Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 29 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 569
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det er en bra pris for et pent brukt 2005! Det koster 10k veil nå.
    Nå er det sikkert for Kef ht 2005.3. Dette er snakk om 2005.2, som netshop har solgt helt nede i 5995 kr, i følge denne linken:

KEF KHT 2005.2 - Svart - Diverse - Høyttalere - KEF KHT 2005.2 - Svart - Netshop.no - pc data foto minne digital

Regner uansett det muligens vil være et godt kjøp, og forskjellen kanskje ikke er så stor?

Nå er jeg likevel mest ivrig på 3005 om jeg får en god pris. At de fåes i hvitt er også et bonus for mitt vedkommende.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Nå er det sikkert for Kef ht 2005.3. Dette er snakk om 2005.2, som netshop har solgt helt nede i 5995 kr...
    Øvre mellomtone og diskant er bedre på 2005.3. 2005.3 fåes i "piano lakk" utførelse mens 2005.2 er i matt utførelse.

Subben i 2005.2 settet er bedre enn den som følger med 2005.3 så lenge den fungerer 2005.2 subben har en konstruksjonsfeil som gjør at den kan feile etter noen år (brumming, summing) hvis man bruker auto-on/off funksjonen.
    Feilen er lett å rette (bytte av en kondensator).

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Øvre mellomtone og diskant er bedre på 2005.3. 2005.3 fåes i "piano lakk" utførelse mens 2005.2 er i matt utførelse.

Subben i 2005.2 settet er bedre enn den som følger med 2005.3 så lenge den fungerer 2005.2 subben har en konstruksjonsfeil som gjør at den kan feile etter noen år (brumming, summing) hvis man bruker auto-on/off funksjonen.
    Feilen er lett å rette (bytte av en kondensator).
    Takk for informativt svar. Jeg heller vel egentlig uansett nå mest mot å gå for 3005, ettersom jeg tror hvitt vil passe best inn med mitt oppsett. Samtidig er vel også dette bedre på alle områder enn 2005.2 vil jeg tro?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Takk for informativt svar. Jeg heller vel egentlig uansett nå mest mot å gå for 3005, ettersom jeg tror hvitt vil passe best inn med mitt oppsett. Samtidig er vel også dette bedre på alle områder enn 2005.2 vil jeg tro?
    Ja 3005 og spesielt 3005 SE er en klasse over.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Ja 3005 og spesielt 3005 SE er en klasse over.
    Slo til på Kef 3005SEW til 10995,-
    Er det noe spesielt jeg bør tenke på i forhold til oppkoblingen mot min Pioneer lx71?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt samme kombinasjon. Sett alle høyttalere til small, deling på 80 hz. Kjør autokorreksjon.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hjelper en kamerat med å velge høyttalere til sitt "gutterom". Det er forholdsvis trangt der så jeg tror det holder med 2.1. Uansett har jeg sett på KEG IQ30 sammen med Onkyo TX-SR608. Men jeg er redd for at Onkyoen ikke orker å drive de godt nok.
    Noen som har noen meninger om dette?
    For de som lurer tror jeg vi går for XTZ 99 W10.16 som sub. Jeg antar at det er et trygt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KHT3005SE skuffet ...

KHT3005SE er nettopp i hus. Lite rom, sitter ca 3 meter fra de og surround høyttalerne montert rett bak.

På musikk de første timene nå er jeg veldig skuffet. Som om et "slør" over lydbilde ligger der. Prøver å skru opp diskanten, synes at noe av øvre mellomtone/diskant mangler, synes at vokal/tale er veldig avslørende - som om noe betydelig mangler. Det samme gjenspeiler seg ellers også, men spesielt på vokal høres det tydelig. Oppløsningen er fraværende ...

Så er det dette med innspillingstid, ja, jeg har returrett på disse - skal jeg ta sjansen og blir jeg fornøyd etter 120-150++ timers innspillingstid? Kommer den "riktige lyden" frem?

Vanskelig for dere å bedømme dette. Men spørsmålet er - har dere hatt samme erfaring som meg, for deretter å bli fornøyd etter inspillingen?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    KHT3005SE er nettopp i hus. Lite rom, sitter ca 3 meter fra de og surround høyttalerne montert rett bak.

På musikk de første timene nå er jeg veldig skuffet. Som om et "slør" over lydbilde ligger der. Prøver å skru opp diskanten, synes at noe av øvre mellomtone/diskant mangler, synes at vokal/tale er veldig avslørende - som om noe betydelig mangler. Det samme gjenspeiler seg ellers også, men spesielt på vokal høres det tydelig. Oppløsningen er fraværende ...

Så er det dette med innspillingstid, ja, jeg har returrett på disse - skal jeg ta sjansen og blir jeg fornøyd etter 120-150++ timers innspillingstid? Kommer den "riktige lyden" frem?

Vanskelig for dere å bedømme dette. Men spørsmålet er - har dere hatt samme erfaring som meg, for deretter å bli fornøyd etter inspillingen?

Jeg har hørt flere Kef-høyttalere som har hørtes ut som dritt rett ut av eska. De trenger en del innspilling for å bli gode, la de spille så høytt og mye du gidder slik at du får spillt de inn i god tid før angrefristen går ut.

Har du vinklet høyttalerne inn mot deg? Om du kommer for langt ut fra aksen blir iallefall IQ5 "slørete" i toppen. Uansett, innspilling må til. Blir du ikke fornøyd, noe jeg tviler på da dette er et knallgodt sett som har vunnet en HAUG med priser, får du alltids solgt det videre uten stort tap.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker at lyden har blitt bedre enn første gang jeg hørte på de. Men jeg har ikke nok erfaring til å kunne si at dette er fordi høyttalerne er blitt kjørt inn eller om det bare er fordi jeg har blitt vant til lydens signatur. Jeg er uansett veldig fornøyd med mine KHT3005SE sammen med Onkyo 875.

Jeg merker også at plassering av høyttalerne og hvor jeg sitter i forhold har stor påvirkning på min oppfatning av lyden. Jeg har kjørt romkorreksjon en del ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kjempe fin tråd! Noen KEF-venner som kan gi meg et tips om effektforsterker til IQ90?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den billige kinesiske Music Angel kt-88 rørforsterker driver mine iq90 veldig flott!
    Den koster vel ca 4-5.000,- sendt fra Hong Kong. Det finnes en egen tråd her på forumet for den og også et annet forum drevet av kongarne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xq

Hei,

Jeg får melde meg inn i klubben. Jeg skaffet meg et par XQ40 i sommer og bestilte meg en XQ50C fra England (www.divineaudio.co.uk).

Er et tips hvis man ønsker å komme litt billigere unna med ting. Disse folka trekker automatisk ifra VAT på bestillinger som kommer fra Norge. Så eksempelvis XQ50C kom på £662.45 som i dagens kurs er 6242. Dette er inklusivt frakt på døra. Da skulle norsk moms bli noe sånt som 1560. Da er altså prisen 7802 for en ny XQ50C hvilket jo er hyggelig. Listepris på denne i Norge er 12995.

Det skal også nevnes at jeg fortsatt ikke har fått noen regning på momsen som skal betales, så foreløpig har den kostet meg halv pris av norsk veiledende. :-D

Er forresten VELDIG fornøyd med lyden i XQ serien. De virker som om de liker litt kraft men...

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Q serie fra Kef.

Ser ut som kef skal fornye sin Q serie. Spennende!

KEF lanserer ny Q-serie - Lyd og Bilde

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Ser ut som kef skal fornye sin Q serie. Spennende!

KEF lanserer ny Q-serie - Lyd og Bilde
    Den nye designen liker jeg veldig godt. Tiltrekker meg.

Det jeg stusser over er at artikkelen sier at det er 2 x basser på hver av de gulvstående, når det klart framgår på bildene at de gulvstående har 3 x basser. Har ikke forfatteren fått med seg at mellomtonen og diskanten er samme element? Det burde han, for han har ihvertfall vist tegningen om hvordan det er satt sammen.

Slik jeg da tolker bildet, så vil Q900 har 3 x 8" bass, pluss 8"mellomtone og diskant inni den igjen.
    Som på iQ90 blir det viktig å mate Q900 med potent kraft, helst enda mere kraft, da vi faktiskt snakker om 4 x 8" totalt.
    Får man gitt denne nok kraft, ja da blir denne høyttaleren engasjerende!

Jeg ble nesten litt kjøpskåt allerede

Ny Q-serie:
    Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv-kef-series-jpg

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Team Blue
    Hei. Kjempe fin tråd! Noen KEF-venner som kan gi meg et tips om effektforsterker til IQ90?
    iQ90 fortjener mye kraft, og våkner skikkelig til live om den mates med transistorforsterker på en f.eks. 200w, som f.eks. Emotiva eller Parsound.

Det med rør-forsterker er en smakssak, men jeg synes iQ90 fortjener mer kraft, da låter det bra i mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    iQ90 fortjener mye kraft, og våkner skikkelig til live om den mates med transistorforsterker på en f.eks. 200w, som f.eks. Emotiva eller Parsound.

Det med rør-forsterker er en smakssak, men jeg synes iQ90 fortjener mer kraft, da låter det bra i mine ører.
    Music Angel kt-88 rørforsterkeren kan levere 2x65 watt. Med volumpot'en på kl.12 og det samme på control/pre forsterkeren blir det mer en høyt nok for meg ut av iQ90. Også bassen virker kontrollert og vellydenede.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FinnK
    Music Angel kt-88 rørforsterkeren kan levere 2x65 watt. Med volumpot'en på kl.12 og det samme på control/pre forsterkeren blir det mer en høyt nok for meg ut av iQ90. Også bassen virker kontrollert og vellydenede.
    Den er en ok rørforsterker, helt enig, det er som sagt en smakssak.
    Jeg har hørt kt-88 på Klipsch RF-63, og ingen tvil, den gir en god sjel, men det er ikke nok spark for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Blir vel en Emotiva forsterker på meg. Er enda litt usikker om jeg skal gå for iq90 eller xq40. Ville foreksempel en Emotiva xpa-3/5 kunne drive xq40 på en grei måte? Blir iværtfall hele iq serien eller xq serien i et 5.1 oppsett.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 timer og 40 min til Kef avduker sin nye Q serie på hjemmesiden. Spent på flere bilder og specs.

Mye mulig min neste høyttaler er under duken på kef siden

KEF International

Side 22 av 29 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •