Dalis Entusiaster - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 99 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 599 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Nå runder snart tråden din 100 sider Roger=) Ikke verst=)
    Det går unna nå gutter, ser ut som ikke tråden dør med det første heller. Er jo aktivitet på den hver dag, og det er jo takket å være dere ser du. Viktig å dele informasjon, matching, opplevelser så vi har litt åpent forum her. Ser jo også at det kommer noen friske medlemmer hit også, da lever tråden i beste velgående. Den forsterkern må du bare få i Titanium, er nok den peneste og de NAD produktene er jo ikke akkurat svart heller når jeg tenker på de der Grafit sakene.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei roger, ett par kjappe spørsmål he he. jeg vet du er en svoren fan av parasound til dali, selv har jeg jo mentor 6 nå som jeg synes spiller veldig bra og også bedre enn b&w nautilus 804 som jeg hadde, der manglet jeg nok også riktig forsterker.
    jeg har hele tiden ment at jeg skulle ha en reciever til å drifte høytt mine videre, og da tenkte jeg først på denon4308 men gikk videre til yamaha z7. men nå har jeg begynt og tvile igjen, kanskje kjøpe en effekt og en billigere sorround forst istedet.
    derfor, er parasound 2125 mere enn kraftig nok til og drive mentor 6, eller bør en gå opp til 2250. og hvem har egent den beste forforsterkeren i dag, denon feks 2809 eller yamaha 1900.....

mvh

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    hei roger, ett par kjappe spørsmål he he. jeg vet du er en svoren fan av parasound til dali, selv har jeg jo mentor 6 nå som jeg synes spiller veldig bra og også bedre enn b&w nautilus 804 som jeg hadde, der manglet jeg nok også riktig forsterker.
    jeg har hele tiden ment at jeg skulle ha en reciever til å drifte høytt mine videre, og da tenkte jeg først på denon4308 men gikk videre til yamaha z7. men nå har jeg begynt og tvile igjen, kanskje kjøpe en effekt og en billigere sorround forst istedet.
    derfor, er parasound 2125 mere enn kraftig nok til og drive mentor 6, eller bør en gå opp til 2250. og hvem har egent den beste forforsterkeren i dag, denon feks 2809 eller yamaha 1900.....

mvh
    Jeg synes at forsterkere som yter 125w i 8ohm kan være i det minste laget for slike høytalere, selv har jeg brukt en Rotel RB 1070 og den hadde 130 "strømsterke" watt, men den drev mine ikon høytalere så dårlig. Når det kommer til høytalerernes krav er det bare å mate den med mest mulig watt, du vil aldri få nok i slike kvalitets høytalere. Jo svakere forsterker du har og mindre punch vil du få i høytalerne dine, så mitt råd er å smelle på med en NC2250 og den gir gleder i lange baner. Det er litt ettersom hva du liker selv, men her får du stålkontroll, trøkk og dynamikk omhverandre. Jeg kaller dette en ren dynamitt når det kommer til lyd, hifi er det ikke noe å spare penger på etter min mening. Før eller seinere så trenger du mer guffe, så jeg synes at du burde bare kline til.

Når det kommer til forsterkere så passer lydsignaturen til Yamaha bedre på Dali enn Denon. Den sistnevnte kan virke "slapp i fisken", når folk her inne går over fra Denon til Yamaha så merker de at lydbildet forandrer seg veldig til det positive. De opplever et virkelig løft i lydbildet samt den er mer engasjerende, mange opplever dette som en veldig positiv side fra Yamaha kontra Denon. Om du skal gå til innkjøp av Yamaha så ville jeg testa det ut først, men nå skal jeg ikke si at jeg har rett men jeg tror du vil like det du hører der altså. Jeg har hatt et par Denon forsterkere og de fantes ikke engasjerende i det heletatt, synes lyden var rett og slett kjedelig og gav ikke punch før man dro forsterkern i bunn. Sånn skal det ikke være når man bruker så mye penger på utstyr, ellers håper jeg du finner det du leiter etter av lyd.

Om du skulle lure på mer så kan du gi liv fra deg igjen, så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan.

Dali + Parasound = Sant (Litt fjortiss utsagn)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det roger....

høres nok fornufig det og gå for en 2250 med en gang, den sammen med en 2809 eller 1900 blir jo ikke noe dyrere enn 4308 eller z7.

ser at det ligger en 2250 ute nå, men han skal nok ha litt for mye og jeg har lyst til å lese noen tester på z7 først.

men det at denon generelt er litt slapp, gjelder dette også ved bruk av effektforst. liker design og menyer på denonen godt, men har blitt litt anti hifi klubben etter det siste stuntet dems.

mvh

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det roger....

høres nok fornufig det og gå for en 2250 med en gang, den sammen med en 2809 eller 1900 blir jo ikke noe dyrere enn 4308 eller z7.

ser at det ligger en 2250 ute nå, men han skal nok ha litt for mye og jeg har lyst til å lese noen tester på z7 først.

men det at denon generelt er litt slapp, gjelder dette også ved bruk av effektforst. liker design og menyer på denonen godt, men har blitt litt anti hifi klubben etter det siste stuntet dems.

mvh
    Men Z7 gruser de andre på musikk. Den kan jeg gå god for.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det roger....

mvh
    Prisene på klubben har skremt dem fleste, så det finnes andre alternativer og et rikt bruktmarked.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Prisene på klubben har skremt dem fleste, så det finnes andre alternativer og et rikt bruktmarked.
    Ikke overdriv da RogerW Yamaha, Audiocompaniet har også satt opp prisene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikke overdriv da RogerW Yamaha, Audiocompaniet har også satt opp prisene.
    Hehe, er nok flere som kommer etter men Klubben tok det lengste strået. Nå er kablene på plass og fint ble det, liker QED gitt og det er kvalitet tvers igjennom.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er nok flere som kommer etter men Klubben tok det lengste strået. Nå er kablene på plass og fint ble det, liker QED gitt og det er kvalitet tvers igjennom.
    Husk at de fleste har satt opp prisene gjevnlig, men HFK ventet til siste stund.
    Godt du er fornøyd med kablene

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at de fleste har satt opp prisene gjevnlig, men HFK ventet til siste stund.
    Godt du er fornøyd med kablene
    Jeg hadde en Silver spriral fra før, men om lyden ble bedre kan jeg ikke si noe om men det ble helt killer samling av silver spiral i hvertfall. Har jo 3par nå i hvertfall, ser ikke noe grunn til å skifte dem ut siden dette er killer kabler. De vant faktisk en pris i 1998 fra Whathifi.

Newcomer Tobyt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bli med i denne fine gjengen jeg også med mine gamle Dali 350 som har tjent meg bra i manga år nå.

Sikler litt på Suite serien, og håper det dukker opp noe brukt fremover - noen som skal kvitte seg med C0.8?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobyt
    Får bli med i denne fine gjengen jeg også med mine gamle Dali 350 som har tjent meg bra i manga år nå.

Sikler litt på Suite serien, og håper det dukker opp noe brukt fremover - noen som skal kvitte seg med C0.8?
    Hei og velkommen til den eksklusive klubben vår, det er nok å ta av bare pengene er der. Det finnes alltid noe Dali på brukten, men toppmodellene har det med å gå veldig fort unna. Desverre er det mange som vil ha bra saker, er det noe du lurer på her så spør i tråden. Her vil du få svar på det meste du har på hjertet.

Hva med noe slike da?

DALI Suite 2.8 | FINN torget

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjer det saker! Utsatte tv kjøp og skal gå for reciever istedenfor. Så skal sjekke ut prisene på RXV3900 i morra, og hvis de er ikke satt opp FOR mye så bestiller jeg en.... :lol:

Blir gøy å prøve ut et nytt merke. Ser virkelig fram til det, og håper den kan få enda litt mer ut av Mentorene mine. Spesielt senteren. :grin:

Men jeg takker Denon for mange gode år med lyd. De leverer virkelig varene, men nå er det på tide med noe nytt.

Hva overaska deg mest med overgangen fra Denon til Yamaha, Da-ty?

Veit dette blir litt OT men følger opp tidligere innlegg bare....

Newcomer Tobyt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til den eksklusive klubben vår, det er nok å ta av bare pengene er der. Det finnes alltid noe Dali på brukten, men toppmodellene har det med å gå veldig fort unna. Desverre er det mange som vil ha bra saker, er det noe du lurer på her så spør i tråden. Her vil du få svar på det meste du har på hjertet.

Hva med noe slike da?

DALI Suite 2.8 | FINN torget
    Hmmm....se der ja - ikke ille pris! Da får vi se hva det blir :grin:

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Da skjer det saker! Utsatte tv kjøp og skal gå for reciever istedenfor. Så skal sjekke ut prisene på RXV3900 i morra, og hvis de er ikke satt opp FOR mye så bestiller jeg en.... :lol:

Blir gøy å prøve ut et nytt merke. Ser virkelig fram til det, og håper den kan få enda litt mer ut av Mentorene mine. Spesielt senteren. :grin:

Men jeg takker Denon for mange gode år med lyd. De leverer virkelig varene, men nå er det på tide med noe nytt.

Hva overaska deg mest med overgangen fra Denon til Yamaha, Da-ty?

Veit dette blir litt OT men følger opp tidligere innlegg bare....
    Du får antageligvis en killer oppgradering på dynamikk med 3900 vil jeg tro=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound New Classic 5250 Effektforsterker | FINN torget

En morsom sak til dere med surround, denne vil få laget liv i høytalerne deres.

Koster dog litt penger men det er ikke så ille at det ikke er godt for noe....

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å melde meg inn i klubben etter å ha hørt Lektor 1 på HFK. Er det noen som bruker dali sammen med cambridge, og har noen meninger om denne comboen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Vurderer sterkt å melde meg inn i klubben etter å ha hørt Lektor 1 på HFK. Er det noen som bruker dali sammen med cambridge, og har noen meninger om denne comboen?
    Yes, har hørt komboen flere ganger. Låter litt som med Nad. Bra skyv i bassen, ganske så bra i toppen.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, har hørt komboen flere ganger. Låter litt som med Nad. Bra skyv i bassen, ganske så bra i toppen.
    Daniel, hørt denne med Concept 8?

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Min kjære bror har Cambridge 640 og Dali concept 2 høytalere, de spiller faktisk ganske bra sammen. Hånd i hanske får en si.

Side 99 av 743 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 599 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •