Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 569
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres kanon ut!

Må kanskje teste ett effektledd eller en DAC... Noen som har erfaringer med Hard-Rock/Pioneer/Kef?

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd & Bilde test

Lyd & Bilde nr. 2 2008 har sammenligningstest av 4 gulvstående høytalere i prisklasse 30k

PSB Synchrony
    KEF XQ40
    SWANS F2.2F
    Dali Helicon 400 mk2

XQ40 er den minste høytaleren og den billigste, men blir likevel utropt til vinner av testen pga sine musikalske kvaliteter.

Så løp og kjøp.....om ikke XQ40, så ihvertfall bladet

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Hadde meg en god stund med Iron Maiden og Deep Purple konsert DVD`er i går kveld.
    Første gang jeg har fått teste XQ5`ene mine på litt hard rock på høyt volum.
    Ingen dypbass men en enorm presisjon og hurtighet i bassen....mistet overhodet ikke kontrollen over passpedalen.
    Det dukket opp noen detaljer fra passpedalen jeg aldri har hørt før, men som må ha druknet i lyden fra mine gamle høytalere.
    På konsert opptak ble det ogå en ny opplevelse å få trykk og detaljer fra senteren....det var så artig at jeg ble sittende å høre på 3 HELE konserter og jeg kjedet meg ikke et minutt

Som sagt...ingen dypbass monstre, men presis og kjapp bass.
    Legger nok inn en bestilling på sub i løpet av helgen men det blir nok ikke KEF....desverre.
    Fikk gleden av å teste XQ5 for en mnd tid siden. En utrolig musikalsk høyttaler med meget flott oppløst og detaljert diskant og bra mellomtone.

Dessverre så synes jeg den er helt håpløs i bassen. (dette kan ha vært missmatch med elektronikken).

Veldig behagelig å lytte til vokal og gitar, men jeg synes det ble kjedelig i lengden p.g.a dårlig mellombass og totalt fravær av dypbass.

Ikke meningen å herpe den flotte KEF-tråden til Ruxxy. Bare noen betraktninger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om å kjøpe kef 3005 med Pioneer ax4 eller pioneer Lx50

Er litt usikker på om det blir ax4 eller Lx 50 fikk ett bra tilbud på ax4 8500kr ordiner pris 15000

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He#€%%€e!!

:cry: :cry: :cry: Hadde fest på lørdag og spilte med Kef 107 på Electrocompaniet AW250. volumet var ganske høyt til tider tydeligvis.. så idag når jeg skulle skru opp litt merker jeg at jeg mangler bass i ene ht.. F#€n!
    skrudde de opp og fant 2 stk elementer som sitter fast.:cry:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ikke meningen å herpe den flotte KEF-tråden til Ruxxy. Bare noen betraktninger
    Går helt greit Vetteman... Jeg er helt enig, men jeg vill overhodet ikke beskrive Kef generelt som håpløs i bassen, noe du forøvrig ikke gjør, men hvis XQ er det, er iallefall iQ det...

Jeg mener iQ ikke er noe særlig under 100 Hz.. Derfor trenger du PSW2500/3500 om du skal satse på denne serien i en hjemmekino, slik har jeg oppnådd det perfekte lydbildet.

Dynamic; Man bruker ikke anlegget som koster 50k+ på fest

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Går helt greit Vetteman... Jeg er helt enig, men jeg vill overhodet ikke beskrive Kef generelt som håpløs i bassen, noe du forøvrig ikke gjør, men hvis XQ er det, er iallefall iQ det...

Jeg mener iQ ikke er noe særlig under 100 Hz.. Derfor trenger du PSW2500/3500 om du skal satse på denne serien i en hjemmekino, slik har jeg oppnådd det perfekte lydbildet.

Dynamic; Man bruker ikke anlegget som koster 50k+ på fest
    Hvis man ser bort ifra bassen så er XQ5 en meget habil høyttaler. Kef lager forøvrig flotte subber, så en PSW integrert sammen med disse hadde nok gitt et meget bra resultat.

Forøvrig så mener jeg at en høyttaler til 25k burde produsere noe bedre i mellom og dypbassen.

Finishen på høyttaleren er også mycket bra

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv stor Kef fan, og har hatt diverse kef høyttalere innom mitt oppsett. Akurat nå har jeg Kef Reference model 4 forran, model 2 bak og model 200c center.

Har i all hovedsak holdt meg til litt eldre Kef høyttalere, da de nyere modellene har gått over til metalldiskanter, noe jeg ikke er så veldig glad i.

Så nettop i det nye nummeret av Stereophile at Kef Reference 207/2 fikk en kjempe god test! En spennende høyttaler!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamic; Man bruker ikke anlegget som koster 50k+ på fest [/QUOTE]

nei det var heller ikke planen at de skulle bli brukt til fest.. men grunnen til at de ble brukt var at fest høytalerene mine (Infinity RS IIIb) trenger et par nye potmeter så de er ikke i bruk for tiden. heldigvis har jeg en grei bekjent som kjenner en som faktisk kan vikle nye spoler til meg. satser på å få levert de til han en av de nærmeste dagene. så da håper jeg bare at det ikke tar så alt for lang tid før de er oppe og spiller igjen.:-D

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser bort ifra bassen så er XQ5 en meget habil høyttaler. Kef lager forøvrig flotte subber, så en PSW integrert sammen med disse hadde nok gitt et meget bra resultat.
    Dersom fet bass er ett sentral aspekt i musikksamlingen så er jeg nok enig i at XQ5 er en feil høytaler for deg. For min del valgte jeg XQ5 da det for min del går mest i klassisk, vokal og jazz (Har en PSW som hjelper til under film...)

Ble faktisk overrasket når konemor satte på Micheal Buble i tidligere i dag. Grei kar og safe låter, men jeg ble imponert over hvor "musikalsk" (av mangel på bedre ord...noen har kalt dem musikalsk før - synes det et greit stempel) høytalerene låt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forøvrig så mener jeg at en høyttaler til 25k burde produsere noe bedre i mellom og dypbassen.

Finishen på høyttaleren er også mycket bra
    Uten å ha noe personlig kjennskap til det så mener jeg og huske Buril2000 brukte
    QX1 i sin tid, og var storfornøyd i forhold til bassen, og brukte xtz w12 kun til film? Så det kan jo være litt mismatch med elektronikk, men som sagt jeg vet ingenting om dette.

Ruxxy: Anlegget brukes til fest uansett pris, bare å gi klar beskjed til og begynne med hvem som skal styre volumet!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Uten å ha noe personlig kjennskap til det så mener jeg og huske Buril2000 brukte
    QX1 i sin tid, og var storfornøyd i forhold til bassen, og brukte xtz w12 kun til film? Så det kan jo være litt mismatch med elektronikk, men som sagt jeg vet ingenting om dette.

Ruxxy: Anlegget brukes til fest uansett pris, bare å gi klar beskjed til og begynne med hvem som skal styre volumet!
    Hjelper ikke når en idiot spyr på elektronikken eller når ølflaskene flakser... Går ganske villt for seg i nord

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik så har jeg markert meg rimelig(LES: Ekstremt) godt bare de har lagt nøkkler/kaffe kopper i nærheten av anlegget, det gjelder også mine foreldre så min mor nesten satte kaffen i halsen forrige uke, så de tør ihvertfall ikke drikke i nærheten av anlegget, og ikke minst så er de fleste såpass imponert over den lyden som blir servert at de slår seg til ro og koser seg isteden, om jeg hadde satset på det da jeg var 17-18? ALDRI

Men nok OT

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IQ5/IQ7 som fronter til KHT3005

Jeg har KEF 3005 som jeg er kjempefornøyd med.

Men det skal byttes litt mediemøbler hjemme og da må frontene plasseres på stativ(eller selvfølgelig henges på veggen).. Jeg aner muligheten for en liten oppgradering, nemlig gulvstående fronter i stedet for stativ...
    Så, tror dere Kefs IQ5 eller IQ7 vil matche resten av settet, og ikke minst vil det bli en klar lydmessig oppgradering??

Det hele skal fortsatt drives av min Pioneer 1017 som da ville blitt biampet..

Tips/meninger mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg melde meg inn i denne eksklusive klubben.
    Jeg fikk endelig kjøpt meg et par iQ5 pluss iQ2c, så det er beskjedne greier iforhold til dere andre. XTZ subb (10") og Klipch S1 surround. Yamaha RX-V661 receiver

Klipschene ikke koblet opp ennå, men jeg har kjørt resten av anlegget nærmest kontinuerlig siden de kom i hus forrige fredag og må si jeg er veldig fornøyd med alle komponentene. Det er nok lyd i stua vår, var litt redd for at receiveren var litt for svak, men det var som sagt grunnløst. Litt bassvake fronthøyttalere, men det gjør ikke noe når man har en XTZ-subb.

Nå venter jeg på en 42-PX70 og Samsung BD-P1400 så er hjemmekinoen komplett i første omgang

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg har KEF 3005 som jeg er kjempefornøyd med.

Men det skal byttes litt mediemøbler hjemme og da må frontene plasseres på stativ(eller selvfølgelig henges på veggen).. Jeg aner muligheten for en liten oppgradering, nemlig gulvstående fronter i stedet for stativ...
    Så, tror dere Kefs IQ5 eller IQ7 vil matche resten av settet, og ikke minst vil det bli en klar lydmessig oppgradering??

Det hele skal fortsatt drives av min Pioneer 1017 som da ville blitt biampet..

Tips/meninger mottas med takk!

Jeg var i samme situasjon: Nye mediemøbler og hadde fått "godkjent" flate vegghøyttalere, ala Paradigm Cinema.

Jeg så tilfeldigvis iQ5 hos Expert og falt for designet, kjørte hjem og hentet kona som godkjente dem promte. Først da begynte jeg å sjekke litt rundt om dette var noe til ht. Det har stort sett bare vært godord å finne på nettet og jeg er godt fornøyd etter å ha hørt på dem vel en uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver igjen...

Har nettopp anskaffet meg en Denon 2805, og er nå på utkikk etter et Kef KHT 2005.2.

Er det noen som har erfaringer med KEF/Denon lydmessig? Matcher det bra? Eller burde jeg kanskje se etter en annen receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg er jo en god venn av Kef.

Sitter med iQ9, iQ6C, iQ3 Bak og PSW-2500 på Arcam AVR-350.

Er meget fornøyd med oppsettet mitt

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Heisann!

Jeg er jo en god venn av Kef.

Sitter med iQ9, iQ6C, iQ3 Bak og PSW-2500 på Arcam AVR-350.

Er meget fornøyd med oppsettet mitt
    Aaaah, heerlig! Er vell akkurat den forsterkeren som er en av de beste matchene med denne høyttaler serien... iQ9 er en kongehøyttaler i stereo, men hva synes du om den i surround? Jeg kom frem til iQ5 mtp surround... Smaken er som baken men hadde vært morsomt å hørt hvorfor du valgte iQ9

Er det ingen som har PSW3500 eventuelt 2x2500 som kan gi sine erfaringer her? Vurderer STERKT en til PSW2500 da så og si alle hevder att lydbildet løftes hinsides mye ved 2 subwoofere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en PSW 5000 på audiogon nå.