Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 569
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er den nye Q-serien i forhold til iq-seren som utgikk? Hvilke forsterkeri-kvaliteter anbefales?
    Tenkte kanskje å prøve Q900 på emotiva blokkene XPA-1 som jeg har.
    Testet emotiva xpa-5 på gamle iq90, og det fungerte ganske bra.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Team Blue
    Har hatt Q-ene i snart en uke nå, å må si de stadig imponerer! Et STORT og MEKTIG lyd bilde fra Q900, med mye pondus å trøkk. Skulle kanskje ønske en senter med samme elementer som i Q900. Tror kanskje Q600 matcher Q700 bedre siden de har omentrent samme elementer. Men for all del, det låter stort under Avatar på blu ray.

Mvh Team Blue
    Heisann.
    Hvordan fungerer emotiva-effekten på kefene dine?
    Tror jeg kommer til å teste ut Kef Q900 på mine XPA-1 i heimen ganske snart.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ett par Kef Q900 bestilt, og forventet levert før helga!

Skal brukes sammens med Emotiva elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Heisann.
    Hvordan fungerer emotiva-effekten på kefene dine?
    Tror jeg kommer til å teste ut Kef Q900 på mine XPA-1 i heimen ganske snart.
    Hei.

Må si jeg er veldig fornøyd med hvordan Emotivaen fungerer på KEFene. Var litt redd for at det kunne bli litt lyst, men dette er ikke tilfelle i det hele tatt. Etter min mening har Q900 en mørkere klang enn den gammle IQ90.
    Når man skrur opp volumet har Q900 en mere "ro" over seg uten lyse tenndenser. Har hatt IQ90 hjemme på prøve sammen med xpa-5, å de kunne ikke måle seg på "morro" faktoren som Q900 har.
    Vurderer selv xpa-1 til frontene, så venter spennt på tilbakemelding fra deg om hva du synes om comboen.

Mvh Team Blue

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke fått med meg denne tråden, tror jeg..
    uansett var det mye flott her.

Kjører selv på Kef Reference 203/2 og har tidligere hatt Ref 201/2 og hadde faktisk et sett 203/2 tidligere. Byttene kom pga lysten til å prøve litt annet, men jeg havner alltid tilbake på ref. Neste utskiftning blir nok opp til 205/2

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef q900 er i hus! Står nå og spiller på emotiva-blokkene. Høyttalerene koser seg, og jeg koser meg. Det er klart fra første stund at kef og emotiva mather i mine ører. Gleder meg til fortsettelsen!

Kommer med mer mot helga.

Nå henger klipsch rf-63 i en tynn tråd

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Team Blue
    Hei.

Må si jeg er veldig fornøyd med hvordan Emotivaen fungerer på KEFene. Var litt redd for at det kunne bli litt lyst, men dette er ikke tilfelle i det hele tatt. Etter min mening har Q900 en mørkere klang enn den gammle IQ90.
    Når man skrur opp volumet har Q900 en mere "ro" over seg uten lyse tenndenser. Har hatt IQ90 hjemme på prøve sammen med xpa-5, å de kunne ikke måle seg på "morro" faktoren som Q900 har.
    Vurderer selv xpa-1 til frontene, så venter spennt på tilbakemelding fra deg om hva du synes om comboen.

Mvh Team Blue
    Jeg deler dine erfaringer. Har spilt xpa-1 på kef iq-90. Veldig gøy, men ikke samme pondus som på kef q900.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kef KHT 3005 på tilbud nå

Tenke bare å tipse om at Kef KHT 3005 pakka er på tilbud hos Elkjøp for 9999,- akkurat nå!

Kef KHT 3005

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef q900 er i hus! Står nå og spiller på emotiva-blokkene. Høyttalerene koser seg, og jeg koser meg. Det er klart fra første stund at kef og emotiva mather i mine ører. Gleder meg til fortsettelsen!

Kommer med mer mot helga.

Nå henger klipsch rf-63 i en tynn tråd

Hvordan endte dette? Har lekt en del med Q900 og det er en veldig morsom høyttaler. Personlig var jeg veldig glad i IQ-serien, men er en del morsommere med Q-serien.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hvordan endte dette? Har lekt en del med Q900 og det er en veldig morsom høyttaler. Personlig var jeg veldig glad i IQ-serien, men er en del morsommere med Q-serien.
    Heisann!
    Kef Q900 og Emotiva XPA-1 var en drøm, men jeg var pengekåt og prioriterte litt annereldes, dermed endte xpa-1 ut døra, og jeg kjører nå bare marantz sr7005.
    At jeg lot xpa-1 kan diskuteres opp og ned, fordi det var en uklok avgjørelse lydmessig, men så er nå det. Kef Q900 blir fort litt bløte i bunn her i mitt rom, og det hjalp veldig å ha xpa-1 sin signatur og kraft til å bryte litt opp i det.
    Når jeg når kjører Kef q900 på marantzen blir det litt for snilt over hele fjøla, og i bunn blir det litt for bløtt. Jeg har drevet med plassering og kalibrering, men det blir ikke helt slik jeg vil ha det. Det skal dog sies at jeg er meget fornøyd med Kef Q900 med tanke på kvalitet, pris og ytelse, og jeg er fornøyd med marantzen, sammen fungerer de fint, og dette oppsettet blir stående

Hører på Thomas Dybdahl nå, og det låter veldig detaljert med fin tilstedeværelse. God sjel i disse kefene i forhold til mine forrige RF-63. RF-63 sin fordel var den kontante bassen og skarpheten over hele registeret. Så det blir jo smak og behag, som alt annet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Kef Q900 og Emotiva XPA-1 var en drøm, men jeg var pengekåt og prioriterte litt annereldes, dermed endte xpa-1 ut døra, og jeg kjører nå bare marantz sr7005.
    At jeg lot xpa-1 kan diskuteres opp og ned, fordi det var en uklok avgjørelse lydmessig, men så er nå det. Kef Q900 blir fort litt bløte i bunn her i mitt rom, og det hjalp veldig å ha xpa-1 sin signatur og kraft til å bryte litt opp i det.
    Når jeg når kjører Kef q900 på marantzen blir det litt for snilt over hele fjøla, og i bunn blir det litt for bløtt. Jeg har drevet med plassering og kalibrering, men det blir ikke helt slik jeg vil ha det. Det skal dog sies at jeg er meget fornøyd med Kef Q900 med tanke på kvalitet, pris og ytelse, og jeg er fornøyd med marantzen, sammen fungerer de fint, og dette oppsettet blir stående

Hører på Thomas Dybdahl nå, og det låter veldig detaljert med fin tilstedeværelse. God sjel i disse kefene i forhold til mine forrige RF-63. RF-63 sin fordel var den kontante bassen og skarpheten over hele registeret. Så det blir jo smak og behag, som alt annet.
    Hele Q-serien spiller bra på moderat power, men en SR7005 blir ikke heelt nok på mer enn Q500. Om du skal opp er mer power alfa omega. Det spiller bra, men høyttaleren har veldig mye mer å by på.
    Jeg har lekt mye med Q-serien så har fått testet litt. Q700 spilte bra på SR7005, forholdsvis imponerende på Bladelius Tyr og det siste løftet kom med Hegel H4a (som ja er overkill). Poenget mitt er at du ikke skal være redd for å få litt god tokanals krefter på Q900 med tiden.

Er forresten en Bladelius Tyr til salgs, som spiller kanon på det meste av Kef på brukten til 8-9k mener jeg. Da vil du nok bli ennå mer fornøyd med dine Q900

Etterlyster ekstremt tight, rytmisk og potent bass har jeg et par Ref 203/ 2 til salgs

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor handler dere denne nye Q-serien fra Kef fra?
    Ser JFS ikke har Kef på sine sider lenger...

Takk for svar

Newcomer Hireno sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kef forhandlere

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Takk for svar
    Disse kan nok skaffe høytalerne: Forside - Kef forhandlere i Norge.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Takk for svar
    De selger dem hos Budal radio på karmøy. www.budalradio.no

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger nye Kef q-serie på Resonans Lyd og Bilde i Stavanger(www.resonans-web.no).
    De selger også på Elkjøp på Forus.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Noen av dere som vet om Nad T785hd passer til kef Q900 /800/600/300 i samme serie? Skal bytte ut mine gamle Dali 909 og 808 og senter og Kef's nye Q serie ser veldig bra ut.
    Venter på å finne noen som har disse i nærheten av Trondheim, så en får hørt de.
    Blir eventuelt Emotiva som blir kjøpt om Naden ikke passer til de nye høytalerne som kommer inn.

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har Q900, Q500 og Q300 i butikken (Elkjøp Tiller) om du er interessert i å teste de litt

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjæm æ t byn ein tur.

Newcomer Solem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotters. Ta gjerne med noe musikk du liker, så slipper du å være avhengig av å bare høre på min nye bestevenn Allan Taylor eller hi-end heismusikk som ligger på SACD-en vi har liggende

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg ja. Har cd for slik bruk alltid klar. Men det må bli etter påske. Har ikke mulighet før.

Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •