punktene før du går løs på "design" ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Hei,

Jeg har nå ca 13kvm, og bruker stativhøyttalere (b&w dm685) og dem leverer tyngde som en stor høyttaler.

99.26 har jeg hatt selv og det er voksne høyttalere som krever en god forsterker. Har du derimot et lite rom så er dem litt kjipe med tanke på basport på baksiden.

Takk for at du svarte!!

Jeg har Ca 5,50 X 3,75m i stua der høytalerne skal stå sånn ca, målte akkurat opp... (etter et par cognac)

Jeg mener denne lille avlange stua både kan passe til gulvhøytalere og bokhyllehøytalere..

Tanken var å kjøpe et par 99.26 og få den lille ekstra kvaliteten til en grei penge, og siden oppgradere med subwooferne og subampen som kan kombineres med disse... Hva tykks?

Jeg har XTZ effektforsterkeren på 180watter i AB og 50watt i A, og kjører Yamaha1900 som pre.

Burde klare å kjøre 99.26 sånn tålig greit?, og så kan jeg jo i mellomtiden supplemere med XTZ 12" som jeg har fra før...

Hva tror du om dette? Har så ekstremt lyst på en høykvalitets monitor som kan spille særlig klassisk og akkustisk på en bra måte og kanskje noe annen musikk også men hovedsakelig de jeg nevnte først. Det er sånn musikk som betyr mest for meg... Musikk med trøkk i kan jeg bruke subwooferen til...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har du hatt begge? og så gikk du over til 685?
    Hva synes du om de?

BW hadde nok garantert blitt andrevalget om jeg ikke hadde gått for XTZ pga pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Takk for at du svarte!!

Jeg har Ca 5,50 X 3,75m i stua der høytalerne skal stå sånn ca, målte akkurat opp... (etter et par cognac)

Jeg mener denne lille avlange stua både kan passe til gulvhøytalere og bokhyllehøytalere..

Tanken var å kjøpe et par 99.26 og få den lille ekstra kvaliteten til en grei penge, og siden oppgradere med subwooferne og subampen som kan kombineres med disse... Hva tykks?

Jeg har XTZ effektforsterkeren på 180watter i AB og 50watt i A, og kjører Yamaha1900 som pre.

Burde klare å kjøre 99.26 sånn tålig greit?, og så kan jeg jo i mellomtiden supplemere med XTZ 12" som jeg har fra før...

Hva tror du om dette? Har så ekstremt lyst på en høykvalitets monitor som kan spille særlig klassisk og akkustisk på en bra måte og kanskje noe annen musikk også men hovedsakelig de jeg nevnte først. Det er sånn musikk som betyr mest for meg... Musikk med trøkk i kan jeg bruke subwooferen til...
    Vil tro at de stativ høyttalerene 99.26 uten problem vil gjøre jobben hos deg.
    Ettersom du lytter mest til klasisk og akkustisk så spiller du vel ikke på konsert volum, eller ?

Eg har en rimeligere utgave av de stativ høyttalere (99.22) sammen med en rørforsteker på 2x60W i en stue på 40kvm og har ikke problem med å fylle rommet med lyd (akkustisk og vokal musikk spilles mest her)

Tipper at den XTZ forsterker du har ikke vil ha noen problem med å drive de 99.26 i ditt rom på 20kvm.

Må si at eg er mektig imponert over byggekvalitet på de stativ høyttalere fra XTZ. Meget høy kvalitet på elementer og kabinett.

Min konklusjon er at de stativ modellene 99.26 er "riktig" valg i ditt lytterom, så kan du evnt supplere med en sub om du føler for det (noe eg tviler på blir nødvendig).
    Lykke til:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Vil tro at de stativ høyttalerene 99.26 uten problem vil gjøre jobben hos deg.
    Ettersom du lytter mest til klasisk og akkustisk så spiller du vel ikke på konsert volum, eller ?

Eg har en rimeligere utgave av de stativ høyttalere (99.22) sammen med en rørforsteker på 2x60W i en stue på 40kvm og har ikke problem med å fylle rommet med lyd (akkustisk og vokal musikk spilles mest her)

Tipper at den XTZ forsterker du har ikke vil ha noen problem med å drive de 99.26 i ditt rom på 20kvm.

Må si at eg er mektig imponert over byggekvalitet på de stativ høyttalere fra XTZ. Meget høy kvalitet på elementer og kabinett.

Min konklusjon er at de stativ modellene 99.26 er "riktig" valg i ditt lytterom, så kan du evnt supplere med en sub om du føler for det (noe eg tviler på blir nødvendig).
    Lykke til:-D
    Takker for tips!
    Da blir det nok et par stativer, herlig utførelse på disse høytalerne..

Så heldig du er som har rørforsterker da.. litt misunnelig på deg nå, skulle ønske jeg kunne klemme til med noe rør som effekt.

Jeg har ikke så god peil på elektronikk, så det blir vel med drømmen.
    Har en bekjent som sverger til rør og Klipsch.. Kommer garantert til å prøve ut rør engang, men det får bli når lommeboka er mer klar...

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du svarte!!

Så da har du et relativt langt rom. Dette kan gi deg greie fordeler med tanke på: At du kan flytte høyttalerne langt nok fra bakveggen og at du kan flytte lytteposisjon litt fra den andre veggen.

Jeg har på lik linje som du kjørt reciver + effekt. Merkelig nok ble dette aldri like bra som en stereoforsterker (NB: i min prisklasse altså.)

jeg trur nok du hadde fått en overraskelse eller 2 av 99.26 om du prøvde den på en ren 2 kanals stereoforsterker i tillegg

Husk også at de fleste stereoforsterkere kan brukes som effekt idag, bare man knoter litt Min hegel h1 fungerer ypperlig til 2ch musikk samt som effekt ved film.

Men uten å si for mye, så kunne sikkert rommet ditt fungert med gulvhøyttalere. Men mye avhenger av plassering etc.

Edit:

Jeg gikk over til B&w dm685 fordi bassporten sitter foran. Dette gir meg bedre muligheter med tanke på plassering mot bakveggen i et mindre rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd xtz med bånddiskant på rørforsterkere? Har en MA, og jeg trenger noen småe stativhøytalere til pcen ...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da har du et relativt langt rom. Dette kan gi deg greie fordeler med tanke på: At du kan flytte høyttalerne langt nok fra bakveggen og at du kan flytte lytteposisjon litt fra den andre veggen.

Jeg har på lik linje som du kjørt reciver + effekt. Merkelig nok ble dette aldri like bra som en stereoforsterker (NB: i min prisklasse altså.)

jeg trur nok du hadde fått en overraskelse eller 2 av 99.26 om du prøvde den på en ren 2 kanals stereoforsterker i tillegg

Husk også at de fleste stereoforsterkere kan brukes som effekt idag, bare man knoter litt Min hegel h1 fungerer ypperlig til 2ch musikk samt som effekt ved film.

Men uten å si for mye, så kunne sikkert rommet ditt fungert med gulvhøyttalere. Men mye avhenger av plassering etc.

Edit:

Jeg gikk over til B&w dm685 fordi bassporten sitter foran. Dette gir meg bedre muligheter med tanke på plassering mot bakveggen i et mindre rom.
    Takk for tips, jeg har en effektforsterker som jeg tenker å la gjøre jobben for høytalerne til musikk og film.

Var litt usikker på om jeg skulle velge 99.36 eller 99.26, men jeg blir mer og mer fortrolig med å velge 99.26.

Synes de ser mye penere ut enn gulvhøytalerne. Mistenker at de har litt bedre lyd også, uten at det blir noe annet enn spekulasjoner..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeeWee
    Noen som har prøvd xtz med bånddiskant på rørforsterkere? Har en MA, og jeg trenger noen småe stativhøytalere til pcen ...
    Sikkert mange andre som kan svare deg på det, men jeg har hørt her inne og på engelsk AVforums at det høres meget bra ut med rør på båndiskanten til Xtz...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeeWee
    Jepp, det er det eg benytter i mitt oppsett. Er veldig fornøyd med lyden fra den kombinasjonen, anbefales:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut høytalerne mine for salg og XTZ 99.26 og stativ er bestilt. Kanskje jeg har de før helgen?

Håper jeg blir fornøyd.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut høytalerne mine for salg og XTZ 99.26 og stativ er bestilt. Kanskje jeg har de før helgen?

Håper jeg blir fornøyd.
    Gratulerer, det er et godt valg..

Husk å fore de med rikelige mengder effekt..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er XTZ 99.26 i hus, driver å pakker opp nå..

Det kostet littegrann med stativ og frakt ja.. glad jeg har Mastercard, og får lønning denne uka.

Skal si ifra hvordan jeg synes det låter om jeg får tid til å koble opp...

:grin:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, de var enda nydeligere enn jeg hadde forestilt meg, skikkelig møbel.

Lyden er oppløst og fin, blir finlytting av disse.

Høytalerne er ikke riktig plassert og justert, lerretet står ivegen for de og Dynavoicene tar opp plass i hjørnet..

Får se om jeg får flyttet Dynavoicene og justert litt til helgen.

Skal bli koselig lyttehelg.

Takk til folk som har gitt meg tips og råd...

Side 112 av 141 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •