Dalis Entusiaster - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 9 av 743 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 509 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 14842
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hey, igjen folkens.

Er ikke riktig plass å spørre om dette på men hvor mye lufterom trenger jeg over recieveren min(Denon 3808)?

Nettopp fått meg nytt tvbord, kjøpt på nett og nå fant jeg ut at jeg bare har ca 1,5cm lufterom over den. Over der igjen er en glassplate, som jeg skal ha annet utstyr.

Hvor hardt har jeg tabbet meg ut nå?:-P

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nå i minste laget.. Åssen ligger det an på siden da? Kan kanskje hjelpe med en liten vifte i bak kant.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raptus_
    Hey, igjen folkens.

Er ikke riktig plass å spørre om dette på men hvor mye lufterom trenger jeg over recieveren min(Denon 3808)?

Nettopp fått meg nytt tvbord, kjøpt på nett og nå fant jeg ut at jeg bare har ca 1,5cm lufterom over den. Over der igjen er en glassplate, som jeg skal ha annet utstyr.

Hvor hardt har jeg tabbet meg ut nå?:-P
    Jeg kjenner meg litt igjen på den delen der, når jeg hadde min 4306 i mitt rack så ble glassplaten veldig varm. Så jeg vil anbefale deg å flytte den litt ellers som sagt få montert noen vifter rundt der. Kan du legge ut ett bilde av racket ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kjenner meg litt igjen på den delen der, når jeg hadde min 4306 i mitt rack så ble glassplaten veldig varm. Så jeg vil anbefale deg å flytte den litt ellers som sagt få montert noen vifter rundt der. Kan du legge ut ett bilde av racket ditt?
    Har vært litt opptatt så jeg har ikke fått svart før nå, men jeg bestemte meg for å sende hele saken tilbake. Ble litt mye som måtte endres.

Helt utrolig hvor vanskelig det faktisk er å lage et helt vanlig tv-bord til noe slikt: En (under)hylle for å plassere forsterker på og en med god klaring over for plassering av annet utstyr(dvdspiller, dekoder, etc). Og til slutt over hele greia; En stor flatskjerm.

Dersom noen kunne vist meg noe slikt skulle jeg gjort ett eller annet jeg ikke klarer å tenke ut i farten. :-P

Newcomer Gaevon sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er en ikon klubb her ja, ikke dårlig.
    Leser endel av postene her og dere sier at Ikon 8 stiller i en heelt annen klasse en ikon 7 og under altså? Er det så stor forskjell på ikon 7 og 8 lydmessig?
    Ikon 8 kom 1 mnd etter jeg handlet min ikon 7, er ganske fornøyd med de.
    Men hadde nok gått for Ikon 8 om jeg hadde hvist at de kom, men det er for seint nå..
    Kjører ikon 7 med Xindak XA-6950 forsterkeren og det låter ganske fett.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både ikon 7 og 8 så det jeg la godt merke til på 7'ern at den låt ganske skarpt i toppen, så det ble litt for mye for meg så jeg valgte rett og slett å gå for 8'ern som er en varmere høytaler som spiller med mer trøkk og bedre på toppen. Du slipper en skjærende diskant og masse plager som jeg gjorde med min denon receiver på dette.

Du burde sjekke ut ikon 8 og se hva de duger til, vil nok si du vil bli postivt overasket.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Litt smått med luft. Greit og putte vifte på, men tror ikke det vil hjelpe så mye i lengda. Hadde det lukket sånn en stund og forsterkeren ble for varm selv med vifte, så begynner den og kutte etter vært. Expert selger fine tv glassbord med 2 bredde svarte glasshyller og plass til opp til 50 el 60tommer. Pris på tv bord ca 4000. Det er er fint bord, som alt står åpent.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Raptus..

Denne har jeg selv ( Velkommen til Bohus) Og den har både god plass og gode skuffer..

den er også litt bred da hvis det måtte bli ett problem..

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noen som har prøvd å brokoble og fore ikon 8 med 2 stk Nad 272? Mine ikon 8 får nå strøm fra bare en, men vurderer kanskje en til hvis noen der ute mener de hører forskjell. På forhånd takk!

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    j

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter selv å vurderer Dali Ikon 8. Men hvor mye forsterkerkraft krever disse? Og hva anbefales av effekt-forsterker til disse?

Lyngdorff? Abrahamsen? osv

Har for øyeblikket Denon AVR-2807. Veit at dette ikke er nok, men i starten må jeg leve uten effektforsterker. Klarer 2807 jobben en stund?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    sitter selv å vurderer Dali Ikon 8. Men hvor mye forsterkerkraft krever disse? Og hva anbefales av effekt-forsterker til disse?

Har for øyeblikket Denon AVR-2807. Veit at dette ikke er nok, men i starten må jeg leve uten effektforsterker. Klarer 2807 jobben en stund?

Kommer helt ann på hvor høyt du vil spille. Men skulle nok tro Lyngdorf eller Camebridge sin nye rakker vil gjøre sysen her.. NAD 272, som er langt rimeligere vil nok også gi et bra løft .

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD C272 har jeg hatt og ga skarp diskant sammen med Dali, og dessuten ønsker jeg mer godlyd så en effekt til rundt 10k er jeg klar for! ;-)

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IKON 8 VS Mentor 5

Pros:
    Con:

Fyll inn det som mangler...

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Det var nå i minste laget.. Åssen ligger det an på siden da? Kan kanskje hjelpe med en liten vifte i bak kant.

Hei. Har selv 3808. Hvordan drar den ikon 8? Hvordan er lydbildet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Du kan jo prøve en Parasound NC2125 / 2250, det funker fint hos meg med en parasound nc 2100 og rotel rb 1070. Skal ha meg effektrinnet til Parasound når jeg får bedre råd. Jeg vil tro den vil gjøre underverker....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra vil denon 3808 klare å drive ikon 8? og hva slags lydbilde gir det? ikon 8 er vel en litt varmere høyttaler enn concept 8 er den ikke?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan spiller ikon 8 i forhold til concept 8? er det noen som har hatt begge som kan sammenligne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare å gå på hifiklubben å hør begge to på en liten demo.
    det kan ikke sammenlignes. men ikke kan prisen sammenlignes heller..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hvordan spiller ikon 8 i forhold til concept 8? er det noen som har hatt begge som kan sammenligne?
    Jeg vil tro at Ikon 8 spiller mere oppløst enn concept'n, hvor lengre man går opp i Dali sin serie og renere og bedre spiller det. Det er vel derfor vi betaler for den lyden vi ønsker, og det har seff sin uendelige pris desverre. Men jeg tror du vil ha mer glede at en Ikon enn Concept, er bare min mening da selv om mange andre kan mene noe annet.

Side 9 av 743 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 509 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •