Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 569
    Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har;
    2stk. Ref. model 4
    3stk. Ref. model 3
    1stk. Ref. 200C
    2stk. Ref 100C

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSW-3500 er gått ut av produksjon.

Så om det skal bli noe, så blir det enda en 2500. Har vurdert det kraftig, får se når neste lønning kommer :P

Er meget fornøyd med lyden nå, og tror jeg skal jobbe litt mer med rommet før jeg kjøper sub

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ute av produksjon? Bare rester som selges nå da? Skal prøve å få meg en bra pris da iallefall...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror bare det er HTB2 subben (til KHT-3005) og PSW-2500 som er eneste subbene som finnes nå lenger. Men har hørt småsnakk om at det skal komme en subserie med samme finisher som XQ serien, og at det kanskje kan komme en litt mer hardtslående i iQ finisher.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få tatt noen bilder av 5005.2 serien i sitt naturlige miljø i helgen, og kommer til legge de ut i løpet av helgen i tråden.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Tror bare det er HTB2 subben (til KHT-3005) og PSW-2500 som er eneste subbene som finnes nå lenger. Men har hørt småsnakk om at det skal komme en subserie med samme finisher som XQ serien, og at det kanskje kan komme en litt mer hardtslående i iQ finisher.
    Vurderer sterkt å gå til innkjøpt av en til PSW2500 skjønner du... Så du mener det kan være lurt å vente?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef 3005.2 her i gården, drevet av en Sony 5200es. Fungerer veldig bra til prisnivået og så lenge man ikke har en altfor stor stue.
    Har lenge drevet og lekt med tanken om å kjøpe en sub til (HTB2), hadde vært litt stilig med 1 på hver side av front

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Kef 3005.2 her i gården, drevet av en Sony 5200es. Fungerer veldig bra til prisnivået og så lenge man ikke har en altfor stor stue.
    Har lenge drevet og lekt med tanken om å kjøpe en sub til (HTB2), hadde vært litt stilig med 1 på hver side av front
    Det hadde nok blitt knall. HTB2-suben er jo kanonbra...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, blir nok å anskaffe en til PSW2500... Føler behovet for oppgradering i bassdelen av lydbildet

Ellers, noen med iQ som sliter med Hard Rock?? Tips til effektforsterker som passer?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What! Denne tråden har jeg ikke sett før, morro!

Skummet kjapt igjennom, men er jeg eneste på forumet med siste Ref serien? Det må gjøres noe med

Skulle slengt ut noen bilder, men har glemt å betale domenet alle bildene mine ligger på så det får komme senere.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Huff, blir nok å anskaffe en til PSW2500... Føler behovet for oppgradering i bassdelen av lydbildet

Ellers, noen med iQ som sliter med Hard Rock?? Tips til effektforsterker som passer?

Hegel som effekt er en kanonmatch på ref, hadde prøvd det på IQ om jeg var deg. Litt dyre, men sinnsykt morsomme.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hegel som effekt er en kanonmatch på ref, hadde prøvd det på IQ om jeg var deg. Litt dyre, men sinnsykt morsomme.
    Jeg testa Hegel i går på de minste System Audio høyttalerene for å prøve å sammenligne iallefall størrelse som mine iQ5 har... Var dårlig demomusikk, men de gangene det var dypbass, VAR DET VIRKELIG DYPBASS. Det var mye mindre elementer enn mine iQ5 har, men de spillte mye bedre i de lave frekvensområdene, MYE bedre - Toppen var sånn nogenlunde men det tror jeg var pga SA høyttalerene...

Denne forsterkeren.. Eneste som blir vanskelig er at det er en integrert forsterker, å bruke denne som effekt blir vell slitsomt?

Skal vurdere å låne med hjem...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kef 5005.2

Da har jeg fått noen bidler av frontrekka og bak.
    Som tildigere sagt burde jeg nok ha vist fruen noen infinity kappa 9 istedenfor iq5.
    Når det gjelder kabelsalaten skal den ryddes opp i neste uke med litt omorganisering og B&O's kabelstrømper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par uker, har jeg bestemt meg for å bytte ut receiveren.
    Min kombo av receiver (Yamaha RX-V661) og Blueray-spiller (Samsung BD-P1400) kan ikke spille av DTS Master Audio og det irriterte meg bare mere og mere.

Dro innom Elkjøp og de var velvilligheten selv. Testet både Yamaha RX-V1800 og Pioneer LX-V60 på KEF iQ5. Overraskende nok så falt jeg mest for Pioneer-lyden. Bedre diskant, men tammere bass, totalt sett så likte jeg den best, som sagt.

Er litt spent på om de finner en på lager hos Elkjøp, fikk en bra pris, litt billigere enn en RX-V1800

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eog
    Etter et par uker, har jeg bestemt meg for å bytte ut receiveren.
    Min kombo av receiver (Yamaha RX-V661) og Blueray-spiller (Samsung BD-P1400) kan ikke spille av DTS Master Audio og det irriterte meg bare mere og mere.

Dro innom Elkjøp og de var velvilligheten selv. Testet både Yamaha RX-V1800 og Pioneer LX-V60 på KEF iQ5. Overraskende nok så falt jeg mest for Pioneer-lyden. Bedre diskant, men tammere bass, totalt sett så likte jeg den best, som sagt.

Er litt spent på om de finner en på lager hos Elkjøp, fikk en bra pris, litt billigere enn en RX-V1800
    De inntrykkene du har fått på Elkjøp skal du overhodet ikke stole på når det gjelder Kef.... Det kommer til å bli så vanvittig mye bedre enn du forventer til slutt Etter ca 50 timer begynner elementene virkelig å løsne og godlyden kommer springende til deg Etter 400 timer merker du det på film... UMULIG å peike på høyttalerens posisjon dersom du holder for øynene Er så herlig... Angrer ikke ett sekund på mitt oppsett...

Ellers så er Pioneer litt slapp med å gi den ekstra effekten til bass, men toppen er deilig og oppløst for å forklare det på en hifidelisk måte Har selv Ax2 og er helt fantastisk fornøyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann folkens! har da endelig klart og kvitte meg med mine gamle høyttalere. og vurdere sterkt og handle inn iq9 nå i første omgang..
    har selv en HK avr745 reciver. noen som har erfaringer med sammkjøring av disse 2 komponentene? :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har endelig mine kjære Ref 107 gjennoppstått fra de døde og spiller som før igjen

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk syn, dynamic
    Selv har jeg et sett 107 som jeg skal bytte oppheng på. Alt som eksisterte av oppheng på de fire bass-elementene har råtnet... :\

Men! Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Yamaha RX-V863, som skal drive litt surround sammen med Kef'ene. 107ene blir jo front, og jeg har et par PSB Image B15 bak. (Ikke store sakene, men inntil videre får det holde..)
    Nå skal jeg til innkjøp av senterhøytaler, og lurer derfor på tips;

Bør jeg gå for en Kef-senter? For at de skal passe med fronten? Eller blir det for tungt for 863? (7x105W)

Og hvilke Kef er evt. å anbefale til hva jeg har?

Takker for alle svar!

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TNormann
    Fantastisk syn, dynamic
    Selv har jeg et sett 107 som jeg skal bytte oppheng på. Alt som eksisterte av oppheng på de fire bass-elementene har råtnet... :\

Men! Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Yamaha RX-V863, som skal drive litt surround sammen med Kef'ene. 107ene blir jo front, og jeg har et par PSB Image B15 bak. (Ikke store sakene, men inntil videre får det holde..)
    Nå skal jeg til innkjøp av senterhøytaler, og lurer derfor på tips;

Bør jeg gå for en Kef-senter? For at de skal passe med fronten? Eller blir det for tungt for 863? (7x105W)

Og hvilke Kef er evt. å anbefale til hva jeg har?

Takker for alle svar!

107 (KEF Audio - Model 107) kom ut i 80 åra. Ikke mange senter høyttalere og oppdrive i den tiden. Kanskje du kunne skaffe et sett til og bruke en av de som center og den andre bak i et 6.1 oppsett? Hvis du er heldig, hva med denne KEF Audio - KM1 :-)

Newcomer TNormann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det så ut som en _drøy_ høytaler :P Gode 140kg er jo en sterk senter

Skjønner at det er lite senter-høyttalere i ref 1-serien, men derfor tenker jeg på hva som kan passe? 202/2? Eller en helt annen fabrikat? Hva bør jeg se etter?

Og husk at jeg bare har 105W pr kanal

Takk igjen!

Side 4 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •