Den store XTZ-høyttaler tråden - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  17
Side 107 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2813
    Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått høyttalerne på stativ.

Jeg monterte tilbake jumperne slik at jeg har -2 dB på diskanten. Med litt prøving og feiling av delfrekvens endte jeg opp på 72Hz med 2. ordens Butterworth. Etter noen nye korreksjoner føler jeg at det meste er på plass.

Kontant bryskassebass var ikke noe jeg hadde forventet av disse høyttalerne. Veldig detaljert og graver dypt i musikken. Tegner fint opp musikerne både i bredde og dybde. Dårlige masteringer og opptak blir slaktet. Metall og hard rock kan spilles på svært høye nivåer, ett stort savn som endelig er en mulighet.

Dette er sinnsyke høyttalere, prisen tatt i betrakning. Jeg var inne på nettbanken og sjekka konoen. Trekt 4300.- med frakt. Det er uten MVA da jeg bor på Svalbard. KUPP!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, virkelig fantastisk pene stativer, amazon1969!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Wow, virkelig fantastisk pene stativer, amazon1969!
    Enig med du.

Det der var lekre saker..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Da har jeg fått høyttalerne på stativ.

Jeg monterte tilbake jumperne slik at jeg har -2 dB på diskanten. Med litt prøving og feiling av delfrekvens endte jeg opp på 72Hz med 2. ordens Butterworth. Etter noen nye korreksjoner føler jeg at det meste er på plass.

Kontant bryskassebass var ikke noe jeg hadde forventet av disse høyttalerne. Veldig detaljert og graver dypt i musikken. Tegner fint opp musikerne både i bredde og dybde. Dårlige masteringer og opptak blir slaktet. Metall og hard rock kan spilles på svært høye nivåer, ett stort savn som endelig er en mulighet.

Dette er sinnsyke høyttalere, prisen tatt i betrakning. Jeg var inne på nettbanken og sjekka konoen. Trekt 4300.- med frakt. Det er uten MVA da jeg bor på Svalbard. KUPP!!
    Det var meget flotte stativer. Selvgjort er velgjort!! Husk også at de trenger 100-150 timer før de løsner skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har lyttet på Divine 100.49?

Noen som har testet XTZ på Elektrocompaniet?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Noen som har testet XTZ på Elektrocompaniet?
    99.36 på ECI-1 (2x100w) Akseptabelt, men det ble betydelig luftigere og distinkt i nedre frekvensområde med nåværende Meridian 557 (2x200w). Det skal sies at den gamle ECI'en ikke er oppgradert, hvilket utvilsomt ville bedret dens prestasjon. Det prøver jeg kanskje senere.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har subben w 12.16,har hørt rykter om en ny sub fra XTZ...
    Noen som vet om den nye går dypere enn 12.16?
    Ønsker mere power under 20hz,og hadde vært kult om jeg kunne holde meg til XTZ og ikke gå til SVS,selv om det sikkert hadde gått fint det og.
    Liker suben min som jeg har nå men som sagt skulle ønske den hadde mere å gå på under 20hz.....

Takker på forhånd for svar!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da anbelaer jeg deg å se på P7s-650'en til AjSelj. den har my my mer ytelse under 20 Hz en både SVS og XTZ.

Han selger den jo på brukten nå om dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hive et bilde her og da.. crappy bilde (mobil) men man skjønner tegninga, håper jeg.

99.26 + 10.17 + sub amp dsp er rett og slett imponerende bra lyd synes jeg.. 8)

klart og fint på topp, og spiller kjellerdypt(under 20Hz) i min stue uten å falle av.

stereobenken er hjemmesnekret (28mm benkplate ,beiset svart og oljet) slik at jeg fikk plass til sub amp, mediacenter pc osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ W10.16 til Gallo Micro

Jeg funderer på å kjøpe Gallo Micro til den konevennlige kinoen, men lurer litt på hvilken sub jeg skal ha. Gallo har TR-1 til 4300kr (10", 100W), og det kan hende jeg kan få til et pakketilbud på alt. Så er W10.16 er jo et meget godt kjøp, ikke minst dersom jeg finner en brukt. Isolert sett sikkert bedre enn TR-1, og uansett billigere.

Men så er spørsmålet om W10.16 blir for kraftig i forhold til satelittene? Eller vil den gjøre akkurat det en sub skal gjøre, bare med bedre kvalitet enn TR-1?

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Ave Amazon-stativet! Er det lov å spørre hva materialprisen kom på, sånn ca.? For det der var virkelig lekre saker. *applaus*

En liten on-topic edit:

Jeg hadde gleden av å beskue XTZ Divine-høyttalerne i dag på en pilgrimsreise til Nordby Shopping Center. Meget bra finish! Jeg synes ikke de høyttalerne ville skjemme en stue, i alle fall ikke hvis stuen er stor nok.

De stod litt dårlig til i butikken, så det eneste jeg kunne konstantere lydmessig var at de i alle fall flytter luft.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    Jeg funderer på å kjøpe Gallo Micro til den konevennlige kinoen, men lurer litt på hvilken sub jeg skal ha. Gallo har TR-1 til 4300kr (10", 100W), og det kan hende jeg kan få til et pakketilbud på alt. Så er W10.16 er jo et meget godt kjøp, ikke minst dersom jeg finner en brukt. Isolert sett sikkert bedre enn TR-1, og uansett billigere.

Men så er spørsmålet om W10.16 blir for kraftig i forhold til satelittene? Eller vil den gjøre akkurat det en sub skal gjøre, bare med bedre kvalitet enn TR-1?
    For kraftig? Galloene spiller svært høyt når de er delt på 100-110 hz, men jeg ville gått for A'diva i front om jeg var deg. Fyldigere lyd, micro kan bli litt skrikete om rommet heller den veien.

Jeg ville prøvd å spare opp litt til og heller prøvd å fått tak i TR-2 som ligger på Finn eller en TR-3. Sistnevnte er en MEGET god subwoofer og da snakker vi ikke bare i volum, men kvalitetsmessig lysår foran XTZ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

99.36

Hei!

Har et par XTZ 99.36 som nå drives av en integrert Arcam A90. Jeg synes det mangler det lille ekstra her og lurer på å bruke Arcam'en som preamp og skaffe en XTZ AP100 som effektforsterker. Noen som har en anbefaling om dette? Og om det er noe å hente på det?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..humm, overraskende stille rundt 100.49 divine'n. ingen som har gått til anskaffelse av de enda?

er spent på hvordan de låter, da spesielt de keramiske elementene(mid og tweeter).

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen

Jeg lurer på om noen av dere har kjøpt /prøvd/hørt den nye subben fra XTZ ?
    W12.18 ICE.

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99.26 + 99 W12.16 S

Hei er det noen som har erfaring med 99.26 + w12.16s. Den som er sidemontert høyre og venstre.
    http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/x...6-s-2.2-system
    Tenkte siden det skal bli brukt mest til fim. Å siden jeg ikke har plass til subwoofer noe annet sted i stua. Må det være en bra løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slenger meg på bølgen!

Feriepengene og skattepenger på konto og jeg har bestilt meg ett par matt sort 99.26, egentlig skulle jeg ikke bruke så mye men jeg slo like gjerne på stortromma og håper jeg blir desto mer fornøyd.

Gleder meg til å prøve de på et utvalg forsterkere før jeg antakeligvis handler nytt der også. Sikler blant annet på en sølvgrå Vincent-forsterker som antakeligvis har mer enn nok kraft og finesse til å takle XTZ-ene:

http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=20274

Den er dyr da, men deilig..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg både når det gjelder XTZ og Vincent, eg har selv benyttet en kombinasjon av de merker.
    Tror nok eg kan love deg at den Vincent er mer enn sterk nok til de 99.26, har aldri manglet krefter med min Vincent. Har vel enda ikke passert kl 10 på volumknappen...

Mvh
    Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra! Vil ikke mangle krefter. :P Men det blir kanskje overkill å bruke 5k på høyttalere og nesten 15k på forsterkeren?

Vurderer å gå for en rimelig Marantz-receiver med preout og så handle en god effektforsterker.. Så har jeg mulighet for å oppgradere til surround en gang også liksom. Neimen ikke lett å vite hvor man skal plassere pengene må jeg si.

Edit: OG - design er dessuten viktig for meg, og "pene" sølvgrå poweramps er mangelvare i min prisklasse ser det ut for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd er å satse på en stereoforsterker og ikke kinoreceiver dersom du vil bruke det mest til musikk i stereo. Har selv "kastet ut" en receiver til fordel for en stereoforsterker (Vincent), og har ikke angret et sekund. I mitt tilfelle så ble en veldig stor forskjell på lydkvaliteten.
    Akkurat nå så er min Vincent satt til side til fordel for en Music Angel KT88 MKlll. Etter min mening så er kombinasjonen av en rørforsterker og XTZ høyttalere med bånddiskant en veldig, veldig bra kombinasjon til min type musikk som Diana Krall, Melody Gardot, Secret Garden, Leonard Coehn o.l. Stemmer, piano, gitar og ikke minst strykere som fiolin og chello låter meget flott nå.
    Hva med å lete etter en forsterker på bruktmarkedet ? som for eks denne :Vincent 233 Forsterker
    Eller en ny av annet merke som denne : http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/x...rkare/rubrik_2
    mvh
    Terje

Side 107 av 141 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •