Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 29 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 569
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF KHT-5005.2 SVART - Er de verdt prisen

Er 20 år siden sist jeg kjøpe høyttalere så jeg trenger noe bistand for å foreta et fornuftig valg. Hadde tenkt å kjøpe hjemmekinoanlegg da jeg begynner å få lyst på noe mer en det som er innebygd i TV (LG 50PG7000). Utseende og størrelse (minst mulig) er viktig for positiv feedback fra den "bedre halvdel"

Synes KEF KHT-5005.2 virket som pene (men litt dyre) høyttaler (14 854 på Dustin), er det noen som har noen erfaringer med disse og hva jeg eventuelt
    bør kjøpe av receiver for matche pakken.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig er fronthøytalerne på plass.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/UOB

Derfor er denne mannen veldig blid :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/UOB

Derfor er denne mannen veldig blid :-D
    Fantastiske høyttalere, no doubt about it. Har god erfaring med lillebror 205/2, og den låt majestetisk matchet med rett elektronikk. Derfor har jeg store forventninger til at 207/2 må låte fenomenalt. Gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KEF KHT-3005SE & Onkyo tx-sr606

Vurderer KEF KHT-3005SE, men har hørt at disse er relativt tungdrevne. Er det noen som har erfaring med KEF KHT-3005SE & Onkyo tx-sr606?

Tanken er å bruke det til både musikk og film.
    Blir det for spinkelt?

Hvilken (helst prisgunstig) forsterker kan i så fall anbefales?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig anskaffet IQ90, men rett ut av esken syntes jeg ikke disse var all verden. Er det merkbar forskjell etter en god innspillingstid? Nå er det mulig jeg har for liten effekt i front, drives kun av sclx71. Vil jeg nyte mest av å f.eks putte på en abrahamsen effekt i front, eller bytte til en mer punchy reciever som f.eks yamaha?

Hvor mye kan jeg få for et strøkent KHT3005SE på brukten?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runes
    Vurderer KEF KHT-3005SE, men har hørt at disse er relativt tungdrevne. Er det noen som har erfaring med KEF KHT-3005SE & Onkyo tx-sr606?

Tanken er å bruke det til både musikk og film.
    Blir det for spinkelt?

Hvilken (helst prisgunstig) forsterker kan i så fall anbefales?
    Nå har jeg KEF KHT-3005SE med Onkyo 875. Den er nesten blitt billig

Den føler jeg har nok krefter for disse små, runde klumpene. Men jeg hører nok for dårlig til å kunne gi noen ekspert uttalelse.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=ABC123]Har nylig anskaffet IQ90, men rett ut av esken syntes jeg ikke disse var all verden. Er det merkbar forskjell etter en god innspillingstid? Nå er det mulig jeg har for liten effekt i front, drives kun av sclx71. Vil jeg nyte mest av å f.eks putte på en abrahamsen effekt i front, eller bytte til en mer punchy reciever som f.eks yamaha?

Alle høyttalerne i iQ serien trenger ganske lang innspillingstid, men vær tålmodig så blir du belønnet med mye godlyd! :-)
    Jeg kjører mine biampa dvs de får 140W inn på diskantsiden og 140W inn på bassiden,
    (fra en Pioneer Susano SC-LX90) det funker meget bra.
    Mine iQ70 henger på en MusicAngel rørforsterker i 35W modus, de trengte også lang innspillingstid, men nå spiller de nydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vil det være oppgraderingen verdt å putte på et abrahamsen effekttrinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IQ90 er en stor høyttaler med stor lyd. Du sier du ikke er imponert over lyden rett ut av esken. Det er helt riktig, de låter som papp. Det er samme med XQ40, du verden for en åpenbaring når dem er innspilt.

Ta deg tid, spill jevnlig på dem og du skal se det veldig veldig bra !!

KHT3005 derimot synes jeg er gode høyttalere også, men jeg tror faktisk jeg heller hadde sett på KHT5005. Disse er litt dyrere, men det er større dybde i bildet og en mer fullkommen høyttaler enn KHT3005.

Disse ligger på rundt 18.995,- i butikkene, men skal ikke være noe problem å få prutet ned til rundt 16-17.000.

Jeg føler Onkyo er en grei kombo på disse KHT-systemene til Kef. En SR876, som min eller RXV1900 er en grei kobminasjon til disse. Føler ikke man trenger noe mer her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har formening om hvilke effektforsterkere som vil være en god match med IQ90? Evt andre IQ modeller.
    Effekten vil foreløpig bli koblet opp mot en LX71, som hvert øyeblikk skal utskiftes.
    Av diverse grunner har jeg snust meg litt inn på en oppgradert versjon av Abrahamsen V4, noen tanker rundt dette? Står litt fast for øyeblikket føler jeg.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Noen som har formening om hvilke effektforsterkere som vil være en god match med IQ90? Evt andre IQ modeller.
    Effekten vil foreløpig bli koblet opp mot en LX71, som hvert øyeblikk skal utskiftes.
    Av diverse grunner har jeg snust meg litt inn på en oppgradert versjon av Abrahamsen V4, noen tanker rundt dette? Står litt fast for øyeblikket føler jeg.
    Jeg har kun hørt iQ90 på Pioneer forsterkere og er meget godt fornøyd med
    min Pioneer Susano SC-LX90, både til musikk og film.
    Jeg har det kobla opp i et biampa 7.2 system, 2x140W til hver av hovedhøyttalerne og center og denne kombinasjonen gir et sinnsykt lydtrykk, masse dynamikk til film, du rive ned hus med dette uten at lyden blir anstrengt, og
    er samtidtidig fintfølende nok til var klassisk og akustisk musikk.
    Jeg er ikke i tvil om at høyttalerne fortjener det beste du kan gi dem av forsterkere, men jeg kjenner desverre ikke Abrahamsen så der er jeg blank.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123

Abrahamsen er en veldig god match med mine Kef XQ40 så jeg regner med at det vil funke bra med IQ90 også. Den varme klangen i Abrahamsen spiller godt med den britiske Kef sounden. Jeg er også av den oppfatning at Kef høyttalerne har godt av mye innspilling før de låter bra.
    Hvis du bor i nærheten av Hamar kan du få en demo hos meg med XQ40 og Abrahamsen.

Hilsen Andy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei, alle Kef venner!

Jeg må nesten melde meg på her i det gode selskap!
    Det er flott at mange av dere er så gode ambassadører for Kef

PS: Det skjer mye spennende på Kef himmelen i høst/vinter...

Hilsen Sondre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja, spennende og spennende. Jeg vet IQ-serien skulle komme i hvit såvidt jeg husker rett. Blir svært spennende å se. Hadde vært artigt hadde dem kommet i pianolakket slik som XQ40.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på disse?

Det kommer mye mer........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på KEF iq9 mm

Har noen en mening om hva prisen på et par nye iQ9 bør være - eller hva forskjellige butikker tar for iQ9?

Jeg fikk tak i et par på Elkjøp, men jeg lurer på om jeg har betalt for mye for en utgått modell....
    De låter bra, men hvis jeg har betalt overpris så er det fristende å benytte seg av returmuligheten Elkjøp har.

Og til slutt: har noen erfaring med hvordan iQ9 låter i forhold til iQ70?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FinnK
    Har noen en mening om hva prisen på et par nye iQ9 bør være - eller hva forskjellige butikker tar for iQ9?

Jeg fikk tak i et par på Elkjøp, men jeg lurer på om jeg har betalt for mye for en utgått modell....
    De låter bra, men hvis jeg har betalt overpris så er det fristende å benytte seg av returmuligheten Elkjøp har.

Og til slutt: har noen erfaring med hvordan iQ9 låter i forhold til iQ70?

Ifølge denne siden så koster de ca.15999,-.

Mulig man kan kjøpe de andre steder også. Jeg har forresten ingen erfaring med lyden på disse høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var der jeg leste for fort også - Før jeg visste prisen på den nye modellen iQ90 kjøpte jeg iQ9 og trodde det var det samme. Hadde jeg hatt prisen på iQ90 som du viser til i hodet hadde jeg skjønt at det jeg kjøpte måtte være noe annet. iQ90=ny versjon av iQ9.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en TEKNISK tråd - Hold prisdiskusjon i dertil egnet tråd!!!

Kokken
    Moderator

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det første innlegget var det også et teknisk spørsmål.

Det er jo litt dumt også hvis ikke KEF's venner skal få lov til å snakke om alle sider ved å eie og ha mulighet til å skaffe seg KEF og delta i videre tekniske meningsutvekslinger - blant venner.

Her synes jeg KEF's venners moderator innga en nokså streng og uvennelig reprimande. Men, ok jeg skal ikke fortsette med pris-snakk.

Og for å ikke bli helt "off topic" - i tillegg til mitt første tekniske spørsmål: Er det noen som har hørt iQ9 og iQ90 side om side?

Side 16 av 29 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •