Chapter Audio .....Offisiell tråd ...av PerS - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 211
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Da bør vel alle kjøpe seg denne da??
    Nei.

For de som liker varm, romantisk rørlyd som får alt av innspillinger til å låte noenlunde likt, så er nok ikke Chapter veien å gå. Veldig avslørende på både utstyr og innspillinger.

Men Chapter bør høres på IMHO. Jeg har hørt de parkere en rekke forsterkere til over dobbelt pris (100k++), og det er en type lyd man ikke finner hos andre produsenter. :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er lyden? Hvilke produkter har du vært borti som har "nærmet" seg Chapter? En ting er sikkert, har veldig lyst til å få hørt på dem en gang, så ser de utrolig pene og tøffe ut synes jeg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter audio, Nanometer

Jeg har prøvet 4 forskjellige typer Chapter forsterkere; Chapter Precis med Chord BLU + DAC 64, Chapter Presis mk 2 med Meridian G08, 808i.1 med Chapter Couplet mk 1, og nå Chapter TWO+ med Meridian 808i.2. Så nå gleder jeg meg til å prøve min nye Couplet mk 2 med Meridian 808i.2. Da har jeg prøvet 5 Chapterforsterkere og jeg elsker Chapterlyden!!!!! Nanometer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nanometer chapter couplet mk 2

Beklager feilen

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nanometer
    Hvem inni ******* har slettet nanometers hjemmekino? Faan.
    Hei Nils
    Er ikke dette din side:
    http://minhjemmekino.no/nanometer

Prøv å ikke rot den bort igjen...lag en direkte link på mac`n din

PerS

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nanometer
    Hvem inni ******* har slettet nanometers hjemmekino? Faan.
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Hei Nils
    Er ikke dette din side:
    http://minhjemmekino.no/nanometer

Prøv å ikke rot den bort igjen...lag en direkte link på mac`n din

PerS

Hm.. er det fler som hører Finn Kalvik i hodet?

Prøver å finne meg sjæl... :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt om Andrè får inn noen Chapter før påske?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Og hvordan er lyden? Hvilke produkter har du vært borti som har "nærmet" seg Chapter? En ting er sikkert, har veldig lyst til å få hørt på dem en gang, så ser de utrolig pene og tøffe ut synes jeg.
    I korte trekk, dynamisk, utrolig nøytralt, høy oppløsning, rent og med en ekstrem kontroll nesten uansett volum (høres ut som man har 10 000w tilgjengelig hvert nanosekund). S/N-ratio er så bra at det høres ut som et sort teppe bak musikken. Chapter legger ikke til noe, ei fjerner noe. Mao blir forskjellene mellom gode og dårlige innspillinger større enn før.

Ulempen (og fordelen) er at man "hører" resten av utstyret veldig godt. Det farger heller ikke dårlige innspillinger, som kanskje trenger litt "krydder"....if u know what I mean.

Av samme grunn ganske heftig til hjemmekinobruk, men desverre så har de ikke noe annet enn 2-kanals forsterkere.....enda. Nevnes faktisk om en 5-kanaler på hjemmesiden deres, men jeg tviler på at det kommer i år.

Har egentlig ikke hørt noe som ligner lydmessig. Utrolig luftighet og kontroll på enkelte high-end konstruksjoner (for eksempel toppmodellene til Burmester, ASR etc), men desverre har de ofte en utopisk pris....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Carragher
    Noen som har hørt om Andrè får inn noen Chapter før påske?
    Kommer ikke noe fra Chapter før påske!
    Snakket med de igår og det er noe fin tuning igjen før 200S shippes!
    Andrè har en god avtale med Chapter så han vil få mestparten av de som nå produseres fra starten, etter fintuningen er i boks.
    Dersom alt er normalt vil nok produksjonen normalisere seg iløpet av April.

PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å du som fikk en mail av de å meridian861, om at standard Couplet unit, blei shippet ut i uke 2 i mars.

Dette er bare så forbanna typisk chapter, de sier at ting er klart da å da, men neida, det blir de jo ikke.

Blir små lei å høre slikt gang på gang, år på år fra de ja.

Kan de ikke heller holde kjeft da, om at ting er klart, før de faktisk har sendt ting avgårde, eller er 130% sikker på at det er i orden.

Så får man heller smøre seg med den berømte tolmodigheten igjen da, når det gjelder de gutta der.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Carragher
    Å du som fikk en mail av de å meridian861, om at standard Couplet unit, blei shippet ut i uke 2 i mars.

Dette er bare så forbanna typisk chapter, de sier at ting er klart da å da, men neida, det blir de jo ikke.

Blir små lei å høre slikt gang på gang, år på år fra de ja.

Kan de ikke heller holde kjeft da, om at ting er klart, før de faktisk har sendt ting avgårde, eller er 130% sikker på at det er i orden.

Så får man heller smøre seg med den berømte tolmodigheten igjen da, når det gjelder de gutta der.
    Ja gav de huden full igår....først bekreftet slutten av 2 uken i mars også var ikke alt 100% hadde vært bedre om de sa April da bør alt være "up and running"
    Må nå bruke Vincent SP-997 til frontene og Parasound A52 bak frem til de kommer..........
    Andrè var heller ikke fornøyd med de! Da han alltid for kopi av mailene mellom meg og Chapter.......
    Mitt problem er at Chapter er så bra så jeg finner ikke noe alternativ....ellers ville jeg leveringsmessig gitt F..... å valgt noen andre forsterkere..
    PerS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur ikke de gutta har en høy stjerne hos Andrè akkurat nei, når det gjelder levering å frister de sier sjøl.
    Å han har jo hjulpet de en del etter det jeg har forstått, så da burde de være litt mere ærlige om de fristene de sier.

Jeg har den "gamle" Couplet til frontene jeg, så er ingen kjempe krise, men vil jo gjerne ha den nye da .

Ikke hørt noe om prisforskjell opp til 300/400S?

Men gode produkter er vel verdt å vente på ja , selv om den strikken begynner å bli lang.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chapter Couplet mk 2

Dette tror jeg vil bli forsterkeren tll dags dato som er best i verden. Det er selvfølgelig noen konkurenter til over 150000 kr men de fleste av disse vil og slite veldig med den nye forsterkeren fra Chapter, altså den nye Coupleten. Jeg må bare inrømme at jeg ikke har hørt den. Bare sett den beskrevet, og det er da jeg kommer til å tenke på lyden av Chapter forsterkere. Foreløpig kan jeg bare komme på en konkurrent som jeg har da sett beskrevet og ikke hørt: Jadis JA 200 rørmonoblokker til nesten 16000 Pund Sterling som gir 160W klasse A pr kanal, og er for en rørentusiast i Bugatti Veyron klassen. Ulempen med disse er at rommet må ha en viss tempratur, mellom 68 og 72 degrees Fahrenheit, og må ha stått på i 3 timer for og lyde optimalt. Dette er vel den forsterkeren jeg vet om som kan komme nærmest Chapter Couplet. Særlig når det gjelder gjennomsiktighet. Chapter Couplet, og særlig den nye etter hva som er fortalt er svært lucid i mellomtonen med en veldig luftig diskant. Og en bedre bass enn alle de andre modellene. Hvis dette er sant er det godt gjort, Chapters varemerke er jo nettopp det og sende dypbassområdet til alle andre forsterkere i skammekroken.
    Som beskrevet er det en ting disse store og vakre monoblokkene har, og det er aerob kapasitet.
    De mister aldri pusten. Og det var når jeg leste dette jeg kom til å tenke på Chapter Présis og Chapter Couplet med 300000 mikrofarrad lytterkapasitet. For med denne laderbanken puster de greitt uansett. Det er dette som gjør Chapter til mestere også aerobt. Det er også blitt gjort en test av den første Chapter TWO til 70000 mot en Pass lab til 200000, jo Pass laben vant på rå kraft, men Chapter TWO gikk den en høy gang på gjennomsiktighet og alle andre parametere som musikalitet. Jeg har selv prøvet endel integrerte forsterkere. Ingen var i nærheten av Chapter Présis. Hverken mk 1 eller 2.
    Nanometer

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et bilde fra Bristol messen av den nye integrerte Precise og CD-spilleren Sonnet.

Veil. priser:

Chapter Audio Precise 5,295£ (54 500kr)
    Chapter Audio Sonnet 3,995£ (41 000kr)

UK tech-savvy high-enders Chapter Audio announced the latest version of its award-winning Précis Class D integrated amplifier - now with a special JFET analogue output stage and higher output power.

It's partnered with the new Sonnet CD player, which is said to feature an ultra low phase noise clock source and a digital filter system that reduces aliased noise products.

kilde: avreview.co.uk

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho, jeg må si førsteutgaven av Precis er penere.
    Er det noen som har hørt begge to? Den nye var ikke mye dyrere..

Jeg har en Meridian G51 stereo receiver nå som Precisen min er på rep, det blir moro å få den tilbake og høre hvor mye bedre en forsterker til dobbel pris er! Sliter litt med å få den tilsendt fra england hører jeg, det er nok det samme som dere over skriver. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med Chapter Precis - basskontrollen er og blir fantastisk.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet er helt greit, men de voldsomme lysene kunne de spart seg for. Heldigvis er det mulig å skru lysene av på de nye effektforsterkerne, så jeg regner med at det samme gjelder for int. forsterker og CD-spiller også...

Har hørt på mye forskjellig high-end utstyr det siste året etter at jeg solgte min Krell KAV-3250, men ender stadig tilbake til den karakteristiske Chapter-lyden. Veldig spent på hva de nye prisene kommer til å ende på.

IMHO kunne de spart seg for leveringsdatoer og informasjon om modeller de fortsatt ikke er ferdig med å utvikle. Det ender bare med at folk begynner å vente (og ikke minst planlegge) på "det nye" som aldri ser ut til å komme. Tror ikke det faktum at potensielle kundene får stadig nye lanseringsdatoer å forholde seg til, er noe særlig godt for salgstall.

Men den som venter på noe godt osv.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkere i verdensklassen, Chapter

Disse forsterkerne til Chapter går på at de vil ha en uendelig oppløsning. Det tar tid og utvikle the best of the best. Gutta er ikke fornøyd med annet enn at signalveiene går på gullspor og en teknisk utviklig som mangler sidestykke i hele forsterkerhistorien. Husk bare at Duncan dro fra Chord etter å ha laget DAC 64. Og denne har fått veldig mye oppmerksomhet i hi fi pressen verden over, bare så at det er sagt, og det er ikke uten grunn. Etter dette ville han ut for å lage de helt ultimate stereoprodukter Dette kunne han bare gjøre uten å høre på "stopperne" i Chord. Sammen med Mike lagde de Chapter. Allerede etter 1999 kom etterhvert TWO og TWO+. Siden Chapter Précis, forsterkersettet Chapter Preface og Chapter Couplet, forsterkere som virkelig har gått sin seiersgang verden over. Så har de utviklet CD spilleren Sonnet. En spiller som er utviklet gjennom minst 5 år. og bare vent, for når denne kommer ut kommer verden til å få hakaslepp på nytt.
    Jeg må inrømme at jeg trodde den første Chapter Présis skulle overgå alle integrerte forsterkere, så kom Présis mk2, og jo, den var enda bedre, helt utrolig. Jeg sier bare en ting til alle som gleder seg til Chapter Présis mk 2: Dere har virkelig noe å glede dere til.
    Selv gleder jeg meg virkelig til jeg får min Chapter Couplet mk 2. Duncan er helt klart et geni og som andre genier er han så langt inne i prosjektene sine at han mister alt annet av syne, slik som tid og sted. La oss bare være fryktelig glad for at slike mennesker finnes, og du verden som vi tilgir tidshorisonten og "forsinkelser" hver gang vi får et nytt Chapterprodukt i stereoanlegget vårt! Så hurra for André, Duncan og Mike! Nanometer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Her er en liten titt inni Prototypen :

Vedlegg 31124

Se her for Final version:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post954801

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er disse prisene reele?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane

Er disse prisene reele?
    Det er UK-priser, og jeg brukte valutakalkulator for å få den norske prisen. Tror det pleier å gi en referanse til hva norske priser ligger på.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •