Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 109 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2813
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk XTZ A100 D3 i dag, og kobla opp sammen med mine 99.25.
    Før hadde jeg NAD M3, og opplevde aldri at jeg måtte over på "+siden" på volumet. Når jeg kobla opp a100 d3 var lyden svært lav, og jeg må opp på +15-20 for et greit lydnivå. Sånn jeg har forstått det gainer forsterkeren på +siden, og det er vel verken bra for forsterker eller lydkvalitet?
    Noen andre som har denne kombinasjonen?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veeegard
    Fikk XTZ A100 D3 i dag, og kobla opp sammen med mine 99.25.
    Før hadde jeg NAD M3, og opplevde aldri at jeg måtte over på "+siden" på volumet. Når jeg kobla opp a100 d3 var lyden svært lav, og jeg må opp på +15-20 for et greit lydnivå. Sånn jeg har forstått det gainer forsterkeren på +siden, og det er vel verken bra for forsterker eller lydkvalitet?
    Noen andre som har denne kombinasjonen?
    Vel, hadde du A eller AB på? Ved A så får du jo bare 50Watts mens med AB så får du nærmere 200watts.

Det er ifølge bruksanvisningen jeg har iallefall.

A delen har best lydkvalitet og er feks veldig lurt å bruke på akustisk, rolig eller klassisk... mens AB til tyngre musikk som krever mer av anlegget.

Mulig du hadde AB påslått jeg vet ikke jeg, men må jo spørre deg om dette siden du ikke sier ifra selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Vel, hadde du A eller AB på? Ved A så får du jo bare 50Watts mens med AB så får du nærmere 200watts.

Det er ifølge bruksanvisningen jeg har iallefall.

A delen har best lydkvalitet og er feks veldig lurt å bruke på akustisk, rolig eller klassisk... mens AB til tyngre musikk som krever mer av anlegget.

Mulig du hadde AB påslått jeg vet ikke jeg, men må jo spørre deg om dette siden du ikke sier ifra selv...
    Jeg opplever ingen forskjell på volumnivået ved skifte fra A til AB, eller ved auto for den del.
    Når jeg først koblet til, var det kun en slags hul lyd fra venstre høgtaler, men etter jeg slo av og på funket begge høyttalerene, dog med lavt volum.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ingen forskjell på volumnivået ved skifte fra A til AB, eller ved auto for den del.
    Når jeg først koblet til, var det kun en slags hul lyd fra venstre høgtaler, men etter jeg slo av og på funket begge høyttalerene, dog med lavt volum.
    Høres jo ut som det er noe feil... eller at du har koblet feil.
    Det skal jo ikke komme hul lyd.. høres ut som en feil.

Jeg har effektdelen selv, og jeg kan ikke skru opp til kl12 engang.. 0db. Det blir altfor høyt for nabolaget.

Jeg har også erfart det du sier med forsterkere før, at lyden ikke ville opp selvom vi rundet kl 12. Men den var koblet feil i venstre og høyre kanal...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Høres jo ut som det er noe feil... eller at du har koblet feil.
    Det skal jo ikke komme hul lyd.. høres ut som en feil.

Jeg har effektdelen selv, og jeg kan ikke skru opp til kl12 engang.. 0db. Det blir altfor høyt for nabolaget.

Jeg har også erfart det du sier med forsterkere før, at lyden ikke ville opp selvom vi rundet kl 12. Men den var koblet feil i venstre og høyre kanal...
    Jeg opplever ikke hul lyd nå, lyden er fin den, bare merkelig lavt volum ved moderat db-innstilling.

Hvilke høyttalere har du da? Hjelper jo ikke å sammenligne om du ikke har samme følsomhet på høyttalerene, jeg har som sagt XTZ 99.25

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ikke hul lyd nå, lyden er fin den, bare merkelig lavt volum ved moderat db-innstilling.

Hvilke høyttalere har du da? Hjelper jo ikke å sammenligne om du ikke har samme følsomhet på høyttalerene, jeg har som sagt XTZ 99.25
    Har hørt at Xtzene trenger litt innspilling først, så er nok bare det.. Hørte en annen som hadde "hul" lyd i de også, men det forsvant etter kort tid.

Jeg har forøvrig de som står i signaturen, og ja du har rett M65 de er vel relativt lettdrevne selvom riktignok noen mener noe annet.

Har planer om å bytte til de samme høytalerne du har.. blir spennende
    Men først skal nok et par stativht fra BW innom...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har samme forsterkeren på PSB Alpha B-1, og jeg kan ikke gå over +10.. da blir det alt for høyt :P Disse høyttalerne er relativt lettdrevne (91 db) så det har kanskje noe med det å gjøre? Er uansett fornøyd med forsterkeren. Prøvde den på et par Cerwin Vega CLSC-15, og det spilte bra og sånn, men måtte på +20- +30 for å få noenlunde volum på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kilde?

Hei Veeegard! Jeg har en noenlunde kraftig Vincent-forsterker på 200 watt(samme effekt som din mao.). Den er ren stereo, og jeg kjører signalet fra PS3 og PC-en gjennom en Cambridge DAC, og jeg må si at hvis jeg skrur opp til 12 så ødelegges nok noe.. 11 er KJEMPEHØYT for å si det sånn..

Hva slags kilde har du og hvordan er den koblet på forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    Hei Veeegard! Jeg har en noenlunde kraftig Vincent-forsterker på 200 watt(samme effekt som din mao.). Den er ren stereo, og jeg kjører signalet fra PS3 og PC-en gjennom en Cambridge DAC, og jeg må si at hvis jeg skrur opp til 12 så ødelegges nok noe.. 11 er KJEMPEHØYT for å si det sånn..

Hva slags kilde har du og hvordan er den koblet på forsterkeren?
    Jeg bruker squeezebox, digitalt koblet til med coax, men har også forsøkt med 3,5 jack, squeezebox analogt og ps3. I tillegg bruker jeg også vinyl, noe som gir enda lavere volum.

Men det er mulig det rett og slett bare er sånn det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker å være fullt mulig ja, at det bare er sånn, hadde vært greit å hørt med andre som har samme kombo høyttalere og forsterker da..

Hvis ikke forsterkeren går seg varm og du føler at lyden er under kontroll så burde det vel gå greit?

En kompis av meg kjøpte som eksempel en Onkyo TX-SR608 for ikke så lenge siden, og lurte veldig på hvorfor han måtte skru opp så veldig når høyttalerne var såpass små som de var. Den gikk ikke varm eller noe sånt, så han slo seg til ro med at det bare var slik. (i manualen stod det også at anbefalt maks. volumnivå var noe sånt som "87" av "100", relativt høyt mao.)

Newcomer drhillbilly@hotmail.com sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv d3 og 99.26. PC kobblet til me coax og volum på over 30 naar naboene plages. staar altid på class A og lyden er bedre enn alt jeg har hatt av stero tidligere. har aldri opplevd at lyden fra høytalerene vrenger fordi jeg gir på for mye. eneste problemet jeg har er at kildematrielet fra pc har forskjellig signalforhold, og hvis jeg spiller en sang på høyt men behagelig nivå opp mot 30 kan neste sang gjøre meg midlertidig døv :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har akkurat fått meg ein XTZ W12.16, og lurer på kor lang tid det skal gå før den går i standby når bryteren står på "auto on"? Virker ikkje som den går i standby, men dersom eg slår bryteren til always on og tilbake går den i stanby modus.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel gå 10-15 min det tipper jeg!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har stått på i fleire timar utan å gå i standby.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kjøpte meg noen bruker XTZ 99.26 for noen uker tilbake. Veldig veldig veldig fornøyd med disse

Driver disse nå med en eldre Harman Kardon AVR 75 surround receiver. Har ikke planer om å ha et surround oppsett lenger. Derfor skal jeg bytte ut denne med en intigrert forsterker eller effekt/for forsterker.

Er det noen anbefalinger på hvor mye effekt man trenger på disse høytalerne? Merk at AVR 75'n sliter noe med å dra det skikkelig. Regner også med at elektronikken har blitt bedre da jeg så at den var bygget i desember 1997(!) når jeg tittet bakpå.

Hadde tenkt å bruke opp mot 8 tusen på bruktmarkedet..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pacmania
    Hei,

Kjøpte meg noen bruker XTZ 99.26 for noen uker tilbake. Veldig veldig veldig fornøyd med disse

Driver disse nå med en eldre Harman Kardon AVR 75 surround receiver. Har ikke planer om å ha et surround oppsett lenger. Derfor skal jeg bytte ut denne med en intigrert forsterker eller effekt/for forsterker.

Er det noen anbefalinger på hvor mye effekt man trenger på disse høytalerne? Merk at AVR 75'n sliter noe med å dra det skikkelig. Regner også med at elektronikken har blitt bedre da jeg så at den var bygget i desember 1997(!) når jeg tittet bakpå.

Har selv 99.26 og disse drives i dag av en Emotiva XPA-3(200W/kanal).

Tidligere var det en Abrahamsen V4.0(oppgitt til konservative 70W/kanal), og også denne klarte jobben med bravur..

Så, kanskje en Abrahamsen V2.0 integrert forsterker kunne vært tingen for deg?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,491
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har selv 99.26 og disse drives i dag av en Emotiva XPA-3(200W/kanal).

Tidligere var det en Abrahamsen V4.0(oppgitt til konservative 70W/kanal), og også denne klarte jobben med bravur..

Så, kanskje en Abrahamsen V2.0 integrert forsterker kunne vært tingen for deg?
    Gode alterantiver dette!
    Eller hva med XTZ sin egen forsterker - har fått mye skryt den,og et pluss at den har digitale innganger!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har denne tidligere modellen 99.22 fra XTZ som har den samme følsomhet som 99.26.
    Har benyttet en Vincent forsterker på 2x100W og nå benyttes en rørforsterker på 2x60W, selv når eg kjører denne i triodemodus der den gir 2x30W så driver den mine XTZ uten problemer.
    Beveger eg volum over kl 9 på de forsterkere så spilles det ganske høyt i min stue på 40kvm.
    Tror at en del av forklaringen er at begge de forsterkere har en solid strømforsyning.
    Det eg vil frem til at du ikke bør se deg "blind" på oppgitt effekt i watt, men sjekk at den har en solid strømforsyning.

Mvh
    Terje

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Terje,

Er det Music Angel rørforsterkeren du har brukt for å drive dine XTZ? Har sett litt på disse selv. Hadde vært gøy å prøvd rørforsterker som noe helt nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Terje,

Er det Music Angel rørforsterkeren du har brukt for å drive dine XTZ? Har sett litt på disse selv. Hadde vært gøy å prøvd rørforsterker som noe helt nytt
    Hei
    Ja, det er denne Music Angel eg bruker nå sammen med mine XTZ. Er veldig fornøyd med lyden denne kombinasjonen gir :-D
    Rørforsterker var helt nytt for meg også før eg kjøpte denne MA tidligere i år, men har ikke angret på at eg "tok sjansen":smile:
    Mvh
    Terje

Side 109 av 141 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •