Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 569
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Inbreak
    Vurderar også å oppgradere med surround bakkanal, men sofaen står heilt bak med veggen, det same gjer iQ5, så veit ikkje heilt om det har noke for seg? I tilfelle blir det vel mest sannsynlig ein enkel dipol. Noken forslag? Har sett litt på PSB og Klipch.
    Mirage eller Focal? Ingen av disse er dipol, men små og lekre. Mirage er vel "rundtstrålende" mens Focal (Domé) kan vinkles.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp skumma gjennom store delar av denne posten, og får vel slenge meg med eg og.

Har i 2,5 år hatt følgande tilkopla til ein Pioneer AX-10 forsterkar:
    iQ7 front
    iQ6 center
    iQ5 bak

Solgte nylig Pioneer'en, og oppgraderte til Onkyo TX-NR5007. For å utnytte forsterkaren litt utvida eg med iQ10 til front høgdekanal (har ikkje mulighet til viddekanal der eg no bur). Vurderar også å oppgradere med surround bakkanal, men sofaen står heilt bak med veggen, det same gjer iQ5, så veit ikkje heilt om det har noke for seg? I tilfelle blir det vel mest sannsynlig ein enkel dipol. Noken forslag? Har sett litt på PSB og Klipch.
    Kjempeoppsett du har her.

Vi anbefale Klipch RS 42 da disse gir en veldig omsluttende og diffus surroundlyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kjempeoppsett du har her.

Vi anbefale Klipch RS 42 da disse gir en veldig omsluttende og diffus surroundlyd.
    Glømte vist å nevne at eg også har 2x PSW2500 subbar. :P
    Ein framme til høgre og ein bak til venstre (i hjørnet).

Mitt største problem er vel i grunnen at eg ikkje har allverden peiling på lyd og bilde. Har i grunnen ingen aning om kor bra innstilt alt er i forhold til kva det kan bli. I tillegg er ikkje stova heilt optimal. Stova er vel omtrent dobbelt så lang som den er brei, og anlegget står i eine enden. Avstand til tv'en på tvers av lengderetning er vel kanskje 3,5 meter.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Kef iQ90 som jeg bruker en H/K avr745 på i dag. Nå ser det ut til at den har tatt kvelden, senter kanalen gir ikke lyd, så det er vel en god unnskyldning til og kjøpe seg en ny receiver

Har ikke hørt på noe enda, men har lest litt omtaler om Onkyo TX-NR3007, Pioneer LX82 og Yamaha RX-V3900, så det gir en prisklasse på rundt 15000 kr sånn ca . Noen som har erfaringer med disse opp mot Kef høyttalerne? Eventuellt andre? Jeg er litt nysjerrig på NAD sine HD reveivere også. Jeg er vant til litt mørk/varm lyd og ønsker og ha det fremdeles, samtidig som det må høres bra ut på lave volum siden jeg bor i borettslag og sjelden spiller høyt

Bruken er mest PS3 og LP deretter går det på film (blu-ray og litt dvd) og til slutt cd og streaming fra pc, i den rekkefølgen, og av musikk går det mest på rock og pop. Så det kan vel kansje være lurt og kjøpe en "allround" receiver som er jevnt god på allt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Har et par Kef iQ90 som jeg bruker en H/K avr745 på i dag. Nå ser det ut til at den har tatt kvelden, senter kanalen gir ikke lyd, så det er vel en god unnskyldning til og kjøpe seg en ny receiver

Har ikke hørt på noe enda, men har lest litt omtaler om Onkyo TX-NR3007, Pioneer LX82 og Yamaha RX-V3900, så det gir en prisklasse på rundt 15000 kr sånn ca . Noen som har erfaringer med disse opp mot Kef høyttalerne? Eventuellt andre? Jeg er litt nysjerrig på NAD sine HD reveivere også. Jeg er vant til litt mørk/varm lyd og ønsker og ha det fremdeles, samtidig som det må høres bra ut på lave volum siden jeg bor i borettslag og sjelden spiller høyt

Bruken er mest PS3 og LP deretter går det på film (blu-ray og litt dvd) og til slutt cd og streaming fra pc, i den rekkefølgen, og av musikk går det mest på rock og pop. Så det kan vel kansje være lurt og kjøpe en "allround" receiver som er jevnt god på allt?
    Om du først skal opp i 15k klasse for ein Onkyo TX-NR3007, kan du kanskje vurdere å gå for toppmodellen Onkyo TX-NR5007 også. Burde klare å få pruta denne ned i minst 17k. Har denne sjølv på mitt oppsett, men kor bra det fungerar eller ikkje veit eg ikkje om eg er kompetent til å bedømme. Har liksom ikkje noke å bedømme ut frå. Men trur det fungerar bra i alle fall, og Onkyo høstar masse skryt. Den har også desidert mest "utstyr" for pengane.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du først skal opp i 15k klasse for ein Onkyo TX-NR3007, kan du kanskje vurdere å gå for toppmodellen Onkyo TX-NR5007 også. Burde klare å få pruta denne ned i minst 17k. Har denne sjølv på mitt oppsett, men kor bra det fungerar eller ikkje veit eg ikkje om eg er kompetent til å bedømme. Har liksom ikkje noke å bedømme ut frå. Men trur det fungerar bra i alle fall, og Onkyo høstar masse skryt. Den har også desidert mest "utstyr" for pengane.
    Ja onkyo har masse utstyr som du sier. Grunnen til at jeg vurderer 3007 er vel egentlig fordi jeg får den ny for ca 12500 (på mpx.no), mens 5007 kommer på ca 17300 samme plassen, så det blir ett litt vel stort sprang opp Er Pioneer'en jeg må gi mest for, den kommer på rundt 15k (uten at jeg har prøvd og prute på den enda da )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ja onkyo har masse utstyr som du sier. Grunnen til at jeg vurderer 3007 er vel egentlig fordi jeg får den ny for ca 12500 (på mpx.no), mens 5007 kommer på ca 17300 samme plassen, så det blir ett litt vel stort sprang opp Er Pioneer'en jeg må gi mest for, den kommer på rundt 15k (uten at jeg har prøvd og prute på den enda da )
    Du kan jo prøve deg med ein lokal leverandør også. Eg fann i utgangspunktet billigast pris på nettet, men ein lokal butikk i Bergen matcha denne prisen med ein gang, så då vart det kjøp der. Litt enklare om noke skulle skje. Så kan du jo samtidig sjå kva pris du eventuelt får på Pioneer samtidig.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve deg med ein lokal leverandør også. Eg fann i utgangspunktet billigast pris på nettet, men ein lokal butikk i Bergen matcha denne prisen med ein gang, så då vart det kjøp der. Litt enklare om noke skulle skje. Så kan du jo samtidig sjå kva pris du eventuelt får på Pioneer samtidig.
    Ja jeg kommer til og snakke med et par mindre forhandlere, pleier jo og handle dyrere utstyr hos de litt mindre lokale forhandlerne for, som du sier, der er det ofte en får prutet og ikke havner så langt unna nett-prisene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bestilt meg et 5.1 xq sett! xq40, xq20, xq50c, xq60b :-D Og blir dermed med i det gode selskap! Men receiver er fremdeles ikke bestemt.. og så akkurat nå at Onkyo TX-NR3007 går for 11995,- hos soundgarden i helga. Noen her med denne komboen som synes jeg burde slå til eller ikke? Takker for svar!

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fredrik K.
    Da har jeg endelig fått bestilt meg et 5.1 xq sett! xq40, xq20, xq50c, xq60b :-D Og blir dermed med i det gode selskap! Men receiver er fremdeles ikke bestemt.. og så akkurat nå at Onkyo TX-NR3007 går for 11995,- hos soundgarden i helga. Noen her med denne komboen som synes jeg burde slå til eller ikke? Takker for svar!
    Du har bestilt deg et veldig bra oppsett. Har selv eid en xq50C og har fortsatt en xq60B, og kan ikke si annet enn at xq serien er av ypperste kvalitet. Derimot ville jeg anbefale deg å ha god effekt på frontrekka. Så en Reciver med pre ut, eller en prosessor + en god trekanals effektforsterker vil være helt klart å anbefale.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med hva UOB skriver så fikk jeg ett lignende tips i en annen tråd. Emotiva ble anbefalt som ett bra alternativ (http://avforum.no/forum/receivere-fo...-kef-iq90.html). Har selv erfart at Onkyo generellt har gode forforsterkere, så 3007 + en effekt burde bli bra greier. Vurderer det selv til mitt oppsett med de billigere iQ90.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar mfufu og UOB! Vet dere eller noen andre om noen andre komboer som kunne passet bra til disse høyttalerne? Er det forresten noen som syns det er galskap å kjøpe receiver nå, nå som de med hdmi 1.4 er rett rundt hjørnet. Er det noen andre enn onkyo sin 608 som er på vei? Det blir nok 3d tv etterhvert men ikke før om 2-3 år til..

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange gode effekt forsterkere. Emotiva er nevnt (mye for pengene). Det som etter min mening er viktigst er å ha nokk krefter, så utvalget er stort. Budsjettet ditt bør vise vei.

Angående valg av Reciver så svarer du etter min mening selv. Kjøper du de første med 1.4 så er de helt sikkert uforholdsmessig dyre, og du trenger jo strengt tatt ikke dette før du skal ha 3D, og når dette blir tiljengelig til en rimelig penge vet vi jo ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Nå kan jeg endelig kalle meg en KEF venn jeg også.
    Kjøpte i går noen IQ70 og en Iq60
    Har fått en demo på disse tidligere og var storfornøyd
    Det gleder meg å endelig ha fått disse i stuen.
    De bler drevet med stort hell av en Pioneer Lx72. Føler at dette er en meget god match!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg en Onkyo tx-nr3007 til mitt xq sett men ser at høyttalerne har en impedans fra 8 Ohm helt ned til 3.2 Ohm. På Onkyo sine sider finner jeg dette;

"due to CE configuration regulations, we can only guarantee safe use with minimum 6-ohm speakers.

However, many speakers operate at 4 ohms, and some even drop below 4 ohms at certain frequencies. In certain circumstances, both speakers and amplifier could be seriously damaged or even destroyed"

Noen som vet litt om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg en Onkyo tx-nr3007 til mitt xq sett men ser at høyttalerne har en impedans fra 8 Ohm helt ned til 3.2 Ohm. På Onkyo sine sider finner jeg dette;

"due to CE configuration regulations, we can only guarantee safe use with minimum 6-ohm speakers.

However, many speakers operate at 4 ohms, and some even drop below 4 ohms at certain frequencies. In certain circumstances, both speakers and amplifier could be seriously damaged or even destroyed"

Noen som vet litt om dette?
    Det virkar veldig rart. Eg har toppmodellen (5007), og det står ingenting om minimum 6 ohm noken plass som eg har lest. Og det er i grunnen den same forsterkaren, ikkje veldig masse som er forskjellig ut over at 5007 har ringkjernetrafo, og ellers nokre andre småting. Det er jo felles manual for desse 2 også. Ellers er vel Kef høgtalarar stort sett 8 ohm, i alle fall alle mine, så det skulle vel ikkje by på problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virkar veldig rart. Eg har toppmodellen (5007), og det står ingenting om minimum 6 ohm noken plass som eg har lest. Og det er i grunnen den same forsterkaren, ikkje veldig masse som er forskjellig ut over at 5007 har ringkjernetrafo, og ellers nokre andre småting. Det er jo felles manual for desse 2 også. Ellers er vel Kef høgtalarar stort sett 8 ohm, i alle fall alle mine, så det skulle vel ikkje by på problemer.

Vel det var det første som kom opp på FAQ sidenen til Onkyo... Så jeg lurte på om jeg hadde bommet helt på kjøp av receiver. For det høres jo virkelig ut som om det kan gå riktig galt om man bruker den komboen Får spørre i Onkyo tråden også. Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem forhandler Kef for tiden? Jeg kjøpte mine XQ40 hos avhandel.no, men disse har visst gitt seg. Kunne godt tenkt meg noen XQ10 eller XQ20 bak.

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert og Elkjip selger Kef, mulig du må bestille, da jeg ikke trur det er mange butikker som har dette på lager. Hør eventuelt med Akustikk AS

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal skaffer alt av Kef.