Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 569
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil ikke direkte kalle IQ5 for pinglete i bass, de spiller med overbevisning størrelsen tatt i betraktning og at de ikke stilles opp i et for stort rom. Bass er ikke hovedfokuset til IQ5, så har du kjøpt den for det så har du bommet.

Når du sier at de kun duger til musikk i to kanaler på klassisk, så mener jeg også at du bommer grovt. Mener du med det et det ikke er bass i klassisk musikk?

Uansett; en kjøper ikke IQ5 om en har bass som et hovedfokus i sin musikkgjengivelse. Om du derimot søker en høyttaler som har en oppløst, detaljert og homogen lydgjengivelse og ikke har et for stort rom, kan du trygt ta IQ5 nærmere i betraktning...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Når du sier at de kun duger til musikk i to kanaler på klassisk, så mener jeg også at du bommer grovt. Mener du med det et det ikke er bass i klassisk musikk?
    +1!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil ikke direkte kalle IQ5 for pinglete i bass, de spiller med overbevisning størrelsen tatt i betraktning og at de ikke stilles opp i et for stort rom. Bass er ikke hovedfokuset til IQ5, så har du kjøpt den for det så har du bommet.

Uansett; en kjøper ikke IQ5 om en har bass som et hovedfokus i sin musikkgjengivelse. Om du derimot søker en høyttaler som har en oppløst, detaljert og homogen lydgjengivelse og ikke har et for stort rom, kan du trygt ta IQ5 nærmere i betraktning...
    Er det noen her med erfaring med IQ50? Lurer på hvordan de står seg mot f.eks Dali Ikon 5. Snarlig respons mottas med takk, da Elkjøps nett tilbud går ut ved midnatt 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haber
    Er det noen her med erfaring med IQ50? Lurer på hvordan de står seg mot f.eks Dali Ikon 5. Snarlig respons mottas med takk, da Elkjøps nett tilbud går ut ved midnatt 8)
    Jeg har IQ50. Vet ikke hvordan de er i forhold til Dali Ikon 5 men jeg hadde tidligere de minste Dali Lektor.
    Mellomtone og diskant er fantastisk på KEFen i forhold til Lektoren. I en liten stue/lytterom holder bassgjengivelsen til KEF. Lektoren egenet seg bedre i noe større rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Jeg har IQ50. Vet ikke hvordan de er i forhold til Dali Ikon 5 men jeg hadde tidligere de minste Dali Lektor.
    Mellomtone og diskant er fantastisk på KEFen i forhold til Lektoren. I en liten stue/lytterom holder bassgjengivelsen til KEF. Lektoren egenet seg bedre i noe større rom.
    Ok, takker for svar. Nå fikk jeg aldri somlet meg til å bestille på Elkjøp i helgen, men er fortsatt interresert i erfaringer med IQ50, da jeg kunne tenke meg å prøve et alternativ til mine DAli Ikon 5. Ønsker primært en ike så stor og litt "lettplasert" gulvstående. Er på grunn av plasering osv ikke avhengig av noe voldsomt basstrykk (tiltenkt stereo til musikkbruk), men vil jo ha bra lyd for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postet i feil tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Postet i feil tråd.
    Hva er postet i feil tråd? Sikter du til mitt innlegg?Er ikke dette KEF tråd da, skulle tro at dette var rette stedet og spørre om erfaringer med KEF....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er postet i feil tråd? Sikter du til mitt innlegg?Er ikke dette KEF tråd da, skulle tro at dette var rette stedet og spørre om erfaringer med KEF....
    De fleste skriver slik (redigerer) hvis de har skrevet sitt eget innlegg i feil tråd. Regner med det var det han mente, ikke ditt.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar. Nå fikk jeg aldri somlet meg til å bestille på Elkjøp i helgen, men er fortsatt interresert i erfaringer med IQ50, da jeg kunne tenke meg å prøve et alternativ til mine DAli Ikon 5. Ønsker primært en ike så stor og litt "lettplasert" gulvstående. Er på grunn av plasering osv ikke avhengig av noe voldsomt basstrykk (tiltenkt stereo til musikkbruk), men vil jo ha bra lyd for det.
    Foreslår at du tar en titt på iQ70 om de er innenfor økonomien, jeg har ett
    sett iQ70 kobla på en MusicAngel rørforsterker, det er en fin kombinasjon
    i en liten stue, MYE golyd for pengene.
    De har autoritet nok til krevende klassisk musikk og er helt nydelige til
    blues, rock og akustisk/folk.

Prøvde iQ50 men syntes de ble litt for "spe" for min smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset om IQ70. Den er innenfor budsjettet. Har hatt den litt i tankene også, og tviler ikke på at det er mer "trykk" i den. Dog skal det sies at jeg frykter at de kan bli for "store" siden høyttalerne er "dømt" til å stå en smule trangt plassert i forhold til vegger osv. Blir fort litt for mye av det gode i bassen av slikt....

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det mangler mye av bassen når jeg hører musikk, står i et rom på 20 kvm. Synes fattern sitt phillips anlegg til 500,- har bedre bass. har en yahma rx v2500 så har kraftig nok forsterker. Hører jeg på pink floyd synes jeg bassen er nesten borte...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Kef høyttalere er det snakk om, Harball?

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iq5

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke svare for IQ5 men;

Jeg har hatt mine IQ3 i noen år nå. Og man må ha litt "pådrag" før bunn og topp "løsner". Jeg har brukt de på ymse forsterkere; Yamaha S700, Cambridge A740 og på en Denon PMA1500.

Av de låter de definitivt best på Cambridge. Det halve året de har stått tilkoblet denne forsterkeren med en ok høytt.kabel (Van den huul til 130,- pr meter) og en passe cd spiller, Denon dcd700, har jeg aldri vært fristet til å røre tonekontroll .
    Har og ett par IQ70 som jeg parret med en Yamaha rxv1900. Det var ingen heldig match. Med forsterkeren ute av huset og en Onkyo inn ble alt så meget bedre..

Kraft er ikke alt. Om lydfilosofien til produsentene krasjer hjelper det fint lite hvor mange watt forsterkeren har å rutte med.

Siste spørsmål; står putene i bassrefleksportene? Da vil du må vesentlig "mindre bass", men mer korrekt bass. OG; er høyttkablene og termineringa mellom kontaktene bak korrekt? Du har en bro mellom de to inngangene bak. Rød mot rød og sort mot sort. Er denne dårlig/manglende vil bare diskant/mellomtoneelementet spille.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1

Når du sier den minste Dali Lektor, mener du da den minste gulvstående Lektor, eller den minste stativ Lektor??

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier den minste Dali Lektor, mener du da den minste gulvstående Lektor, eller den minste stativ Lektor??
    Gulvstående Lektor 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ny eier av KEF høyttalere

Jeg har akkurat kjøpt følgende oppsett som er under montering:
    Samsung PS50B855
    Onkyo DV-BD507 Blue ray
    KEF KHT5005.2
    Onkyo TX-NR1007 m/iPhone docking

Jeg gleder meg til å få testet oppsettet i morgen !

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Kef eier her også.

Ville hive meg med på denne tråden. Jeg anser meg nå som absolutt en av Kef`s venner. Hos barna har vi KHT 3005 satelitter, en HTB2SE sub, en gammel Ref. 100 senter, og et par gamle bak satelitter. Bare KEF med andre ord.

Inne i Stuen har vi en XQ50 senter, en XQ60 sub, og snart kommer et par større KEF som hovedhøytalere og skyver mine Montana eps2 til side (håper jo de blir solgt til en fornøyd kunde da selvsakt).

Da er det bare bak og sidehøytalere som ikke er KEF, så da vil jeg kalle meg virkelig en av KEF`s gode venner og store fan.:-D

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott med flere Kef(ofile) medlemmer:-)
    Jeg er nettopp ferdig med å bygge kino med Kef Rundt det hele. (untatt sub)
    XQ40, XQ20, HTS3001 og snart XQ50C.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Flott med flere Kef(ofile) medlemmer:-)
    Jeg er nettopp ferdig med å bygge kino med Kef Rundt det hele. (untatt sub)
    XQ40, XQ20, HTS3001 og snart XQ50C.
    Jeg gjorde som du sa i signaturen, kikka innom din bygge-
    og hjemmekinotråd og har en kommentar:
    SINNSYKT BRA JOBBA!!

Gratulerer, dette var lærerikt, og morro å lese!

Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •