Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 569
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I Bergen får du også KEF hos Musikmagazinet i sentrum, der er det godt utvalg og skikkelig lytterom. Tror de har XQ40 som demo der, hadde i hvertfall det for noen uker tilbake! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det ja. Visste i grunnen det. Soundgarden i Bergen har også tatt inn noe Kef tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciever til KEF XQ system

Hei!

Driver og skal bygge kino i kjelleren, og hadde egentlig bestemt meg for B&W CM9 til fronter.

Nå ville det seg ikke slik, og jeg er om noen dager eier av et par KEF XQ40.
    Disse vil etter hvert supplementeres med et par XQ10 ogXQ50 som senter, og en svs sub (vet ikke hvordan kef sine subber er..).

Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Yamaha 3900 ev. Z7 til CM9 høyttalerne. Men nå som det blir KEF er jeg litt mer usikker. Er Yamaha en god match til KEF, eller er det andre Receivere som vil passe bedre.

Kan nevnes at systemet vil brukes 50/50 film/musikk.

Pris receiver max. 25.000

Takker for alle svar!

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Stemmer det ja. Visste i grunnen det. Soundgarden i Bergen har også tatt inn noe Kef tror jeg.
    Soundgarden Bergen har Reference 205/2 til demo- + stativ ht. absolutt verdt en lytt!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Hei!

Driver og skal bygge kino i kjelleren, og hadde egentlig bestemt meg for B&W CM9 til fronter.

Disse vil etter hvert supplementeres med et par XQ10 ogXQ50 som senter, og en svs sub (vet ikke hvordan kef sine subber er..).

Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Yamaha 3900 ev. Z7 til CM9 høyttalerne. Men nå som det blir KEF er jeg litt mer usikker. Er Yamaha en god match til KEF, eller er det andre Receivere som vil passe bedre.

Takker for alle svar!
    1: Du skriver ikke noe om farge. Det ligger en XQ50 på torget nå.
    2: Jeg har sans for prinsippet med receiver som har det man trenger i prosessor, supplert med effektforsterker. Mest pga. den rivende utviklingen vi har sett. Det blir veldig dyrt å skifte ut receivere i den prisklassen du nevner. Rimelig receiver + integrert med prosessorinngang evt pre med prosessorinngang/effekt er en trygg og langsiktig vei å gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takker for alle svar!

hvis du har tid til å vente på marantz sin nye serie (august) så kommer de med en modell sr7005 som ser rimelig heftig ut, det kommer mer info tidlig i juni om denne, parrer du denne med en effektforsterker er du ganske nære
    en fullgod løsning tror jeg i og med at marantz er en av receiver produsentene med veldig god musikk gjenngivelse også.
    har selv pre ordered denne allerede og skal bruke den med 3 stk monoblokker fra emotiva, vet ikke hvordan upa1 lyder på kef men tror det kunne vært en god match, disse monoblokkene får du inn ferdig levert for i underkant av 10 k for 3 stk, kjøper du 2 av disse og emotivas stereo pre så kommer du innunder 25 k for alt sammen

lykke til med valgets kvaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @jokris & CavaleraRules,- takker for tilbakemeldingene.

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis du har tid til å vente på marantz sin nye serie (august) så kommer de med en modell sr7005 som ser rimelig heftig ut, det kommer mer info tidlig i juni om denne, parrer du denne med en effektforsterker er du ganske nære
    en fullgod løsning tror jeg i og med at marantz er en av receiver produsentene med veldig god musikk gjenngivelse også.
    har selv pre ordered denne allerede og skal bruke den med 3 stk monoblokker fra emotiva, vet ikke hvordan upa1 lyder på kef men tror det kunne vært en god match, disse monoblokkene får du inn ferdig levert for i underkant av 10 k for 3 stk, kjøper du 2 av disse og emotivas stereo pre så kommer du innunder 25 k for alt sammen
    lykke til med valgets kvaler
    Er ganske ny i hifi-verden, redd jeg må ha ting litt inn med te-skje..

1.
    Er det noen fordeler med å velge to UPA-1 monoblokker i stedet for feks. en XPA-2 ?

2.
    Så er det dette med Emotivas stereo pre.. USP-1.
    Skjønner ikke helt tanken bak denne. Er det slik at man da kobler alt av komponenter til denne og ikke til Receiveren? I mitt tilfelle blir det da en cd-spiller og en en platespiller etter hvert. Vil dette gi bedre lyd enn hvis man hadde koblet alt til en Receiver.

BlurRay spiller må man vel fortsatt koble til Receiveren for å se film.. ?

3.
    Så kommer spørsmålet om hvordan man skal koble alle komponentene sammen.
    Man kobler vel pre-out på Receiveren sammen med input på monoblokkene..? Har aldri gjort dette før. Trenger vel flere pre-outer på Receiveren hvis man skal bruke To monoblokker.. ?:roll: Eller skal de serie-kobles på noen måte... :roll:

Så er det dette med "Stereo pre out´n". Hvordan i all verden skal denne kobles sammen med resten av utstyret. :roll:

Setter stor pris på detaljerte beskrivelser, gjerne med beskrivelse av hvilke kabler man trenger for å koble det hele sammen.

4.
    Enn når det gjelder den daglige bruken av system.
    La oss si at man skal høre på en CD.
    Da setter man vel stereo pre out´n på CD, men hva skal man da sette Receiveren på? Eller vil ikke Receiveren bli involvert i det hele tatt?

Hva med en slik ting som justering av lyd.
    Er det da slik at dette gjøres vha stereo pre out´n hvis man benytter en lydkilde tilkoblet pre out´n, og Receiveren hvis man skal se film?

Ble mange spørsmål dette. Men setter stor pris på all hjelp.
    Når man skal bruke en god del penger på dette, er det jo greit å kjøpe noe ordentlig fra starten av, samt at man skjønner litt hvordan det hele henger sammen. :-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @jokris & CavaleraRules,- takker for tilbakemeldingene.

Er ganske ny i hifi-verden, redd jeg må ha ting litt inn med te-skje..

1.
    Er det noen fordeler med å velge to UPA-1 monoblokker i stedet for feks. en XPA-2 ?

2.
    Så er det dette med Emotivas stereo pre.. USP-1.
    Skjønner ikke helt tanken bak denne. Er det slik at man da kobler alt av komponenter til denne og ikke til Receiveren? I mitt tilfelle blir det da en cd-spiller og en en platespiller etter hvert. Vil dette gi bedre lyd enn hvis man hadde koblet alt til en Receiver.

BlurRay spiller må man vel fortsatt koble til Receiveren for å se film.. ?

3.
    Så kommer spørsmålet om hvordan man skal koble alle komponentene sammen.
    Man kobler vel pre-out på Receiveren sammen med input på monoblokkene..? Har aldri gjort dette før. Trenger vel flere pre-outer på Receiveren hvis man skal bruke To monoblokker.. ?:roll: Eller skal de serie-kobles på noen måte... :roll:

Så er det dette med "Stereo pre out´n". Hvordan i all verden skal denne kobles sammen med resten av utstyret. :roll:

Setter stor pris på detaljerte beskrivelser, gjerne med beskrivelse av hvilke kabler man trenger for å koble det hele sammen.

4.
    Enn når det gjelder den daglige bruken av system.
    La oss si at man skal høre på en CD.
    Da setter man vel stereo pre out´n på CD, men hva skal man da sette Receiveren på? Eller vil ikke Receiveren bli involvert i det hele tatt?

Hva med en slik ting som justering av lyd.
    Er det da slik at dette gjøres vha stereo pre out´n hvis man benytter en lydkilde tilkoblet pre out´n, og Receiveren hvis man skal se film?

Ble mange spørsmål dette. Men setter stor pris på all hjelp.
    Når man skal bruke en god del penger på dette, er det jo greit å kjøpe noe ordentlig fra starten av, samt at man skjønner litt hvordan det hele henger sammen. :-)
    2. Jeg regner med at denne har prosessorinngang (også kalt HT (Home Theater)-inngang) siden du spør slik. Tanken er at en stereo-pre er bedre enn en receiver-pre. LP, CD osv. (stereokilder) kobles til stereo-pre.

3.1. Du kan velge å bruke receiver + effektforterker(e). Da kobler du pre-out til inngangene på effektforsterker (med phonokabel). Hvis du har stereoeffektforsterker går det 2 ledninger til denne (L+R). Hvis du har monoblokker går det en ledning til hver. Altså ikke behov for noen flere utganger.

3.2. Du kan bruke receiver + integrert forsterker med HT-inngang. Da kobler man pre-out fra receiver til HT-inn på den integrerte. Fronthøyttalerne kobles til den integrerte og resten av høyttalerne til receiver. Stereokilder kobles til integrert forsterker og surroundkilder til receiver. Når du skal se film, setter du inngangen på den integrerte til HT og den kjører volumet til topps, evt. bypasser forforsterkerdelen. Da styrer du volum med receiveren. Når du skal høre stereokilde, velger du riktig inngang på den integrerte og styrer volumet med denne. Receiveren trenger da ikke å være Påslått. Den brukes ikke.

3.3. Et alternativ til er receiver + stereo-pre + effektforsterker(e). Prinsippet blir likt som i 3.2, men det må selvsagt brukes en kabel mellom stereo-pre og effektforsterker(e).

4. Du kan ikke koble en lydkilde til pre-out. Pre-out er en utgang.

Håper det var litt oppklarende.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe for dem som vil ha noe litt spesielt?
    KEF launches 25 pairs of 'warm cherry' XQ10 speakers - hi-fi news - whathifi.com

Ps: synes forresten kef er drøyt priset her på berget. Disse jeg linker til koster 799 pund, altså snaue 8000 norske kroner. Mens de samme ligger på 12999 hos norsk importør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp

Helgetilbud på Elkjøp.no Må da være et sykt bra tilbud vel??

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    Ps: synes forresten kef er drøyt priset her på berget. Disse jeg linker til koster 799 pund, altså snaue 8000 norske kroner. Mens de samme ligger på 12999 hos norsk importør
    I følge dagens kurs er prisen 7771NOK. I tillegg kommer frakten, om importøren bestiller mange par kommer man nok ned på kanskje 500kr/par i frakt fra UK. Da er vi oppe på ca 8300NOK. Det neste du må huske på er at den norske stat skal ha 25% merverdiavgift på både varen og frakt, da er vi oppe i 10338NOK.
    I tillegg må man ta høyde for at vi har 5 års reklamasjonsrett her til lands, samt at det naturlig nok selges mindre antall, slik at importøren trenger høyere inntjening pr par.

12.999 er også veil.pris, jeg ser ikke bort i fra at man kan få de for i underkant av 12000 om man spør pent.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Elkjøp

Det der er MEGET god pris. Løp og kjøp!!

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    I følge dagens kurs er prisen 7771NOK. I tillegg kommer frakten, om importøren bestiller mange par kommer man nok ned på kanskje 500kr/par i frakt fra UK. Da er vi oppe på ca 8300NOK. Det neste du må huske på er at den norske stat skal ha 25% merverdiavgift på både varen og frakt, da er vi oppe i 10338NOK.
    I tillegg må man ta høyde for at vi har 5 års reklamasjonsrett her til lands, samt at det naturlig nok selges mindre antall, slik at importøren trenger høyere inntjening pr par.

12.999 er også veil.pris, jeg ser ikke bort i fra at man kan få de for i underkant av 12000 om man spør pent.
    Klar over dette, men synes fortsatt det er drøyt langt over uk pris. spes hvis man sammenligner med disse, som det nok heller ikke selges bøttevis av her på berget.

Neat motive 3: 755 pund, 8300 norske kroner
    Kudos c1: 1450 pund, 15900 norske kroner
    Tannoy Revolution signature Dc 6: 899 pund, 10995 norske.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Elkjøp

Dette var jo berre så bra tilbud at eg berre MÅ vurdere oppgradering.
    Har i dag følgande tilkopla ein Onkyo TX-NR5007:
    iQ7 front
    iQ6 center
    iQ5 bak
    iQ30 front høgdekanal
    2x PSW2500 subbar, ein framme til høgre, og ein bak til venstre (i hjørnet).

Erstatte iQ7 med iQ90, og kanskje selge iQ7. Eventuelt erstatte iQ5 med iQ7, og så heller selge iQ5. Alternativt sette det overflødige paret til lagring i boda, for å bruke det til front viddekanal ein gang i framtida. Problemet er at det kan bli mange år til leiligheta blir bytta ut med hus / rekkehus, har ikkje plass til viddekanal i leiligheta i dag. O det er vel ikkje heilt bra for elementa å stå ubrukt i mange år? Innspel noken? Er det unødvendig oppgradering kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iq90 til 9k på elkjøp.

er på jakt etter HT, så dette tilbudet, en aldri hørt noe på KEF. Kan noen beskrive med ord hvordan disse låter (lydsign.) i et stereo oppsett. Dele noen erfaringer med den?

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest meg opp en del, og etter litt frem og tilbake, bestemte jeg meg for nå å bestille høyttalerene Har ikke hørt dem selv, og det er ikke så enkelt å finne tester av dem, men de ser lovende ut! De er kjent for å være lettdrevne (91 db følsomhet), ha god dynamikk, og en ganske bred sweetspot på grunn av uni-q-elementet. Spillemåten skal være veldig levende og musikalsk, ikke alt for analytisk

Her er en test datert mars 2010 fra det annerkjente bladet Hi-fi news som jeg klippet ut selv:
    Bildr.no

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har receiveren Pioneer LX71, og skal nå bytte ut mine gamle Dali 8008. Må bytte til små høyttalere, og KEF HT3005 seiler frem som en klar kandidat. Hva tror dere om denne komboen? Leverer disse bra trøkk, eller er det fare for at jeg kommer til å savne mine gamle gulvstående høyttalere mye? Synes prisen på 15k er noe stiv, så tar gjerne i mot tips på om det er noen tilbud rundt omkring. Har kontakter på elkjøp, så det kan jo selvsagt være naturlig å høre om det er muligheter for en kompispris der eventuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Hei! Har receiveren Pioneer LX71, og skal nå bytte ut mine gamle Dali 8008. Må bytte til små høyttalere, og KEF HT3005 seiler frem som en klar kandidat. Hva tror dere om denne komboen? Leverer disse bra trøkk, eller er det fare for at jeg kommer til å savne mine gamle gulvstående høyttalere mye? Synes prisen på 15k er noe stiv, så tar gjerne i mot tips på om det er noen tilbud rundt omkring. Har kontakter på elkjøp, så det kan jo selvsagt være naturlig å høre om det er muligheter for en kompispris der eventuelt.
    Har hatt den nevnte komboen selv, og var meget fornøyd. Klart, KHT3005SE kan ikke frembringe det samme trykket som det en gulvstående høyttaler vil gjøre, men ikke la størrelsen på disse eggene skue deg på håret.
    Jeg syntes i hvertfall LX71 med KHT3005SE funket som fjell.

Hør med kompisene dine på Elkjøp, så fikser de deg en fin pris Hvis ikke, så ligger disse til stadighet på brukten, da spesielt på finn.no

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Har hatt den nevnte komboen selv, og var meget fornøyd. Klart, KHT3005SE kan ikke frembringe det samme trykket som det en gulvstående høyttaler vil gjøre, men ikke la størrelsen på disse eggene skue deg på håret.
    Jeg syntes i hvertfall LX71 med KHT3005SE funket som fjell.

Hør med kompisene dine på Elkjøp, så fikser de deg en fin pris Hvis ikke, så ligger disse til stadighet på brukten, da spesielt på finn.no

Høres bra ut. Kikket litt rundt på finn.no nå, og det var litt som lå ute. Skal sjekke opp mot hvilken pris jeg greier å fikse på elkjøp. Kom også over en gammel utgave av lillebror, KEF KHT 2005.2. Er denne vesentlig dårligere? Holder på å flytte inn i splitter ny leilighet, og har mildt sagt mye møbler, hvitevarer osv å bruke penger på. Selger bør også meget gunstig til, så tanken slo meg at dette kunne være et alternativ for en periode. Settet står priset til 3000 kr, men tenkte sjekke muligheten for pruting til 2000-2500,-

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en bra pris for et pent brukt 2005! Det koster 10k veil nå.

Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •