Dalis Entusiaster - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 93 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 593 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 14850
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har tenkt mye på Z7, men blir litt i dyreste laget. Så det blir nok 3900 fra Yamaha eller Pioneer SCLX71.

Men planen er tv først...men vi får se. Synes egentlig Denon AVR-2807 gjør jobben bra foreløpig...

Drømmer om skikkelig dedikert rom selv. Hadde vært fantastisk kult!

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har tenkt mye på Z7, men blir litt i dyreste laget. Så det blir nok 3900 fra Yamaha eller Pioneer SCLX71.

Men planen er tv først...men vi får se. Synes egentlig Denon AVR-2807 gjør jobben bra foreløpig...

Drømmer om skikkelig dedikert rom selv. Hadde vært fantastisk kult!
    Det koster skjorta tror jeg=)

Men gud å fett det hadde vært=)

Hvor mye koster Z7? Var det ikke den Da-Ty hadde kjøpt?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Rister Roger ned fra gjerdet*

Ble så stille fra deg igjen nå. Hehe

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Det koster skjorta tror jeg=)

Men gud å fett det hadde vært=)

Hvor mye koster Z7? Var det ikke den Da-Ty hadde kjøpt?
    Z7 ligger på 24000 tror jeg. SÅ noe dyr

Men dette begynner jo å nærme seg Yamaha tråd, så her må vi passe på litt!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud som jeg sikler på de Ikon 8:-D

Her er det bare å håpe at man får igjen på skatten til sommeren:-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z7 ligger på 24000 tror jeg. SÅ noe dyr

Men dette begynner jo å nærme seg Yamaha tråd, så her må vi passe på litt!
    Uten å spore helt av her så ga jeg 19.700 på Elkjøp i går..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Uten å spore helt av her så ga jeg 19.700 på Elkjøp i går..
    Det var jo ei lei pris og denne prisen gav de deg uten å prute ?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var jo ei lei pris og denne prisen gav de deg uten å prute ?
    Nei, jeg bare spurte hvor mye han kunne selge den for. Ikke hva veiledende pris er.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det er jo sykt bra pris! :-D

Er jo veldig greit når personen som selger deg den ikke veit hva han selger og heller ikke har noen pris, da trykker man en knapp og får opp en pris, en slags minstepris. Sikkert den han/hu har gitt deg. Så heldig der du. :-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roger=) Du ville ha litt testing-news fra meg. Det skal du få nå.

Har KUN testet musikk i dag, og driver for fullt ennå.

Det jeg synes er negativt er at musikken til Josh Groban f.eks (jeg er veldig glad i musikken hans) virker å ikke låte like oppløst og klart i Pure Direct som det gjorde på Denonen. Det liker jeg IKKE, da denne musikken høres ofte.

Ei hel Evanescence-plate ble spilt etter Groban, og det spilte straks bedre på denne musikken (det var motsatt på Denonen).

I skrivende stund spiller jeg Within Temptation og jeg føler meg desverre ikke helt tilfredsstilt.

Men mer testing skal gjøres nå og videre ett par dager, før jeg tar avgjørelsen om hva jeg gjør. Jeg har fortsatt mange dager igjen av min returrett på Elkjøp (heldigvis)

Mistenker også sterkt at min Blu-ray spiller som jeg kjører musikken min gjennom pr dags dato (med HDMI) har mye skyld her i at det ikke blir bedre. Og receiver også, når det gjelder spesielt bass. Det er ikke imponerende bass i det hele tatt. Den er ikke stram og deilig overhodet. Jeg skjønner dere som anbefaler effeftforsterker meget godt, og beholder jeg receiveren blir det effekt på meg på sikt.

Jeg sitter her med følelsen at disse høyttalerne har så vanvittig mye mer i seg enn jeg hører. Hvis ikke er de ikke verdt 7 000 kr for fem flate øre etter min oppfatning. Mini-stereoanlegget jeg hadde for flere år siden til 4 000 kr låt minst like rent som det gjør her akkurat nå.

Andre ting jeg synes er negativt er at det virker som det ikke går ann å gjøre en dritt selv av manuelle innstillinger i Pure Direct. Subwoofer virker ikke å kunne benyttes heller i denne funksjonen, det gjorde den på Denonen.

Nei.......dette er for dårlig. Triste fakta. Blir jo lei meg etter å ha brukt så mye penger. Føler jeg har fått igjen null og niks.

Jeg liker godt å dele erfaringer med folk her inne, og hater å måtte fortelle gang på gang at mitt eget ikke leverer

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hei Roger=) Du ville ha litt testing-news fra meg. Det skal du få nå.

Har KUN testet musikk i dag, og driver for fullt ennå.

Det jeg synes er negativt er at musikken til Josh Groban f.eks (jeg er veldig glad i musikken hans) virker å ikke låte like oppløst og klart i Pure Direct som det gjorde på Denonen. Det liker jeg IKKE, da denne musikken høres ofte.

Ei hel Evanescence-plate ble spilt etter Groban, og det spilte straks bedre på denne musikken (det var motsatt på Denonen).

I skrivende stund spiller jeg Within Temptation og jeg føler meg desverre ikke helt tilfredsstilt.

Men mer testing skal gjøres nå og videre ett par dager, før jeg tar avgjørelsen om hva jeg gjør. Jeg har fortsatt mange dager igjen av min returrett på Elkjøp (heldigvis)

Mistenker også sterkt at min Blu-ray spiller som jeg kjører musikken min gjennom pr dags dato (med HDMI) har mye skyld her i at det ikke blir bedre. Og receiver også, når det gjelder spesielt bass. Det er ikke imponerende bass i det hele tatt. Den er ikke stram og deilig overhodet. Jeg skjønner dere som anbefaler effeftforsterker meget godt, og beholder jeg receiveren blir det effekt på meg på sikt.

Jeg sitter her med følelsen at disse høyttalerne har så vanvittig mye mer i seg enn jeg hører. Hvis ikke er de ikke verdt 7 000 kr for fem flate øre etter min oppfatning. Mini-stereoanlegget jeg hadde for flere år siden til 4 000 kr låt minst like rent som det gjør her akkurat nå.

Andre ting jeg synes er negativt er at det virker som det ikke går ann å gjøre en dritt selv av manuelle innstillinger i Pure Direct. Subwoofer virker ikke å kunne benyttes heller i denne funksjonen, det gjorde den på Denonen.

Nei.......dette er for dårlig. Triste fakta. Blir jo lei meg etter å ha brukt så mye penger. Føler jeg har fått igjen null og niks.
    Legger du ut noen bilder av oppsettet ditt. Lettere å hjelpe til når en har et utgangspunkt å se på.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Legger du ut noen bilder av oppsettet ditt. Lettere å hjelpe til når en har et utgangspunkt å se på.
    Jeg prøvde, men skjønner ikke hvorfor det ikke gikk. Prøvde å laste det opp fra Mine bilder på pcen jeg men. Gjorde som Roger sa.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk på bindersen under innlegget og last opp. Bildene må være under 1MB, du får beskjed hvis de er for store.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronna:

Du er på samme nivå som meg når jeg hadde surround receiver i hus, fikk aldri den lyden jeg ønsker og bassen og det hele var rett og slett for kjedelig. Angrer ikke en døyt for at jeg gikk over til stereo, det er mye lettere å integrere samt man slipper kalibrering og den jobben som skal til får å få den lyden man ønsker. Ta deg en tur på klubben og hør på høytalerne dine med effekttrinn, du vil få en aha opplevelse du som ikke trodde fantes. Når jeg gikk over til stereo så var dette som et vekkelsesmøte med Ikon, aldri hørt så mye bass fra dem noengang. Jeg brukte to forskjellige effekter på receivern også, en Ps Audio HCA 2 og Rotel RB 1070. Det var en forbedring men synes enda det var enda slapt og lite engasjerende. Jeg har ikke rom til surround her så det er helt utelukket, men ideen min var å prøve men jeg gadd rett og slett ikke.

Man må ha et anlegg som passer rommet, du sier du selv sliter med å integrere anlegget ditt godt nok. Det passer rett og slett ikke inn hos deg ettert sånn jeg har forstått det, men ville jeg vært deg så ville jeg heller levert receiver og gått til innkjøp av forsterker og cdspiller. Du vil få mye mer glede av det enn å plages med den type plassering du har nå, etter det jeg leser har du høytalerne 1,50m fra hverandre som jeg synes er litt lite. Jeg selv har de 45cm fra bakvegg, høyre høytaler står 30cm fra sideveggen. Dette gir nok luft her i heimen så de får pustet ut, se om du kan prøve å flytte anlegget litt så ser du hva du får til der. Er kanskje ikke så lett siden du har et litt vanskelig rom, men om bildene dine er for store så kan du nedskalere dem med et lite enkelt program som finnes på nettet.

Nå vil jeg at du drar på klubben og får en demo på det som er ideelt for deg, så du endelig skal få glede av anlegget ditt. Det går ikke ann å kjøpe anlegg og ikke få glede av det på over et halvt år, da passer det rett og slett ikke inn hos deg. Når det kommer til bluray spiller i den prisklassen så vil du få en veldig tilbakelent lyd, virker rett og slett flatt og kjedelig. Det er bedre for deg om du prøver med en vanlig cd spiller, snakk med en kamerat om du kan låne hans og teste litt på egenhånd. Det er en del faktorer her som få ting bedre, men du må finne det svakeste leddet og det er ikke receivern din i hvertfall. Den skal da gi et hakk bedre lydbilde enn det Denon'en din gjorde, men det er selve kilden du på se å få bytta ut. Denon BT-2500 bluray spillern har samme lydkvaliteten til Denon DV-1940 dvdspiller på cd avspilling. Du må rimelig bra opp i pris om du skal ha en multispiller. Det koster deg mindre og anskaffe deg en dedikert cdspiller enn å tro på mirakler med en en rimelig bluray. Jo mer du betaler og bedre kvaliteter får du, er sånn det er bare..

Dette er ikke for å presse deg eller noe, men du sitter med et anlegg som bare skaper problemer for deg. Så her må noe drastisk gjøres, ta deg en tur og sjekk markedet nå. Dette vil du ikke angre på i tiden som kommer, kanskje om en uke sitter du hjemme og koser deg med favorittmusikken og har den lyden du ønsker. Tenk litt på det....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AAAh... har nå Dali Helicon 300mk2 på prøve.. EKSTREMT god sak asså . Målet er Helicon 400.. men veien dit er litt lang .. spesielt nå med dagens priser.

Elektronikk:
    Lyngdorf DPA-1, Lyngdorf SDA2175. Drivverk: Arcam cd192T.

Annet utstyr:
    B&W ASW850 sub.

Jeg er iallefall helfrelst :S. Spent på hva BW CM9 kommer til å varte opp med, men kan aldri tenke meg at det er i nærheten ( ikke det at jeg tror den er "dårlig", men H300 har iallefall truffet innertier på meg).

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    AAAh... har nå Dali Helicon 300mk2 på prøve.. EKSTREMT god sak asså . Målet er Helicon 400.. men veien dit er litt lang .. spesielt nå med dagens priser.

Elektronikk:

Annet utstyr:
    B&W ASW850 sub.

Jeg er iallefall helfrelst :S. Spent på hva BW CM9 kommer til å varte opp med, men kan aldri tenke meg at det er i nærheten ( ikke det at jeg tror den er "dårlig", men H300 har iallefall truffet innertier på meg).
    Sykt bra HT denne 300mk2. Meget bra dynamikk og et stort lydbilde i denne lille HT. Har hørt de på både Nad M3 og lyngdorf elektronikk. Helt konge på M3

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Elektronikk:

Annet utstyr:
    B&W ASW850 sub.

Dali er flott, sånn er det bare og flere burde skjønne at Dali er ikke noe for pyser.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tronna:

Du er på samme nivå som meg når jeg hadde surround receiver i hus, fikk aldri den lyden jeg ønsker og bassen og det hele var rett og slett for kjedelig. Angrer ikke en døyt for at jeg gikk over til stereo, det er mye lettere å integrere samt man slipper kalibrering og den jobben som skal til får å få den lyden man ønsker. Ta deg en tur på klubben og hør på høytalerne dine med effekttrinn, du vil få en aha opplevelse du som ikke trodde fantes. Når jeg gikk over til stereo så var dette som et vekkelsesmøte med Ikon, aldri hørt så mye bass fra dem noengang. Jeg brukte to forskjellige effekter på receivern også, en Ps Audio HCA 2 og Rotel RB 1070. Det var en forbedring men synes enda det var enda slapt og lite engasjerende. Jeg har ikke rom til surround her så det er helt utelukket, men ideen min var å prøve men jeg gadd rett og slett ikke.

Man må ha et anlegg som passer rommet, du sier du selv sliter med å integrere anlegget ditt godt nok. Det passer rett og slett ikke inn hos deg ettert sånn jeg har forstått det, men ville jeg vært deg så ville jeg heller levert receiver og gått til innkjøp av forsterker og cdspiller. Du vil få mye mer glede av det enn å plages med den type plassering du har nå, etter det jeg leser har du høytalerne 1,50m fra hverandre som jeg synes er litt lite. Jeg selv har de 45cm fra bakvegg, høyre høytaler står 30cm fra sideveggen. Dette gir nok luft her i heimen så de får pustet ut, se om du kan prøve å flytte anlegget litt så ser du hva du får til der. Er kanskje ikke så lett siden du har et litt vanskelig rom, men om bildene dine er for store så kan du nedskalere dem med et lite enkelt program som finnes på nettet.

Nå vil jeg at du drar på klubben og får en demo på det som er ideelt for deg, så du endelig skal få glede av anlegget ditt. Det går ikke ann å kjøpe anlegg og ikke få glede av det på over et halvt år, da passer det rett og slett ikke inn hos deg. Når det kommer til bluray spiller i den prisklassen så vil du få en veldig tilbakelent lyd, virker rett og slett flatt og kjedelig. Det er bedre for deg om du prøver med en vanlig cd spiller, snakk med en kamerat om du kan låne hans og teste litt på egenhånd. Det er en del faktorer her som få ting bedre, men du må finne det svakeste leddet og det er ikke receivern din i hvertfall. Den skal da gi et hakk bedre lydbilde enn det Denon'en din gjorde, men det er selve kilden du på se å få bytta ut. Denon BT-2500 bluray spillern har samme lydkvaliteten til Denon DV-1940 dvdspiller på cd avspilling. Du må rimelig bra opp i pris om du skal ha en multispiller. Det koster deg mindre og anskaffe deg en dedikert cdspiller enn å tro på mirakler med en en rimelig bluray. Jo mer du betaler og bedre kvaliteter får du, er sånn det er bare..

Dette er ikke for å presse deg eller noe, men du sitter med et anlegg som bare skaper problemer for deg. Så her må noe drastisk gjøres, ta deg en tur og sjekk markedet nå. Dette vil du ikke angre på i tiden som kommer, kanskje om en uke sitter du hjemme og koser deg med favorittmusikken og har den lyden du ønsker. Tenk litt på det....

Takk for ett fint innlegg=) Setter pris på at folk gidder å hjelpe meg med svar=) Ja jeg er også på randen til å foreta meg noe nå, så det skjer nok noe i nermeste fremtid. La ut ett bilde av anlegget mitt forfra under tråden Yamaha 1900/3900 så du kan titte hvis du vil og så kan vi prate videre her=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra skrevet Roger. Du hjelper mange her...

Jeg sitter å tenker en del selv hva jeg skal gjøre videre. Jeg har lyst til å hente mer ut av Daliene, men jeg tror dessverre at de blir nok videresolgt til sommeren. De er fantastiske høyttalere uten tvil, men ikke akkurat det jeg er ute etter har jeg funnet ut. Men så veit jeg ikke helt hva jeg vil ha enda. Det å ikke ha et dedikert rom gjør det ikke så mye lettere...Dette er ingen kritikk mot Mentor høytalerne, for de er fantastiske men ønsker noe mer. Så får vi se hva det blir...

For å være helt ærlig, sliter jeg å høre fantastiske forskjeller mellom en høyttaler til 15 000 og en til 25 000. Jeg ønsker dynamikk og pønsj (nei ikke CV bass) framfor klokkerein diskant og perfekt mellomtone. Så jeg kommer nok til å gå nedover i prisklasse neste gang.... kanskje... men her finnes det også masse løsninger.

Det jeg kanskje ser for meg er at når jeg flytter ut til sommeren og skaffer meg et eget sted som jeg eier (leier bare nå) er at jeg kommer nok til å selge det meste og starte helt fra scratch igjen... Prøve nye ting, og mikse og trikse litt og prøve å ordne et skikkelig rom/stue. Problemet med leilighet er at man ikke kan spille høyt, og det er noe jeg vil...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra skrevet Roger. Du hjelper mange her...

Jeg sitter å tenker en del selv hva jeg skal gjøre videre. Jeg har lyst til å hente mer ut av Daliene, men jeg tror dessverre at de blir nok videresolgt til sommeren. De er fantastiske høyttalere uten tvil, men ikke akkurat det jeg er ute etter har jeg funnet ut. Men så veit jeg ikke helt hva jeg vil ha enda. Det å ikke ha et dedikert rom gjør det ikke så mye lettere...Dette er ingen kritikk mot Mentor høytalerne, for de er fantastiske men ønsker noe mer. Så får vi se hva det blir...

Det jeg kanskje ser for meg er at når jeg flytter ut til sommeren og skaffer meg et eget sted som jeg eier (leier bare nå) er at jeg kommer nok til å selge det meste og starte helt fra scratch igjen... Prøve nye ting, og mikse og trikse litt og prøve å ordne et skikkelig rom/stue. Problemet med leilighet er at man ikke kan spille høyt, og det er noe jeg vil, med bass som lager sprekker i muren...
    Jeg er ikke noen proff men snakker om egne erfaringer og hvordan ting er og har blitt med dette lydopplegget. Du kan få mere ut av dine Dali med litt mere supplerende effekter, skal faktisk teste mentor 6 her snart også. Jeg får nesten se åssen den fungerer i hjemlige omgivelser. Det er mye morsomt på markedet, men jeg tror du virkelig kan få mer moro med en effekt til anlegget ditt. Åssen er rommet ditt da bygget opp da? Bass som lager sprekker ja, vet ikke om jeg får til sprekker men jeg fikser uten problemer veldig sure naboer.

Hva med Mentor 8 ? De smeller......

Side 93 av 743 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 593 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •