Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 29 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 569
    Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Etter mye om og men og vurderinger opp og ned og frem og tilbake er nå iQ70 og Kube 2 bestillt. Så får vi håpe det lever opp til forventningene! Er det noen som har noe pekepinn på hvor lang innspillingstid det er på iQ70? Hørt det skal være en del lengre enn normalt før den spiller optimalt.
    jeg har iQ90 kombinert med iQ60 center, 4 stk iQ30 surround og 2 stk KUBE2 som subber. I tillegg har jeg ett sett iQ70 som stereohøyttalere på en MusicAngel rørforsterker.

Jeg syntes at lyden endret seg etter et par dager med snill innspilling, og etter en uke var vel klangen mer eller mindre på plass. Nå er jeg meget fornøyd.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må regne med over 100 timer innspilling på disse før de begynner å spille som normalt.

Kanskje det er på grunn av det ekstremt stive mellomtoneelementet?

Du bør egentlig ikke høre på dem med en gang du får dem.

Sett dem mot hverandre i motfase med ett teppe over i et par dager og spill på det som tilsvarer ditt normale lyttenivå.

Så kan du avduke dem og begynne å nyte musikken:-D

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defektor
    Har du noen pris liste på dem?

jeg ga vel 2700,- pr stk. Sony sentret er de eneste som selger de i oslo.

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dær hadde jeg fått IQ60c og IQ10 i hus
    men har nå 4 forsjellige merker på kablene mine. vandenhul, kimber, supra og monster.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer er spent på å høre om du er fornøyd!

Har selv bestilt mine iQ70 og Kube 2 og gleder meg til å få de hjem og teste. Kommer nok etter hvert en iQ60 senter inn i bildet der også, må bare bytte TV-benk for å få plass til senteren

Så kommer jo Squeezebox Duet også straks, så da blir det liv i heimen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine XQ40 + XQ50 senter hentes i morgen. Kobles med Pioneer LX-81 + LX-71 Blu-ray (kommer onsdag). Gleder meg til de innspilt så jeg kan begynne å nyte musikk igjen. Er veldig spent på om 81-en klarer å takle høyttaleren, eller om jeg bør anskaffe en større effektforsterker (evt en med en varmere tone).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig subben på plass ihvertfall. Fikk høyttalerne også, men de viste seg å være i feil farge :-( Og jeg som var så klar til å teste ut alt sammen... subben fungerer ihvertfall strålende til mitt bruk, selv om det nok ikke matcher svs og velodyne på dypbass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var om sider etter mye kluss høyttalerne på plass. Siden det har vært mye kluss var det til gjengjeld iQ90 og ikke iQ70 jeg til slutt kunne ta med meg hjem. Alt er nå koblet opp og førsteinntrykket er veldig positivt.

Fikk de i går så nå har de spilt ca 15 timer. synes allerede jeg merker at bassen er begynt å bli strammere og mer definert, mer riktig (mulig det bare er jeg som lurer meg selv kanskje men). Diskanten og mellomtonen høres litt hard ut fremdeles, men er veldig høyoppløst og med et langt større lydbilde enn mine gamle høyttalere og andre jeg har hatt hjemme på test. Så langt er jeg stor-fornøyd med høyttalerne og gleder meg til å se fortsettelsen.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var om sider etter mye kluss høyttalerne på plass. Siden det har vært mye kluss var det til gjengjeld iQ90 og ikke iQ70 jeg til slutt kunne ta med meg hjem. Alt er nå koblet opp og førsteinntrykket er veldig positivt.

Fikk de i går så nå har de spilt ca 15 timer. synes allerede jeg merker at bassen er begynt å bli strammere og mer definert, mer riktig (mulig det bare er jeg som lurer meg selv kanskje men). Diskanten og mellomtonen høres litt hard ut fremdeles, men er veldig høyoppløst og med et langt større lydbilde enn mine gamle høyttalere og andre jeg har hatt hjemme på test. Så langt er jeg stor-fornøyd med høyttalerne og gleder meg til å se fortsettelsen.
    Fikk du iQ90 for iQ70-pris? Greit plaster på såret det da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 1000,- i mellom, men det er etter min mening fremdeles en veldig god pris. Verd å vente litt for det etter min mening :twisted:

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har nok gjort et veldig godt kjøp dær

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 1000,- i mellom, men det er etter min mening fremdeles en veldig god pris. Verd å vente litt for det etter min mening :twisted:
    Helt klart!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått hørt en del mer på de nå, og blir bare mer og mer fornøyd med de, spiller veldig åpent og fint. Synes egentlig det er merkelig at det ikke ligger flere tester av disse høyttalerne ute på nett og i de store fagbladene.

De gjør etter min mening jobben strålende ihvertfall. og blir jo bare bedre og bedre etter hvert som de blir varm i trøyen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg si at avforum er geniale sider som har hjulpet en nybegynner som meg en hel masse i å velge utstyr og finne løsninger på problemer. Håper at det er noen som også kan hjelpe meg denne gangen.

Jeg har nylig kjøp meg et KEF KHT-3005SE sub/satellittsystem. Receiveren som driver disse er Yamaha RX-V1900. Satelitthøyttalerne i 3005-serien synes jeg låter veldig bra. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med suben som hører til (HTB2). Jeg hadde forventet mer "drønn" og "risting" i et såpass kostbart høyttalersystem. Når jeg kjører blu-ray film med mange eksplosjoner synes jeg at "romling" og skikkelige "drønn" er nesten fraværende. Jeg lurer på om det kan være noe feil med innstillingene - enten på suben eller på receiveren. Jeg har brukt autokalibrering på RXV1900, men justert crossower til 120 (det var noen som i en tidligere tråd anbefalte dette). Har også satt høyttalerne til "small". Er det andre ting jeg bør stille inn på receiveren for best mulig effekt av suben?

Under suben er det tre ulike instillingsmuligheter. Dette er Power (Auto eller Manual), Phase (0 eller 180) og Bass Boost (0 dB, +6 dB, +12 dB). Instillingene mine er nå henholdsvis Auto, 180 og +12 dB. Hva bør jeg stille inn på her?

Hos Elkjøp har de utstilt KEF KHT-2005 som skal være dårligere system. Imidlertid synes jeg at det er en helt annen trøkk i suben her og hører skikkelig "romling" og "drønn" på lang avstand i butikken. Mer slik jeg forventet at min sub også skulle låte. Jeg kjøpte en utstillingsmodell av KHT 3005 hos Lefdal (fikk hele høyttalerpakken for under kr 10.000) Kan det være at jeg har fått feilvare (det eneste jeg kan se av feil er at det mangler en gummiknott under) eller ødelagt sub, eller er det riktig at det ikke skal låte mer av suben HTB2?

Setter utrolig stor pris på om noen kan hjelpe meg med erfaringer eller andre råd/tips.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Først vil jeg si at avforum er geniale sider som har hjulpet en nybegynner som meg en hel masse i å velge utstyr og finne løsninger på problemer. Håper at det er noen som også kan hjelpe meg denne gangen.

Jeg har nylig kjøp meg et KEF KHT-3005SE sub/satellittsystem. Receiveren som driver disse er Yamaha RX-V1900. Satelitthøyttalerne i 3005-serien synes jeg låter veldig bra. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med suben som hører til (HTB2). Jeg hadde forventet mer "drønn" og "risting" i et såpass kostbart høyttalersystem. Når jeg kjører blu-ray film med mange eksplosjoner synes jeg at "romling" og skikkelige "drønn" er nesten fraværende. Jeg lurer på om det kan være noe feil med innstillingene - enten på suben eller på receiveren. Jeg har brukt autokalibrering på RXV1900, men justert crossower til 120 (det var noen som i en tidligere tråd anbefalte dette). Har også satt høyttalerne til "small". Er det andre ting jeg bør stille inn på receiveren for best mulig effekt av suben?

Under suben er det tre ulike instillingsmuligheter. Dette er Power (Auto eller Manual), Phase (0 eller 180) og Bass Boost (0 dB, +6 dB, +12 dB). Instillingene mine er nå henholdsvis Auto, 180 og +12 dB. Hva bør jeg stille inn på her?

Hos Elkjøp har de utstilt KEF KHT-2005 som skal være dårligere system. Imidlertid synes jeg at det er en helt annen trøkk i suben her og hører skikkelig "romling" og "drønn" på lang avstand i butikken. Mer slik jeg forventet at min sub også skulle låte. Jeg kjøpte en utstillingsmodell av KHT 3005 hos Lefdal (fikk hele høyttalerpakken for under kr 10.000) Kan det være at jeg har fått feilvare (det eneste jeg kan se av feil er at det mangler en gummiknott under) eller ødelagt sub, eller er det riktig at det ikke skal låte mer av suben HTB2?

Setter utrolig stor pris på om noen kan hjelpe meg med erfaringer eller andre råd/tips.

Subben skal sparke godt fra seg den. Men den trenger lang innspillingstid. La den spille så mye som mulig så skal du se at den løsner.. Har ingen problemer med å kjenne trøkk i sofaen jeg, selv om subben står 4 meter unna..
    Forøvrig, du kan montere føttene på og legge ned subben.. Kanskje det hjelper..?
    Men fasen på 180? Har du subben sammen med fronthøyttalerene bør fase settes til 0..
    Jeg har forøvrig min HTB2SE på +6db(og -4db i receiverens innstillinger)..

Og, hjørneplassering er å foretrekke...

Her er forøvrig en test. Den sparker like godt som mange "bokssubber" i samme prisklasse...: http://www.lsound.no/webedit_files/8...subwoofere.pdf

Lykke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, LarsGr.

For å si det sånn, så er jeg så "grønn" at jeg ikke aner hva justeringene under suben betyr. Jeg har heller ikke fått med noe bruksanvisning siden dette var utstillingsmodell hos Lefdal. Jeg skal sette Phase til 0 som du skriver, men hva betyr det? Skal power forresten stå på Auto eller Manual og hva betyr det? Jeg kan også sette Bass Boost til +6 dB i stedet for + 12dB hvis du anbefaler det.

Jeg kan også sette suben i hjørnet på stua. Hvilken side av suben skal i så fall stå inn mot hjørnet?

Når du sier at du har satt suben til -4 dB i receiverens innstillinger vet jeg ikke helt hvor du har gått inn (fant ikke noe slik på mine innstillinger på RXV1900), men jeg var uansett inne i oppsettet på receiveren og justerte opp volum på suben i forhold til autokalibreringen. Da ble det mer trøkk!

Under innstillingene i receiveren får jeg også spørsmål om LFE/Bass out. Jeg kan her velge SWFR, Front eller Both. Nå står den på Both. Hva skal jeg velge?

Dette ble en del spørsmål, men jeg er fullstendig nybegynner og setter pris på den hjelp jeg kan få!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, LarsGr.

For å si det sånn, så er jeg så "grønn" at jeg ikke aner hva justeringene under suben betyr. Jeg har heller ikke fått med noe bruksanvisning siden dette var utstillingsmodell hos Lefdal. Jeg skal sette Phase til 0 som du skriver, men hva betyr det? Skal power forresten stå på Auto eller Manual og hva betyr det? Jeg kan også sette Bass Boost til +6 dB i stedet for + 12dB hvis du anbefaler det.

Jeg kan også sette suben i hjørnet på stua. Hvilken side av suben skal i så fall stå inn mot hjørnet?

Når du sier at du har satt suben til -4 dB i receiverens innstillinger vet jeg ikke helt hvor du har gått inn (fant ikke noe slik på mine innstillinger på RXV1900), men jeg var uansett inne i oppsettet på receiveren og justerte opp volum på suben i forhold til autokalibreringen. Da ble det mer trøkk!

Under innstillingene i receiveren får jeg også spørsmål om LFE/Bass out. Jeg kan her velge SWFR, Front eller Both. Nå står den på Both. Hva skal jeg velge?

Dette ble en del spørsmål, men jeg er fullstendig nybegynner og setter pris på den hjelp jeg kan få!
    Hyggelig å kunne hjelpe..

Jeg har plassert subben slik at den står mot en yttervegg. Det aktive elementet spiller mot meg(KEF-logoen skal stå mot lytteposisjon).

Bass boost kan stå på +12db om du synes det blir for lite trøkk ellers, det er "volumkontrollen" for subben og indikerer økningen i lydnivå ved 40hz.

Autokaliberingen på min receiver setter også subben altfor lavt, faktisk til -10db så derfor har jeg justert den opp til ønsket nivå. Du må bare justere den så høyt du ønsker..
    Se også til at alle høyttalerene er satt til "small". Crossover kan godt settes til 120hz som du allerede har valgt..

Jeg ville også satt LFE Bass out til "SWFR", er ikke vits at satelittene skal produsere bass....

Hva "phase" eller fase angår så settes denne til 0 om subben settes i front, og 180 om den settes bak...

Med alle innstillinger riktige bør trykket komme...
    Håper dette hjelper..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det en tråd etter min smak, ja!
    Jeg har vært hardbarket KEF-fan i mange mange år, og har eid og hørt det meste av modellene fra denne fabrikanten.
    Akkurat nå kjører jeg ren stereo med KEF reference model 4 sammen med meridian cd pre og radio. Yamaha og sheng ya forsterkere.
    Lyden er helt topp synes jeg, med ekstremt god mellomtone, en krystallklar avslørende diskant og et solid bassfundament som passer alle typer musikk.
    De er ganske strømkrevende, men det er en liten pris å betale for det gode resultatet, spør du meg
    Kommer til å følge med på denne tråden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Hyggelig å kunne hjelpe..

Jeg har plassert subben slik at den står mot en yttervegg. Det aktive elementet spiller mot meg(KEF-logoen skal stå mot lytteposisjon).

Bass boost kan stå på +12db om du synes det blir for lite trøkk ellers, det er "volumkontrollen" for subben og indikerer økningen i lydnivå ved 40hz.

Autokaliberingen på min receiver setter også subben altfor lavt, faktisk til -10db så derfor har jeg justert den opp til ønsket nivå. Du må bare justere den så høyt du ønsker..
    Se også til at alle høyttalerene er satt til "small". Crossover kan godt settes til 120hz som du allerede har valgt..

Jeg ville også satt LFE Bass out til "SWFR", er ikke vits at satelittene skal produsere bass....

Hva "phase" eller fase angår så settes denne til 0 om subben settes i front, og 180 om den settes bak...

Med alle innstillinger riktige bør trykket komme...
    Håper dette hjelper..
    Flotte greier! Høres ut som om jeg er på rett vei. Det siste jeg lurer på i denne omgang er da om Powerknappen under subben stå på Auto eller Manual?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier! Høres ut som om jeg er på rett vei. Det siste jeg lurer på i denne omgang er da om Powerknappen under subben stå på Auto eller Manual?
    Sett den til auto så slår den seg på straks det kommer signal den veien...

Side 12 av 29 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •