Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 11 av 141 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut som om det blir et par med xtz 99.26 på meg. Har lest et utall tråder om forsterkervalg, men klarer ikkje å bli klok på det av den grunn.
    Har ca 10.000,- til å bruke på forsterker.
    Vil bli en del musikkspilling, og litt film. Vil feks en onkyo 606 med en egen effektforsterker, feks parasound 2125 være et bedre alternativ enn en pioneer lx51? Vil kunne spille litt høyt, men samtidlig ha fin lyd.

Har forresten en Nad218 ståendes på loftet, men den har vel ingenting å tilby lydmessig?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Ser ut som om det blir et par med xtz 99.26 på meg. Har lest et utall tråder om forsterkervalg, men klarer ikkje å bli klok på det av den grunn.
    Har ca 10.000,- til å bruke på forsterker.
    Vil bli en del musikkspilling, og litt film. Vil feks en onkyo 606 med en egen effektforsterker, feks parasound 2125 være et bedre alternativ enn en pioneer lx51? Vil kunne spille litt høyt, men samtidlig ha fin lyd.

Har forresten en Nad218 ståendes på loftet, men den har vel ingenting å tilby lydmessig?
    Jeg har stor tro på Parasound + XTZ.
    Jeg testet såvidt min Parasound Halo A23 (for å sjekke at alt var ok för salg) sammen med Marantz AV8003 på mine 99.26 i går. Jeg spilte aldri så lenge at forsterkeren ble skikkelig varm, men det lille jeg hörte låt opplöst, luftig og detaljert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har parasound A23 krefter nok til å få 99.26 til å spille høyt uten at lyden på noen måte høres presset ut?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Har parasound A23 krefter nok til å få 99.26 til å spille høyt uten at lyden på noen måte høres presset ut?
    Det fikke jeg aldri testet. Dessuten er min Marantz justert inn for min Krell, så den måtte uansett ha blitt justert inn for A23 for å få testet skikkelig.
    Det kommer nok litt an på hva du kategoriserer som höyt også.
    Jeg spilte Jacintha på -10 og da låt det meget bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Excel elementene både leveres med magnesium membran og Nextel coated paper.
    Ref:THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - SEAS EXCEL WOOFERS

Det ser jo ut som elementene i XTZ ikke er av magnesium når man leser dette?
    Dette ligner det i XTZ og Lotus: THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - E0042-08S W18NX001
    Dette er jo standard Excel man kjenner fra Thor osv: THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - E0018-08S W18E001

Alikevel står det at det er magnesium elementer både her:
    XTZ 99.26 i sort pianolakk
    og her:
    ELTEK AS

Det er jo litt rart?

Uansett; begge elementer låter himmelsk, vil bare ha en klarhet i dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Om ikke så alt for lenge legges vel testen av XTZ 99.36 ut på XTZ | Sound in Balance. Da kan vi jo legge ut linken til hele testen her.
    Da var testen lagt ut:

http://www.xtz.se/pdf/9936_highfidelity_svensk.pdf

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Synes det virker merkelig at du synes 99.36 skuffer i forholdt til 99.26. Er det ikke samme element i begge høytalerene? bare 99.36 har et ekstra bass element? Hva som skuffet?
    Eneste forskjellen bør vell være at 99.36 trøkker endel mer.
    Hei rayman.

Vil bare svare på ditt spørsmål. for det første så syns jeg at både 99.26 og 99.36 er to meget bra høytalere iht til pris, jeg var og er XTZ venn:-D
    Det jeg mente var at til å være en fullregister gulvmodell son 99.36 er så skuffet deg meg litt. Den har riktig som du sier samme elementer som 99.26 pluss ett til i bunnen. Det i bunnen trøkker også litt mere som en annen nevnte her, men til min smak "ikke helt" på riktig måte:|
    Der for synes jeg lydbilde blir mye bedre og riktig i 99.26..men for alldel gutter dette er hva jeg liker og mener.
    Mitt valg i oppsett med XTZ ville da vært 99.26 som på en god og sømløs måte er integrert med en musikalsk sub:-D
    Prisen er jo som en sier her nesten den samme for 99.26 inkl gode stativer som for 99.36.
    Men XTZ har fått til "noe" meget bra med sin serie i sin prisklasse

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei gismo

interessant det du har erfart om 99.36 og 26. siden jeg ikke har noen mulighet for å få hørt på høyttalerene selv(bummer), så hadde det vært flott om du kunne beskrive hva som gjorde at du rynket litt på nesen av bassgjengivelsen av 36`eren.
    er faktisk litt hypp på 99.26 også, men stuen min er litt i største laget tror jeg(51kvm), for en stativhøyttaler, eller kansje igjen ikke siden jeg blir sittende i godstolen bare 3 meter fra dem. valgets kval ^^
    forsterker til xtz:
    onkyo 805 frister som forsterkervalg, og jeg tror den kan passe bra.. noen som har meninger om dette?
    hvis jeg heller går for 2 kanals, er det også aktuelt med en rør forsterker. en slik har jeg aldri hatt i eie, og det frister med den varme musikalske lyden. slikt blir det lange lyttekvelder av
    skal jeg vurdere rør, må det være mulig å skru opp volumet litt uten at oppsettet blir presset
    littegranne forslag til en god rimelig forsterker trenger jeg jo som sagt, så innlegg mottas med takk

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ofte slik at ofte en høyttalerprodusent, som generelt lager gode produkter,i noen tilfeller treffer innertier med et produkt. Det kan jo være kombinasjon mellom elementer/filter/demping og kabinetter. Det tror jeg ZTX har fått til her(ut ifra det jeg har lest i tester og på nett). Kabinettet i st.ht. har jo en tendens til å være dødere og stivere enn en gulvståer. Veldig mange mener jo at en får mest kvalitet for pengene i en st.ht. Skal man derimot få den samme kvaliteten i en gulvståer, tror jeg du må legge mer enn 2.000,- i mellom. Derfor er jeg litt mer skeptisk til 99.36. Men for al del, det er en råflott høyttaler. Jeg hadde selv kjempesuksess med Jamo Concert 11, som på mange måter kan sammenlignes med 99.36. Seas Excel bassmellomtone, seas bassenhet, og romtuning på diskanten. Denne har derimot excel diskant. Poenget er at Jamo Concert 8, en meget god st.ht. kostet i sin tid ca 16.000, mens gulvmodellen Concert 11 kostet ca 8.000 mer.
    99.36

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innvitasjon!!!
    Er det noen i Stavangerområdet som har lyst å komme på besøk til meg? Eneste jeg krever, er at du tar med deg et par 99.26, så jeg får høre hvordan de låter hos meg Da får du anledning til å finne ut hvordan de låter med Krell KAV 400KI:grin:
    Jeg har lyst å kjøpe de i denne utførelsen

Hen har først lyst å høre hvordan et ferdig innspilt par låter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, da hiver jeg meg med i xtz tråden :-D

Jeg har xtz sine 99,22 som jeg har hatt en god stund , ca 5 mnd og xtz w10,16 (som jeg fikk for ca 2 dager siden) og de låter knall bra med min harman kardon hk970 forsterker :-)

Men nå vil jeg oppgradere til xtz 99,26 da jeg synes de 99,22 blir litt svak.

Noen sier at hk970 forsterkeren skal kunne drive 99,26 nok så godt . Noen som har erfaring med dette?

Ser også her i tråden at xtz har flere nye modeller som er på vei på.
    Så er litt usikker på om man skal klinke til med 99,26 . Ikke tvil at disse spiller som bare det og jeg elsker utseende på de høyttalerene , er rett og slett svak for pianolakk finishen og formen av høyttalerene.

Så hvis noen har ett godt svar til meg så tar jeg det i mot med glede, da jeg er på kanten og bestille meg 99,26 til kommende uke.

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen

Jeg har xtz sine 99,22 som jeg har hatt en god stund , ca 5 mnd og xtz w10,16 (som jeg fikk for ca 2 dager siden) og de låter knall bra med min harman kardon hk970 forsterker :-)

Noen sier at hk970 forsterkeren skal kunne drive 99,26 nok så godt . Noen som har erfaring med dette?

Så er litt usikker på om man skal klinke til med 99,26 . Ikke tvil at disse spiller som bare det og jeg elsker utseende på de høyttalerene , er rett og slett svak for pianolakk finishen og formen av høyttalerene.

Så hvis noen har ett godt svar til meg så tar jeg det i mot med glede, da jeg er på kanten og bestille meg 99,26 til kommende uke.

Espen
    Det var dårlig respons på spørsmålet mitt, så ble så utolmodig at jeg bestilte meg ett par 99,26 8)

EJ

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg har nå hatt mine 99.26 i noen mnd - og blir bare mer og mer fornøyd.
    Men:
    jeg må ha ny senter, da er det 99.25 som er i samme serie. Jeg lurer på om de nye i sort matt har nøyaktig samme lydkarakter som mine 99.26. Disse hadde nemlig passet perfekt da de kan vinkles litt opp. Designet passer også meget bra i tv-benken.
    Er det evt andre senterhøytalere jeg bør vurdere? bør være i samme prisklasse.

Mvh
    Stig

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min XTZ W12 i går
    Noen som vet hvor jeg kan skaffe bruktanvisning`? I(kjøpte brukt)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Fikk min XTZ W12 i går
    Noen som vet hvor jeg kan skaffe bruktanvisning`? I(kjøpte brukt)
    http://www.xtz.se/manualer/XTZ99W12.pdf

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne vite om det er noen som har prøvd både xtz 80 og 89 og sammenlignet de to!? er kanskje feil plass å spørre om dette men vil vite om det finnes noen bedre alternativer i den prisklassen også... har lurt på dyrere dynavoice enn hva jeg har nå også... men er i en vanskelig situasjon nå... har begynt å gå lei av det der med fin lyd igjen og vil ha noe som trøkker... men det er vel ikke billig akkurat å få en fin kombinasjon av de to forskjellige elementene... altså dyp, høy bass og fin lyd...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenjensen

Espen
    Hei !

Jeg kjører en eldre HK675 på mine 99.25, tror du skal klare deg bra med HK970 som er en opgradert versjon av min gamle på disse høyttalerne da den er passe strømsterk.

Skriv gjerne en kommentar på hvor bra oppgraderingen var kontra de gamle 99.22 høyttalerne
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hei !

Jeg kjører en eldre HK675 på mine 99.25, tror du skal klare deg bra med HK970 som er en opgradert versjon av min gamle på disse høyttalerne da den er passe strømsterk.

Skriv gjerne en kommentar på hvor bra oppgraderingen var kontra de gamle 99.22 høyttalerne

Ja det skal jeg gjøre. Håper bare at forsterkeren greier og drive de godt. Hvis ikke kommer det en harman kardon hk970 til salgs her på avtorget ganske så kjapt :-D

Espen

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Innvitasjon!!!
    Er det noen i Stavangerområdet som har lyst å komme på besøk til meg? Eneste jeg krever, er at du tar med deg et par 99.26, så jeg får høre hvordan de låter hos meg Da får du anledning til å finne ut hvordan de låter med Krell KAV 400KI:grin:
    Jeg har lyst å kjøpe de i denne utførelsen

Hen har først lyst å høre hvordan et ferdig innspilt par låter.
    Om du får respos på denne invitasjonen, kan du sende meg en PM her på forumet da? Jeg kommer gjerne på besøk samtidig

Side 11 av 141 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •