Dalis Entusiaster - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 94 av 743 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 594 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 14850
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endret den litt mens du skrev.... 8)

Alt står jo en slags stue, med litt vegger her og der. Bl.a har venstre høyttaler vegg rett ved siden og høyre har ikke. Vil ha skikkelig rom der jeg kan gjøre masse selv, og det kan man jo ikke når man leier...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Endret den litt mens du skrev.... 8)

Alt står jo en slags stue, med litt vegger her og der. Bl.a har venstre høyttaler vegg rett ved siden og høyre har ikke. Vil ha skikkelig rom der jeg kan gjøre masse selv, og det kan man jo ikke når man leier...
    Jeg leier selv så dette rommet er heller ikke det helt optimale for å si det sånn, skulle ønske at jeg hadde en vegg til begge høytalerne her. Det er vel ikke annet å gjøre enn å få seg noe kåk/leilighet som passer litt mer til denne hobbyen. Er nok ikke mye muligheter her heller gitt, lyden funker greit her så det er ikke noe farlig for å si det sånn.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger. Da var valget tatt etter MANGE runder med meg selv.

Surround-receiveren er koblet vekk og blir levert tilbake i morgen, bakhøytalerne er ryddet vekk og centeren vurderer jeg å selge. Ikon Suben beholder jeg. Bygger kanskje ut til Surround når jeg flytter.

NÅ BLIR DET STEREO og jeg gleder meg til å blåse liv i Concept 8 med en skikkelig forsterker og cd spiller.

Føler meg lettet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hei Roger. Da var valget tatt etter MANGE runder med meg selv.

Surround-receiveren er koblet vekk og blir levert tilbake i morgen, bakhøytalerne er ryddet vekk og centeren vurderer jeg å selge. Ikon Suben beholder jeg. Bygger kanskje ut til Surround når jeg flytter.

NÅ BLIR DET STEREO og jeg gleder meg til å blåse liv i Concept 8 med en skikkelig forsterker og cd spiller.

Føler meg lettet
    YESS!!!!

Dette vil du ikke angre på mister, vil tro smilet om munnen vil komme nærmere nå enn du noengang har trodd. Det er like greit å selge det du ikke bruker, du kan jo gå ut fra hva det koster i dag på klubben og lage en pris ut av det. Jeg gleder meg til å så hva du ender opp med i hvertfall, virkelig moro at du tok til deg mitt råd og fulgte det. Nå skjer det virkelig ting så vi ser åssen dette utarter seg, tror det blir meget bra og det skader ikke å sjekke brukten for litt varer heller.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    YESS!!!!

Dette vil du ikke angre på mister, vil tro smilet om munnen vil komme nærmere nå enn du noengang har trodd. Det er like greit å selge det du ikke bruker, du kan jo gå ut fra hva det koster i dag på klubben og lage en pris ut av det. Jeg gleder meg til å så hva du ender opp med i hvertfall, virkelig moro at du tok til deg mitt råd og fulgte det. Nå skjer det virkelig ting så vi ser åssen dette utarter seg, tror det blir meget bra og det skader ikke å sjekke brukten for litt varer heller.
    Hehe jeg smiler allerede. Visst kommer jeg til å savne filmlyden, men den kommer igjen med tiden og bedre rom=)

Nå har jo ikke jeg så eksklusive høyttalere som deg men har bestemt meg for å gjøre det beste ut av Concept 8, pluss Ikon Sub ved siden av. Skal ikke mangle på trøkk.

Det kan fort bli en Nad C372 til 6900 kr. Klubben anbefaler denne til mine høyttalere. Og kablene de anbefaler har jeg allerede.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en Ikon Vokal 2 bli populær på torget her tro?

Hvor mye kan den gå for?

Jeg ga 3495 for 6 måneder siden, men nå har den gått opp til over 4 på klubben. Og den jeg har er lite brukt.

2500?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en Ikon Vokal 2 bli populær på torget her tro?

Hvor mye kan den gå for?

Jeg ga 3495 for 6 måneder siden, men nå har den gått opp til over 4 på klubben. Og den jeg har er lite brukt.

2500?
    Du kan sikkert ta 2500 for den så det er ikke noe problem, Ikon varer pleier å gå greit unna. Vil anbefale deg til å legge ut en annonse på Finn.no, du vil ikke ha no problem med å selge dette. Gi det litt tid så kjøper du varer eller sparer når pengene kommer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg smiler allerede. Visst kommer jeg til å savne filmlyden, men den kommer igjen med tiden og bedre rom=)

Nå har jo ikke jeg så eksklusive høyttalere som deg men har bestemt meg for å gjøre det beste ut av Concept 8, pluss Ikon Sub ved siden av. Skal ikke mangle på trøkk.

Det kan fort bli en Nad C372 til 6900 kr. Klubben anbefaler denne til mine høyttalere. Og kablene de anbefaler har jeg allerede.
    Etter du har kvittet deg med Yamaha så får du par lapper til gode, da er det bare spare alle pengene du får igjen etter du har solgt det du skal. Sette inn alt på en konto så har du nye høytalere i løpet av kort tid.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter du har kvittet deg med Yamaha så får du par lapper til gode, da er det bare spare alle pengene du får igjen etter du har solgt det du skal. Sette inn alt på en konto så har du nye høytalere i løpet av kort tid.

Ja jeg har ikke glemt Ikon 8 hehe. Men nå tror jeg jeg får ett anlegg som holder max på mine 17 kvadrat.

Pengene jeg får igjen for Yamahaen går til en stereoforsterker og en cd spiller=) Så får vi se om det blir en Ikon 8 på sikt=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Vokal 2 ute for salg=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for noe annet enn NAD C272 da dette kan bli noe spisst med Dali. Hva med en Cambridge eller kanskje en Denon eller kanskje noe helt annet?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra surond til sterio, forstår det ikke, men må jo bare godta det, da....:lol:

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for noe annet enn NAD C272 da dette kan bli noe spisst med Dali. Hva med en Cambridge eller kanskje en Denon eller kanskje noe helt annet?
    Ikke C272, men C372 er det snakk om. Klubben anbefaler denne til Concept 8. Men gjenstår jo å se om jeg liker kombinasjonen.

Kan godt hende det blir en Denon, eller noe annet. Vil hverken ha lyden spiss eller alt for mørkt. En fin mellomting. Så jeg får se hva jeg havner på.

De har så få Denoner på hjemmesiden sin på klubben. Hmm.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Fra surond til sterio, forstår det ikke, men må jo bare godta det, da....:lol:
    Etter 6 måneder med drit i dette rommet med surround er det nok=) Blir surround igjen senere=)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 6 måneder med drit i dette rommet med surround er det nok=) Blir surround igjen senere=)
    Som jeg sa
    okay da...8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke C272, men C372 er det snakk om. Klubben anbefaler denne til Concept 8. Men gjenstår jo å se om jeg liker kombinasjonen.

Kan godt hende det blir en Denon, eller noe annet. Vil hverken ha lyden spiss eller alt for mørkt. En fin mellomting. Så jeg får se hva jeg havner på.

De har så få Denoner på hjemmesiden sin på klubben. Hmm.
    Selvfølgelig det jeg mente....Skrev feil :-)

hadde C272 på Dali 6006 og det fungerte knallbra i bunn men ble veldig spisst i toppen.... og C372 er 272 med forforsterker del.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig det jeg mente....Skrev feil :-)

hadde C272 på Dali 6006 og det fungerte knallbra i bunn men ble veldig spisst i toppen.... og C372 er 272 med forforsterker del.
    Hmm.....skal be de sette den opp men Concept 8 så får jeg se hvordan den fungerer der. Hvis det blir for lyst blir det noe annet. Men de har dårlig med Denon forsterkere i prisklassen 7 - 10 000 på nettsidene sine.

Låter Denon litt varmere forresten?

Snakket med HFK om Denon PMA-1500AE men de sa den kanskje ikke var kraftig nok.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger=) Her sitter jeg å gleder meg til stereoen kommer i hus. Er så lettet etter mye bekymringer.

Men du, vet du om noe integrerte forsterkere fra Parasound til max 10 000 kroner?

Titter på Nad C372 og Denon PMA-1500AE men er redd Denonen ikke vil få ut maks av høyttalerne mine.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger=) Her sitter jeg å gleder meg til stereoen kommer i hus. Er så lettet etter mye bekymringer.

Men du, vet du om noe integrerte forsterkere fra Parasound til max 10 000 kroner?

Titter på Nad C372 og Denon PMA-1500AE men er redd Denonen ikke vil få ut maks av høyttalerne mine.
    De har kun for, effekt og surround kontrollere etter det jeg har sett. Du må nok gå for det eller noe annet moro.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har kun for, effekt og surround kontrollere etter det jeg har sett. Du må nok gå for det eller noe annet moro.
    Vil forforsterkeren du har alene klare å drive Concept 8? Hvor mange watt er det i den?

Side 94 av 743 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 594 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •