Dalis Entusiaster - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 92 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 592 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 14851
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Waters lever, men han følger med fra sidelinjen når dere snakker om surround og slike ting. Men tips til rimelig cd spiller har jeg som er meget bra også, hva med denne?

TonArt • Marantz CD-6002

Denne er meget god og fått kjempe bra omtale som jeg kan linke til under her:

Marantz CD6002 - whathifi.com

Det er en god kandidat for en cdspiller som ikke koster skjorta, synes det er greit å gi minst 4k for en slik. Man vil vel ikke ha Elkjøp anlegg, vil man det?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 7 review - whathifi.com

Dali Ikon 7 test, er det først nå den er testet av What Hifi?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    det er en ting som er under vurdering, og det er å returnere Yamahaen til Elkjøp (Det er under 30 dager siden jeg kjøpte den), reise på klubben å kjøpe meg en stereoforsterker og kjøre stereo frem til jeg flytter en annen plass. Kan jo bare beholde alle høyttalerne å sette dem vekk så lenge.

For jeg har ett vanskelig rom til surround.

Hva synes dere om denne løsningen? Fristende å gjøre det sånn så lenge rommet er vanskelig. Gjør jeg dette kan jeg jo bare bytte ut stereoforsterkeren den dagen jeg flytter med en reciever. Høyttalerne har jeg jo.

Forslag?
    Ja til STEREO

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva synes dere om denne løsningen? Fristende å gjøre det sånn så lenge rommet er vanskelig. Gjør jeg dette kan jeg jo bare bytte ut stereoforsterkeren den dagen jeg flytter med en reciever. Høyttalerne har jeg jo.

Forslag?
    Hvis du går den veien, ville jeg ha kjøpt stereoutstyr som er kraftig nok for høyttalerne dine, og med prosessorinngang. Da legger du til receiver den dagen du skal til surround, uten å bytte ut noe. Og du trenger ikke å tenke særlig på receiverens evne til å drive store fronter. Både Parasound, Densen, Hegel og mange andre har produkter med slike innganger.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronna:

Kjøpe herfra?

JFS SOUND SYSTEMS

JFS Sound Systems

Be om en pakkepris på Parasound NC2100 og 2250, se hva de kan gi deg i rabatt på denne pakken. Det kan hende de kan gi deg no rabatter, men det finner du ut ved å kontakte de. Det er bare å selge det du har av surroundutstyr, så har du Ikon og Parasound før du vet ordet av det.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvis du går den veien, ville jeg ha kjøpt stereoutstyr som er kraftig nok for høyttalerne dine, og med prosessorinngang. Da legger du til receiver den dagen du skal til surround, uten å bytte ut noe. Og du trenger ikke å tenke særlig på receiverens evne til å drive store fronter. Både Parasound, Densen, Hegel og mange andre har produkter med slike innganger.
    Hi-Fi klubben anbefaler meg Nad C372 til Concept 8. Det er en power forsterker som får det beste ut av høyttalerne mine.

Noen innvendinger?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tronna:

Kjøpe herfra?

JFS SOUND SYSTEMS

JFS Sound Systems

Be om en pakkepris på Parasound NC2100 og 2250, se hva de kan gi deg i rabatt på denne pakken. Det kan hende de kan gi deg no rabatter, men det finner du ut ved å kontakte de. Det er bare å selge det du har av surroundutstyr, så har du Ikon og Parasound før du vet ordet av det.
    Ja men den beste løsningen for meg kan være å beholde alt av høyttalere for å bygge ut til surround igjen den dagen jeg sitter i ett bedre rom.

Ergo kan jeg bare levere inn yamahaen igjen å kjøpe en stereoforsterker.

Jeg vet hvor glad jeg er i film så det kan hende jeg angrer hvis jeg selger alt. Synes denne løsningen virker god for meg.

Stereo frem til flytting=)

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben anbefaler meg Nad C372 til Concept 8. Det er en power forsterker som får det beste ut av høyttalerne mine.

Noen innvendinger?
    Så da kan NAD C370 funke som nødløsning til Ikon8 å da eller?
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger: Jeg har funnet ut at så lenge jeg har Concept 8 så trenger jeg ikke en så kraftig forsterker som Parasounden din.

Men til Ikon 8 er det en annen sak

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Så da kan NAD C370 funke som nødløsning til Ikon8 å da eller?

Hei. Denne forsterkeren kjenner jeg ikke til. Roger har Ikon 8 så hør med han=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger: Jeg har funnet ut at så lenge jeg har Concept 8 så trenger jeg ikke en så kraftig forsterker som Parasounden din.

Men til Ikon 8 er det en annen sak
    Hvorfor ikke bare smelle til så har du riktig forsterkersett til den tiden da du får ikon i hus? Det å kjøpe en forsterker da og en etter så blir det jo mere tap enn gleder? Du får 13k igjen for den forsterkern din, og evt lån 7k fra noen så har du forsterkersettet i boks.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare smelle til så har du riktig forsterkersett til den tiden da du får ikon i hus? Det å kjøpe en forsterker da og en etter så blir det jo mere tap enn gleder? Du får 13k igjen for den forsterkern din, og evt lån 7k fra noen så har du forsterkersettet i boks.
    Ja du har rett i det Roger, men det blir vanskelig å skrape sammen alle de pengene til Parasound.

Men hvis jeg kjøper Ikon 8 så brukes jo den etterhvert til Surround med tiden, så da spørs det om jeg vil legge så mye penger i de to stereoforsterkerne.

For å være helt ærlig så tenker jeg så det gjør vondt nå. Kommer jeg til å angre hvis jeg kvitter meg med surrounden? Osv osv. Jeg er i det hele tatt veldig usikker på hele anlegg greia akkurat nå. Jeg klarer ikke å ta valget. Når både surround og stereo drar i hver sin ende. Og jeg står midt i mellom.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har rett i det Roger, men det blir vanskelig å skrape sammen alle de pengene til Parasound.

Men hvis jeg kjøper Ikon 8 så brukes jo den etterhvert til Surround med tiden, så da spørs det om jeg vil legge så mye penger i de to stereoforsterkerne.

For å være helt ærlig så tenker jeg så det gjør vondt nå. Kommer jeg til å angre hvis jeg kvitter meg med surrounden? Osv osv. Jeg er i det hele tatt veldig usikker på hele anlegg greia akkurat nå. Jeg klarer ikke å ta valget. Når både surround og stereo drar i hver sin ende. Og jeg står midt i mellom.
    Du får slo kron eller mynt, parasounden kan du bruke sammens med evt receiver. Er jo bypass funksjon her så du bruker parasound settet på musikk, så bruker du receiver og parasound effekt på film. Det som er så bra med dette settet at du kan kjøre disse delt, så du slipper å tenke på at du skal bruke receiver til musikk. Dette blir seperate deler, så det er det beste for deg og fremtiden.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man vil vel ikke ha Elkjøp anlegg, vil man det?
    Jeg kjøpte meg en Yamaha DSP-Z7 på Elkjøp i dag.
    Er ikke det Elkjøpanlegg da?8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg kjøpte meg en Yamaha DSP-Z7 på Elkjøp i dag.
    Er ikke det Elkjøpanlegg da?8)
    Hehe, du sier noe gitt og grattis med feit receiver du har i hus.

Jeg tenkte mere på de kompakte flotte anleggene deres, men Elkjip kommer seg etter det MAW sier så det mer AV varer der i fremtiden enn det pleier å være.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du sier noe gitt og grattis med feit receiver du har i hus.

Jeg tenkte mere på de kompakte flotte anleggene deres, men Elkjip kommer seg etter det MAW sier så det mer AV varer der i fremtiden enn det pleier å være.
    Jeg tror ikke "du får ikke fet lyd der du kjøper kjølskap" nødvendigvis stemmer:-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde faktisk RXV-3900 på Elkjøp i utstillinga til 12.990,-
    Ikke værst det.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det varierer jo VELDIG fra butikk til butikk, roger... men veit hvertfall at de 3 store i oslo området har gjort mye med lyddelen, dvs. lørenskog, sandvika og vinterbro. Men de mindre stinker fortsatt like mye.... 8)

Grattis med Z7, og 13000 for 3900 æ'kke gærnt!

Satte foresten opp årets anlegg fra lyd og bilde idag, dvs. KEF og Pioneer. Låter konge! Blir noe pakkegreier på etterhvert...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 3900 til 12 995 på Elkjøp=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken receiver heller du mest mot Maw? Yamahaen er feit altså=) Som jeg sa tidligere har nok høyttalere og kalibrering mye å si her. Jeg jobber personlig med saken.

Tenk hvordan den hadde låtet på ett fullt ikon sett i ett dedikert rom. *drømme*

Side 92 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 592 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •