Dalis Entusiaster - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 88 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 588 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Smokey
    Men Roger, jeg kom til å tenke på et par ting..
    -Vil en effektforsterker gjøre lyden veldig mye bedre?
    -Hvordan fungerer egentlig en effektforsterker?
    -Hvilken prisklasse må jeg opp i for å få en dugendes en?
    Du vil ikke få høyere lyd men du får stålkontroll på høytalerne dine og dvs at du kan spille høyt og enda ha god lyd. Hvis du litt for svak forsterker, så vil du miste lydbildet hvor lengre opp i registeret du kommer. Du får også enda mer basstrøkk enn du er vant til, du får bare mer kontroll og lyden blir mer fyldig og med mer punch. En effekt er et must i dag spør du meg, er få vanlige forsterkere som kan dra ut potensiale av dagens høytalere.

Det er jo effekter i alle prisklasser, så kommer ann på hvor mye du vil legge i det. Den jeg har koster 13500 på det rimeligste, men den gir deg masse moro for penga og det har jeg erfart. Du kan se på profilen min så kan du se åssen den ser ut, det er en Parasound NC2250 250wX2 i 8ohm. Funker utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du vil ikke få høyere lyd men du får stålkontroll på høytalerne dine og dvs at du kan spille høyt og enda ha god lyd. Hvis du litt for svak forsterker, så vil du miste lydbildet hvor lengre opp i registeret du kommer. Du får også enda mer basstrøkk enn du er vant til, du får bare mer kontroll og lyden blir mer fyldig og med mer punch. En effekt er et must i dag spør du meg, er få vanlige forsterkere som kan dra ut potensiale av dagens høytalere.

Det er jo effekter i alle prisklasser, så kommer ann på hvor mye du vil legge i det. Den jeg har koster 13500 på det rimeligste, men den gir deg masse moro for penga og det har jeg erfart. Du kan se på profilen min så kan du se åssen den ser ut, det er en Parasound NC2250 250wX2 i 8ohm. Funker utmerket
    Tusen takk for svar

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smokey
    Tusen takk for svar
    Bare hyggelig det Smokey, håper veien til målet er kort. Desto fortere man får sakene i hus og mer moro gir det. Får komme med noen bilder og sånn her på forumet du også, få satt no karakter på anlegget ditt så fremmet det litt.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har vi Hi-Fi eksperten vettu som kobla front på center utgang idag og center på front utgang. Synes det var noe rart at tale kom fra venstre. Huff å huff:-D

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppe i natten du å ja roger

Har ikke greid å spore noe info på Dalis nettsider om den centeren jeg snakka om. Men håper det kommer en ny dedikert center til Ikon-serien som er hakket hvassere enn Vokal 2.

Skal man ha en bedre Dali center enn den er vel neste hopp per idag opp til Mentor centeren og den er dyr! Skulle vært noe i mellom så venter i spenning om det kommer en ny.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    her har vi Hi-Fi eksperten vettu som kobla front på center utgang idag og center på front utgang. Synes det var noe rart at tale kom fra venstre. Huff å huff:-D
    Jeg håper ikke du fokka opp receivern din allerede?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppe i natten du å ja roger

Har ikke greid å spore noe info på Dalis nettsider om den centeren jeg snakka om. Men håper det kommer en ny dedikert center til Ikon-serien som er hakket hvassere enn Vokal 2.

Skal man ha en bedre Dali center enn den er vel neste hopp per idag opp til Mentor centeren og den er dyr! Skulle vært noe i mellom så venter i spenning om det kommer en ny.
    Jeg leste den tråden som ble posta av Sonic her inne, men jeg tror det ikke stemmer helt med papiret at de skal komme med no Ikon greier. Vel. Ikon serien begynner å bli gammal nå, om de lager noe nytt så kanskje det blir en serie som er noe bedre enn Ikon og Mentor. De kan jo kanskje lage noe midt i mellom også, men vi får se og når Dali kommer med noe nytt så kommer de med noe bra. Vil tro de kanskje dropper å lage de rimelige modellene, så satse på noe folk vil ha.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fokka opp? Bare en feilkobling=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg ødela noe mener du? Det er da vel ikke mulig pga jeg var uheldig å fikk kobla ene fronteren til center og center til front. Uhellet der kan skje alle.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fokka opp? Bare en feilkobling=)
    Det er godt, åssen funker Yamaha'en etter litt testing?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt, åssen funker Yamaha'en etter litt testing?
    Gjorde meg nesten litt nervøs her du, da jeg begynte å lure på om en sånn feilkobling kunne ha skadet receiver eller høyttalere=)

Idag har jeg ikke fått gjort mye testing, da jeg måtte flytte om på litt her. Derfor må jeg kjøre en ny auto test i morgen. Men det jeg har hørt så er det ett varmere lydbilde nå, og det var jo det jeg higet litt etter=)
    Men samtidig var kanskje denonen enda mer oppløst og klarere.

Skal gi mye bedre svar i morgen da jeg får testet mer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde meg nesten litt nervøs her du, da jeg begynte å lure på om en sånn feilkobling kunne ha skadet receiver eller høyttalere=)

Idag har jeg ikke fått gjort mye testing, da jeg måtte flytte om på litt her. Derfor må jeg kjøre en ny auto test i morgen. Men det jeg har hørt så er det ett varmere lydbilde nå, og det var jo det jeg higet litt etter=)
    Men samtidig var kanskje denonen enda mer oppløst og klarere.

Skal gi mye bedre svar i morgen da jeg får testet mer.
    Vil tro Yamaha'en blir mer oppløst også, de trenger litt innspillingstid som alt annet av slikt utstyr. Du får bare koble opp sakene på nytt og kalibrere i vei, så kanskje du får det du har jaktet på lenge. Da-Ty her inne har også solgt sin Denon også, blir Yamaha på han også så du har nok fått deg et godt produkt.

Jeg skal faktisk teste Mentor 6 en eller annen dag her hjemme, skulle ta en liten demo med butikksjefen på Klubben her i byen. Det er faktisk en del som lurer på åssen Dali og Parasound går sammen, så vi skal få testa ut Mentor 6 her i hjemmelige omgivelser. Det kan bli litt kult å se åssen Parasound jobber på dem her hjemme, koselig å ha kontakt med butikksjefene. Er ikke hver dag dem kommer hjem til deg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro Yamaha'en blir mer oppløst også, de trenger litt innspillingstid som alt annet av slikt utstyr. Du får bare koble opp sakene på nytt og kalibrere i vei, så kanskje du får det du har jaktet på lenge. Da-Ty her inne har også solgt sin Denon også, blir Yamaha på han også så du har nok fått deg et godt produkt.

Jeg skal faktisk teste Mentor 6 en eller annen dag her hjemme, skulle ta en liten demo med butikksjefen på Klubben her i byen. Det er faktisk en del som lurer på åssen Dali og Parasound går sammen, så vi skal få testa ut Mentor 6 her i hjemmelige omgivelser. Det kan bli litt kult å se åssen Parasound jobber på dem her hjemme, koselig å ha kontakt med butikksjefene. Er ikke hver dag dem kommer hjem til deg.
    Så du tror på ingen måte noe ble ødelagt ved denne feilkoblingen?

Når du har Mentor i hus, blir de nok der. Da er du sikkert frelst=) Gode høyttalere tror jeg=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tror på ingen måte noe ble ødelagt ved denne feilkoblingen?

Når du har Mentor i hus, blir de nok der. Da er du sikkert frelst=) Gode høyttalere tror jeg=)
    Neida, bare skremte deg litt men om du hadde nappa ut kabler mens receivern var på og fått no smell, da hadde jeg vært bekymra men ikke tenk no på det og alt er bare velstand.

Det skal bare testes og ikke noe kjøp, dette er kun for en demo og se hva Parasound settet mitt klarer å yte på dem. Er jo litt bra at jeg har tilgang til slik "service", kan låne dem og greier og hvor koselig er ikke det. Det er en test så det blir kun å se hva vi får ut av dem... Blir moro...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, bare skremte deg litt men om du hadde nappa ut kabler mens receivern var på og fått no smell, da hadde jeg vært bekymra men ikke tenk no på det og alt er bare velstand.

Det skal bare testes og ikke noe kjøp, dette er kun for en demo og se hva Parasound settet mitt klarer å yte på dem. Er jo litt bra at jeg har tilgang til slik "service", kan låne dem og greier og hvor koselig er ikke det. Det er en test så det blir kun å se hva vi får ut av dem... Blir moro...
    Tror det kommer til å spille j..........g heftig jeg på de Mentorene. Jeg har ingen erfaring med Parasound men det virker som det er stor kvalitet. Koster jo skjorta også den effekt forsterkeren du har. Hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kommer til å spille j..........g heftig jeg på de Mentorene. Jeg har ingen erfaring med Parasound men det virker som det er stor kvalitet. Koster jo skjorta også den effekt forsterkeren du har. Hehe
    Jeg sier som så.... Det er ikke noe som er billig som er bra i denne hobbyen, alt koster desverre for mye penger når du ønsker litt kvalitet over det hele. Det er sikkert mange som kan nøye seg med billig anlegg, når man går lei så kjøper man ikke det samme anlegget igjen. Da er det bare veien rett opp og prisene kommer deretter til å bli meget høye til slutt, så alt koster men jo mere det sitter og mere moro er det å holde på med. Ganske enkelt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier som så.... Det er ikke noe som er billig som er bra i denne hobbyen, alt koster desverre for mye penger når du ønsker litt kvalitet over det hele. Det er sikkert mange som kan nøye seg med billig anlegg, når man går lei så kjøper man ikke det samme anlegget igjen. Da er det bare veien rett opp og prisene kommer deretter til å bli meget høye til slutt, så alt koster men jo mere det sitter og mere moro er det å holde på med. Ganske enkelt.
    For å si det sånn, da jeg spaserte inn på hi fi klubben for 6 måneder siden å kjøpte anlegg, trodde jeg mine frontere til 7 000 var dyre høyttalere og kom til å låte eventyrlig. Jeg tenkte at sånn ett anlegg måtte være kanon.

Men jeg også har funnet ut at ting koster ja, og at 7 000 kr for fronthøyttalere er ganske billig ja.

P.S: Anlegget mitt låt mye bedre på klubben. Der satt jeg å var overveldet=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort innpå om min tidligere stereovurdering Roger. Hvis jeg hadde gått for stereo hadde jeg nok satt meg ned på klubben å hørt på nad c372 til Concept 8. Hørte litt nad på de da jeg var innom de, og det blåste futt i de.

Men jeg liker jo detaljer også, ikke bare trykk, og jeg vet ikke hvilken stereoforsterker som hadde passet til c8 da. Med tanke på å spille både pent og detaljert, og samtidig presse de til det ytterste av trøkk.

Tror forresten en integrert forsterker under 10 000 kr hadde holdt lenge på de fronterne jeg har til stereobruk. Dali anbefalte selv forsterkere med 40 - 160 watt sto det.

Moro å høre ditt synspunkt på dette Roger=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort innpå om min tidligere stereovurdering Roger. Hvis jeg hadde gått for stereo hadde jeg nok satt meg ned på klubben å hørt på nad c372 til Concept 8. Hørte litt nad på de da jeg var innom de, og det blåste futt i de.

Men jeg liker jo detaljer også, ikke bare trykk, og jeg vet ikke hvilken stereoforsterker som hadde passet til c8 da. Med tanke på å spille både pent og detaljert, og samtidig presse de til det ytterste av trøkk.

Tror forresten en integrert forsterker under 10 000 kr hadde holdt lenge på de fronterne jeg har til stereobruk. Dali anbefalte selv forsterkere med 40 - 160 watt sto det.

Moro å høre ditt synspunkt på dette Roger=)
    Litt artig tanke du sitter med der.

Det er jo litt å velge i på Klubben som stereoforsterkere, aktuelle kandidater ville vært en av disse:

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C372 Integrert forsterker

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-1500AE Integrert forsterker

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker

Den siste er nok 1500kr mer enn du har på ditt budsjett, nå kjenner jeg ikke disse forsterkerne hvordan de låter i klang og det hele. Ta disse kandidatene og prøv dem ut på klubben, se hva som låter best på dine høytalere. Du får nok greit trøkk med disse forsterkerne, kan ikke si så mye på stående fot hva som egner seg best. Det er jo bare å sjekke ut på klubben, så får ørene dine dømme litt også. Om du selger hjemmekino utstyret ditt så har du en del slanter til noe annet moro også. Kan ikke komme med no fasitsvar hva som er best, men ville bare kommet meg dit og sjekka ut så fort som bare mulig.

Håper du kan få sjekka ut dette og gitt litt testomtale til oss her inne også, vil gjerne høre om litt matcher og mismatcher.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig det Smokey, håper veien til målet er kort. Desto fortere man får sakene i hus og mer moro gir det. Får komme med noen bilder og sånn her på forumet du også, få satt no karakter på anlegget ditt så fremmet det litt.
    Jeg skal komme med bilder så fort som over hode mulig!
    Skal legge ut bilder når den nye tv-benken kommer i hus
    Jeg har ikke plass til mer enn receiveren, og RiksTV boksen i tv-benken jeg har nå.
    Så bilder blir det etter hvert!

Side 88 av 743 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 588 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •