Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 111 av 141 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 2813
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Har noen av dere hørt og vurdert Divine ?

satt å googlet dem for noen dager siden, ser ikke ut til at det er mye info om dem.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Divine er blitt testet i siste Lyd&Bilde. Snikleste litt i Narvesen og det var mye skryt. Fikk ikke full score på lydkvalitet, men nest høyeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fikk veldig god omtale i en test hos det svenske bladet HIFI & Musik.
    Link til test : http://www.xtz.se/public/file.php?RE...92314_1_12.pdf

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.36

Jeg har idag et par 99.36 piano. Har nettopp lest testen som Lyd&Bilde tok av de høyttalerne.

Det de blant annet setter fingeren på er :
    1. Raskere bass er ønskelig/litt lite futt i bunnen.

Spørsmålet mitt er da:
    Vil det være noe å hente på å sette inn et bedre basselement fra Seas ? Det som står i heter CA18RNX. I tilfelle hvilket ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaa, det kunne vel kanskje funket. Men vil vel tro at delefilterert er tilpasset elementet som allerede sitter i, så man må nok modifisere det også isåfall.
    -Dog så skal du ikke legge for mye vekt på det lyd og bilde mener om treg bass. Akustikken i rommet hvor høytalerene står betyr så ufattelig mye mer enn enkelte dyre komponenter slik at man må jobbe nokså målrettet for å oppnå ordentlig god hifi lyd.
    Det skal sies at 99.36 har mange tilpasningsmuligheter og således gjør det enklere å få til et godt akustisk resultat med litt prøving og feiling.

Har selv samme høyttaler og begynner å nærme meg målet mot virkelig god lyd. Driver de med en hegel h200, og hd10 dac og høyttalerene viser virkelig at de blomstrer med skikkelig elektronikk. Etter å ha prøvd diverse plasseringer har jeg nå endelig kommet i mål etter rundt 1års tid...

Finnes ikke treg bass hos meg, -her er det en tørr og kontant bass som virkelig går dypt og som gir deg "brystkassepunch" ved høyt volum. Utrolig enkelt å skille forskjellige basstoner.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo veldig godt fornøyd med oppsettet jeg har.Men når en leser slike tester blir man jo litt nysgjerrig på om noen endringer kan hjelpe.
    Og om noen har prøvd og modifisere, og å få tilbakemeldinger .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Koblingen til den ene kabelen som går fra delefilteret til SEAS-elementet på mine 99.26 er knukket. Har noen en løsning?

Altså - kabelen er helt i orden, men den spinkle "kobberdelen" som du kobler ledningen på bass-elementet med, er altså delvis knukket, så jeg får ikke satt ledningen på elementet lenger.

Skulle bare vise kameraten min hvordan en skikkelig høyttaler var bygd opp.. Litt ironisk, egentlig.. Ikke noe stort problem, men jeg vil helst ikke sende ht-en til Sverige for service. :/

Edit: skriveleif

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei har en kompis som har kjøpt seg 99.38 som nå drives av en onkyo 807 receiver.
    Han er ute etter en stereo forsterker med (cinema out)som kan kobles til onkyoen.Kan også kjøpe seg en effekt til receiveren men nå er vel ikke pre i receiver den beste,
    Noen forslag til stereo eller effekt?
    Nytt eller brukt opp til rundt 10 lapper.
    Har selv tenkt på Abrahamsen V2 som har den utgangen men vet ikke om den har krefter nok osv,xtz har jo også sin egen forsterker...
    Håper noen kan hjelpe.
    50/50 musikk/film

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,591
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har en kompis som har kjøpt seg 99.38 som nå drives av en onkyo 807 receiver.
    Han er ute etter en stereo forsterker med (cinema out)som kan kobles til onkyoen.Kan også kjøpe seg en effekt til receiveren men nå er vel ikke pre i receiver den beste,
    Noen forslag til stereo eller effekt?
    Nytt eller brukt opp til rundt 10 lapper.
    Har selv tenkt på Abrahamsen V2 som har den utgangen men vet ikke om den har krefter nok osv,xtz har jo også sin egen forsterker...
    Håper noen kan hjelpe.
    50/50 musikk/film
    Har ikke prøvd, men ville bli veldig overrasket om ikke Arcam fungerer glimrende. Ligger en integrert på finn.no:
    Arcam Integrated Amplifier FMJ A38 - FINN Torget

Test:
    Test av Arcam FMJ A38 Stereoforsterker - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Divine 100.49

Da er Divine blitt testet i siste utgave av Lyd&Bilde.Fidelity 49 kommer også med test. Teobald på sentralen har kjøpt disse og går grundig til verks i sin test. Spennende tråd:-D

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XTZ 99 W10.16 sub idag, har spilt litt med den å er fornøyd, men opphenget er ekstremt stivt.. Dette vil løsne med tiden tenker jeg, men skulle teste den litt høyt isted, å da kom det noe klakke/skurre lyder av elementet så gikk den av. Kan dette være fordi opphenget er sinnsykt stiv, at elementet ikke klarer og flytte på seg skikkelig, å at den da treffer spolen eller noe? Er ikke så veldig høyt jeg må skru, men så ut som skurre lyden kom når elementet gikk innover.

Er det noe galt med den, eller må elementet løsne skikkelig?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Divine

Etter å ha lest testen i siste Fidelity vurderer jeg å bytte ut mine 99.36 til fordel for Divine. Skrytes jo opp i skyene ser jeg.
    Tror dere at dette er et bra valg ?
    Finnes det andre jeg bør vurdere ?
    Noen som har erfaring med aktiv drift ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Etter å ha lest testen i siste Fidelity vurderer jeg å bytte ut mine 99.36 til fordel for Divine. Skrytes jo opp i skyene ser jeg.
    Tror dere at dette er et bra valg ?
    Finnes det andre jeg bør vurdere ?
    Noen som har erfaring med aktiv drift ?
    Vil ikke rommet ditt bli litt lite for disse store høyttalerne tro?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Vil ikke rommet ditt bli litt lite for disse store høyttalerne tro?
    Målinger tilsier at rommet er veldig godt dempet og lyden sitter meget godt pr.idag.
    Så hvis ikke jeg får tunet Divine til å funke er det vel bare å sende de tilbake:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig de skumputene som følger med xtz 99w12 subben til?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Hva er egentlig de skumputene som følger med xtz 99w12 subben til?
    De brukes egentlig til å få bass mer dypbass i rommet. har man F.eks. er veldig dårlig lytte rom der man ikke får noe serlig med dypbass. så kan du prøve først med 1 om det hjelper. men du vil få mindre trøkk. jeg har den suben å bruker ikke de proppene.

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var man den heldige eier av litt mere XTZ, sitter nå her med 99.25, 99.26, 99 w10.17p og en Sub Amp 1 DSP (har en 99w12 fra før ;D ). Første intrykket er bare fantastisk.

Eneste er at jeg kjenner når jeg trykker meg inn på sub ampen så har jeg lest meg alt for lite opp på denne, så nå er den stilla veldig FLAT, men fortvil ei, nå ligger det også en XTZ room analyser i posten på tur til meg. Det skal ikke bli noe slapp eller boomy lyd her i gården :P

Ellers er jeg litt undrende på en liten sak: Sub amp er jo kobla til pre ut L og R, men hvordan blir det her med crossover, går den på pre out eller kun høytaler utgangene? (H/K Avr 355)

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    Da var man den heldige eier av litt mere XTZ, sitter nå her med 99.25, 99.26, 99 w10.17p og en Sub Amp 1 DSP (har en 99w12 fra før ;D ). Første intrykket er bare fantastisk.

Eneste er at jeg kjenner når jeg trykker meg inn på sub ampen så har jeg lest meg alt for lite opp på denne, så nå er den stilla veldig FLAT, men fortvil ei, nå ligger det også en XTZ room analyser i posten på tur til meg. Det skal ikke bli noe slapp eller boomy lyd her i gården :P

Ellers er jeg litt undrende på en liten sak: Sub amp er jo kobla til pre ut L og R, men hvordan blir det her med crossover, går den på pre out eller kun høytaler utgangene? (H/K Avr 355)
    Sub Amp 1 kobler du til subwooferutgangen på receiveren din. Om det bare er èn utgang på din AVR355 så splitter du signalet ut fra receiveren slik at både 99W12 og Subamp 1 kobles til samme utgangen..

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, helt sikker? vil du ikke da ende opp med ett veldig svakt signal som må forsterkes veldig mye? altså 1 delt på 4 er jo ikke mye på hver da :P

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    hmm, helt sikker? vil du ikke da ende opp med ett veldig svakt signal som må forsterkes veldig mye? altså 1 delt på 4 er jo ikke mye på hver da :P
    Jepp, helt sikker.

Ingen fare, signalet blir mer enn sterkt nok.

Om jeg forstår deg riktig så har du èn Sub Amp til begge 10.17P, og èn 99W12?

Side 111 av 141 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •