Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 29 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 569
    Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Burde ikke by på noen problemer. Har grunn til å tro at butikken fortsatt står der, selv etter skjærtorsdag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Det skal jeg ja. Har cd for slik bruk alltid klar. Men det må bli etter påske. Har ikke mulighet før.
    Har vært en tur innom nad til Kef og syntes det låt alright, kommer jo selvfølgelig litt ann på hvordan du liker lyden. Men bassen blir stram og toppen blir klinisk. Og det finnes ikke lyttetretthet, iallefall ikke i min stue. Så det er ikke helt umulig at NAD`en din vil rocke liv i q900.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker lyden fra Nad veldig godt. Lyden fra Dali 909 og 808 ble enormt mye bedre av den, men de er 10 år, så oppgradering blir det.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp Tiller på fredag og må si at kundebehandlingen er lik null. Planen var å kjøpe Kef høytalerne for å prøve de hjemme. Men de to :evil: IDIOTENE :evil: som sto ved tv og stereo avd. var mer opptatt av å snakke tull seg i mellom og se på tv. Sto ved høytalerne i ca 15 min. og så på de to som sto 10m bortom meg. Jævla idioter. Var ingen kunder mellom vaskemaskin avd. og mobil avd, men de var mere opptatt av lyd og bilde fra en 3dtv enn å spørre om jeg skulle ha noe hjelp. De så på meg flere ganger, men gikk tilslutt til hver sin tv og sto å så på film istedet. De kunne umulig ha innteresse av å selge noe som helst. Jeg ser vel ut som en labbetuss kanskje, men har nok penger til å kjøpe det jeg har lyst på. Blir vel slik som det ble da jeg fikk samme behandling av bilselgerne når jeg skulle kjøpe bil. Kjøpte der de viste innteresse for meg. Kundebehandling overstyrer pris hos meg. Tror nok det drøyer lenge til jeg setter min fot innom Elkjøp igjen. Kjører ikke 10 mil + ferje for å få den behandlingen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Var innom Elkjøp Tiller på fredag og må si at kundebehandlingen er lik null. Planen var å kjøpe Kef høytalerne for å prøve de hjemme. Men de to :evil: IDIOTENE :evil: som sto ved tv og stereo avd. var mer opptatt av å snakke tull seg i mellom og se på tv. Sto ved høytalerne i ca 15 min. og så på de to som sto 10m bortom meg. Jævla idioter. Var ingen kunder mellom vaskemaskin avd. og mobil avd, men de var mere opptatt av lyd og bilde fra en 3dtv enn å spørre om jeg skulle ha noe hjelp. De så på meg flere ganger, men gikk tilslutt til hver sin tv og sto å så på film istedet. De kunne umulig ha innteresse av å selge noe som helst. Jeg ser vel ut som en labbetuss kanskje, men har nok penger til å kjøpe det jeg har lyst på. Blir vel slik som det ble da jeg fikk samme behandling av bilselgerne når jeg skulle kjøpe bil. Kjøpte der de viste innteresse for meg. Kundebehandling overstyrer pris hos meg. Tror nok det drøyer lenge til jeg setter min fot innom Elkjøp igjen. Kjører ikke 10 mil + ferje for å få den behandlingen.
    Ojoj, her var det mye rart. For det første er jeg enig i at man ikke burde stå 15min uten å få tilbud om hjelp, spesielt dersom det ikke er kø, eller mange andre som trenger hjelp samtidig. MEN, det å kalle noen jævla idioter fordi du ikke ble spurt om hjelp, det er litt søkt. Har vanskelig for å tro at du, etter å ha kjørt 10mil og tatt ei ferje, ikke var i stand til å be om det selv? Ut i fra innlegget over er det lite som tyder på at du er sjenert. Hadde du FÅTT hjelp, og hjelpen din fikk var full av løgn, frekkhet og forsøk på råsalg, da hadde jeg vært enig i å kalle noen jævla idiot, men når grunnen din ene og alene er at du ikke snakket med noen, da syns jeg det blir litt tynt, og "jævla idiot" kan brukes på begge parter.
    Men dette er jo egentlig bare kjipt for alle, Elkjøp gikk mest sannsynligvis glipp av et salg, og du gikk glipp av en kjempehøyttaler.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gå så langt som å kalle de idioter når de står å ser på meg mens jeg venter på hjelp. Synd jeg ikke fant ut hvilken forsterker som var koblet opp for da hadde jeg nok fått hjelp etterpå. Har vært borti det samme før på Elkjøp, men da fant jeg forsterkeren. Da ble det virkelig hjelp å få:evil: . Han som kom da kunne jo ingenting om slikt, snakket bare tull. Så det hjalp lite. Jeg går aldri å spør etter hjelp når det ikke er flere kunder i nærheten. Da kjøper jeg heller et annet sted. Hos meg betyr kundebehandling like mye som pris. Folk som har betaling for å selge kjøp skal ikke bli spurt, de skal spørre. Finner jo fort ut om de er seriøse selgere om en ser litt raggete ut når en kommer dit.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp i går for å høre på Kef serien, og traff "solem". Det ble en helt annen opplevelse av turen enn sist. Fikk høre på det jeg ville med nok volum til å høre om høytalerne er opp mot det jeg ønsker. Høytalerne spiller nok bedre om de kommer inn i hus, og Daliene har nok mere punch, men det rettes lett på med en musikk sub av svs eller lignende, så ett lyttekjøp ligger rundt hjørnet. + at den prisen jeg skulle få de for er helt suveren. Må bare få tid til å ta de med hjem, sende bort frua og barna, så blir det en lang lytte helg med div utstyr og høytalere. Mai forsvinner nok fort med 17nde helga og en konfirmasjon helga etter, men må få til dette så snart som mulig. Takker Solem får topp service.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er litt som en eske konfekt. Man vet ikke helt hva man får...
    Men stort sett så får man en idiot, som ikke er helt idiotisk :smile:

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Dersom det skulle være av interesse for noen, så ser det ut som det skal bli mulighet for å lytte litt på Kef Reference 203/2 i dag på Elkjøp Tiller.

Er selv veldig nysgjerrig på forskjellen mellom Ref og XQ40

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulla hatt mulihet t å kom å hør, men det bli vanskeli no ja.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten bom

Da har jeg bommet bitte litt. Høyttalerene kom ikke i dag, men ble sendt i dag, så da skulle de være her på fredag.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fy Svarte Steike #"€%%&/*

Lenge leve galskapen! Dette var rått!!!

Newcomer andreasg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere en ide om hva en 2 år gammel Kef HTB2 sub kan være verdt?

Etter at jeg spikret regelen "for hvert skopar som kommer inn, så må et ut" ovenfor hun jeg deler huslånet med så har jeg på en måte fått den litt tilbake i trynet med alt jeg bringer inn i hus

Den er sølvgrå, hel og pen, men jeg har ikke "spikes'ene" for å legge suben flatt

Mvh

Andreasg

Newcomer fredrik8 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd xq40 med abrahamsen V2.0 ? Er det nok krefter for å drive høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bestilling lagt på KEF Q900 og Q600 i hvalnøtt! Blir mitt første høyttalerpar, så gleder meg stort! Blir sendt fra Akustikk idag og er nok her på mandag :-)

Fikk min første receiver i posten for to uker siden også(Onkyo TX-NR3008 med Onkyo iPod docking) så gleder meg mildt sagt LITT til å få koblet opp moroa! Har også kjøpt meg en Pioneer BDP-430 blu-ray spiller, og snuser også nå på ny tv. Veldig nysgjerrig på Sony KDL-55NX720...

Noen som har noen erfaringer med denne høyttaler/receiver komboen? Og noen som har noen tips til hvilke album/filmer som kan funke bra til å teste dette fra start?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blankman
    Da var bestilling lagt på KEF Q900 og Q600 i hvalnøtt! Blir mitt første høyttalerpar, så gleder meg stort! Blir sendt fra Akustikk idag og er nok her på mandag :-)

Fikk min første receiver i posten for to uker siden også(Onkyo TX-NR3008 med Onkyo iPod docking) så gleder meg mildt sagt LITT til å få koblet opp moroa! Har også kjøpt meg en Pioneer BDP-430 blu-ray spiller, og snuser også nå på ny tv. Veldig nysgjerrig på Sony KDL-55NX720...

Noen som har noen erfaringer med denne høyttaler/receiver komboen? Og noen som har noen tips til hvilke album/filmer som kan funke bra til å teste dette fra start?
    Skal prøve Parasound 2250 sammens med en Hegel preamp nå ikveld sammens med noen Tuborg. Tro om det vil utgjøre noen forskjell fra mitt Emotiva oppsett

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrik8
    Noen som har prøvd xq40 med abrahamsen V2.0 ? Er det nok krefter for å drive høyttalerne?
    Vi hadde XQ40 koblet opp mot Abrahamsen i butikken en stund, og det fungerte knall. Ble mye mer snert i høyttaleren med V2.0 enn det ble med f.eks Pioneer SC-LX83. Men! XQ40 elsker power, så ha i bakhodet en ekstra V4.0 slik at du kan kjøre en på hver. Da blir det knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrik8
    Jeg har kjørt V3.0 og 2x V4.0 på de. Og det låter veldig tøft det altså. Jeg har ikke prøvd kun en, men jeg vil tro du vil komme til å ønske litt mer kraft med kun en V2.0.

Jeg fikk et knalltilbud på en Bryston som gjorde at jeg ikke kjører denne kombinasjonen lengre. Men jeg syns det var en bra match.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har et par IQ9, som kunne målt motstanden på delefilterspolen til mellomtoneelementet? Som omtalt i DENNE TRÅDEN holder jeg på å oppgradere et par, men siden jeg har sendt fra meg høyttalerne til lakkering får jeg ikke målt på mitt eget filter. I filtertegningen står det at DC-motstanden i spolen skal være 1.0ohm, mens i komponentoversikten står det at motstanden er 0.5 ohm......

Jeg hadde satt STOR pris på om noen kunne målt på sitt filter, slik at jeg slipper å vente med å bestille delefilterkomponenter til høyttalerne er ferdiglakkert..

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iQ90 med sub

Er det noen som har innspill på hvordan jeg burde stille inn sub sammen med iQ90? Jeg bestillte en XTZ 99 W12.16 sub i går. Frekvensresponsen til høyttalerne er oppgitt til 33Hz-40KHz, men hvor bør jeg dele frekvensen mellom sub og front?

Side 26 av 29 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •