Chapter Audio .....Offisiell tråd ...av PerS - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 211
    Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Spørsmål til meridian 861?
    Hei min nye precis v2 tar signal fra meridian fjernkontroll
    G08, vid spår byte på cd reagerer v2 med att skifte inngang,
    hørt om det det problemet, ej det probl med v1.
    Ja dessverre bruker Meridian og Chapter samme koder, men til forskjellige prosseser som du har merket.
    André har gitt beskjed til Chapter

perS

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter deres erfaringer med Chapter forsterkerene, så virker det som de kan beskrives som en Hegel på steorider....
    Kan det stemme ? Får inntrykk av at de begge er svært nøytrale i sin lydkarakter ?

Eller har dere ikke prøvd hegel på på høyttalerene deres ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chapter lager et sort teppe bak musikken, og det høres ut som man alltid har 10kW tilgjengelig i det øyeblikket man trenger det. Man blir heller aldri lyttetrett av Chapter på høye volum, tvert i mot engasjerer det desto høyere man spiller.

Det har jeg aldri opplevd med Hegel, men du har nok rett i at Hegel fremstår som relativt nøytralt klangmessig.

En liten kuriositet. Den morsomste erfaringen jeg hadde med Hegel var når jeg hadde med min tidligere Musical Fidelity eff.forsterker til Hifi Center Kjeden og sammenlignet den mot en stor Hegel på et par større Audiovector. Butikksjefen ble litt stille etter demoen, og spurte så hvem som hadde agenturet på Musical Fidelity i Norge. Ikke fordi den nødvendigvis var bedre, men fordi den var vel så bra - til halve prisen. Desverre får ikke slike merker oppmerksomhet av norske hifi-blekker (dvs den ene). Der skal det helst stå Hegel, B&W eller Electrocompaniet på fronten.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Nei de er pirkete nøye...så beklager 200%...så leveringene går tregt...da hver forsterker lyttes til og spilles i minst 48 timer før de går ut til forhandlere!
    Burde neste blitt kalt Limited Edition........
    Tja - bildet er vel noe mer nyansert enn dette. Har hatt 4-5 modeller av forrige generasjon Couplet - alle med lyter. Så å påberope 100-200 % kvalitetstest av produktene mener jeg ikke samsvarer med virkeligheten.
    Jeg fikk min nye Chapter effekttrinn nå tidlig i mai - og jeg må bare gi meg over. Den har fungert perfekt fra første minutt og spiller meget bra. Krefter i bøtter- og spann, dette er en skikkelig deilig liten sak. Neste weekend er resten av familen på reise - da blir det en skikkelig "stress" test av hærlighetene. Anbefaler alle å teste denne - tror ikke mange blir skuffet. Prisen er et annet kapittell....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter v.s Hegel

Chapter lyser liksom opp musikken innenfra som en rørforsterker i mellomtonen. Den har en større boquet og mer liquid body og tar den med seg i øvre del av bassen samtidig som hvis man sammenlikner med Hegel tar deg vekk fra byen opp på de hvite fjellviddene når man ser på stjernehimmelen, alt blir mye klarere. og dypbassen er fremdeles mer nyansert enn de fleste. Det finnes forsterkere der ute og akkurat på dette området tenker jeg ikke på Hegel som er kraftigere enn Coupleten, men en mer musikalsk forsterker med den dypbassen skal man lete lenge etter. Coupleten er uendelig oppløst og på dette området går den utenpå alle forsterkere jeg vet. Videre har den et fantastisk perspektiv slik at man kan se hvor musikerne står uten problemer.
    Hegel og Chapter er på to forskjellige planeter og kan etter min mening ikke sammenliknes i det hele tatt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Etter deres erfaringer med Chapter forsterkerene, så virker det som de kan beskrives som en Hegel på steorider....
    Kan det stemme ? Får inntrykk av at de begge er svært nøytrale i sin lydkarakter ?

Eller har dere ikke prøvd hegel på på høyttalerene deres ?
    Jeg har ikke hatt Hegel innom anlegget, så jeg kan ikke gi deg noe input der!

PerS

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Tja - bildet er vel noe mer nyansert enn dette. Har hatt 4-5 modeller av forrige generasjon Couplet - alle med lyter. Så å påberope 100-200 % kvalitetstest av produktene mener jeg ikke samsvarer med virkeligheten.
    Jeg fikk min nye Chapter effekttrinn nå tidlig i mai - og jeg må bare gi meg over. Den har fungert perfekt fra første minutt og spiller meget bra. Krefter i bøtter- og spann, dette er en skikkelig deilig liten sak. Neste weekend er resten av familen på reise - da blir det en skikkelig "stress" test av hærlighetene. Anbefaler alle å teste denne - tror ikke mange blir skuffet. Prisen er et annet kapittell....
    Jeg burde vel ha pressisert at det er det lydmessige de må være 200% fornøyd med før de shipper. ...man vil alltid kunne oppleve noe barnesykdommer e.l... dog har 200S fungert perfekt for meg...å det er den 1 som ble sendt fra fabrikken serienr 1
    Da jeg "spilte den inn" ble den stående på ved litt over normalt lytte nivå i 250 timer i strekk med alt fra Sterophile cd`r...Vivaldi og Korn...med 80 - 90 dB i 5 timer hverdag! Så denne blir ikke stresset av min Utopia Alto`er
    PerS

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen fullstendig prisliste over chapter en plass?

Å få kontakt med Andre er jo nyttesløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne i vennetråden til chapter på hifisentralen.

Prisliste fra Sverige, men om den stemmer, veit jeg ikke, men ser vel ikke så dum ut.

http://www.ojco.se/lb/images/stories...a-20080411.pdf

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Fant denne i vennetråden til chapter på hifisentralen.

Prisliste fra Sverige, men om den stemmer, veit jeg ikke, men ser vel ikke så dum ut.

http://www.ojco.se/lb/images/stories...a-20080411.pdf
    Tror vi skal ta den listen med en klype salt, siden han også oppgir priser på produkter som ikke er lansert enda, ei bestemt noe pris fra Chapters side.
    Ei har han kjøpt noen produkter fra Chapter.... hva han har sluppet er en tenkt roadmap fra Chapter med estimerte priser....fra slutten av 2007!

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også på følelsen av at Hegel er litt oppskrytt. Jeg hadde selv Hegel h1 mk3 og Hegel cdp2a (heter den?, ihvertfall den til 13.000) for en stund siden. Dette spilte jeg på JBL høyttalere til 35000 og jeg ble ikke imponert. Jeg tenkte; "hallo forsterker og cd til 26000 og så låter det ikke bedre enn dette!". Jeg ble skuffet. Og jeg hadde også Kabler for 10.000.

Og det er jo heller ikke noe design på Hegel, ser jo ikke noe bra ut. Og når man skal justere lyden så er det høy støy i motoren. Og den har ikke gummiføtter så den sto ikke stødig i racket. Og på cd-spilleren er skuffen løs... og knappene er tunge å bruke. Og byggekvaliteten er jeg heller ikke imponert over. Nei Hegel skal jeg aldri ha igjen!
    Det eneste jeg kan si positivt er at h1 er kraftig. Den gir ut 70 ampere strøm og det er jo bra!

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Når kommer de første testerne på de nye Chapter produkterne?
    Precis V2/ couplet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    Når kommer de første testerne på de nye Chapter produkterne?
    Precis V2/ couplet.
    Se i neste DVD&Hjemmekino (Juli) der er 200S testet!
    Gled deg til å lese den!

PerS

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skall bli morro og lese, har vel fått brynt seg på TAD 1 tenker ja.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW..skulle prøve å være nøktern når jeg skulle teste chapteren slik at inntrykkene mine ikke ble påvirket av alle lovord her. Satte meg derfor ned å satte på den siste til Radiohead, da denne er ett album med høy kvalitet og mange detaljer, og ikke minst veldig bra. Skulle sette meg ned og høre etter detaljer, men ble jo bare slått ut. Lydrom, bass, detaljer 3D o.s.v var jo bare enormt! Skal prøve å koble tilbake til min A21 og ta opp naboen på demo for å få en "nøytral" mening. Tør ikke skrive mer her nå..må la det synke inn litt :-)..den hadde jo tross alt bare stått på i 10 min før jeg testet den. :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    WOW..skulle prøve å være nøktern når jeg skulle teste chapteren slik at inntrykkene mine ikke ble påvirket av alle lovord her. Satte meg derfor ned å satte på den siste til Radiohead, da denne er ett album med høy kvalitet og mange detaljer, og ikke minst veldig bra. Skulle sette meg ned og høre etter detaljer, men ble jo bare slått ut. Lydrom, bass, detaljer 3D o.s.v var jo bare enormt! Skal prøve å koble tilbake til min A21 og ta opp naboen på demo for å få en "nøytral" mening. Tør ikke skrive mer her nå..må la det synke inn litt :-)..den hadde jo tross alt bare stått på i 10 min før jeg testet den. :-)

Once u have tried a Chapter u never go back!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Godt at det er flere som som ser hvor bra Chapter er.....

Skulle ikke tro det var fare for så mye placebo ut av disse "små" og anonyme boksene, og når forventningene ofte er skyhøye er det intet mindre enn imponerende når det klarer å innfri.

Jeg trodde det var det gamle rommet mitt som gjorde at jeg ikke fikk noe trykk i mellombassen, men etter å ha koblet til Chapter begynte elementene virkelig å jobbe hardt. Resultatet var tørr, hardtslående og kontant bass som virkelig treffer i mellomgulvet. Trommer høres (og føles) ut som trommer. Rett og slett vanedannende. :-D

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Godt at det er flere som som ser hvor bra Chapter er.....

Skulle ikke tro det var fare for så mye placebo ut av disse "små" og anonyme boksene, og når forventningene ofte er skyhøye er det intet mindre enn imponerende når det klarer å innfri.

Jeg trodde det var det gamle rommet mitt som gjorde at jeg ikke fikk noe trykk i mellombassen, men etter å ha koblet til Chapter begynte elementene virkelig å jobbe hardt. Resultatet var tørr, hardtslående og kontant bass som virkelig treffer i mellomgulvet. Trommer høres (og føles) ut som trommer. Rett og slett vanedannende. :-D
    Vanedannende ja?! Skulle jo bare høre litt på samme album som igår. Slo meg hvor detaljert og bra alt var, så dro frem de siste Radiohead skivene for å se om det var mer "glemt gull"..nå to timer senere klarte jeg å karre meg ut.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdater slipp fra Chapter

Akkurat Ferdig på tlf. med Duncan og Chapter å fått bekreftet følgende:

Couplet 300S (325W RMS into 8 Ohms, 650W peak into 4 Ohms) ON HOLD
    Couplet 400S (450W RMS into 8 Ohms & 900W peak into 4 Ohms Aug/Sept 08
    Couplet 500M (Mono) - (525W RMS into 8 Ohms & 1050W peak into 4 Ohms) Aug/Sept 08

Mvh

PerS

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Precis MK2 kommer i neste lyd og bilde eller i Hjemmekino.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •