Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 29 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 569
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    IQ9 og LX71 er nå innkjøpt. Nå står det mellom IQ6 eller IQ60 som center. Er det noen som har innspill å komme med, eller har alle vennene gått i hi for vinteren?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    IQ9 og LX71 er nå innkjøpt. Nå står det mellom IQ6 eller IQ60 som center. Er det noen som har innspill å komme med, eller har alle vennene gått i hi for vinteren?
    kjenner ikke iQ6 men er meget godt fornøyd med min iQ60

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på IQ6 og IQ60? Jeg trodde 60 avløste 6-ern, dvs. at det er en nyere modell?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hva er egentlig forskjellen på IQ6 og IQ60? Jeg trodde 60 avløste 6-ern, dvs. at det er en nyere modell?
    Det stemmer det. Forskjellen er vel først og fremst nye basselementer, og spredelinse som gir bedre/jevnere spredning i diskanten.

Den eneste grunnen til at jeg lurer på hvilken jeg skal kjøpe er om iq60 er mye forandret fra iq6, da det er iq6 som ble laget for å matche iq9.
    Antakeligvis vil det funke knall med iq9+iq60, jeg ville bare ha det bekreftet fra noen som har prøvd..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal straks investere i et par XQ40 som begynnelse på ett nytt anlegg i stuen.
    Tenker kanskje å kjøpe Electrocompaniet ECI-5, en ok cd spiller og DAC fra Abrahamsen. Noen tanker rundt hvordan dette vil matche?

Og en ting til; Er XQ40 vanskelig å plassere? De har vel basportene foran, må stå litt nærme bakvegg nemlig......

Takker for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte å kjøpe IQ6 sammen med mine IQ9 en gang i tiden (:

Men det er ikke store forskjellen, nei.

Du kan spørre Jonas_blomster her på forumet, han kjørte IQ9 sammen med IQ60.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kef kht3005 se

Hei!
    Er det meningen at en skal ha i skumproppene i høyttalerne eller skal en ta de ut?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har Kef IQ9 til 8K på en butikk her i tromsø, er det et bra kjøp?

Leter ette nye fronter, vil ha noe som er med selv om lydnivået ikke er for høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    De har Kef IQ9 til 8K på en butikk her i tromsø, er det et bra kjøp?

Leter ette nye fronter, vil ha noe som er med selv om lydnivået ikke er for høyt.

Det er god pris dersom de er pent brukte utstillingsmodeller, og særdeles bra dersom nye i eske!

Det er flotte høyttalere som jeg synes har en meget klar lyd og meget god punch i lave frekvenser, selv på moderat volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soto
    Hei!
    Er det meningen at en skal ha i skumproppene i høyttalerne eller skal en ta de ut?
    Hvilke høyttalere har du? Du kan velge å bruke skuminnleggene eller å ikke bruke dem. Om de brukes vil det gi utslag på lave frekvenser, men jeg kan ikke nok om emnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are1981
    Det er god pris dersom de er pent brukte utstillingsmodeller, og særdeles bra dersom nye i eske!

Det er flotte høyttalere som jeg synes har en meget klar lyd og meget god punch i lave frekvenser, selv på moderat volum.
    iQ9 er en tidligere modell av iQ90. iQ90 har noe bedre elementer. Jeg prøvde iQ9 (kjøpt for ca 8 tusen på Elkjøp) og syntes de låt helt ok uten at de var innspilt. Så fikk jeg et godt tilbud på iQ90 og da fikk jeg returnert iQ9 til Elkjøp. iQ90 låter veldig flott når de er innspillt, men det tar laaang tid - over 120timer. Jeg har sett iQ90 på helgetilbud på Elkjøp.no til ca 12 tusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soto
    Hei!
    Skumproppene demper deler av bassen. Om de gir deg "riktigere" bassforløp forholder seg hele lydkjeden før høytalerene og ikke minst selve rommet de står i og plasseringen av høytalerne - og egen smak naturligvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Får hive meg med i klubben for KEF-elskere :-)

I kinorommet har jeg nå følgende oppsett:
    Receiver: Onkyo TXNR900E
    DVD/sacd/dvd-audio: Pioneer DV668i
    Blu-ray: PS3
    PJ: Mitsubishi HC5500 Full HD
    Front: KEF Q65.2
    Center: KEF Q9C
    Bak: KEF Q55.2
    Sub: Velodyne SPL1200 mk2

I stuen har jeg følgende oppsett:
    TV: Philips 42" Full HD LCD
    Forsterker: Electrocompaniet ECI-5
    CD-spiller: Marantz CD5003
    D/A-converter: Abrahamsen v 6.0
    DVD: NAD T515
    HT: KEF XQ 40 i sort pianolakk
    Ang disse så har jeg nettopp kjøpt stueanlegget. Elektronikken kom på plass i dag, men høyttalerne er bestilt og kommer neste uke :-) (fikk først et par som viste seg å være feil på, så nye er bestilt)
    Så hører nå midlertidig på Q65.2 i stuen , og disse fikk faktisk et meget bra løft med ECI-5 koblet til :-D

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjenner til fremtidsplanene til kef. Lurer litt på iq50 som fronter i et surround system. Har kht 3005 fra før og hadde gjerne sett at iq50 kom i tilnærmet lik finish (høyglans sort). Ser at de har kommet med disse i hvit nå, men vet noen om de kommer i høyglans sort?

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på hvilken plassering av kht 3005 høytalerne som er anbefalt. Nærme veggen eller med litt avstand til den.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg planlegger en oppgradering av min hjemmekino. Har i dag Kef KHT2005 med center fra KHT3005. Planlegger å oppgradere til lydtransparent 2.25:1 lerret.
    Da tenkte jeg også å oppgradere front og center høytalerne. Vurderer å oppgradere frontene til iQ50 eller iQ7 og center til iQ60.

Har begynt å fundere på om jeg egentlig har brukt for iQ60 dersom jeg benytter lydtransparent lerret.
    Det er kanskje mer fornuftig å benytte 3 stk iQ50 som fronter og center, eller iQ7 SE som fronter og iQ50 som center? IQ7 SE gir butikken 40% avslag på (utgående modell) og da blir de billigere enn iQ50.

Kan noen av dere venner gi meg noen anbefalinger?
    Rommet er 3,5 * 5 meter med skråvegger i begge ender og jeg har en Onkyo TX-SR605 receiver.

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en ny runde for å se og høre på høyttalere har jeg fått et tilbud på 2*iQ5 og en iQ60 center. Det blir nok dette oppsettet jeg ender opp med. Butikkene vil ikke gi noe bra tilbud dersom jeg skal kjøpe 3 stk gulvstående høyttalere (vil selge disse i par).
    Jeg får heller lage meg et stativ bak lerretet slik at senter kommer på høyde med frontene.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Etter en ny runde for å se og høre på høyttalere har jeg fått et tilbud på 2*iQ5 og en iQ60 center. Det blir nok dette oppsettet jeg ender opp med. Butikkene vil ikke gi noe bra tilbud dersom jeg skal kjøpe 3 stk gulvstående høyttalere (vil selge disse i par).
    Jeg får heller lage meg et stativ bak lerretet slik at senter kommer på høyde med frontene.
    Gratulerer med nyinnkjøp..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Regner med at du har fulgt med på "superhelgene" da KEF av og til dukker opp der?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp skumma gjennom store delar av denne posten, og får vel slenge meg med eg og.

Har i 2,5 år hatt følgande tilkopla til ein Pioneer AX-10 forsterkar:
    iQ7 front
    iQ6 center
    iQ5 bak

Glømte vist å nevne 2x PSW2500 subbar også. Ein framme til høgre, og ein bak til venstre (i hjørnet).

Solgte nylig Pioneer'en, og oppgraderte til Onkyo TX-NR5007. For å utnytte forsterkaren litt utvida eg med iQ10 til front høgdekanal (har ikkje mulighet til viddekanal der eg no bur). Vurderar også å oppgradere med surround bakkanal, men sofaen står heilt bak med veggen, det same gjer iQ5, så veit ikkje heilt om det har noke for seg? I tilfelle blir det vel mest sannsynlig ein enkel dipol. Noken forslag? Har sett litt på PSB og Klipch.

Side 19 av 29 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •