Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 569
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gtbikes
    Akustikk AS gidder ikke engang å svare på mail. Det er for dårlig! Om noen leser dette som jobber for den norske importøren er dette ett skikkelig spark på skinnleggen!
    Uvanlig til Akustikk å være. En av Norges definitivt mest seriøse aktører. Hva med noe så gammeldags å ta en telefon?? Det du faktisk ønsker svar på her er jo betydelig enklere å ta over telefon enn å bruke masse tid på å formulere en mail om.....

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Noen her som har erfaring med XQ10 eller XQ 20? Har nå iq3 men vurderer å klatre et steg på kef stigen hvis lyden er deretter...

Må si de er meget flotte å hvile øynene på i alle fall
    KEF - Innovators in Sound - Loudspeakers - XQ SERIES - XQ 10
    Har XQ20 som bakhøyttalere i oppsettet mitt og jeg må si de låter veldig bra.
    Har ikke testet de så mye i front, men det jeg har hørt har vært veldig bra. Like bra som XQ 40, men litt mindre i bånn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defektor
    Tro om svs er noe man kan vurdere å kombinere med kef på musikk?
    jeg lever veldig lykkelig med en annen engelskmann; BW :-)

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Vel, spec er spec det er for mye bass her hos meg i hvertfall og mye mer "boomy" lyd i XQ40 enn IQ 70.

Det samme skjer i High-end rommet til Soundplanet, om enn ikke like ekstremt som hjemme hos meg.

Målinger av IQ70:
    Vedlegg 42846

XQ40:
    Vedlegg 42847

Som du ser så går XQ 40 8Hz dypere hs meg enn det IQ 70 gjør selv om det burde vært motsatt i henhold til de tekniske spesifikasjonene.
    Kan ikke akkurat si at det er for lite bass her hjemme hos meg heller nei. er nesten overrasket over hvor mye trøkk det er i oppsettet jeg har.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Har XQ20 som bakhøyttalere i oppsettet mitt og jeg må si de låter veldig bra.
    Har ikke testet de så mye i front, men det jeg har hørt har vært veldig bra. Like bra som XQ 40, men litt mindre i bånn
    Takk for svar! Legg gjerne ut noen bilder av herlighetene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile kef c serien

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Et meget godt valg.

Må innrømme at neste gang jeg skal oppgradere subene blir det nok SVS

Kom gjerne med inntrykk når du har fått spilt inn C-serie høyttalerene dine..
    nå nærmer jeg meg 100 timer med disse høytalerne, er storfornøyd, ikke umulig at jeg kommer til å fortsette i kef stien når oppgraderingsspøkelset og feriepengene kommer snikende... selvfølgelig hjelper svsen på morrofaktoren, men de klarer seg overraskende bra på egenhånd! har lagt inn noen bilder på min hjemmekino, ta en titt, legg igjen en kommentar og gi meg gjerne karakterer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Er i besittelse av et par KEF iQ5 som jeg syns forsåvidt er helt supre til mitt beskjedne behov, men nå har det seg slik at de fikk litt hard medfart på et julebord, og er ikke som sitt gamle jeg!

Hvem har reperasjon/prisoverslag på KEF i Oslo? Kjøpte de hos Expert så tenkte å høre med de, men er jo mest sansynelig ingen garanti/reklamasjonssak, så tenkte å gå rett til verkstedet?

Takker for innspill

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble IQ 90 og IQ 60 på meg og jeg er veldig godt fornøyd med dem.

I mitt rom har de spilt overlegent best av alle høyttalerene jeg har testet ( 6 par ).

Bak bruker jeg 4 stk Klipch RS 42 da KEF ikke har dipol surround høytalere ( bortsett fra Reference ).

Inntil videre tar 2 stk SVS PB 10 seg av bassen på film, men i stereo jobber IQ 90 alene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Takk for svar! Legg gjerne ut noen bilder av herlighetene
    Bilder er nå på plass. Trykk bare på linken i signaturen min:-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer muligheten for at jeg må nedgradere til stativ, har QX20 evnen til og engasjere, er den dynamisk? UniQ teknikken facinerer meg, men er litt usikker på om den evner og gi meg den dynamikken og engasjementet jeg vil ha.

Er Kef mer B&W eller er den tøffere?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simenfs
    Hvem har reperasjon/prisoverslag på KEF i Oslo? Kjøpte de hos Expert så tenkte å høre med de, men er jo mest sansynelig ingen garanti/reklamasjonssak, så tenkte å gå rett til verkstedet?

Takker for innspill
    sjekk med importøren

AKUSTIKK

Mail: post@akustikk.no

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det ble IQ 90 og IQ 60 på meg og jeg er veldig godt fornøyd med dem.

I mitt rom har de spilt overlegent best av alle høyttalerene jeg har testet ( 6 par ).

Bak bruker jeg 4 stk Klipch RS 42 da KEF ikke har dipol surround høytalere ( bortsett fra Reference ).

Inntil videre tar 2 stk SVS PB 10 seg av bassen på film, men i stereo jobber IQ 90 alene.
    Lov å spørre om hva annet du har testet, og hva slags musikk du synes de duger til? Har tenkt meg ned i samme butikk for å høre KEF og Audiovector snart.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELGIGANTEN / KEF (Høyt.) Kef 3 veis høytt.8 ohm.6,5" bass.Sort

Jeg vurderer ML Source, men er redd for at rommet ødelegger, men uniQ teknikken vil jo slik jeg ser det på mange måter ha samme sømløse effekt, stemmer dette? Men kan noen si meg om KEF er dynamiske og engasjerende? Alle sier det spiller pent, men kan det engasjere meg? Blir litt som ei nonne, fin og se til, men tam og kjedelig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    ELGIGANTEN / KEF (Høyt.) Kef 3 veis høytt.8 ohm.6,5" bass.Sort

Jeg vurderer ML Source, men er redd for at rommet ødelegger, men uniQ teknikken vil jo slik jeg ser det på mange måter ha samme sømløse effekt, stemmer dette? Men kan noen si meg om KEF er dynamiske og engasjerende? Alle sier det spiller pent, men kan det engasjere meg? Blir litt som ei nonne, fin og se til, men tam og kjedelig.
    Høyttalere i denne prisklassen MÅ uansett høres før kjøp så ta deg en lytterunde.
    Når du nevner dynamikk og engasjement så vil jeg si at XQ20 har begge deler. Det er naturlig å sammenligne med B&W siden britisk lyd har et eget særpreg og skiller seg markant fra mer rocka Americanere. Når det er sagt vil jeg være forsiktig med å sidestille disse merkene helt. Kef synes jeg har mer dynamikk i mellomtone og diskant, men mer B&W med tanke på tørr og presis bassgjengivelse. UniQ gjør at mellomtone og diskant får samme utgangspunkt og dermed gir samme spredningsmønster i rommet. Dette fører til lik lydsignatur uavhengig av lytteposisjon og at overgangen fra mellomtone til diskant blir mer sømløs. Dynamikken påvirkes likevel ikke av dette etter min mening. Match med litt varm elektronikk og du har en høyttaler som er behagelig å høre på men som sparker bra når det trengs.
    Som hjemmekinohøyttaler er dette helt perfekt og jeg skvatt første gang jeg hørte et pistolskudd med XQ-serien. Fikk en liten aha opplevelse og tenkte for meg selv: det er sånn det skal høres ut ja. Dynamikk har utrolig mye med hvordan innspillingen av albumet er gjort så lytt til de første gang med en plate du vet har stor dynamikk. Jeg har gjort noen forsøk på å like AC/DC og den type musikk noen ganger og når jeg har spilt det på XQ40 har jeg kommet ganske nære å like det:-) Hvis du får sjansen til å høre XQ20 kan du vel skrive litt her om hva du syns.

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt XQ20, men går ut ifra at det er samme lydsignatur som XQ40, jeg må bare si at jeg er meget fornøyd med denne høyttaleren, synes den er meget engasjerende, jeg spiller alt fra opera til hard rock, og synes de oppfyller mine krav på alle sjangere. Når det gjelder uniQ teknikken skal jeg ikke uttale meg mere enn at jeg har samme oppfatning som ''perminow'', utifra mine lytteopplevelser.

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F**n ta Kef.

Fått inn et par med IQ50 som bakhøyttalere, men siden jeg skulle spille inn disse har de stått som front i noen dager nå. Og jeg syns de er en god del bedre enn Triangle Antalene mine. Svarte. Når ferie og skattepengene kommer blir det XQ40 i front. Huff, og jeg som skulle på sydenferie ...

Hva trur folket om IQ60 som senter isteden for QX50? Er en god del rimeligere, men kan ikke se at specsa er så sykt mye annerledes?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheTitan
    Hva trur folket om IQ60 som senter isteden for QX50? Er en god del rimeligere, men kan ikke se at specsa er så sykt mye annerledes?
    Jeg kjenner ikke QX50 men bruker iQ60 som center sammen med iQ90 hoved og iQ30 (4stk) som surround, og jeg er kjempefornøyd med dette oppsettet og med centeren. Masse trykk og dynamikk, god lyd, veldig mye godlyd for penga.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både IQ 60 og XQ50 er meget bra senterhøyttalere.

De lager et stort og sømløst lydbilde som smelter sammen med frontene på en eksemplarisk måte.

Jeg ville nok holdt meg innenfor samme serie, om ikke annet så av estetiske grunner. Det er jo nesten indentiske elementer i dem.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har flyttet endel poster med pris og produktjakt over til en mer egnet tråd: http://avforum.no/forum/produkt-pris...ht-3005-a.html

Så, igjen, tekniske tråder og prisjakttråder skal holdes adskillt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått til anskaffelse av Kht3005se, sammen med en sc-lx71, og syntes det låter helt greit. Ikke noe overveldende akuratt. Men for å være helt ærlig, merka jeg ikke stor forskjell med romkorreksjon på/av, hva i alle dager gjør jeg feil? Nå skal jeg være såpass ærlig å si at høyttaler plassering ikke er helt 100% heller.

Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •