Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 29 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 569
    Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FinnK
    Har noen en mening om hva prisen på et par nye iQ9 bør være - eller hva forskjellige butikker tar for iQ9?

Jeg fikk tak i et par på Elkjøp, men jeg lurer på om jeg har betalt for mye for en utgått modell....
    De låter bra, men hvis jeg har betalt overpris så er det fristende å benytte seg av returmuligheten Elkjøp har.

Og til slutt: har noen erfaring med hvordan iQ9 låter i forhold til iQ70?
    Har hørt IQ70 mot IQ90 og det er helt klart mer fylde i IQ90.
    Men har ikke hørt noen av IQx modellene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har iq90. når jeg hører på musikk eller tv eller hva som helst, så har diskantet et slags metallisk preg over seg, lyder absolutt ikke bra, så regner med at begge diskantene er sprengt på noe vis? Har egentlig ikke spilt alfor høyt, men mulig forsterkeren er alt for strømsvak. Men noen som kjenner til dette?
    Må jeg bytte hele mellomtone elementet i tilegg? og evt hva elementer koster.
    Kan det være delefilter eller spoler osv? Har ikke så stor kjennskap.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Har iq90. når jeg hører på musikk eller tv eller hva som helst, så har diskantet et slags metallisk preg over seg, lyder absolutt ikke bra, så regner med at begge diskantene er sprengt på noe vis? Har egentlig ikke spilt alfor høyt, men mulig forsterkeren er alt for strømsvak. Men noen som kjenner til dette?
    Kan det være sånn at ICE-forsterkeren din ikke matcher iQ90? Har det vært sånn hele tiden?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være svidde elementer, hvis det ikke har vært slik hele veien?
    Hvis du må bytte elementer, så koster de absolutt ikke all verden. Snakk med akustikk, så ordner det seg

Forside

Jeg måtte bytte delefilter på mine KEF 107/2 for noen år siden, pga alder og noget høy belastning.. Det var en rett frem prosess hvis du har brukt loddebolt tidligere. Dyrt var det heller ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de nye, eller har du spilt de inn? De låter i hvert fall sånn du forklarer i starten

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida de låt kurrant tidligere, skjedde etter et vors. lx71 duger jo ikke for fem flate.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida de låt kurrant tidligere, skjedde etter et vors. lx71 duger jo ikke for fem flate.
    Da er det bare å smelle til med en effektforsterker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må ikke bytte mellomtoneelementet, men må skrue det ut for å komme til diskanten. Merk forøvrig at du må lodde kablene til diskanten.

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er f.eks. HTS2001 (enkeltvis eller i par) å få kjøpt innenlands?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordring til den som føler seg kallet: Beskriv IQ90!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare medele at elkjøp.no har mange kef høytalere på supertilbud denne helga.
    PSW2500 - 5000kr førpris: 7495kr
    IQ70 - 8000kr førpris: 11995kr
    IQ90 - 9000kr førpris: 15995kr
    KHT3005SEB: 13000kr førpris: 16995kr

IQ30 - 3000kr førpris 5000kr

Jeg bestilte i dag IQ30B derfra som mine første høytalere og håper det blir bra

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benyttet meg av dette tilbudet og bestilte et par iQ90, må jo være veldig bra pris det

Noen som har tanker om hvordan det vil funke med en harman/kardon forsterker? Den jeg har er ganske mørk i klangen, veldig strømsterk (80 ampere), og noe dempet ("uraffinert") i diskanten.

Edit:
    Tilleggs spørsmål, leser at Kef trenger lang innspillingstid. Hvor lang tid vil det være snakk om på iQ90 tro?

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med meget gode høytalere, som du har fått til en ekstremt god pris. De vil fungere meget bra med HK forsterker. De kan godt leve bra med en litt mørk klang, da de kan oppfattes som litt frempå av noen. Men smak og behag etc.

Jeg er ikke enig i det med meget lang inspillingstid, men de vil bli klart forbedret etter noen uker. Rett ut av eskene har de klare forbedringspotensiale.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Da har jeg meldt meg inn i KEF "klubben" med et par svarte IQ50. Drives av en Onkyo TX-SR875. Skal kjøres bi-ampet så snart jeg får kjøpt inn litt kabler.
    Er blitt enda mer KEF på meg. I tillegg til IQ50 i front har jeg nå KHT2005.2 som satelitter, senter og sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt "input" fra andre entusiaster på hva jeg burde gjøre.

Skal kjøpe meg nye høyttalere til Hjemmekino/Stereoløsning.
    (Veldig lite Stereo)

Jeg har en forkjærlighet for KEF, så KEF blir det uansett. Siden jeg poster i KEFtråden også regner jeg med det "respekteres"

Det jeg vurderer er
    IQ90 - Front
    IQ60C -Center
    IQ10 - Rear
    Alt i fargen Dark Apple.

Meeen, jeg har fått litt "kjøpetrang" etter jeg har sett mye i det siste på XQserien.

Er jeg "sprø" når jeg vurderer dette? Jeg vet jo at XQ brukes til Stereo oppsett så det jomer, og har fått "Årets Høyttaler" i Lyd&Bilde.
    Så, hadde jeg vært Stereo"freak" så hadde det blit XQ40 uansett.

Jeg vurderer sterkt nå
    XQ40 - Front
    XQ50C - Center
    XQ10 - Rear
    Alt i Khaya Mahogny(Gud jeg elsker den fargen..)

Alt skal kjøres på enten ny Harman/Kardon reciever, eller den jeg har (AVR7000), med gode kabler(Van den Hul)

Jeg kan også få de til en god pris, noe ca 30% over IQsettet i pris.

Er dette "galskap" som Hjemmekino, eller er det fler som er enig?

Jeg TROR i hvertfall dette er en god investering, siden de prob forblir veldig gode i både lyd og utseendet

Råd taes imot med takk.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan selv bekrefte at xq50c er en veldig god senter, men til film vil jeg vel si at du trenger en xq60 sub også. xq40 er en utrolig høytaler, men jordskjelvsbass gir den ikke.

Et kompeltt xq sett vil gi deg en meget god kino, og også et utrolig flott sett til dedikert musikk lytting. Bare å gi gass.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt XQ-serien både som stereo og kinohøyttaler og den er særdeles godt egnet til begge deler. Selv om XQ-serien oftest omtales i stereo-settinger, så er den etter min mening også ekstremt god som multikanalshøyttaler, mye på grunn av spredningskarakteristikken på høyttalerne (UniQue) som bidrar til at det skapes et stort lydbilde som du ikke er avhengig av å sitte dønn midt i sweetspot på.

Har du råd, gå for XQ. Den er garantert den beste av dem.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, da var iQ90 i hus og i gang med og lytte til musikk igjen. Har vært uten ht en uke nå...

Hadde ikke hørt KEF på ca 3-4 år før jeg bestillte på lørdag, men husker at jeg likte lyden svært godt den gang (Q5 og Q7 het de). Og jeg husker nå godt hvorfor jeg likte KEF den gang! Sammenlignet med mine gamle Patos Lyric 402 så er det en helt annen verden på veldig mange områder (ikke missforstå, jeg var veldig fornøyd med Patos'ene, eneste ht jeg har hatt i 5 år, uten tanke på og bytte før nå)

Men jeg føler jeg at iQ90 har ett lite forbedringspotensiale spesiellt i bass området, kan det stemme? Savner litt "volum" der. Kan jeg forvente at dette blir litt bedre når de får spillt noen timer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De løsner vesentlig opp imo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Benyttet meg av dette tilbudet og bestilte et par iQ90, må jo være veldig bra pris det

Edit:
    Tilleggs spørsmål, leser at Kef trenger lang innspillingstid. Hvor lang tid vil det være snakk om på iQ90 tro?
    Akustikk as som jeg handlet mine iQ90 fra mente jeg ikke burde dømme høytalerne før jeg hadde spilt 120 timer på dem..... det er lang tid. De låter mer metallisk i mellomtone/diskant og kanskje ikke riktig dypt nok før de er innspilt. Jeg kan bekrefte at før de var innspilt syntes jeg innspillinger med mye framtredende elgitar låt ubehagelig - men det har blitt bra! Jeg må innrømme at jeg ikke har veldig lang erfaring i å lytte kritisk til alle deler av et lydbilde - det er vanskelig når musikken låter så bra som den gjør nå :-) Det går mest i jazz og akustisk musikk, gjerne kvinnelige vokalister og det låter vidunderlig med iQ90 og min Music Angel ("KT-88") rørforsterker. (De medfølgende inngangsrørene er skiftet ut.)

Jeg synes høytalerne har et vakkert oppløst lydbilde med god, tydelig og kontrollert bunn.
    F.

Side 17 av 29 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •