Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 569
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Senter

Sitat Opprinnelig postet av TNormann
    Haha, det så ut som en _drøy_ høytaler :P Gode 140kg er jo en sterk senter

Skjønner at det er lite senter-høyttalere i ref 1-serien, men derfor tenker jeg på hva som kan passe? 202/2? Eller en helt annen fabrikat? Hva bør jeg se etter?

Og husk at jeg bare har 105W pr kanal

Takk igjen!
    Hvis du har budget til det så kan jeg anbefale Ref 202/2c. Meget nær min 204c. Du vil ikke angre. :-D

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, finner ikke pris på dem noe sted?

men blir ikke det over-kill, i forhold til forsterkeren (7x105)? Siden KEFene skal på pre-out og drives av nakamichien, kan jeg da får mer effekt til fronten?

Ser at den krever 50-200W...

Evt. andre alternativer? :-)

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Senter

Sitat Opprinnelig postet av TNormann
    Hmm, finner ikke pris på dem noe sted?

men blir ikke det over-kill, i forhold til forsterkeren (7x105)? Siden KEFene skal på pre-out og drives av nakamichien, kan jeg da får mer effekt til fronten?

Ser at den krever 50-200W...

Evt. andre alternativer? :-)
    Siden din Yamaha skal kunn drive senter og bak-høyttalere så er det helt OK. Ikke mye effekt som forsvinner bak. 202/2 er en full tone senter og koster 25k villedene. Ingen billig sak men for og matche dine fronter nok det beste. Skal du ha noe billigere så er det masse og velge på.

Nye XQ50 (11k) eller i Q6c (5k) er helt ok det også.

Pris liste finner du her: http://www.akustikk.no/kef_prisliste.xls

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben jeg også. Bestillte XQ40 i dag og får dem levert om 2 dager.. Den tiden går fort tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kef 103.1

Hei min far kjøpte et par Kef 103.1 m kube for en del år siden da min mor sa at hans Seas Disco Kit høytalere var for stygge og store .. Gikk vel et par mnd før han klarte å presse volumet litt vel mye og kjørte dem begge til Hell ..
    Da hadde han ikke annet valg en å begynne å bruke Seas høytalerne igjen (mistenker nesten at han gjorde det med vilje da han Elsker de høytalerne ..
    Uansett , jeg plukka ned Kef Høytalerne fra loftet her en dag i håp om at de kanskje kan fikses , fikk min svigerfar til å se på dem da han har drevet litt med dette en del år tilbake men han fant ikke noen erstatnings elementer!
    Både bassen og mellom tone er gåen, diskanten regner jeg med er i orden... Membranen ser strøken ut men du hører en skjæring når du dytter den innover!
    Er det noen som vet hvor jeg kan få elementer som kan erstatte de som er i eller om jeg kan fikse de elementene som er gått i stykker ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyttetest XQ40 versus Triangle Quartet

Jeg er en KEF bruker idag med 5.1 anlegg i Q-serien. Har vært på utkikk lenge etter noe nytt og holdt et øye med både iQ og XQ serien til KEF.

I dag lyttet jeg til XQ40 og Triangle Quartet med Electrokompaniet og Marantz forsterkere. Jeg må innrømme at XQ40 er veldig god med det er også Quarteten.

Konklusjonen min i dag var nok at dybden i lydbildet og engasjement og spillegleden gikk til Triangle Quartet høytaleren.

Og da det er kampanjepris på Triangle'n som gjør den billigere så per i dag leder Triangle Quarteten hos meg.

Bare et lite tips dere kan ta med dere videre i jakten ...

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja er vel en liten stor Kef venn jeg også da jeg sitter med ett par iQ9 som jeg er kjempe fornøyd med Blir en liten oppdatering til høsten og vis jeg er heldig, da er XQ40 nr.1 på ønskelisten Først skal A90'en ut til fordel for en AVR350.

Mvh

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er størst på Kef her i norge, butikk altså. Flere alternativer er bra, hvordan er de til surround? jeg liker krigsfilmer. Har også en ztx 10" sub som jeg skal bruke, noen som har en KEF med denne subben?

Og er det noen som har noen små bak-høyttalere som passer til disse, trenger noen små hvite.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Hvem er størst på Kef her i norge, butikk altså. Flere alternativer er bra, hvordan er de til surround? jeg liker krigsfilmer. Har også en ztx 10" sub som jeg skal bruke, noen som har en KEF med denne subben?

Og er det noen som har noen små bak-høyttalere som passer til disse, trenger noen små hvite.
    Tja vanskelig og si, Elkjøp / Lefdal blir vel de som er størt på KEF her i Norge? Vis ikke er det bare mindre forhandlere som Maxwell egentlig.

Jeg sitter med Hjemmekino bladet NR.06 2008 her i fanget, der de faktisk testet den nye XQ40 til hjemmekino. Overskriften er "KEF XQ-SERIE. Surroundlyd på sitt beste" så jeg vil anbefale deg å kjøpe dette bladet, skal være i hyllene rundt forbi hvor de selger blader nå Kan lese konklusjonen i denne testen: KEF har dratt enda en kanin opp av hatten. Denne gangen i form av et overraskende sprekt og engasjerende hjemmekinosystem, som imponerer med en timing og en presisjon som løfter kino-opplevelsen til himmelen og forbi. KEF sin nye XQ-serie anbefales heved på det sterkeste". =)

Testet: XQ50 - Senterhøyttaler, XQ40 - Fronthøyttaler, XQ20 - Bakhøyttaler.

Jeg selv ser på XQ40 som min neste høytaler i oppsettet mitt, skal bytte ut de gamle iQ9. Sjøl er eg veldig fornøyd med iQ9, funker fett til stereo, men trenger en liten oppgradering iQ9 har også vært perfekt i 2.0 lyd til film, masse trøkk og peen lyd Kjempe fornøyd med KEF!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom expert Alnabru og hørte på iq5 ble overrasket, meget bra lyd. Han anbefalte en pioneer forsterker istedet for yamaha, noen som er enige i det? Han snakket veldig godt om en ny som kommer som heter 1018. Og at man burde biampe på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp fra Kef`s venner

Jeg har endelig fått meg leilighet der ett surroundanlegg kan settes opp. Jeg har fra før Q5 som jeg skal bruke til front, og en PSW2500 som jeg har brukt som bass supplement til musikk.
    En kamerat vil selge meg Qcompact som jeg vil bruke som bakhøytalere. Blir disse for små?
    Som center vurderer jeg å kjøpe iQ6c eller iQ2c siden jeg ikke finner brukte centere i Qserien til salgs. (Kontakt meg om du har en) Hvilken av iQ6c og iQ2c bør jeg velge?
    Har forresten fått Onkyo 805 i hus nå. Noen som vet hvordan jeg får den til å bruke suben når jeg spiller musikk?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke (nett)butikker er det som selger Kef? Kunne tenkt meg en prisliste

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisliste finner du her. (excel fil)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen plasser i Trøndelag det går an å få seg en skikkelig lytt på KEF?
    Lefdal er ikke aktuell, nekter og tro at de demoene jeg har fått av de har vært korrekte!

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har KEF KHT3005 5.2, har nå 2 stk sub, og må bare si at jeg er knall fornøyd.. Både design og lyd er perfekt for meg.. Anbefales!!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av znork
    Jeg har KEF KHT3005 5.2, har nå 2 stk sub, og må bare si at jeg er knall fornøyd.. Både design og lyd er perfekt for meg.. Anbefales!!
    Jeg vurderer også en ekstra sub til mitt KHT3005, men er usikker på om det er "verdt pengene".. De er jo ikke akkurat rimelige de der..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Kht9000ace

Är det ok pris om jag har köpt hela settet för tätt under 6000? :wink:

Newcomer Haroy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell joine klubben! Har akkurat pakket ut ett par nydelige XQ40 i svart pianolakk, utrolig pent! Er jo ikke skikelig innspilt enda, men må si allerede nå at de spiller vilt bra!!!

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg vurderer også en ekstra sub til mitt KHT3005, men er usikker på om det er "verdt pengene".. De er jo ikke akkurat rimelige de der..
    kan vel alltids la HTB2'en spille ganske høyt opp (120-150 Hz) og la en annen sub (f.eks. SVS) spille fra 80 og ned? eller samkjøre de

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    kan vel alltids la HTB2'en spille ganske høyt opp (120-150 Hz) og la en annen sub (f.eks. SVS) spille fra 80 og ned? eller samkjøre de
    Jeg har tenkt tanken, men hvordan får jeg delt frekvensen riktig?

Prøvde med 2x HTB2 i helgen og det funket godt sammen, men skal ikke se bort i fra at det hadde vært fornuftig å oppgradere til større fronter med det samme...

Ville jeg fått et like bra resultat om jeg heller kjøpte en XTZ 99W12? Den koster jo betydelig mindre enn HTB2...

Egentlig er jeg storfornøyd som det er, men oppgraderingsspøkelset lurer alltid....

Side 5 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •