Dalis Entusiaster - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 85 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 585 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 14836
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg tror du klarer deg meget godt der altså, kommer nok til å skrike godt i veggen hjemme hos deg. Det var moro å se bildene av kinoen din, flotte detaljer i tak og alt i alt en nydelig kino. Har du cdspiller på lager eller?
    Nei. Har ingen cdspiller akkurat nå.
    Tipper jeg kjøper en DAC magic og ripper en del musikk i FLAC format.
    Har lyst på ny cdspiller, og sikter meg litt inn på Marantz, men det blir nok ikke før godt ut på våren.
    Får se hvor fornøyd jeg blir ved nettverksbasert musikkavspilling.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi har etablert en dali klubb som alle dali fans på forumet kan dele gleder og sorger.
    Godt du sa Dali-fans og ikke Dali-eiere :-)
    Går med en snikende tanke om å "nedgradere", derfor jeg følger så godt med her..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Nei. Har ingen cdspiller akkurat nå.
    Tipper jeg kjøper en DAC magic og ripper en del musikk i FLAC format.
    Har lyst på ny cdspiller, og sikter meg litt inn på Marantz, men det blir nok ikke før godt ut på våren.
    Får se hvor fornøyd jeg blir ved nettverksbasert musikkavspilling.
    Marantz synes jeg er helt toppers, skulle vært moro å lyttet til de dyrere modellene. Det er nok god klangbalanse og det hele der, men oppgraderer man mot high-end så må resten gå også. Jeg har en fin balanse i det jeg har nå, men vil anbefale deg en dedikert cd spiller. Det kommer jo noe på brukten rett som det er, så vanskelig skal det ikke være å få tak på noe.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye på du ha receivern på før du har den bassen du ønsker på musikk?

Har dialogene blitt noe bedre nå enn den var på Denon eller?
    Tja, musikk er ikke MYE testet ennå, da jeg har fokusert på å få lyden riktig til film først, så dette skal jeg svare deg bedre på i morgen=)

Ang dialogene så er det etter min smak fortsatt litt lavt, og jeg skjønner ikke helt hva problemet er. Mulig centeren? Synes f eks dialogvolumet når receiver står på -10 hadde passet med resten av lyden på -20. Men jeg lurer på om det er centeren eller rommet som gjør det. Prøve å finne ut av det hvert fall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Godt du sa Dali-fans og ikke Dali-eiere :-)
    Går med en snikende tanke om å "nedgradere", derfor jeg følger så godt med her..
    Du er i Dali tankeboksen du også ? Det er jo koselig å få flere "Eiere" også, vi er åpne for det meste her inne. Alle som er int i dali er jo velkommen å lese eller skrive innlegg, virker som flere og flere får opp øynene for dette merket. Jeg tror vi har klart å gjøre en god reklame her inne, synes vi kunne fått en gave hver her inne av HFK. 50% Rabatt på et Dali produkt ville vært givende, er du ikke enig da? Vi skaffer dem kunder og sørger for folk kjøper produktene deres, vi driver med gratis reklame her. Er vi ikke litt for snille her nå?

Nedgradering sier du ? Hva har du lyst å bytte ut og hva vil du bytte til?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Tja, musikk er ikke MYE testet ennå, da jeg har fokusert på å få lyden riktig til film først, så dette skal jeg svare deg bedre på i morgen=)

Ang dialogene så er det etter min smak fortsatt litt lavt, og jeg skjønner ikke helt hva problemet er. Mulig centeren? Synes f eks dialogvolumet når receiver står på -10 hadde passet med resten av lyden på -20. Men jeg lurer på om det er centeren eller rommet som gjør det. Prøve å finne ut av det hvert fall
    Du får skru opp lyden i centeren på receiver om det er enda for svakt, du kan sikkert sette den opp på + siden. Om det kan få lyden et hakk forbedret.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her samles vi vet du og velkommen skal du være, vi har etablert en dali klubb som alle dali fans på forumet kan dele gleder og sorger. Vi er åpne for det meste her, så om du havner litt off-topic så tåler det altså.

Flott kino du har og misunner deg virkelig anlegget og høytalerne dine, kjempe flott oppsett og toppscore har du fått. Det er supert at vi får noen Mentor 8 folk her inne, endelig sier jeg bare og nå blir det flere av dem.
    Moro å se at Dali også får litt recognition. Fort gjort å falle for B&W når en er innom den lokale Hi-Fi-sjappa. Var lenge i tvil selv om hvilket høyttalerpar jeg skulle sette som front i hjemmekinoen. Men må si at jeg angrer ikke et sekund på at det ble Mentor 8. Leter nå etter effektforsterker(e) - men jeg er så kresen blitt at det kan bli en vanskelig oppgave. Lydsignatur, power, pris, finish - alt bør passe :-P Parasound er et godt alternativ skjønner jeg? ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Moro å se at Dali også får litt recognition. Fort gjort å falle for B&W når en er innom den lokale Hi-Fi-sjappa. Var lenge i tvil selv om hvilket høyttalerpar jeg skulle sette som front i hjemmekinoen. Men må si at jeg angrer ikke et sekund på at det ble Mentor 8. Leter nå etter effektforsterker(e) - men jeg er så kresen blitt at det kan bli en vanskelig oppgave. Lydsignatur, power, pris, finish - alt bør passe :-P Parasound er et godt alternativ skjønner jeg? ;-)
    B&W er fint og alt det der, men det jeg har fått presentert er uengasjerende og kjedelig. De har jo ikke utstyr til å matche opp med høytalerne de har heller. Du har gjort et meget klokt valg, og de høytalerne har jeg siklet på lenge og regner med du koser deg når de går av under filmtitting. Du kan jo evt prøve en Parasound ja, en A21 ville kanskje passet oppsettet ditt.

Du har jo han JFS i Drammen du kan fikse slikt fra, hvorfor ikke låne med seg en og prøve mener jeg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får skru opp lyden i centeren på receiver om det er enda for svakt, du kan sikkert sette den opp på + siden. Om det kan få lyden et hakk forbedret.

Jobber med diverse innstillinger. Dette SKAL bli bra til slutt. Hehe

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om HFK godtar at jeg tar med meg Yamahaen for å teste på Ikon 8 når den dagen kommer=)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er i Dali tankeboksen du også ? Det er jo koselig å få flere "Eiere" også, vi er åpne for det meste her inne. Alle som er int i dali er jo velkommen å lese eller skrive innlegg, virker som flere og flere får opp øynene for dette merket. Jeg tror vi har klart å gjøre en god reklame her inne, synes vi kunne fått en gave hver her inne av HFK. 50% Rabatt på et Dali produkt ville vært givende, er du ikke enig da? Vi skaffer dem kunder og sørger for folk kjøper produktene deres, vi driver med gratis reklame her. Er vi ikke litt for snille her nå?

Nedgradering sier du ? Hva har du lyst å bytte ut og hva vil du bytte til?

Jeg må komme meg til vestlandet (Grimstad) og høre på de forskjellige modellene. Er redd for å miste de gode egenskapene. Mentor 6 og 8 er aktuelle kandidater. Vil gjerne spare litt plass også..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber med diverse innstillinger. Dette SKAL bli bra til slutt. Hehe
    Kjøp deg en desibelmåler og finn de riktige punktene i rommet og gå ut i fra det, så kjør en skikkelig kalibrering så du får alt til i spille i hop. Det blir nok bra men kalibrering kan jo ta litt tid, hadde Flageborg og Roko hos meg engang i tiden. Det er gutta som kan bass og lyd, synes de kalibrerer hele Norge snart. Kjempe karer.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi Fi nevøen:

Hvordan spiller dine Ikon On Wall?

Disse skal jeg nok ha selv så moro å høre hva folk synes. Regner med de er milevis bedre enn mine litt stusselige concept 1. hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om HFK godtar at jeg tar med meg Yamahaen for å teste på Ikon 8 når den dagen kommer=)
    De kan ikke nekte deg å teste forsterkeren din, dem synes kanskje det er kult å høre noe annet enn dem har i sjappene sine. Jeg kunne godt ta med Parasound settet mitt til HFK her uten problem.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er fint og alt det der, men det jeg har fått presentert er uengasjerende og kjedelig. De har jo ikke utstyr til å matche opp med høytalerne de har heller. Du har gjort et meget klokt valg, og de høytalerne har jeg siklet på lenge og regner med du koser deg når de går av under filmtitting. Du kan jo evt prøve en Parasound ja, en A21 ville kanskje passet oppsettet ditt.

Du har jo han JFS i Drammen du kan fikse slikt fra, hvorfor ikke låne med seg en og prøve mener jeg.
    Har han Parasound? Var jeg faktisk ikke klar over. Lenge siden jeg har vært innom ham for å si det slik. Oppdaga akkurat at jeg ikke har endret profil siden 2006 eller noe i den duren. Bor ikke i Drammen lengre - Porsgrunn er det nye "hjem"-stedet. Vet ikke om noen som har Parasound her i området. Muligens Busk Lyd og Bilde... Skal sjekke godt rundt uansett før jeg tar valget :-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en desibelmåler og finn de riktige punktene i rommet og gå ut i fra det, så kjør en skikkelig kalibrering så du får alt til i spille i hop. Det blir nok bra men kalibrering kan jo ta litt tid, hadde Flageborg og Roko hos meg engang i tiden. Det er gutta som kan bass og lyd, synes de kalibrerer hele Norge snart. Kjempe karer.
    jeg også vil ha noen som virkelig kan det de driver med til å hjelpe meg, men vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg. Ikke så interessant for klubben å hjelpe meg nå tror jeg når jeg gikk over til yamaha=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg må komme meg til vestlandet (Grimstad) og høre på de forskjellige modellene. Er redd for å miste de gode egenskapene. Mentor 6 og 8 er aktuelle kandidater. Vil gjerne spare litt plass også..
    Dali Mentor 6 er liten og nett faktisk, og Mentor 8 er faktisk mindre enn min Ikon 8 så dem tar ikke så alvorlig mye plass mener jeg. Når det kommer størrelser så er disse ganske normale vil jeg si, det er ikke enorme beist men dem leverer enormt med krefter da. Punchy boom boom

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan ikke nekte deg å teste forsterkeren din, dem synes kanskje det er kult å høre noe annet enn dem har i sjappene sine. Jeg kunne godt ta med Parasound settet mitt til HFK her uten problem.
    nei jeg føler at når jeg skal legge igjen mellom 15 og 20 lapper der på nye høyttalere så får de jaggu godta at jeg tester de på det utstyret jeg skal bruke de på. hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Har han Parasound? Var jeg faktisk ikke klar over. Lenge siden jeg har vært innom ham for å si det slik. Oppdaga akkurat at jeg ikke har endret profil siden 2006 eller noe i den duren. Bor ikke i Drammen lengre - Porsgrunn er det nye "hjem"-stedet. Vet ikke om noen som har Parasound her i området. Muligens Busk Lyd og Bilde... Skal sjekke godt rundt uansett før jeg tar valget :-)
    Han selger Parasound og mye annet moro, så der kommer min forforsterker fra i hvertfall. Det er moro å få deg som aktivt medlem på forumet igjen, synes det er kjedelig at slike kinoer skal stå å støve ned her inne. Det beste er bare å få lånt med seg noe hjem, se hva som faller godt inn hos en selv. Jeg synes Parasound passer fint til Ikon, Da-Ty her inne bruker A21 til sine Eufonia så Parasound er flittig brukt av oss to. Og det blir flere når mulighetene er der for de, en spenndende tid i vente.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi Fi nevøen:

Hvordan spiller dine Ikon On Wall?

Disse skal jeg nok ha selv så moro å høre hva folk synes. Regner med de er milevis bedre enn mine litt stusselige concept 1. hehe
    De er nok et hakk foran Concept 1, ja.. Har prøvd de også :-) Det skal sies at jeg ikke har finlyttet bak-høyttalerne mine. Men jeg syns absolutt det ble mere liv i bakre region, ja. (snakker fortsatt om lyd) Var hos en kar engang som hadde Ikon Onwall som både front og bak-høyttalere sammen med en Ikon Sub. Mener å huske at jeg var veldig imponert over hvor godt samspill han hadde fått til mellom de "små" høyttalerne og subben. Overraskende stor lyd. (men i Ikon Onwall alene er det nok litt lite bass)

Side 85 av 742 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •