Swans - Offisiell Tråd - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 53 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1051
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Noen som vet hvorfor LSound priser seg så SINNSYKT opp når de skal selge til Danmark?

Når jeg handler med slike som AVShop, MOTRON og andre, så slår de av norsk MVA, og jeg betaler dansk MVA når den kommer til landet. Men de forholder seg til samme pris. Altså jeg betaler samme for produktet som om jeg bodde i Norge.

Men når jeg sjekker LSound, så tar de 6.990,- for Swans F2.2C i Norge
    Dansk pris er 9.585,- (og pluss frakt ja).
    Og de tar samme høye pris om man vil ha Piano Gloss, eller Rosewood.
    I Norge koster jo Rosewood finish 1.000,- mer. Her er de mere likegyldige hvilken finish man vil ha, for prisen er lagt tykt på i forveien.

Virker for meg som de bare har laget noen skremme-priser, så man ikke skal bestille.
    Men hva er da poenget for LSound med å lage en nettside som henvender seg til store deler av Europa, hvis de ikke kan tilby samme priser?
    Som sagt kommer jo frakten i tillegg, og dermed skjønner jeg ikke helt hvorfor en danske skal betale nesten 40% mer, når det for en nettbutikk er ett fett om den blir sendt til Lofoten eller Danmark.
    L-Sound har ikke full distribusjon av Swans i hele Europa. Salget av Swans er et samarbeid med Soundwave. De må derfor sammen ta hensyn til de eksisterende importørene/salgskanalene i flere av de andre europeiske landene.
    Således er ikke dette L-Sounds feil.

Når det er sagt; vi vet jo at Swans-prisene her hjemme er eksemplarisk lave - sammenliknet med de fleste andre land. Dette takket være Soundwave (og L-Sound) sine lave marginer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Noen som vet hvorfor LSound priser seg så SINNSYKT opp når de skal selge til Danmark?

Når jeg handler med slike som AVShop, MOTRON og andre, så slår de av norsk MVA, og jeg betaler dansk MVA når den kommer til landet. Men de forholder seg til samme pris. Altså jeg betaler samme for produktet som om jeg bodde i Norge.

Men når jeg sjekker LSound, så tar de 6.990,- for Swans F2.2C i Norge
    Dansk pris er 9.585,- (og pluss frakt ja).
    Og de tar samme høye pris om man vil ha Piano Gloss, eller Rosewood.
    I Norge koster jo Rosewood finish 1.000,- mer. Her er de mere likegyldige hvilken finish man vil ha, for prisen er lagt tykt på i forveien.

Virker for meg som de bare har laget noen skremme-priser, så man ikke skal bestille.
    Men hva er da poenget for LSound med å lage en nettside som henvender seg til store deler av Europa, hvis de ikke kan tilby samme priser?
    Som sagt kommer jo frakten i tillegg, og dermed skjønner jeg ikke helt hvorfor en danske skal betale nesten 40% mer, når det for en nettbutikk er ett fett om den blir sendt til Lofoten eller Danmark.
    Hei Tor.

Gøy å se en nordmann i Danmark. Jeg har selv bodd der i 8 år, og blir fremdeles overrasket over at jeg ikke kan få kjøpt øl på bensinstasjonen her i Norge

Som bransjemedlem er det begrenset hvor mye jeg har lov til å skrive om pris her inne, men Roko er en fornuftig mann! :-D

Om du har noen spørsmål omkring prisene på Swans utenfor Norge, så kontakt oss. Jeg lover at du vil få et svar som du blir glad for.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas

men Roko er en fornuftig mann! :-D
    Harry-turer til Norge tar helt av............:-D

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    L-Sound har ikke full distribusjon av Swans i hele Europa. Salget av Swans er et samarbeid med Soundwave. De må derfor sammen ta hensyn til de eksisterende importørene/salgskanalene i flere av de andre europeiske landene.
    Således er ikke dette L-Sounds feil.

Når det er sagt; vi vet jo at Swans-prisene her hjemme er eksemplarisk lave - sammenliknet med de fleste andre land. Dette takket være Soundwave (og L-Sound) sine lave marginer.
    Det er jo en god forklaring RoKo. For når jeg nå søker på høytaleren i Tyskland og finner andre forhandlere. Så er alle sin pris 1.195€, akkurat som hos L-Sound.
    Dermed er det nok som du tegner opp, at de ikke har lov/kan prise seg lavere for å konkurrere med andre importører/distributører.

Og ja, Thomas, jeg får vel et inntrykk av at du på et vis nikker til RoKo sin forklaring, og da faller brikkene på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Harry-turer til Norge tar helt av............:-D
    Haha, ja. De må gjerne ta med øl, bacon og super-piratos til meg når de kommer :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det finnes bilder av baksiden (terminalene) på den nyesteste Diva serien ?

Googlet uten resultat

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lurer på om det finnes bilder av baksiden (terminalene) på den nyesteste Diva serien ?

Googlet uten resultat
    Hva vil du se der? Det er dobbelt sett med terminaler under der hvis det er det du lurer på. Ihvertfall på mine 6.2

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det mulig............................

Noen som har testet 6.2 mot 2.2F? Hva er den store forskjellen på de? Er det verdt oppgraderingen?

Sitter nemlig å vurderer å bytte ut mine 3 mnd gamle 6.2 mot 2.2F.

Er det mer trykk i de, bedre i mellomtonen og oppover, eller bare bedre hele veien?

Noen som kan si noe om det?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva vil du se der? Det er dobbelt sett med terminaler under der hvis det er det du lurer på. Ihvertfall på mine 6.2
    Var noen som sa at Terminale var flyttet fra undersiden på forrige modell til baksiden på siste modell samt at det var oppgradert til Bi-wire terminaler.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Var noen som sa at Terminale var flyttet fra undersiden på forrige modell til baksiden på siste modell samt at det var oppgradert til Bi-wire terminaler.
    Da har det skjedd nå. Når jeg hentet mine 6.2 rett før jul, så var det mkII sa Roger, akkurat kommet. Med blant annet doble sett med terminaler tilbake igjen. Såvidt meg bekjent så er det siste versjon, tror ikke du finner noen med terminaler på baksiden.
    Men ja, du kan bi-wire igjen hvis det er ønskelig. Den muligheten er tilbake igjen på de siste modellene.

Skal du handle?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det skjedd nå. Når jeg hentet mine 6.2 rett før jul, så var det mkII sa Roger, akkurat kommet. Med blant annet doble sett med terminaler tilbake igjen. Såvidt meg bekjent så er det siste versjon, tror ikke du finner noen med terminaler på baksiden.
    Men ja, du kan bi-wire igjen hvis det er ønskelig. Den muligheten er tilbake igjen på de siste modellene.

Skal du handle?
    Vurderer og skifte fronter og center ja (står i tråden min) lyst på noe som spiller musikk på en bedre måte i tilleg til og produsere rå filmlyd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet 6.2 mot 2.2F? Hva er den store forskjellen på de? Er det verdt oppgraderingen?

Sitter nemlig å vurderer å bytte ut mine 3 mnd gamle 6.2 mot 2.2F.

Er det mer trykk i de, bedre i mellomtonen og oppover, eller bare bedre hele veien?

Noen som kan si noe om det?
    Eh, JA - på samtlige punkter. Skulle bare mangle!

Når det er sagt; Diva 6.2 er også fantastiske høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKo:

To spørsmål til deg (eller andre med erfaring):

- Hvordan er 1.1F i forhold til 2.2F?

- Har du hørt 1.1F drevet av Doxa Modell 73, hvordan fungere i tilfelle dette?

Fått tilbakemelding av Skrotnisse på første spørsmål men alltid greit å høre med flere.

Mvh
    Ivan

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Krever sitt rom, men med korrekt utstyr og satt opp skikkelig; herlig!
    Dag Johnsen har et sett slike, og det står der fortsatt. Ganske ulikt Dag... ;-)

2) Ja, dette har vi faktisk testet. Fungerer strålende!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for tilbakemeding RoKo!

Vanskelig å vite hvordan de vil fungere i rommet før en har prøvd og det er ikke høyttalere en lett hiver rundt. Laang tid før jeg eventuelt får råd så jeg får la det ligge og murre i bakhodet.

Nå er det ny receiver eller prosessor på gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Noen som har erfaring med; Swans D10 5.0 D10F | D10R | D10C - Swans - L-Sound AS ?

Vurderer å kjøpe, men vil ha litt feedback først. Hvordan er kvaliteten på disse? Jeg hører som regel mest på musikk, men skal gå over til endel film også når jeg får opp mediasenter. Er ganske ny innen "lyd og bilde" universet, så beklager min uvitenhet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et ønske om å kjøpe Swans f2.2 hjemmekino pakken i den nye kinoen min, Er dette et godt alternativ i et 35 kvm rom? hvilken forsterker vil dere anbefale?? SW?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanten
    Har et ønske om å kjøpe Swans f2.2 hjemmekino pakken i den nye kinoen min, Er dette et godt alternativ i et 35 kvm rom? hvilken forsterker vil dere anbefale?? SW?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=61926&cat=all

Løp og kjøp!

Har akkurat kjøpt de selv, fantastiske høyttalere!

Akkurat nå står de å spiller med Electrocompaniet AW 250R, men får vel Doxa 73 i morgen. Har enda større forventninger til Doxa, selv om det er kanon nå også.

Eventuelt så står det et par Diva 6.2f og en F1.1c(kanonsenter) på torget også.

Har hatt Emotiva på mine gamle Diva 6.2, funker det også!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Swans D2.1SE ?

Hvilke forsterkere anbefales til disse ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Noen som har erfaringer med Swans D2.1SE ?

Hvilke forsterkere anbefales til disse ?

Spør Devilje ;-)

Side 36 av 53 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •