Chapter Audio .....Offisiell tråd ...av PerS - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 211
    Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Chapter Verse Cables

Verse Two Cable Features:
    RF Interference is deadly to good sound! With a wireless LAN transmitter in the vicinity, the sound quality of most high-end systems dipped vastly. The majority of airborne RF pickup takes place at
    the input stage of the equipment (which usually has a very high impedance) where it meets the incoming (audio carrying) cable.

Almost all Hi-Fi equipment is the same in this respect, with the input signal meeting a MOSFET or transistor pair which (when slew limiting) does a great job of folding down any RF products into the audio band.
    To gain the best performance from any high-end equipment it is vital that the audio signal is carefully screened and shielded from RF interference whilst providing a great signal conductor and return.
    We have worked with microwave engineering experts to create a shielding
    system that virtually eliminates RF pickup in the cables.
    This principle remains true throughout the system.

The Loudspeaker cables are often thought of as only a high power conductor, but they are also an aerial that runs directly to the most corruptible
    point inside the amplifier; the feedback point, and thus it is vital that these also are shielded.

Verse Two Reference Cable Features:
    All Chapter Verse cables are cryogenically treated to provide perfect conductor molecular alignment, and a multi-alloy, multi-layer shielding process is employed to ensure that no RF signals are picked up along the signal path.
    The time spent during this process is critical to its effectiveness.
    The Verse Two Reference cables are treated for 4x longer than the standard range.

The Verse Two Reference range of cables uses the same materials and construction techniques as the Verse Two Premium range, but the Reference range is designed to provide the "Best of the Best" solution available on the
    market. With no expense spared, the Verse Two Reference truly is unsurpassed by any cable at any.

Så hva er magien inni kabelen? Rene Sølvledere og sølvkobberblanding og pure kobber til jordingen i XLR resten er design hemmlighet...I could tell u....but than I have to 007 your ass........

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Verse 2 Cables, nanometer

Disse er veldig bra til Chapterforsterkere, Jeg har de selv, and you know, Why change a winning team?
    Nanometer.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har hørt mere på 200S, hvordan er deres inntrykk nå da? etter enda flere timer med den.

Fikk desverre ikke min denne uken, men satser på at den kommer i hus, den kommende uka .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar til siste melding, Chapter 200S

Har hatt forsterkeren i 10 dager nå. Fikk også med en dedikert stømkabel i påvente av min egen Chapter strømkabel. Denne forsterkeren profiterer på en skikkelig strømkabel bare for å ta det først. Og så er det jo flere komponenter som utgjør helheten. Det er tross alt ikke så lenge siden jeg fikk Meridian 808i.2. Og blandt 5000+ recomented Components så er det 2 sider med produkter det er tatt bilde av. Her er 808.2 tatt bilde av som "the best digital component". Videre er også the absolute sound fan av denne spilleren. Jeg har Chapter Cabler. Jeg hadde Chapter TWO+, men Chapter Couplet 200S synes jeg er langt bedre. Anlegget spiller himmelsk på CD nå, men føler at mine adjektiver ikke hjelper andre lyttere lenger. Dette må høres. Jeg har også prøvet å forklare meg på Hi Fi huset, men dette kan ikke forståes med ord lenger, for med den nye forsterkeren fikk anlegget et voldsomt løft. Det spiller rett og slett himmelsk med ubegrenset headroom. Har jo også veldig gode høyttalere som jeg har skrevet noen ganger. Alt i alt kan jeg si at jeg er dypt imponert av Duncan og at jeg føler en ydmykhet og takknemlighet for Hi Fi Huset som tross alt har satt sammen hele dette anlegget. For all del, til dere som venter på Couplet 200S: gled dere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken andre merker/modeller er det dere sammenligner med, når dere gir Chapter produktene så mange lovende ord ?

Virker jo veldig nøye/seriøst utviklet disse Chapter produktene. Men det er vel de fleste andre produsenter's tilsvarende modeller også kan jeg tenke meg til.

Uansett. Chapter virker som et veldig interessant merke.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvilken andre merker/modeller er det dere sammenligner med, når dere gir Chapter produktene så mange lovende ord ?

Virker jo veldig nøye/seriøst utviklet disse Chapter produktene. Men det er vel de fleste andre produsenter's tilsvarende modeller også kan jeg tenke meg til.

Uansett. Chapter virker som et veldig interessant merke.
    Har testet eller hatt disse:
    Mark Levison nye 400 serie,Proceed, Meridian, Chord, Parasound, Electrocompaniet,Thule,Rotel, Classè m.fl.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter Couplet inni

Her er ett lite blikk inni en Couplet:
    Vedlegg 32859

Vedlegg 32858

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var et spørsmål om Meridian 502 og 557 vs Chapter Présis

Chapteren er uendelig oppløst med en større definisjon av dypbassen. Her er det også da en selvfølge at front enden er god, for da gjør også Chapteren best jobb, man kan si det sånn at Chapteren slipper alt den får igjennom, mens Meridianen har litt sin egen signatur og kan også spille meget bra i et tilpasset anlegg tilpasset for denne. Mvh nanometer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shipping oppdatering

Couplet 400S (450W RMS into 8 Ohms & 900W peak into 4 Ohms Aug/Sept 08

Couplet 500M (Mono) - (525W RMS into 8 Ohms & 1050W peak into 4 Ohms) Aug/Sept 08

Couplet 300S (325W RMS into 8 Ohms, 650W peak into 4 Ohms) Ikke før Januar 09

Men intet er skrevet i sten som vi vet godt Shippes intet før Chapter gutta er 150% fornøyd.....noe de ikke alltid er!

PerS

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Men intet er skrevet i sten som vi vet godt Shippes intet før Chapter gutta er 150% fornøyd.....noe de ikke alltid er!
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    NB NB NB!!!Men husk de shipper ikke noe før de er 200% førnøyd.
    Har de begynt å redusere på kvalitetskravene? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. 150% holder heldigvis i massevis

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har de begynt å redusere på kvalitetskravene? :-)
    Nei de er pirkete nøye...så beklager 200%...så leveringene går tregt...da hver forsterker lyttes til og spilles i minst 48 timer før de går ut til forhandlere!
    Burde neste blitt kalt Limited Edition........

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet produkter som PS Audio PPP på Chapter?

På en side så skulle en ikke tro at de trenger noe slikt pga. deres SMPS, på en annen side kan det være at noe slikt kan ha noe for seg nettop pga. konstruksjonen.

Prøvde å sende en forespørsel til Chapter, men det lar seg ikke gjøre gjennom websiden deres og de oppgir ikke e-mail. :-|

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Noen som har testet produkter som PS Audio PPP på Chapter?

På en side så skulle en ikke tro at de trenger noe slikt pga. deres SMPS, på en annen side kan det være at noe slikt kan ha noe for seg nettop pga. konstruksjonen.

Prøvde å sende en forespørsel til Chapter, men det lar seg ikke gjøre gjennom websiden deres og de oppgir ikke e-mail. :-|
    Har aldri hatt problemer med leveranse av strøm til Chapterene jeg har hatt....
    Ei med støy...."The Chapter Couplet features our new Zero Ripple, high frequency power supply. This groundbreaking technology uses four synchronous magnetic switching output stages, utilising multiphase spread spectrum techniques , that give an effective switching frequency of 800Khz (4x Fsw) Unique circuitry coupled with expert RF filter design and layout allows the Chapter Couplet to meet the most stringent tests for radiofrequency emissions including the EN broadcast specification."

Ikke noe problem å drive Utopia Alto eller Nova..i timesvis..

Duncan anbefaler Chapter strømkabler, men that`s it
    De nye Chapter eks. 200S forsterkerene fyller på strøm 1.2 millioner ganger pr. sekund !!!!!!!!!!!!

Om de "gamle" Coupletene se her: http://www.chapteraudio.co.uk/documents/couplet.PDF

PerS

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har nå idag lånt en precis mkll demo mod innspillt, fra Andre.
    Mkl har vært referense nr1 her sen tidl, men førvåning vær stor da jeg
    koble opp den nye Precis mkll idag, så enormt mye mer transparent/oppløst
    att den får mkl att fremstå som grå/instengd nesten.
    I tillegg er den i bas området betydeligt dypere/strammere en foregangeren.
    Hur mye bedre komb couplet/preface er vil jag inte ens veta just nu.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken andre høyttalere enn Focal passer like bra til Chapter forsterkerene ?
    Eller er Focal "The only one" i deres ører ??
    Matching er jo alfa omega når det kommer til god lyd...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken andre høyttalere enn Focal passer like bra til Chapter forsterkerene ?
    Eller er Focal "The only one" i deres ører ??
    B&W spesielt 800 Serien er også en meget god macth, Revel, Dynaudio, Klipsch, Monitor Audio, JBL for å nevne noen. Jeg har til og med prøvd Chapter Couplet på Cerwin Vega CLS-215.....de bare lekte seg med den ubegrensede power reserven i Coupleten!

PerS

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til meridian 861?
    Hei min nye precis v2 tar signal fra meridian fjernkontroll
    G08, vid spår byte på cd reagerer v2 med att skifte inngang,
    hørt om det det problemet, ej det probl med v1.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken andre høyttalere enn Focal passer like bra til Chapter forsterkerene ? Eller er Focal "The only one" i deres ører ??
    Focal (da spesielt Be-modellene) er relativt nøytrale, og det passer naturligvis svært godt med Chapter. Skulle jeg gjettet ut i fra det jeg har hørt av andre høyttalere og hva som er beskrevet om ulike forsterkere på de, så vil jeg tippe at Chapter også er en meget god match til B&W, Pioneer, Audio Physic, JBL m.flere. Chapter har også en evne til å vekke til liv høyttalere som i utgangspunktet ikke er så veldig engasjerende, men høyttalere som er har en lys klangbalanse og er ment til å matches sammen med "mørke" forsterkere vil kanskje ikke låte helt optimalt.

Det hele baner også ned på personlige preferanser.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Andre klarer å ta turen innom en dag for å sjekke anlegget snart, prøvde nemlig å høre om han kunne ta med chapter til test.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •