Kef's venner - Erfaringer; Q, IQ, Ref, KHT osv - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 569
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hifi_tom
    Har nå gått til anskaffelse av Kht3005se, sammen med en sc-lx71, og syntes det låter helt greit. Ikke noe overveldende akuratt. Men for å være helt ærlig, merka jeg ikke stor forskjell med romkorreksjon på/av, hva i alle dager gjør jeg feil? Nå skal jeg være såpass ærlig å si at høyttaler plassering ikke er helt 100% heller.
    Vent med dommen til elementene har spilt noen timer.. Det er STOR forskjell da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kef refrence

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Vent med dommen til elementene har spilt noen timer.. Det er STOR forskjell da...

Hei er første gang jeg skriver inne her så det blir vell en del nerding til å begynne med. jeg har kjøpt meg et par kef refrence 103/4 og lurer på om det er noen her som har noe kjennskap her til de eventuelt hvordan de lyder mot nyere kef høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iQ90 vs XQ30

Hei, lurte på om det er noen her som har fått testet både iQ90 og XQ30? Er det store forskjeller, verd pengene? Egentlig er iQ90 den prisklassen jeg har lyst til å legge meg på. Høytalerne skal brukes i lag med Pioneer A-A6-J og P-DD6-J i første omgang, mulig forsterkeren blir skiftet ganske snart så vil heller kjøpe noe som jeg blir fornøyd med som jeg slepper å skifte med en gang resten blir oppgradert.

På forhånd takk for hjelp!

Newcomer hajo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen som har erfaring med PSW2500.
    Tenker å ha den sammen med mine XQ40. Hører for det meste musikk. å sliter litt med å få bassen fra XQ40 i lytteposisjon.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at iq serien nå kan kjøpes med ekte tre finish

KEF iQ90 news - whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har KHT3005, hvor setter dele delefrekvensen mellom sub og ht?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har KHT3005, hvor setter dele delefrekvensen mellom sub og ht?
    HTB2-suben spiller ganske høyt, så 100-120hz er en passende crossover..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lx71 får jeg kun mulighetene 100Hz, eller 150Hz, finnes det måter å finjustere litt immelom det intervallet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lx71 får jeg kun mulighetene 100Hz, eller 150Hz, finnes det måter å finjustere litt immelom det intervallet?
    Sånn er det på min VSX1018 også.. Rart at ikke Pioneer har gjort noe med det på dyrere modeller.. Min nabos Denon 3808 kan justeres for hver 10hz....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Har hørt en del på XQ40 denne uken, så lurer svært mye på å gå for disse, og heller kjøre 7.1 oppsett evt. 5.1 med nye fronter. Men er litt i tvil på om disse matcher mtp lydsignatur, og så trengs vel ny effekt til frontene..

Newcomer defektor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og kjøpe noen bak høytallere til mine iq90, men er det noen som har erfaring av hvor stor di burde være?
    har sett på iq10 og iq30. KHT serien ser også intresang ut, billig og pen og se på.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av defektor
    Vurderer og kjøpe noen bak høytallere til mine iq90, men er det noen som har erfaring av hvor stor di burde være?
    har sett på iq10 og iq30. KHT serien ser også intresang ut, billig og pen og se på.
    jeg valgte iQ30 for å få likt lydbilde, de har samme type elementer som iQ90, mens iQ10 har mindre elementer. Regner med iQ10 gjør en god jobb også, men det hender både titt og ofte at jeg setter systemet i extended stereo, da spiller hele 7.2 settet med og da er det kult å ha lik lydsignatur.

Tror ikke det betyr så mye for rent hjemmekinobruk da det for det meste enda ikke er mikset så mye og så høy lyd i surroundkanalene.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av oss er født med ører som peker fremover og da skal man ha gode ører og livlig fantasi for å høre særlig forskjell på klangsignaturen i front og bakhøyttalerene.

Generelt vil jeg anbefale dipol høyttalere til surroundbruk da de gir en mye bedre opplevelse enn direktestrålende.

Det er ikke alle som kan eller vil ha dipoler, men de som har muligheten bør prøve det.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    De fleste av oss er født med ører som peker fremover og da skal man ha gode ører og livlig fantasi for å høre særlig forskjell på klangsignaturen i front og bakhøyttalerene.

Generelt vil jeg anbefale dipol høyttalere til surroundbruk da de gir en mye bedre opplevelse enn direktestrålende.

Det er ikke alle som kan eller vil ha dipoler, men de som har muligheten bør prøve det.
    Vet du av noen dipol høytallere som vil passe bra inn med IQ90?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

He he du burde ta jobb som standup komiker :-D

Jeg prøvde først 10erne men de låt faktisk forskjellig, både med ørene forover og bakover. Men for all del, jeg respekter selvfølgelig at du ikke innehar samme fantasi.
    (Og jeg innrømmer gladelig at jeg syntes det var en morsom kommentar.)

Jeg er også enig i dipoler, det hadde jeg når jeg bodde i enebolig, her jeg bor nå er det desverre ikke mulig.
    8)

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har mirage omnisat prestige som bak til iq5, de er da omnipolare. Synes selv av de gir et bra surround bilde, de er meget elegante og er ikke dominerende på veggen. når det gjelder bakhøyttalere så synes jeg ikke merket har så mye å si da det er sært lite lysbilde som kommer fra de og det stort sett er diskant

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    jeg har mirage omnisat prestige som bak til iq5, de er da omnipolare. Synes selv av de gir et bra surround bilde, de er meget elegante og er ikke dominerende på veggen. når det gjelder bakhøyttalere så synes jeg ikke merket har så mye å si da det er sært lite lysbilde som kommer fra de og det stort sett er diskant
    Har du noen pris liste på dem?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble IQ30 :P
    Kjæresten kom akkurat inn døra med di sånn helt ut av det blå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Føtter til XQ5

Hei kef venner.

Jeg har et par XQ5 i mitt oppsett.
    Er kanskje ikke helt fornøyd med føttene/spikesene som leveres med XQ5.
    Litt vanskelig når man skal flytte på de, samt at jeg syns de står noe utsatt til når folk går forbi osv.

Noen som har forslag til løsning?

Ellers vil jeg skryte litt av kef-oppsettet. Syns det spiller flott både på musikk og film. Kjører 9000ACE som center og rear. 2 stk PSW3500 til sub. Leser at det er mange som klager litt på bassen i XQ5. Hos meg er ikke dette noe problem. Sub'ene brukes stort sett kun til film. Til musikk syns jeg XQ5 leverer presis og fin bass uten sub. Kanskje jeg har vært litt heldig med akustikken i rommet. Vurderer faktisk å kvitte med med psw'ene og prøve HTB2.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund ( og kanskje fortsatt ) var det mange, meg inkludert som trodde at multikanals SACD eller liknende skulle erobre verden med musikk fra alle kanter.
    Da jeg bygde min forrige kino valgte jeg derfor å ha 7 like høyttalere.

Det viste seg etter hvert at dette ikke var så gunstig likevel, all den tid at lyden som man mikser inn i bakkanalene er av en helt annen karakter enn den som kommer forfra, naturlig nok.

Det er jo lite dialog og annen "viktig" informasjon som legges der.

Jeg har etter en del prøving av diverse høyttalere kommet til at det er langt viktigere at man klarer å få bakhøyttalerene til å treffe deg minst mulig "rett i øret" enn hvilken klang det er i dem.
    Derfor er dipoler å foretrekke fremfor direktestrålende.
    Hvilke dipoler man velger er mer opp til utseende og lommebok enn klang mener jeg.
    Ett alternativ til dipoler er å plassere bakhøyttalerene slik at de ikke peker rett i øret, men opp i taket eller liknende.

Det er selvsagt mulig å høre forskjell på 2 bakhøyttalere, men å si at den ene er mye bedre enn den andre er ikke så enkelt.

Selv har jeg valgt å gå for 4 stk Klipch RS42 bak da de er rimelige og helt sorte, noe som passer bra min sorte hule.
    Hadde jeg hatt større krav til utseendet hadde jeg valgt PSB sine Imagine dipoler som ser langt penere ut.

Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •