Chapter Audio .....Offisiell tråd ...av PerS - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 211
    Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Chapter Audio Precise 5,295£ (54 500kr)
    Chapter Audio Sonnet 3,995£ (41 000kr)

Er disse prisene reele?
    Norske priser fra André:
    Chapter Audio Precise ca.65.000,-
    Chapter Audio Sonnet ca 55.000,-

mvh

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter forsterkere

Jeg har blitt avhengig av Chapterlyden. Det ville vært helt umulig for meg og gå over til noe annet. Også Meridian 808i.2 er i kombinasjon da med Alto umulig å forlate. Ja nå har den kommet altså, Chapter Couplet 200S, og det med en fantastisk lydsignatur.Det blir vanskelig til og med å være borte mer enn noen timer av gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter forsterkere

Nuvotem dobbler ikke effekten. Slik at det jeg skrev var feil. Har snakket med André. Misforsto antagelig Nuvotems hjemmeside. De lager ringkjernetrafoer som Chapter bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Chapter Couplet mk2

Hei.

Er det noen som har fått hørt på Chapter Couplet mk2 ?
    Er spent på førsteintrykket.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

200s Nice

Da er Chapter 200S kommet i hus nr 0101....Helt rå, detaljert, åpen +++++ spilte den rett ut av esken.
    Ventingen.....vel verdt det!!!!!!!!!

Snakket med Chapterr idag og ting begynner å gå fra fabrikken enten idag eller på mandag...så gled dere.....; )

Iflg. Chapter er det etter å ha stått på 1 time...at den virkelig spiller bra...... klart først må jo du spille den inn i 150-200 timer.

Vedlegg 31907

Da de ikke har laget ferdig brukermanualen nummererer jeg ett bilde og hvor du kan trykk....frontpanelet er touch sensetivt...hold fingeren inntil i 2 sekunder eller mer for at ting skal skje!!!
    1: Dimmer blå diodelyset rundt NED og helt av
    2: Dimmer blå diodelyset rundt OPP
    3: RCA Velger lyser blått dersom ikke valgt og rødt om valgt.
    4: XLR Velger lyser blått dersom ikke valgt og rødt om valgt.
    5: Mute
    6: ON/ OFF (power)
    7: Dimmer display lysene Ned (Mute osv) og helt av
    8: Dimmer display lysene OPP (Mute osv)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chapter 200S

Vedlegg 31909

Mvh

PerS

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Hvordan er lyden sammenlignet med den eldre couplet? En klar forbedring mener du?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Spennende!

Hvordan er lyden sammenlignet med den eldre couplet? En klar forbedring mener du?
    Ja mere ro, bedre bånn og topp......lyden er synsykt 3 dimensjonal.....alt blir så utrolig detaljer ( det var den "gamle" også) kan neste sitte å peke på bandet....å hvor de står.....lyden kommer ikke fra høytalerene !!!!
    Roger Waters Amused to death platen er som å høre i full surround med 2 høytalere...min Alto Utopia Be....stor trives .... !!!
    Å den er enda ikke innspilt......skal bli rått a se hva Duncan da får til med den nye 300S, 400S og monoblokken 500M!!!!
    Ett års venting med mye frustrasjon og banne ord var verdt det.....noe så inni h..... !

PerS

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Roger Waters Amused to death platen er som å høre i full surround med 2 høytalere...
    Dette fikk jeg til med Denon AVR-2807 og JBL TL260 også, så det er ikke bare elektronikken det kommer an på, selv om jeg har veldig lyst å høre (og eie) Chapter-produkter jeg også :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette fikk jeg til med Denon AVR-2807 og JBL TL260 også, så det er ikke bare elektronikken det kommer an på, selv om jeg har veldig lyst å høre (og eie) Chapter-produkter jeg også :-)

Har også Denon AVR-4308 (nå i stuen) og har hatt Yamaha Z11 spillende på samme anlegget uten Chapter forsterkeren......lydmessig (stereo)kan det ikke sammenligne seg på mitt oppsett, men lyden billed oppfattelse er alltid subjektiv.....og hva man har som referanse.

Det er det som gjør oppgradering overtid musikalsk givende!

Oakfield har sitte i timer å testet signal kabler....før vi har funnet noe vi liker...
    med bl.a Korn
    De som kjøper det "råeste" med engang vil aldri ha samme gleden mener jeg som en som oppgraderer gradvis....tester ut....
    Ja dette kan være en veldig dyr hobby om man blir revet med...

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter kabler

For min del som vet og det vet de fleste på tråden her hvor nøye Chapter er med elektronikken mener jeg med Chapterforsterker i anlegget er det for meg viktig å bruke Chapter kabler. Jeg har Chapter kabler og jeg har prøvet liksom fine andre, men i mitt oppsett som stadig vekk inneholder en Chapter forsterker er Chapterkablene overlegene de andre jeg har prøvet. Chapter tester jo seg frem til disse også. Chapter matcher cablene sine mot forsterkerne sine. Prisleiet ligger også liksom i gaten til resten av deres produkter. Det er klart det finnes både dyrere og billigere, men jeg mener at det viktigste er at alt spiller bra sammen, selvfølgelig med visse hensyn til pris. Har blitt veldig glad i helheten av "the Chapter sound".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Couplet 200S og Precis mkII effektmessig i forhold til hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nanometer chapter couplet mk 2

Har i dag fått Chapter 200S. Spiller nå på Pioneer blu ray spiller gjennom Meridian 808i.2, med Chapter premium XLR kabler gjennom Chapter 200S med Chapter Verse 2 Høyttalerkabler gjennom Alto Utopia Be. Lyden er STUNNING! Dette anlegget vil jeg beholde. Å skifte ut TWO+ var lurt i mitt oppsett. 200 S er herlig, gud hvilke genier som har fått til denne, og dynamikken fra nederste dypbass til øverste diskant er rå.Eller på musikk, jeg har nå sittet snart 7 timer og hørt på dette anlegget og det har rett og slett tatt meg opp til en ny dimensjon. Et sted der alt er vakkert og nydelig. Vil som Pers sitte oppe som han også gjorde når han fikk sin forsterker 200S til klokken ørten i natt. Coupletten er selvfølgelig kraftigere enn Pr. som vanlig. Pr. mk 2 er bedre enn Pr. mk1. Vil sitte oppe å høre CD også. Dette er julaften ganger 50 for meg ,yippi! Hørte på The Køln konsert med Keith Jarret i dag, skulle tro at flygelet sto i stua:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Specks:

Sitat Opprinnelig postet av Carragher
    Hvordan er Couplet 200S og Precis mkII effektmessig i forhold til hverandre?
    Précis
    Rated Power: 200W rms. into 8 ohms,
    400W rms into 4 ohms, both channels driven.
    Distortion: Less than 0.05% THD at rated power.
    Improved Pre-Amplifier Stage.
    Signal to Noise: < 130dB (A weighted) at full power,
    Frequency response: 0.5 Hz to 48KHz +0, -3dB
    Power consumption: Max 800 Watts
    Fuse rating: 10A T-Type
    Protection: Fully electronic on short circuit output
    continuous overload and/or clipping.
    Gain: 6dB / 12dB preamp section. +26dB amplifier
    section.
    Phase: Non inverting, ref XLR pin 2(+) or phono nput.

Couplet 200S
    Power: 250W rms. into 8 ohms, 500W rms into 4 ohms
    Energy Storage: <550 Joules
    Distortion: Less than 0.03% THD at rated power.
    Signal to Noise: Better than 130dB (A weighted)
    at full power, < 85dB (A weighted) ref 1W into 8 ohms
    Frequency response: 0.5 Hz to 48KHz +0, -3dB
    5 Hz to 30KHz +0, - 0.5dB
    Power consumption: Max 1.2kW
    Protection: Fully electronic with relay speaker
    disconnect on DC error, short circuit output,
    or continuous overload and/or clipping.
    Sensitivity: 26dBV
    Phase: Non inverting, ref XLR pin 2(+) or phono input.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er ikke noe annet enn imponerende. Viser bare at Chapter er ganske beskjedne i sine spesifikasjoner. Må egentlig begynne å lure på om det virkelig er behov for noen av de større modellene som kommer.

De gangene jeg har hørt på Chapter har det i allefall ikke skortet på kreftene, tvert i mot. Det høres mere ut som de får mer kontroll jo mer enn skrur opp. "Ulempen" er at en plutselig begynner å spille høyere enn tidligere.

Takk for bilder/info Per. Markedsføring av nye produkter er ikke det Chapter kan best (ref. hjemmeside), så det er godt at noen hjelper de litt....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er ikke noe annet enn imponerende. Viser bare at Chapter er ganske beskjedne i sine spesifikasjoner. Må egentlig begynne å lure på om det virkelig er behov for noen av de større modellene som kommer.

De gangene jeg har hørt på Chapter har det i allefall ikke skortet på kreftene, tvert i mot. Det høres mere ut som de får mer kontroll jo mer enn skrur opp. "Ulempen" er at en plutselig begynner å spille høyere enn tidligere.

Takk for bilder/info Per. Markedsføring av nye produkter er ikke det Chapter kan best (ref. hjemmeside), så det er godt at noen hjelper de litt....
    Chapter 200S er helt rå..........så jeg har sagt til Duncan (Chapter) skal mye til med forbedringer på 300S, 400S og 500M. Da 200S aldri med mine Alto`r
    har hatt problem med å levere strøm!!!! Ja kan spille J..... lig høyt .....med full kontroll og oppløsning.
    Så det blir spennede når disse kanskje begynner å komme ut fra løpebåndet i løpet av August!!! Dette kan endre seg da produksjonen av chassi tar tid...
    Etterhvert som Duncan gir meg info som jeg for tillatelse til å poste kommer det her! Gled dere..........
    200S anbefaler jeg på det varmeste.........den legger ikke til noe ei trekker den ifra noe.....der er det innspillingen som vises som den er gjort!!!

Skal poste spec. på kablene deres når jeg for de fra Duncan for de som er intr.

PerS

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får 300S, 400S og 500M et annet chassi? Vet du noe om dette?

Det nevnes en 5 kanaler på hjemmesiden til Chapter. Sannsynligvis ikke prioritert for tiden, men det hadde vært artig om de hadde fått til det i fremtiden (2009?). Hadde jo vært genialt for de som bruker 200S & co foran, og ønsker Chapter til alle bakkanalene. Likeså de som vil ha Chapter i alle kanaler, og ikke ønsker å fylle racket med komponenter. Evn. en 3-kanaler....

Jeg hadde jo de 500M monoblokkene på hjemlån (den/de du har nå), og jeg kan ikke si at jeg følte noe umiddelbart behov for den ekstra kraften i forhold til 2-kanals modellene. Men det er jo fint å vite at det "man har noe ekstra under panseret".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min 200S til uken, å gjett om jeg gleder meg .
    Endelig kommer den i hus, etter måneder med venting.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får 300S, 400S og 500M et annet chassi? Vet du noe om dette?

Det nevnes en 5 kanaler på hjemmesiden til Chapter. Sannsynligvis ikke prioritert for tiden, men det hadde vært artig om de hadde fått til det i fremtiden (2009?). Hadde jo vært genialt for de som bruker 200S & co foran, og ønsker Chapter til alle bakkanalene. Likeså de som vil ha Chapter i alle kanaler, og ikke ønsker å fylle racket med komponenter. Evn. en 3-kanaler....

Jeg hadde jo de 500M monoblokkene på hjemlån (den/de du har nå), og jeg kan ikke si at jeg følte noe umiddelbart behov for den ekstra kraften i forhold til 2-kanals modellene. Men det er jo fint å vite at det "man har noe ekstra under panseret".
    Vet ikke noe om det er noe nytt på Chassi fronten, men Duncan har sagt at selv produkjsonen av chassiet er tidkrevende!
    Så fort jeg vet noe så er det her!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter Couplet 200S

Denne er så rå at jeg vil ha den, også er den så kool rent designmessig. Jeg hører imidlertid at det skal komme en 300S som er enda finere og enda mer påkostet. Vel den tid kommer nok, men er veldig fornøyd nå, kommer ikke til å levere denne forsterkeren før 300S står på Hi Fi Huset. Det er jo en av gledene ved denne hobbien at man kan oppgradere gradvis og merke forbedring hver gang. Spilte en CD Pers hadde tatt opp til meg, forøvrig veldig hyggelig gjort. Gjorde som han sa og satte Meridianen på 80, den går til 99 for de som kjenner Meridian. Hvis man tar det steppet tror jeg man øker volumet til det 4 dobbelte. Satte på drum-Duo( Live Tromme Solo) Hadde ikke sjans i havet. Det ble for høyt slik at jeg måtte skru ned til 74. Det er så mye headroom å gå på at det er helt vilt. 550J er nok til å varme opp et lite hus om vinteren. Couplet 200 S:kanonforsterker
    Nanometer:-D

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •