Dalis Entusiaster - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 90 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 590 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 14851
    Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hehe!! synd at det er fare for at det er kloakk vann denne gangen da :-?
    Hørte rykter om mange gode tilbud forrige gang.

Essda, litt kloakk i høytalerene må vi alle tåle

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Problemer alt? Jeg sier som jeg alltid sier, stereo for alle penga og har vært igjennom den biten selv og det er ikke lett å få den lyden man ønsker med surround. For min del er musikken viktig og nå har du muligheten til kjøpe deg en for og effekt av parasound til max 18laken, selg noe av det du har så har nok penger til et godt stereo oppsett. Om film er viktig så må du virkelig jobbe med kalibrering og innstillinger så det holder. Eller hva? Jeg synes du burde vurdere stereotanken litt..
    Vurderer den ikke bare litt heller. Men ikke lett å gi slipp på film når man er veldig glad i det skal jeg si deg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Film er viktig, og jeg har jo ikke lyst til å gi helt slipp på det før jeg har fått virkelig prøvd alt riktig innstilt=(

Men jeg har så dårlig erfaring med dette=( Føler for hjelp av noen som kan det
    Prøv å finn noen på forumet som bor i nærheten om du evt kan få hjelp, hadde du bodd i nærheten av oslo så kunne kanskje Daniel ha hjulpet deg. Han har jo en del greie på dette.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å laste opp ett bilde fra maskinen min, men..........får det ikke til

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig tanke du sitter med der.

Det er jo litt å velge i på Klubben som stereoforsterkere, aktuelle kandidater ville vært en av disse:

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C372 Integrert forsterker

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-1500AE Integrert forsterker

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker

Den siste er nok 1500kr mer enn du har på ditt budsjett, nå kjenner jeg ikke disse forsterkerne hvordan de låter i klang og det hele. Ta disse kandidatene og prøv dem ut på klubben, se hva som låter best på dine høytalere. Du får nok greit trøkk med disse forsterkerne, kan ikke si så mye på stående fot hva som egner seg best. Det er jo bare å sjekke ut på klubben, så får ørene dine dømme litt også. Om du selger hjemmekino utstyret ditt så har du en del slanter til noe annet moro også. Kan ikke komme med no fasitsvar hva som er best, men ville bare kommet meg dit og sjekka ut så fort som bare mulig.

Håper du kan få sjekka ut dette og gitt litt testomtale til oss her inne også, vil gjerne høre om litt matcher og mismatcher.

Vi tenker rimelig likt her=) Nøyaktig disse 3 jeg har sett på=)

Hmm......aner ikke hvordan Cambridge spiller sammen med Dali. Men Nad frister litt, må innrømme det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tenker rimelig likt her=) Nøyaktig disse 3 jeg har sett på=)

Hmm......aner ikke hvordan Cambridge spiller sammen med Dali. Men Nad frister litt, må innrømme det.
    Min bror har Cambrigde 640 forsterker og cd spiller i samme serie, av høytalere så har han Dali Consept 2 stativ. Det er et fint lite anlegg, etter det jeg har prøvd på den så kan Cambridge virke litt snill, den går ikke så dypt i bassen som den egentlig skulle ha gjort. De lager kjempefine produkter, men det er ikke alle de passer for.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror har Cambrigde 640 forsterker og cd spiller i samme serie, av høytalere så har han Dali Consept 2 stativ. Det er et fint lite anlegg, etter det jeg har prøvd på den så kan Cambridge virke litt snill, den går ikke så dypt i bassen som den egentlig skulle ha gjort. De lager kjempefine produkter, men det er ikke alle de passer for.
    Naden trykker saft ut av C8 hvert fall=)

Men så var det det om den får frem alle detaljer osv. Hører en del musikk som Josh Groban og sånn så vet ikke om denne matcher da.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det enkelt da: jeg er en allrounder på musikk, så jeg trenger en forsterker som er allrounder også.

Ringe klubben i morra å høre litt=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 skal visst også være god på det meste. Forskjellig musikk. Dette kan vel du svare på Roger=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikter meg inn mot å ha Ikon 8 og Ikon 2 til sommeren=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 skal visst også være god på det meste. Forskjellig musikk. Dette kan vel du svare på Roger=)
    Det er allroundere ja, funker til det meste her i huset.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt meg ned for å switche litt på tvboksen i går, og etter noen par trykk kom jeg frem til NRK3 der Starwars EP2 skulle begynne. Skrudde volumet opp opp OPP og filmen startet. Musikken på begynnelsen der rulleteksten går ut i universet var bare fantastisk digg. Ikon 8 gjorde jobben ekstremt bra og litt til.
    Og når de store "flya" kom, var det bare enormt med godbass som kom ut av høytalerne :twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Satt meg ned for å switche litt på tvboksen i går, og etter noen par trykk kom jeg frem til NRK3 der Starwars EP2 skulle begynne. Skrudde volumet opp opp OPP og filmen startet. Musikken på begynnelsen der rulleteksten går ut i universet var bare fantastisk digg. Ikon 8 gjorde jobben ekstremt bra og litt til.
    Og når de store "flya" kom, var det bare enormt med godbass som kom ut av høytalerne :twisted:
    Jeg har ikke sett film på disse høytalerne, men til musikk får jeg ut det jeg ønsker av dem i hvertfall. De er er ganske råe i spillingen, masse trøkk og moro på engang. Viktig med nok guffe så løser dem seg opp meget fort, driver å tester ut en plate med "Black Strobe" på dem. Tør ikke å guffe opp for bassen på denne plata er så vill at naboene kommer til å klage, så jeg tar ikke sjansen men jeg har god lyd fra bunnen av så jeg klarer meg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mitt forsøk på finjustering fortsetter=)

Vel, har fått testet mer og lært bitte litt mer fra manualen siden i går.

Pr akkurat nå låter det varmt, fyldig og relativt fett. yamahaen har også blåst mer liv i bakhøyttalerne mine.

Forsøke å få den dialogen litt høyere nå så blir dette meget bra=)

Musikk har det blitt litt testing av også i Pure Direct. Låt ikke overveldende fint, men skal kalibrere litt her også så får vi se=)

P.S: Autosetup satte fronterne til Large og deling på 40 hz!!!!!! Merkelig. Alle sier de bør stå på 80 men.

* Snakket med en hyggelig og serviceinnstilt kar på klubben i dag i tlf. Anbefalte på det varmeste Nad C372 til Concept 8. Denon 1500 eller hva det var kunne bli litt i minste laget sa han. Men jeg glemte å spørre hvordan Naden ville gjort seg som effektforsterker i oppsettet mitt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pr akkurat nå låter det varmt, fyldig og relativt fett. yamahaen har også blåst mer liv i bakhøyttalerne mine.

Musikk har det blitt litt testing av også i Pure Direct. Låt ikke overveldende fint, men skal kalibrere litt her også så får vi se=)

P.S: Autosetup satte fronterne til Large og deling på 40 hz!!!!!! Merkelig. Alle sier de bør stå på 80 men.

* Snakket med en hyggelig og serviceinnstilt kar på klubben i dag i tlf. Anbefalte på det varmeste Nad C372 til Concept 8. Denon 1500 eller hva det var kunne bli litt i minste laget sa han. Men jeg glemte å spørre hvordan Naden ville gjort seg som effektforsterker i oppsettet mitt.
    Du kan jo stille om dette på forsterkern din, sett høytalerne dine til small så subben tar alle frekvenser under 40hz.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke om Nad kommer til å utgjøre noe forskjell lydmessig. Heller stikk motsatt. En Vincent SP331 kan gjøre en god jobb her. Eller Parasound

http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=497

Sp331 har rør på inngangstrinnet. Slikt for man godlyd av.
    Prøv å ikke bruk Room EQ på musikk.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo stille om dette på forsterkern din, sett høytalerne dine til small så subben tar alle frekvenser under 40hz.
    jør

Ja jeg vet men det er vel det den gjør nå? Forstår det som at alt under 40 hz fra frontene går til sub nå eller tar jeg feil?????

Center og bak har satt seg til small og 80 hz. Det høres bra ut.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vet ikke om Nad kommer til å utgjøre noe forskjell lydmessig. Heller stikk motsatt. En Vincent SP331 kan gjøre en god jobb her. Eller Parasound

http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=497

Sp331 har rør på inngangstrinnet. Slikt for man godlyd av.
    Prøv å ikke bruk Room EQ på musikk.
    Hjertelig takk for tips=) Jeg hadde ingen aning om hva slags elektronikk som matcher yamaha av hverken effektforsterker eller cd spiller.

Savner en cd spiller her også som kan løfte musikken. Kjører den gjennom Blu-ray spilleren. Ikke akkurat optimalt.

Har du tips til hva slags cd spiller som passer til 3900 Da-Ty? Effekt må jeg bare vente litt med pga økonomien.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk for tips=) Jeg hadde ingen aning om hva slags elektronikk som matcher yamaha av hverken effektforsterker eller cd spiller.

Savner en cd spiller her også som kan løfte musikken. Kjører den gjennom Blu-ray spilleren. Ikke akkurat optimalt.

Har du tips til hva slags cd spiller som passer til 3900 Da-Ty? Effekt må jeg bare vente litt med pga økonomien.
    Hvilken prisklasse ser du for deg da?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny receiver Da-Ty=) Tipper den løfter kinoen din ett hakk (Om det er mulig, for den så fet ut. Sikler max på de Euphonia frontene og centeren)

Ellers la jeg merke til at du har vinklet centeren din litt opp, er det ikke så? Treffer den mer da kanskje. På grunn av plasseringsproblemer står min littegrann lavt. Har lurt på om dette kan ha innvirkning på at jeg har vært litt misfornøyd med centeren.

Side 90 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 590 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •